Beszámoló a Hongkongi Elektronikai Vásárról

Hirdetés

A vásárról

Kezdjük a száraz tényekkel: 3730 kiállító 5700 standdal, 28 országból – nem kis számok! És új rekord is a kiállítás történetében, dehát ezek a távol-keleti rendezvények már csak ilyenek; minden évben megdöntik előző évi rekordjukat. A fejlődés egyébként tényleg érezhető, és a szervezők, azaz a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács (HKTDC) hatalmas igyekezetet és pénzt fektet a hongkongi kereskedelem fejlesztésébe, ezáltal az egész távol-keleti régióéba. A világ minden tájáról, 68 különböző országból érkező, körülbelül 130 különböző vásárlói küldöttség – köztük egy magyar is – a HKTDC közvetítésével jön ide. Ez nagyjából 9300 főt jelent, a mi kis hazánkból is 70-80 kereskedő vett részt a vásáron. Új kiállító országok idén Ciprus és Ukrajna (ezalatt egyébként csak 1-1 standot kell érteni), és volt egy egész cseh pavilon is 6 céggel.

Bár a rendezvények beharangozóiban hajlamosak túlzásokba esni, alapvetően tagadhatatlanul sikeres a vásár, és a kereskedőkkel beszélgetve az derül ki, hogy valóban hasznos is számukra. Itt helyben, személyesen tárgyalva olyan üzletek megkötésére nyílik lehetőség, amire mondjuk e-mailben vagy telefonon egyáltalán nem. Hatalmas előnyt jelenthet egy amerikai vagy európai cégnek, ha több lépcsőfok kihagyásával közvetlenül egy kínai gyártóval tud megegyezni. Ha mindez még nem lenne elég segítség, egy külön termet kaptak a kereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó szolgálatók, vagyis azok a cégek, amelyek szállítással, jogi és informatikai tanácsadással, könyveléssel, e-marketinggel és hasonlókkal foglalkoznak.


Ha valaki esetleg azt hinné, ez egy férfias szakterület,
hát téved: a hölgyek épp keményen alkudoznak!

A rendezvény része minden nap néhány előadás a legújabb irányzatokról és a piaci helyzetről különféle témakörökben, illetve termékbemutatók. Utóbbiakról egy külön anyagban számolunk majd be. Az elektronikai szövetségek vezetőinek csúcstalálkozója minden évben elmaradhatatlan esemény, ahogyan a díjkiosztó gála is.

A sajtósnak viszont nincs könnyű dolga ezen a vásáron: a standok jelentős részén tilos a fotózás, mert féltik az ötleteket és a szabadalmakat. Azért igyekeztünk engedékenyebb gyártókat találni, de ha valahol a termékleírás alapján a kedves olvasók hiányolnák a fotót, annak jó eséllyel ez a tilalom az oka.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés