Harc az alsó-középkategóriában

Tesztkonfiguráció


A csomagolások [+]

A videokártyák az MSI-től megszokott, szépen díszített csomagolásban kerülnek terítékre, annak ellenére, hogy alsó-középkategóriás termékekről van szó. Azt ugyan nem értjük, hogy a Radeon a doboza miért lett ennyivel kisebb, ugyanis a GeForce 9500 GT-hez sem mellékeltek lényegesen több kelléket. A HD 4650 mellé mindössze két rövidke leírást és egy meghajtóprogramot tartalmazó CD-t csomagoltak, a GeForce dobozában ugyanezt találtuk, és ezt megtoldották még egy digitális-analóg átalakítóval, illetve egy SPDIF kábellel.

Hirdetés


Videokártya / driverMSI Radeon HD 4650 512 MB (600/400 MHz) / Catalyst 8.9
MSI GeForce 9500 GT 512 MB DDR2 (550/1375/500 MHz) / Forceware 178.13

Sapphire Radeon HD 4670 512 MB (750/1000 MHz) / Catalyst 8.9
Radeon HD 3850 256 MB (670/830 MHz)/ Catalyst 8.9
XFX GeForce 9600 GSO 384 MB (@550/1375/800 MHz) / Forceware 175.19
Asus GeForce 9600 GT 512 MB (650/1625/900 MHz) / Forceware 175.19
ProcesszorIntel Core 2 Duo E8400 (3 GHz; 333 MHz FSB; 6 MB L2 cache)
AlaplapAsus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset
Memória2 x 1024 MB Samsung DDR3, 1333 MHz-en 7-7-7-21 időzítésekkel
MerevlemezSamsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
TápegységChieftec 1000 watt
MonitorSamsung Syncmaster 305T Plus (30")
Op. rendszerWindows Vista Ultimate 32 bit SP1

Játékok

  • Splash Damage/ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars; max beállítás, 8xAA
  • Crytek / EA Games – Crysis; high beállítás
  • Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3; max beállítás, DX10
  • Valve / EA Games – HL2: Episode 2; max beállítás, 4xAA/16xAF játékból
  • Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict; high beállítás, 16xAF játékból, DX9 és DX10
  • Infinity Ward / Activision - Call of Duty 4: Modern Warfare; max beállítás, max AF, trilinear, 4xAA játékból
  • UBIsoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas; max beállítás
  • Codemasters / Codemasters – Race Driver GRID; high beállítás, AA játékból állítva
  • Techland / N-Tec – Call of Juarez; high beállítás, 2048x2048-as árnyékminta, normal árnyékminőség, AA-játékból állítva

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.

Az Enemy Territory: Quake Wars, HL2: Episode 2, Crysis, COD4 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Rainbow Six Vegas, Colin McRae DiRT) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Call of Juarezben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

Üresjárati fogyasztásban a kis Radeon már nem tudott újatt mutatni, a HD 4670-től alig-alig maradt le, ez persze még mindig kitűnő eredmény. A GeForce 9500 GT sem vészes ebből a szempontból, néhány watt ide vagy oda nem igazán számít.

Terhelve a két kis VGA együttesen végzett az első helyen, ezúttal már meglátszott, hogy a HD 4670 GPU-ja és memóriái magasabb órajelen járnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés