Hirdetés

GT200, RV770 - felbolydul a VGA-piac

Hirdetés

Szintetikus elemzés – I.

Fill-rate és textúrázás (2008-ban)

A Pure fill-rate tesztben a felület csak egy számban rögzített színt kap. A GeForce 200-asok itt a ROP blokkok számával együtt szépen skálázódnak. Érdekesség, hogy a HD 4850 lassabbnak bizonyul a HD 3870-nél, de ez az órajeleket figyelembe véve teljesen evidens. Napjaink játékában azonban ilyen esetek szinte sosem fordulnak elő. A Z-tesztben jól látható, hogy a GeForce-ok optimalizált Z/stencil-útvonallal rendelkeznek, bár erre is egyre ritkábban van szükség. A HD 4850 itt gyorsabb volt a HD 3870-nél, ami ismerve a tényeket (gyorsuló depth/stencil írás-olvasás) szintén nem ért minket váratlanul. A kétszeres gyorsulás valószínűleg valamelyik komponens (Z/stencil-cache vagy memória) szűkös áteresztőképessége miatt maradt el.

Textúrázásban a GeForce 200-asok nagyon brutálisak, a GTX 280 egy- és kéttextúrás esetben a 9800 GTX-nél kétszer gyorsabb. Itt a textúra-mintavételezés miatt van memóriamunka, amiben a GTX 280 igen jól áll. A háromtextúrás tesztben még mindig 100%-os a gyorsulás, de már csökkent a különbség, míg a négytextúrás esetben már „csak” 73%-os. A valóságban az 1–2 textúrás változat ritka, általában egy felületen több textúrát használnak a játékok. A másik oldalon talán izgalmasabb erről a területről beszélni, hiszen a Radeonok textúrázásban nagy hátrányban voltak a konkurenciához képest. Egytextúrás esetben a HD 4850 és a HD 3870 azonos eredményt ér el, ami már bizakodásra ad okot, hiszen a HD 4850 órajele alacsonyabb. Multitextúrázásban (2–4 textúra) megmutatkozik a HD 4850 egyértelmű fölénye, az egyes résztesztekben 26–38%-ot ver elődjére. Ne feledjük, hogy a HD 4850 memóriája is alacsonyabb órajelen jár.

Shaderek

Az első, vertex shaderes kört kiütéssel nyerték a Radeonok, bár a GeForce-ok esetében kétes eredmények születtek, hiszen a GT200-alapú videokártyák lassabbak voltak a G92-alapú 9800 GTX-nél. Ebben a menetben a HD 3870 gyorsabb volt, mint utódja, a 2.a körben az órajeleknek megfelelő volt a különbség, míg a 3.0 tesztben valami más szólt közbe.

DirectX 9-es textúrázásban ismét érdekes eredményeket kaptunk, ezúttal is csak a meghajtóprogram hibájára tudunk gondolni, elvégre a bundagenerátorban (Fur), melyben a szőrszálakat pixelenként számolja ki a GPU, a 9800 GTX alig volt lassabb, mint elviekben kétszer gyorsabb utódai. A Parallax Mapping tesztben a felületi domborúságokat itt is az izzasztó számolás határozza meg, a GeForce-ok esetében itt sem kaptunk értékelhető eredményeket. Nem úgy a Radeonoknál. A Fur tesztben majdnem 3-szoros, a Parallax Mapping tesztben pedig már 3,2-szeres volt a gyorsulás. Itt villantott a 800 felturbózott stream processzor.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés