GeForce 8800 GTS az Asustól

Hirdetés

Tesztek – I.

Az első játéktesztekben sem volt olyan rózsás a GeForce 8800 GTS helyzete, mint a nagyobb modellé. A hagyományosan NVIDIA felségterületnek számító OpenGL-ben a Radeon X1950 XTX hozta a GTS szintjét, amely 48%-kal maradt el a GTX mögött. A GeForce 7950 GX2 két GPU-ja több mint 20%-ot vert a GTS-re.

A szintén OpenGL-es Preyben már a tuningot is kipróbáltuk; a GPU és a RAM esetében is nagyjából 100 MHz-et tudtunk emelni az órajelen, de a stream processzorok üteme egyelőre nem gyorsítható. Az NVIDIA ígérte, hogy a későbbiekben erre is módot adó szoftverekkel rukkolnak elő. A 20% körüli GPU-tuning kevesebb mint 6%-os gyorsulást hozott, tehát a stream processzorokat is jó lett volna felhúzni. A GTS-nek a 8800 GTX-hez képest Preyben már csak 34% volt a lemaradása, és a Radeon X1950 XTX sem lihegett a nyakán.

A Bloom-szűrős Half Life 2 Episode One tesztben a GeForce 8800 GTS megkapta első verését a Radeon X1950 XTX-től. A különbség aprócska volt ugyan, de jelzésértékű. A két 8-as GeForce között majdnem 50%-os differenciát mértünk.

HDR-rel már jobban muzsikált a GTS, több mint 20%-kal volt gyorsabb a nagy Radeonnál. Lemaradása a 8800 GTX-hez képest valamelyest csökkent, 42%-ra.

Normál beállításon Far Cry-ban is közel volt a Radeon X1950 XTX a GeForce 8800 GTS-hez, de a 7950 GX2 mind a két kártyát megelőzte egy picivel. A két GeForce 8 között nagyjából 35%-os különbség volt.

HDR-t bekapcsolva ugyanaz játszódott le mint a Half Life 2-nél, csak az arányok változtak; a Radeon X1950 XTX 35%-kal maradt el a 8800 GTS mögött, amely a 7950 GX2-t is megelőzte. Mondani sem kell, a két nagy GeForce között ismét 30–40% közötti volt az eltérés.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés