Tesztek – DirectX – II.
Az SCCT volt a FEAR mellett az a játék, amire az NVIDIA a legújabb Forceware-ben komolyan optimalizált, és ez meg is látszik az eredményeken. A GeForce 7900 GTX előnye HDR nélkül és transzparens élsimítással elsöprő, 26-30 %-os, míg a 7900 GT a nála sokkal drágább X1900 XT-szel egy szinten teljesít, tuninggal pedig a második helyre jön fel.
Amikor kikapcsoljuk az élsimítást, és bekapcsoljuk a HDR-t, a helyzet gyökeresen megváltozik. Az X1900 XT gyorsabb a 7900 GTX-nél, és a 7900 GT is csak az X1800 XT mögé fut be, hátrányuk 5-7 % és 16-18 %.
Az NFS:MW 1280x1024-ben az X1900-asok győzelmét hozza, de előnyük igen minimális a mögöttük álló kártyákkal szemben. Az eredmények nagy része 39 és 47 fps között található, itt, ha nem a processzor a limit, akkor valamelyik játékban bekapcsolható effekt fogja meg nagyon a VGA-kat. 1600x1200-ban 4x-es helyett 2x-es élsimítással az első helyre tör a 7900 GTX, de itt sem igazán nagy a differenciálódás. Az X1800 XT és az X1800 XL, illetve a kettő között a GeForce 7800 GT lóg csak ki a sorból, ezek a kártyák 25-33 fps-t futnak, míg a többiek 38-42-t.
Végezetül lássuk az Age of Empires 3-at, melyet SM3.0-val teszteltünk (és melynek már a kezdőképernyője is akadozik). Az AoE3 egyértelműen az X1900-asok shader-felsőbbrendűségét bizonyítja, az X1900 XTX előnye 35-44 % a 7900 GTX-szel szemben, a 48 pixel shader itt nagyon üt. A 7900 GT az X1800 XT-vel van pariban, ami az órajelek és pixel shaderek számának viszonyából következően elég egyértelmű, és ha az élsimítás nem szólna bele a dolgokba, akkor elképzelhető, hogy az X1900 XTX háromszoros shadersebessége kimutatható lenne AoE3 alatt (így azonban „csak” kétszer gyorsabb elődjénél).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!