DJI Pocket 2: a zsebünkből egyenesen Hollywoodba

Ennyire apró méretben ritka a gimballal stabilizált kamera, ezért nagy lelkesedéssel bontottuk ki a szerkesztőségbe érkezett dobozt.

Tesztfelvételek

A Pocket 2 elsősorban videósok számára lehet egy remek céleszköz, de természetesen fotós funkciókkal is rendelkezik. Amennyiben a Pro módot nem számítjuk (tapasztalataink alapján az automata mód kültéren és beltérben is jól teszi a dolgát), elég kevés beállítási lehetőségünk van, mindössze a felbontást és a képarányt tudjuk állítgatni. Hátránya a kamerának az okostelefonokkal szemben, hogy nem tömték tele mindenféle képjavító algoritmussal, így első pillantásra, szerkesztés nélkül nyersebbnek tűnnek az elkészült fotók, a RAW-támogatásnak hála azonban olyan eredményt érhetünk el, amilyet szeretnénk, hiszen a képekkel vonalélesség és részletesség szempontjából nincs különösebb probléma. A képszéleken, illetve a nagy kontrasztkülönbségű területeken (pl. egy épület, tárgy és az ég közötti határvonalon) azért már jelentkeznek a képhibák, a széleken pedig a nagylátószög miatt a képélesség is romlik, de ez ekkora látószögnél még egy drágább objektív esetében is probléma lehet, úgyhogy egy ilyen apró, beépített optikánál mondhatni várható volt.

16 és 64 megapixel közti különbség16 és 64 megapixel közti különbség 16 és 64 megapixel közti különbség [+]

Hirdetés

Kipróbáltuk még a négyszeres és nyolcszoros digitális zoomot, bár inkább csak a rend kedvéért, sejtettük, hogy nem sok látnivaló lesz itt. Az alábbi képeken látható, hogy már a kisebb vágás (és ez szó szerint értendő, hiszen a képkivágás mellett a képméret is kisebb) is közel áll a használhatatlanhoz, a nagyobb pedig el is éri ezt a szintet. Persze ha épp a jetit látjuk elszaladni a kertben, próbálkozhatunk a zoommal, de mi inkább az utólagos képkivágást javasoljuk, a végeredmény ugyanaz, de jól jöhet, ha a teljes kép is megvan, nem csak a vágott verzió.


Alap látószög összehasonlítva a 4-szeres, illetve 8-szoros digitális zoommalAlap látószög összehasonlítva a 4-szeres, illetve 8-szoros digitális zoommal Alap látószög összehasonlítva a 4-szeres, illetve 8-szoros digitális zoommal [+]

Amiben jeleskedik a DJI aprósága, az a gimbal mozgatásával létrehozott panorámaképek. Kétféle verzió közül választhatunk, dönthetünk úgy, hogy vízszintesen, 180 fokban pásztázzuk az elénk táruló területet, ilyenkor négy, egymás mellé komponált kép készül sorozatban, de maradhatunk a „négyzetes” képaránynál is, ebben az esetben 3 x 3 képet készít a Pocket 2. A memóriakártyán megtaláljuk az eredeti fotókat, illetve az összefűzött verziót is, ám utóbbit csak a Pocket 2 szoftvere és a DJI Mimo alkalmazás képes kezelni, Windowson visszanézve csak egy lebutított panorámát kapunk. Két lehetőségünk van, vagy rádugjuk az eszközt a telefonunkra és a Mimo alkalmazásból mentjük le a képet a galériánkba, vagy az eredeti fotókat fűzzük össze saját kezűleg, például Lightroomban.


Fent az alap, 64 megapixeles fotó, alatta a 3x3-as és 180 fokos panoráma, ugyanonnan fotózvaFent az alap, 64 megapixeles fotó, alatta a 3x3-as és 180 fokos panoráma, ugyanonnan fotózva Fent az alap, 64 megapixeles fotó, alatta a 3x3-as és 180 fokos panoráma, ugyanonnan fotózva [+]

Videós szempontból végigmentünk minden felbontáson (4K, 2,7K, Full HD) 60-as és 30-as képkockasebesség mellett is, a 4K/60-as eredménnyel pedig kifejezetten elégedettek voltunk. Ahogy az általában a gimbaloknál lenni szokott, ha nem egy rutinos operatőr készíti a felvételt (aki nem tökéletesen egyenesen előre sétál és nem mozog a keze le-fel, még ha érzésre egyhelyben is tartja a kamerát), akkor azért meglátszik a mozgás, tehát nem kapunk teljesen vajsima eredményt, de egy átlagos okostelefonos felvételnél sokkal kellemesebb a gimbal által stabilizált videó. Megnéztük egymás után az FPV és Tilt Locked üzemmódot is, egyenes vonalú mozgásnál nem vettünk észre különbséget, így utóbbinak tényleg csak akkor van értelme, ha semmiképp nem szeretnénk függőleges mozgást a videóba, extra függőleges stabilizálást viszont nem ad.

Ahogy az várható volt, a felbontás csökkenésével a részletesség is romlik (amire a YouTube tömörítése még rátesz egy lapáttal), de érdekes, hogy ez a képkockasebesség csökkentésére is igaz. Különösen a 4K60/4K30 módoknál (az eredeti, 369, illetve 302 MB méretű fájlok erről és erről a linkről tölthetőek le) figyelhető meg, hogy utóbbinál mintha néha beröccenne a felvétel (auto módban készült, szerkesztésmentes felvételekről beszélünk). Ez összefügghet azzal, hogy 50 alatti képkockasebességnél a videók automatikusan High Quality módban készülnek, amivel kapcsolatban 30 fps-nél a rendszer kiírja, hogy a gyorsabb merülés mellett a kamera több hőt is generál, mi ennek tulajdonítanánk a droppolásokat, hiszen 60 fps mellett automatikusan a Battery Saver mód aktiválódik és ott nem volt ilyen gond. Hozzátennénk, hogy nagyjából 5 °C körüli hőmérsékleten készítettük a felvételeket, csak remélni tudjuk, hogy egy egzotikus helyen való nyaralás alkalmával nem lesz számottevően rosszabb az eredmény, viszont az jó hír, hogy 50 fps alatt is beállíthatjuk a Battery Saver módot.

Az éjszakai felvétel hozza az elvárható szintet, a teljesen sötét területektől azért ne várjunk sok részletet, de ha legalább utcai közvilágítás a rendelkezésünkre áll, a lényeg azért látszik – a legművészibb felvételeket azonban nem ezzel a szenzorral fogjuk elkészíteni.

Jópofa üzemmód még a Full HD felbontás mellett négyszeres, illetve nyolcszoros lassítást kínáló lassított mód, illetve az összesen háromféle time-lapse mód. A klasszikus time-lapse mellett (melynél változtathatjuk a felvétel időtartamát és a képkockák közti intervallumot) elérhető a felvétel közben maximum négy pont között mozgó gimballal elkészíthető motion-lapse, illetve az inkább gyorsított videóként aposztrofálható hyper-lapse is.

Mi a hyper-lapse mellett a klasszikus time-lapse módot próbáltuk ki, ám elkövettük azt a hibát, hogy csak akkor néztünk utána az akku üzemidejének, miután kitettük három órára a Pocket 2-t az erkélyre, 5 °C-os levegőre. Persze a specifikáció és minden tesztoldal is két óra körüli értéket adott meg erre vonatkozóan, ezért csak reménykedni tudtunk, hogy teljes lemerülés előtt a rendszer még összefűzi a videót az addig elkészült képekből, ez pedig így is történt. Egy fókuszkeresgélést leszámítva az eszköz viszonylag jól alkalmazkodott a változó fényviszonyokhoz, kis türelemmel remek felvételek készíthetőek ebben a módban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • DJI

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés