Hirdetés

CPU vs. VGA: a középkategória

Játékok, tesztkörnyezet

A hardverfelhozatal után lássuk a játékokat! Itt alapvetően az ismert címekre támaszkodtunk, szerintünk a kiválasztott nyolc játék jó kiindulási alapot ad ahhoz, hogy mit várhatunk. A Far Cry 2-t nem kell bemutatnunk, a Dunia motorra íródott és elvileg képes kihasználni a többmagos CPU-k erőforrásait. A Resident Evil 5 már nem mai gyerek, a Capcom Framework MT motorjára épül, és szintén elboldogul a többmagos processzorokkal. Az F1 2010 a PH!-tesztekben újnak tekinthető (most debütál), gyakorlatilag egy felturbózott DiRT 2-ről van szó, az EGO motorra épül, és (elvileg) jól skálázódik a CPU-magok számával. A Dragon Age: Origins is egy újonc nálunk, még sosem próbáltuk, ez az úgynevezett Eclipse motorra íródott, egy nagyon népszerű RPG játékról van szó. A Civilization V is új nálunk, egy körökre osztott stratégiai játék, ki kellett próbálnunk ezt is. Az Aliens vs. Predator, a Battlefield: Bad Company 2 és a Metro 2033 mind jól ismert címek a játékosok körében, a BF:BC2 és a Metro 2033 elvileg több szálra optimalizált játékok, olyannyira, hogy sokan a BF:BC2-t szokták felhozni példának, hogy miért is van szükség a négymagos CPU-kra. Hát lássuk!

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre állítottuk. Az anizotropikus szűrést, ha a játék lehetőséget adott rá, akkor a játékból kapcsoltuk 16x-osra, ha nem, akkor a videokártya driveréből. Az élsimítást alkalmazásvezéreltre állítottuk. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.

A különböző játékokat eltérő módokon teszteltük. Alapvetően próbáltunk a benchmarkokra hagyatkozni, hogy az eredményeket az olvasóink tudják mihez viszonyítani. A Battlefield: Bad Company 2-t és a Dragon Age: Originst úgy teszteltük le, hogy a játékban egy előre rögzített útvonal bejárása közben a FRAPS-szel lemértük az fps-eket. A végső eredményt három lefutott kör után jegyeztük fel. A Far Cry 2, az Aliens vs. Predator, a Metro 2033, az F1 2010, a Resident Evil 5 és a Civilization V esetében a játékba beépített teljesítménytesztet alkalmaztuk a mérések során. Az AvP-t eközben FRAPS-szel is mértük, hogy legyen minimum fps-es eredményünk. A Civilization V benchmarkjának lefutása után a három részeredmény közül a "full render score"-t jegyeztük fel, mert mint kiderült, ez a játék inkább a CPU-ról szól, mint a VGA-ról.

Az eredményeket tartalmazó táblázatokban az első szám az átlagfps-t jelöli, míg mögötte a zárójelben szereplő szám a minimumfps értéke.

Tesztkonfiguráció

Core i3/i5-ös konfig Core i5-750 (2,67 GHz), i3-530 (2,93 GHz) processzor
MSI P55-GD80 alaplap BIOS v1.A
Intel chipset driver 9.1.1.1025
2 x 2 GB CSX DDR3-1600 memória
DDR3-1333-as beállítás, 9-9-9-24-2T időzítések
i5: Turbo Boost bekapcsolva
Phenom II-es konfig Phenom II X4 945 (3 GHz), X2 555 (3,2 GHz) processzor
Asus Crosshair IV Formula BIOS 1102 alaplap
AMD SB Driver 10.12
2 x 2 GB CSX DDR3-1600 memória
DDR3-1600-as beállítás, Ganged, 9-9-9-24-2T időzítések
Videokártya Sapphire Radeon HD 5770 1 GB (850/1225 MHz) / Catalyst 10.12
Zotac GeForce GTX 460 1 GB (675/1350/900 MHz) / Forceware 260.99
BBA Radeon HD 6870 1 GB (900/1050 MHz) / Catalyst 10.12
Merevlemez/SSD Kingston SSDNow M Series SNM225-S2/80 GB (Intel X25-M G2)
Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Cooler Master Silent Pro M600 - 600 watt
Operációs rendszer Windows 7 Ultimate 64-bit

Tesztprogramok

Segédprogram FRAPS 3.2.7
Játékok Far Cry 2
Resident Evil 5
F1 2010
Dragon Age: Origins
Civilization V
Alien vs Predator
Battlefield: Bad Company 2
Metro 2033

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés