Képminőség 100-400L
Egy ilyen hosszú teleobjektívet teljesen felesleges lenne laborkörülmények között méricskélni, ettől az üvegtől ez életidegen közeg, a 100-400 terepre született.
Torzítás, vignettálás
Nem meglepő módon egy ilyen profi, full frame-re tervezett nagytelénél APS-C vázon a vignettálás nem igazán létező jelenség. Ugyanezen okból a 7D MkII vázon vizsgálva torzítással is alig fogunk találkozni.
100 mm-en gyakorlatilag torzításmentes.
400 mm-es végén pedig egy nagyon enyhe, könnyen korrigálható párnatorzítás fogad.
Kromatikus abberáció
Ami pedig a kromatikus aberrációt illeti, nos, kerestük a képeken, de nemigen találkoztunk vele. Aztán direkt provokálva az objektívet sem jutottunk ennél tovább.
Felmerülhet, hogy a Canonnál a vázon belül beállítható, hogy a torzítás, vignettálás, kromatikus aberrációs hármasát automatikusan korrigálja. Hitetlenül újra kezünkbe véve a vázat ellenőriztük ezt még egyszer, de nem. Mind a három javítás végig tiltva volt. Ezek szerint ilyen téren tényleg ennyire jó ez az objektív!
Élesség
Ami az élességet illeti, ezt a részt felesleges nagyon túlragozni. Azaz egy objektív, ami már nyitott rekeszen is így karcol, azt felesleges különösebben elemezgetni. A rekeszelésnek itt tényleg már csak a mélységélesség megválasztása szempontjából van jelentősége.
És ami talán már ezekből a képekből is kiderült: remek kontraszt és szép telt neutrális színek jellemzik a Canon L-es teleobjektívjét. Ezen tulajdonságokról nem sokat szoktunk beszélni, pedig ezek nagyban hozzájárulnak a kiváló összképhez. Mert bizony képminőség terén ez az objektív kiváló, gyenge pontja pedig gyakorlatilag nincs.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!