Canon EOS 6D – beugró a Full Frame világába

Hirdetés

Képminőség

Tesztünkhöz a Canon egyik legújabb gumiobjektívét, az EF 24-70 mm F4L IS USM lencserendszert használtuk, melyről a későbbiekben lesz egy különálló cikkünk is. A fényképezőgépet RAW+JPEG fine és semleges képstílussal használtuk. A nyers állományok feldolgozását az Adobe Photoshop CS6 és az Adobe Camera RAW beépülő szoftvermodullal végeztük. Próbánk során a fényképezőgépen belüli összes zajszűrét kikapcsoltuk. Mint mindig, első körben lássuk, milyen a zajszintje az EOS 6D-nek saját JPEG és RAW-ból épített JPEG fájlok szerint!

A Canon EOS 6D-nél azt vettük észre, hogy a JPEG motor nagy fejlődésen ment keresztül, és immár sokkal szebb, jobb képminőséget produkál, mint például a cikkben is folyamatosan felemlegetett 5D Mark III. Sőt, magas ISO értékeken még jobb eredményt is láttunk, mint a RAW állományokból építkezve – például a színek kevésbé folytak össze ISO 25 600 fölött (igaz, a RAW fájlok meg valamivel több részletet mutattak). Egyes korábbi modellekkel ellentétben nem találkoztunk sávosodással sem, ami újabb piros pontot jelent a 6D-nek. Maradt a tipikus „canonos” színvilág, azaz kissé dominánsak a sárgás-narancssárgás-vöröses színtónusok (főleg gyengébb megvilágítás mellett), de messze nem olyan mértékben, mint anno az EOS 5D Mark II-nél. Képmintáink:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Canon

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés