Bemutatkozik a Socket 939 és az Athlon 64 3800+

Hirdetés

Játékok

Az OpenGL-re épülő Q3-ban a modellszámozások helytállónak bizonyulnak, legalábbis 3400+-tól felfelé. 2 GHz-en még a 3200+ a gyorsabb, 2,2 GHz-en azonban már a kétcsatornás memóriavezérlő kerekedik felül. Wolfenstein alatt fordul a kocka, 2 GHz-en a kétcsatornás memóriavezérlővel felszerelt Athlon 64-változat a gyorsabb, míg 2,2 GHz-en inkább a nagyobb L2 cache érvényesül. Ezekben a tesztekben annyira minimálisak a különbségek, hogy szinte minden mérés alkalmával változik a sorrend a mérési hibahatáron belül.

DirectX 7 és 8-as játékainkban minden esetben közel azonos eredményeket produkálnak a régebbi és az újabb processzorok is, tehát a gyorsítótárat a kétcsatornás memóriavezérlő eredményesen "helyettesíti".

A DirectX 9-es játékokban is kiegyenlítettek az eredmények, TRAoD alatt inkább a dual-channel érvényesül, míg Halo alatt a nagyobb gyorsítótár.

Végül pedig a 3DMark2001SE-eredmények is minimális különbséget hoznak az Athlon 64 processzorok között. Ez leginkább a Radeon 9800 Pro VGA-nak köszönhető, hiszen egy gyorsabb videokártyával nagyobb eredményeket is elérhetnénk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés