Az utolsó összecsapás

UT2004

Utolsó játékunk a nagy népszerűségnek örvendő Unreal Tournament 2003 új verziója, az UT2004. A játék újabb változata szinte semmilyen változáson nem esett keresztül, már ami a grafikus engine-t illeti, ezért lehetséges az, hogy pixel shaderek ugyan elvétve akadnak a játékban, a videokártyáknak mégsem ezt a részét dolgoztatja meg leginkább a program. Ha visszaemlékszünk korábbi cikkünkre, melyben az UT2003-mal mértük le a két kártya tudását, akkor felrémlik, hogy különösebb különbségeket nem tapasztaltunk. Lássuk hát a 2004-et.

A kép az UT2004-ben sem változott sokat, a Radeon ugyan 5-16%-kal gyorsabb az FX-nél, az fps-különbségek nem markánsak. Lássuk a minimális fps-eket.

A számadatok nem sokat változtak: az ATI javára írható plusz sebesség 9-21%-ra változott, ám ez nem változtat azon a tényen, hogy ahol az FX-szel játszhatatlan szintre csökken az fps-ek száma, ott a Radeon esetében is hasonló a helyzet.

Hirdetés

Most pedig következzenek a screeshotok.

ATI / ATI IQ / NV / NV IQ

Ahogyan ez sejthető volt a korábbi cikkeinkben szereplő UT2003-as screenshotokon látottakból, UT2004 alatt sincs különbség a két kártya által megjelenített kép között egészen addig, amíg nem kapcsoljuk be az élsimítást és az anizotropikus szűrést.

A játékból lopott képek esetében a legnagyobb különbségeket a harmadik képen lehet felfedezni. Az első és talán egyik legszembetűnőbb momentum az ATI szögfüggő anizotropikus filterelésének köszönhető textúrafilterelés hiánya, ami a távolabbi rámpákon jól látszódik amint az NVIDIA kártyával lopott képhez hasonítjuk.

A kinagyított részletek közül a baloldali képen az NVIDIA féle trilineáris szűrés hatásossága (hatástalansága) látható. A neten található több teszt is azt bizonyítja, hogy az Unreal detektálása esetén az NVIDIA meghajtója nem engedélyezi (kikapcsolja akkor is, ha mi bekapcsoljuk) a trilineáris szűrést. A jobboldali képen az NVIDIA a semmiből pixeleket teremt, az olvasókra bízzuk a döntést, vajon melyik az igazi rács? Mi az ATI-félére voksolunk...

Az UT2004 tipikusan egy olyan játék, amely az NVIDIA-féle "ne tegyünk shadereket a játékokba" program jegyében született. Az ATI kártyája ugyan jobban teljesít, teszi ezt az esetek többségében szebb megjelenített képkockákkal, azonban az FX-tulajoknak sem kell félniük attól, hogy az UT-ben gyengén fog muzsikálni kártyájuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SAP

Előzmények

Hirdetés