2019. április 25., csütörtök

Útvonal

Tesztek » Videokártya rovat

AMD Radeon VII: visszatérés a felsőházba?

Új gyártástechnológia, egy kis csiszolás az architektúrán, és a Vega máris ott a felsőkategóriában.

Hirdetés

Eredmények

Bizonyára mindenki tűkön ül, hogy sikerült-e az AMD-nek elérni célját a Radeon VII-tel, és megszorongatni az NVIDIA RTX 2080-at, úgyhogy következzenek a grafikonok!


[+]


[+]


[+]


[+]


[+]


[+]


[+]

Látható, hogy a válasz igen: az új GPU nagyjából hozza az RTX 2080 szintjét, néhol kicsit gyorsabb, néhol kicsit lassabb, de alapvetően pariban vannak. Ráadásul nem is akárhogy: ne feledkezzünk meg arról, hogy a tesztben használt 2080-as kártyánk OC-s modell, tehát gyárilag emelt órajelen üzemel, ami 2-3 százalékos előnyt jelenthet a méréseknél.

A Far Cry 5 esetében Full HD-ben és WQHD-ben, míg a Deus Ex Mankind Divided mellett Full HD-ben látható némi processzorlimit. Utóbbi játékban lehet tenni ellene az MSAA aktiválásával, míg az előbbi, egyetlen DirectX 11-es címünknél érezhető, hogy a grafikus API nem igazán skálázódik a sok maggal rendelkező processzorunkra. A Forza Horizon 4-nél látható extrém kiugrás a rendkívül hatékony driver, illetve a parancsprocesszor függvénye, de 4K-ban már a Vega 20 esetében is háttérbe szorultak az új parancsmotorok, mivel erősebbek lettek a GPU-n belüli egyéb limitek. A többi játéknál nincs igazán nagy meglepetés, a Radeon VII szépen, megbízhatóan hozza a tőle elvárt teljesítményt, azaz a 4K felbontás tökéletesen kihasználható akár maximális, vagy ahhoz nagyon közeli minőségi beállításokkal is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.