AMD Radeon RX 460 – belépő szint, extrákkal

Az AMD Polaris 11 GPU-val szerelt Radeon RX 460-as VGA egy új kategória kezdete az erős IGP-k korában.

Hirdetés

DX11: Thief, Dirt Rally, Shadow of Mordor

Dirt Rally és Thief alatt is szinte megtáltosodott az RX 460, még a GTX 950-t is leelőzte, sőt a Thief esetén a GTX 960-t is hátrasorolta. Tegyük hozzá, hogy az utóbbi játéknál azért ehhez a Mantle API használatával szerzett kicsiny többlet is segített. A házon belüli előd R7 260X, a vetélytárs matuzsálem GTX 750 Ti (igen, két és fél éve teszteltük, de a boltokban még mostanában is sok változatban kapható) mellett persze biztos léptekkel húzott el a Polaris 11, azonban a még szégyenszemre GCN1-es, de papíron erősebb R7 370-t is utolérte, illetőleg lehagyta.

A GeForce GTX 750 Ti-vel a Dirt Rally szinte képregény sebességűre lassult, több újraindítást, az illesztőprogram friss újratelepítését, illetve a játék újratelepítését követően is. A háttérben meghúzódó okra nem jöttünk rá.

Az nvidiás Middle-Earth: Shadow of Mordor is feküdt a kicsi Polarisnak, nagy meglepetésünkre. Ezekben a játékokban is látható (persze csak WQHD esetén) a 2 GB-os grafikus vezérlők kezdődő leáldozása. Fórumainkon korábban már a 3 GB-os R9 280X, azaz leánykori nevén HD 7970 és a 2 GB-os GTX 680 harcánál is parázs viták zajlottak ezzel kapcsolatban, és akkor még csak Full HD felbontásról esett szó. Mi csak most tapasztaltuk a jelenséget mérhetően, ezeknél gyengébb VGA-k és 2560x1440-es felbontás mellett is kimaxolt beállítású játékok használatával.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés