Far Cry, TRAoD, Splinter Cell
Far Cry
A Doom 3 (és a Halo) után a Far Cry a második leg-VGA-izzasztóbb játék manapság. Első, a Fort pályán játszódó demónkban a tengerparton és a dzsungelben mászkálunk, így ez a teszt bizonyos mértékig processzorlimitált is, hiszen a nagy látótávolság miatt nagyon sok (távoli) objektumot kell kiszámoltatni a processzorral is, a shaderhasználat háttérbe szorul. A szokásos eredmények mellett (a 6600 GT a 6800 után a második, megelőzve a 9800 Prót is) egyetlen érdekes és kiemelendő esemény történik, ebben a demóban a GeForce FX 5900 Ultra megveri a Radeon 9800 Prót.
Második, a Regulator pályán játszódó demónkban egy épületen belül, rengeteg árnyékkal és fényhatással megtűzdelt (azaz shader-igényes) útvonalat járunk be, itt a videokártyákban van minden bizodalmunk. Második Far Cry tesztükben élsimítás nélkül furcsamód a 9800 Pro komolyabb hátrányba kerül a 6600 GT-vel szemben, azonban az élsimítás bekapcsolásával a 9800 Pro emelkedik felül. Az eddigi tesztek során itt ütközik ki leginkább a GeForce 6600 GT 128 bites memóriabuszának hatása, az élsimítás nélküli és élsimításos módok közötti teljesítménycsökkenés 51 és 48 %-os (tehát a teljesítmény közel a felére esik vissza).
Tomb Raider: The Angel of Darkness
A TRAoD az egyik legmodernebb játék shader-használat szempontjából, a 2.0-s shaderek most komolyabban „megmozgatják” a kártyák minden tranzisztorát. Az FX-család gyenge szereplése TRAoD alatt már megszokott, az R300-as széria erős shaderei viszont itt és most győzedelmeskednek a 6600 GT-vel szemben, bár a felbontás növelésével ez az előny szinte eltűnik.
Splinter Cell
Splinter Cell alatt folytatódik a 6600 GT diadalmenete, a chip magas órajele és a kevésbé memóriasávszélesség-igényes tesztek garantálják az NV43 nagyon szép eredményét. A 9800 Pro most ismét alulmarad.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!