Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wolverine

    félisten

    válasz rt06 #39094 üzenetére

    Szia!

    1. A PvP-re épített karakter két dologról ismerszik meg:
    - minden kasztnak (és specnek) vannak PvP-talentjei; akinek ezek megvannak, az valószínűleg erre van kihegyezve;
    - a resilience nevű stat kizárólag PvP-ben hatásos, és csökkenti az általad elszenvedett sebzést; aki resi-geart hord, az PvP-zik.

    2. Erre nehéz válaszolni. A tankolás nem feltétlenül egzakt tudomány, és kasztonként is vannak eltérések (nem véletlenül szenvedek az erről szóló L2P megírásával vagy 3 hete, és fogalmam sincs, mikor lesz belőle kész cikk). A jó tankot leginkább az jellemzi, hogy nem véletlenszerűen lövöldözi el a túléléshez alkalmas cooldownjait, hanem akkor, amikor azok a leghatásosabbak. Ezt meg lehet tanulni, de sok gyakorlás kell hozzá.
    A paladinnál a következők a lényegesek:
    - egykezes fegyvert fogsz használni pajzzsal.
    - a geareden fontos lesz a Stamina, az armor, a parry, a dodge (létezik még önálló statként a block? ha igen, akkor az is), kevésbé fontos a Strength, az expertise, a hit és a crit, és teljesen lényegtelen a többi.
    - Seal of Truth vagy Seal of Righteousness kell neked Seal of truth glyphfel, és Blessing of Kings (partyban druida jelenlétében Blessing of Might). A többi részletet anno a paladinos L2P-ben leírtam, az nagyjából még aktuális kell legyen.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • Khelben

    nagyúr

    válasz rt06 #39094 üzenetére

    Van direkt pvp gear, amit ah-ban vagy honorból tudsz venni. Van egy spec. tulajdonsága: a resilience, ami egyfajta armor de csak játékosok ellen véd. Pl nekem most 2900 a resilience-m, ami 30,8%-kal csökkenti a játékosok által okozott sebzést.
    Cserébe ezeknek a cuccoknak kevesebb a secondary statja. Tehát pl egy pve cucc ad 150 criticalt és 150 hit ratinget, az ennek megfelelő pvp armor a crit helyett ad resilience-t. Emiatt a pvp cucc nem igazán jó pve-ben.
    És persze ott vannak a talentek, van egy-kettő, ami direkt pvp-ben hasznos.

  • Arnold2

    őstag

    válasz rt06 #39094 üzenetére

    Csak kibicelek, semmi fogalmam sincs a paladinokhoz, de pár paladin a guildünkből erre az oldalra esküszik, talán segít neked is: [link]

    Szájbarágósan leírva vannak ott dolgok, továbbá szívesen segítenek (legalább is ezt mondták nekem a pally guild társak).

  • Xirtam

    veterán

    válasz rt06 #39094 üzenetére

    + arra kell odafigyelned mind prot paladin, hogy 85-től a Parry és a Dodge között az eltérés ne legyen nagyobb mint 1%

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz rt06 #39094 üzenetére

    Tankolás:
    Szerintem alapvetően három dolog különbözteti meg az átlag tankot a jó tanktól:
    1. Amit Wolv is említett, a CD használat. Ugyebár CD-nek nevezzük azokat a 30 sec - 5 min közötti cooldown-al rendelkező skilleket, amik (tanknál) a bekapott sebzést csökkentik valamilyen módon. Az átlag tank insták során ezeket nem igazán használja, hanem vészhelyzetre tartogatja őket. Ezzel az a probléma, hogy a healerre sokkal több terhet ró, ami miatt lehet többször kell leülnie inni, vagy esetleg pont a vészhelyzetre nem marad manája, és akkor hiába lövi el a CD-ket a tank. A jó tank ezeket folyamatosan használja, főleg a rövid idejűeket (0,5 - 1 min), azok lényegében mehetnek CD-re (kivéve ha tudja az ember, hogy direkt tartogatni kell, de 5 fősök során nem igazán van ilyen), míg a nagyobbak bossfightokon, vagy nagyobb trash packeken.
    Paladinnál jelenleg kis (rövid) CD-k: Divine Protection (1min), Holy Shield (0,5 min)
    Nagy CD-k: Ardent Defender (3 min, prot ág csúcstalent), Guardian of Ancient Kings (5min, lvl85-ös skill)
    Ezeken felül még a 2 trinket adhat CD-ket, változó időtartammal.

    Paladin esetében ezen felül még a további lehetőségek is vannak:
    Lay on Hands: nem tipikus CD, de a full HP-ra húzás elég életmentő tud lenni. Amire figyelni kell, hogy ha Paladin healerrel mész, akkor lehet, hogy nem tudod használni, mert ha valakire eltolják, arra 1 percen belül nem lehet újra.
    Divine Guardian: ugyebár a tankra nem hat, de erős AOE sebzés (vagy elrontott/ninja pull után össze-vissza aggrozás) esetén jelentősen könnyíti a healer dolgát.

    És amire általában nem szoktak gondolni a tankok:
    Hammer of Justice: Ha egy mob stunban van, akkor nem üt, szóval ezzel is sebzést csökkentesz. Viszont nagyobb trash mobokat időnként nem lehet stunnolni, bossokat pedig szinte soha.
    Rebuke: Casterek ellen a legjobb sebzéscsökkentő skill. Ha nem tudja eltolni a castját, értelemszerűen nem sebez. 10 secenként el lehet tolni, hatalmas mennyiségű dmg redu casterek ellen, célszerű CD-re használni (sok tank ezt ugyancsak elfelejti).
    Hand of Protection: saját magadra nem célszerű tenni, mert ha immune-olsz egy mobnak, rögtön elfordul tőled (a threat másodikra), viszont aggrot húzott DPS-re jó ötlet rárakni, hisz így sebzést se kap, illetve rögtön rád is fordul a mob (caster DPS esetén még csak nem is DPS kiesés).
    Divine Shield: ez már inkább raideken hasznos ötlet, mint 5 fősökben, de helyenként ott is jól jöhet. Ugyebár hasonlóan a HoP-hoz, ennek az eltolása esetén is lefordulnak rólad a mobok, viszont egyben le is szed szinte minden debuffot... tehát ha valami komolyabb debuff van rajtad (vagy meghalt és a healer és sok dot / debuff van rajtad), akkor lehet egy olyan trükköt alkalmazni, hogy felrakod, majd rögtön le is szeded (célszerű macrozni). Így a debuffok leesnek, viszont a mobok rajtad maradnak (illetve lefordulnak, de amint leesik az immunet okozó hatás, azonnal vissza is mennek az eredeti targetjükre).

    Mondjuk itt megjegyezném, hogy nagyjából a Northendi insták előtt relatív könnyen ki lehet healelni bárkit (szó szerint bárkit, akár DPS-t is), szóval nem nagyon érezni ezeknek a jelentőségét, de Cataclysmes helyektől (illetve néhány Northendes instában) már nagyon nem mindegy.
    Viszont ami sokkal jobban kijön már kis szinten is:

    2. Figyelés a környezetre, játéktérre: tank lényegében a healer tökéletes ellentéte. Healerként az ember rááll a raid / party interfacere, és kis túlzással mindegy is mi történik a terepen... a jó tank viszont szinte semmi UI-t nem figyel (kivéve a healer manáját), viszont folyamatosan pásztázza a játékteret, beleértve nem csak az előtte, hanem a mögötte lévő részt is! Ez nagyon fontos, sok tank azon bukik el, hogy nem néz maga mögé, és egy hátulról bejövő patrol, vagy valamiért róla leszakadt mob szétcsapkodja a groupot. Aggro húzás terén nem célszerű kizárólag az UI-ra hagyatkozni, mert általában jelzik hogy melyik party tagon van aggro, de ez nem 100%-osan megbízhetó. Ezen felül figyelni kell a patrolokat, melyik DPS-el hol van, mit üt (ha nem a te mobodat, előbb-utóbb aggrót fog húzni, kell abba is ütni), healer hogy áll manával (ha kevés van neki, és még sok mob él, célszerű eltolni 1-2 CD-t). Ez utóbbit fontos folyamatosan figyelni, azaz pull előtt is. Bár az ügyesebb healerek jól elvannak kevés manával is, de célszerűbb rákérdezni nem kell-e innia, mint hogy wipe legyen emiatt.
    3. Megfelelő tempó, ritmus: alapvetően mindenki szeretne minél gyorsabban végezni az instával, akármiért van ott. Szóval nem célszerű feleslegesen időt húzni pl. markolással, vagy CD-re várással, ha arra semmi szükség. Viszont. Az ellenkezője ugyanúgy igaz, ha komolyabb pack jön, akkor lehet jobb várni néhány másodpercet egy CD-re, mint hogy összecsukjanak, és vissza kelljen futni wipe után... ugyanez igaz a fent említett healer manára, jobb megkérdezni gyorsan a healertől, hogy nem kell-e neki, mint csak menni ész nélkül, "nem ült le, akkor biztos nem kell neki" felfogást követve. Mert lehet csak elfelejtette. A jó tank a groupjának megfelelő ritmust tud tartani, ha gyenge healer van, akkor inkább mindig megállva, várva a pullok között pár secet (és folyamatosan figyelni a manára), míg ha egy overgearelt groupot fog ki, akkor lényegében chain pullal végigrohanhat az instán (chain pull: még nem halt meg a pillanatnyi trash pack, de a tank már elindul, hogy behúzza a következőt, így amennyiben insta olyan, gyakorlatilag folyamatosan lehet DPS-elni. Northendes Utgarde Keep-ben lehetett nagyon jól ezt megcsinálni). Kevésbé fontos, de érdemes figyelni a DPS manájára is. Főleg kis szinten nem minden kaszt rendelkezik megfelelő mana regennel, és ha folyamatos combat miatt nem tud leülni inni, akkor 0 DPS-t tud tolni, ami senkinek se jó.

    Biztos sok mindent lehetne még írni, de remélem azért tudtam segíteni :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés