Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • callmeakos

    veterán

    válasz Silenzio #13 üzenetére

    Érdekes topic, és felvetés.

    Az, hogy a Sonynak trükközgetnie kell a saját maguk DLSS-ével, sajnos elkerülhetetlen volt, de ez is olyan, hogy az adott játék támogatja e azt, vagy sem. Az ilyen trükközés pedig nem ér akkora felárát, mint amit kérnek érte. Merem fogadni, hogy a következő generációra, jó a két tucat játék fogja ezt natívan támogatni. De sajnos az nvidia monopol helyzete ehhez vezetett, hogy ez a kamu framegen legyen a mézesmadzag.

    Mint vásárló, egyébként úgy nem a Sonyt hibáztatom a PS jelenlegi erőhiánya miatt, mert ezt a fajta AI elharapódzást lehet akkor még nem látták úgy, mikor a konzolt tervezték. De azt viszont igen, hogy ez az egész humbug, amit felmutat a Pro, hogy érhet 200 dollár felárat. És nem, az extra tárhely nem ér annyit, pláne hogy nincs lemezmeghajtó. És lehet, hogy ha egy kicsit okosabban árazták volna a gépet, lehet inkább arra mentem volna rá.

    Sony is egy kicsit monopol helyzetben képzeli magát, mert igazándiból nincs konkurense. Az XBOX szerintem tecchalott állapotban van, a Ninendo meg igazándiból nem közvetlen konkurensük már, ami miatt aggódniuk kell. És értem, hogy a fejlesztőknek sz.pás egy olyan enginnel bajlódni, ami már alapjaiban rossz, de ez sajna a végfelhasználót már nem biztos hogy érdekli. De a mai konzolgaming sem már feltétlen az, mint mondjuk pár éve a prevgenben volt mondjuk.

    Nem mondom, hasznos tud lenni egy középkategóriás kártyánál, mint mondjuk az én 4070 Superem, mert az újabb címek mint mondjuk az Indy, vagy főleg a Wukong, rommá f.ssá szivatják a kártyákat. De legyen ez egy opció. Az 50xx széria ezért sem mozgatott meg annyira hogy várjak, mert már mindenre rányomják ezt a technológiát, közben pedig a nyers előrelépés, lehet, hogy még kissebb, mint a 30xx és a 40xx széria között. Persze a tesztekig nem biztos. Na az meg, hogy a milliós 5090-nél még be kell kapcsolni trükközgetést a nativ 4kért, miközben konkrét Paks 2-t rá kell kötni, az azért kicsit szégyen. Sajnálom, hogy az AMD nem akarja jobban megerőltetni magát, hogy komoly vetélytársa legyen az nvidiának. Igen, megpróbálták a 7000es szériával, és nem is voltak rosszak azok a kártyák, csakhát a framegen. Egyébként most nem is nagyon értem, mi a taktika ott ezekkel az új kártyákkal.

  • Pikari

    veterán

    válasz Silenzio #13 üzenetére

    Az nem az enginek hibája, hogy egy modern "fejlesztő" nem úgy kezdi a pályafutását, hogy kipróbálja, mit csinál a glDrawArrays, mert hiszen neki nincs 15 perce rá, hiszen annyi idő alatt akár macskás videókat is nézhet a tiktokon. Letölt a nyomorultja valami 30 gigás enginet, amiben wasd-vel repkedhet, még a játékmechanikához tartozó részeket is úgy lopkodja hozzá össze. Amúgy én nem hiszek abban sem, hogy az optimizációs kérdések az engine hibája lenne. Mivel a hozzáértés nem alakul ki, ezért nem fogja tudni érteni azt, hogy a fűszálak ne mind külön polygon legyen, és emiatt lesz neki mondjuk fél gbyteal nagyobb a pálya, mint kellene, meg kell a játékhoz 10x gyorsabb gpu, most ezzel a fajta sötétséggel mit kezdjen az engine fejlesztője? Ha rommáfejleszt mindent, a világ összes thradját felhasználja, akkor is szarul fog futni a workload.

Új hozzászólás Aktív témák