Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz strogov #25 üzenetére

    Nézünk egy mostanában nem ritka ~14 fős osztályt. Csoportbontásban 7-8 fő (a bontás oka lehet az informatika terem mérete vagy emelt/normál info). Párokban dolgozva az egy tálca BlueBot. Tudom, az sem kevés. de erre voltak pályázatok (volt kifejezetten robotikás), voltak év végi maradványok egészen az idei tanévig. Persze a KEF-es lista eszközeit jó volt elkerülni. Ahova semmi nem jutott ott tényleg más a gond (de inkább nem mennék itt bele - sok esetben az intézmény vezetése is alkalmatlan a feladatra). Az engedélyeztetést nem kell bemutatni. Kellett a leleményességem és a tapasztalatom sok esetben, hogy megoldhatók legyenek a problémák...

    #26 arnyekxxx - maga a robotika semennyire, mert ezt igazából nem is lehetne annak hívni (szerintem). A logika játékos megismerése viszont nagy segítség a későbbiekben a szereknek. Ez viszont csak akkor jó, ha nyitottság és kellő érdeklődés van egy gyerek részéről eziránt. Egy ovis nem fogja részleteiben megérteni, de a maga nyelvén megérti és végül alkalmazza. Magyarul ő döntsön arról, hogy azzal akar játszani és vegye fel a földről, kezdje el nyomkodni és megtapasztalni...

    #27 btprg - mint nevezel fejlesztő játéknak? Oda lehet adni a gyereknek úgy egy ilyen (ok, sok a szemét is a piacon) játékot, hogy nem érzi feladatnak és közben mégis betölti a funkcióját és fejleszt (pl. finommotoros késséget).

    #29 strogov - komolyabban robotikával (pl. LEGO szint) 7-8. osztály. De ehhez meg kell egy alap tudás és gondolkodásmód. A heti 2 vagy 2x2 tanóra informatika viszont nem elég, hogy egy normális képzést, tudást kapjon és még a robotikát is mélyebben (az alap és gyári elemeken felül) megértse és még esetleg önállóan is gondolkodjon és építsen (erre a tanári gárda 95%-a is alkalmatlan jelen pillanatban).

    A gyerek nemzetiségi óvodába járt. A hülye apja miatt :DDD került a kezébe "idejekorán" robot. Megnézhette, megtapogathatta, aztán elmagyaráztam neki és már nyomkodta is. Amikor megunta kikapcsolta és visszatette. Most is meg van neki az alap LEGO készlet, de egyelőre nem erőltetjük (ehhez még érnie kell). Ha kedve van játszani, akkor hozza és játszunk. Az iskolaválasztásnál is az ő döntését tartottuk szem elött. Szeretett volna olyan iskolába menni, ahol "robotozhat", informatikát tanulhat már az elején, azonban a nyelvet sem akarta abbahagyni. Mivel a robotos, infós dolgot meg tudom neki oldani, így a nyelv lett a döntő. Így maradt a nemzetiségi iskola. Jelenleg magyarul és horvátul is megérteti magát és az alapokat pötyögi már angolul is. Mindezt úgy, hogy észre sem veszi, hogy tanul.

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák