Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Smells

    tag

    válasz Aranygyerek #25699 üzenetére

    Tartalomra ugyanaz a két kiadás, tehát küldetések, játékvilág stb., de nem érdemes a Legendary-t megvenni.
    A leglényegesebb különbség a Special Edition javára, hogy sokkal stabilabb a játék, kevesebb a crash és hasonló instabilitási probléma. Ez különösen érzékelhető, ha modokkal játszol.
    A Special Edition 64 bites, tehát több memóriát tud használni, ami szintén növeli a stabilitását.
    A textúrák a Special Editionben nagyobb felbontásúak.

    A Legendary-hez készült modok nagy része könnyen átvihető a Special Editionhöz, de visszafelé ez tudtommal nem így van.
    Több új mod jelenik meg a Specialhöz és a meglévő modok is gyakrabban frissülnek, mint a Legendary esetén.

    A Specialhöz a következő hónapban ki fog jönni egy update, ami bizonyos modokat működésképtelenné tesz, de ez már más téma...

    Szerintem nem érdemes a Legendary-t venni, mivel semmilyen előnye nincs, kivéve, hogy alapbeállításokkal kicsit más a játék színezete és van, akinek az jobban tetszik, mint a Special, de minden mást figyelembe véve a Special a jó választás.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz vajaskifli #25782 üzenetére

    A probléma a .dll fájlokat tartalmazó modokkal van, azok nem működnek sem az AE-vel sem az alapjátékkal, aminek a verziója nagyobb, mint 1.5.97.
    Sajnos nem is fognak működni, amíg az a néhány ember, akik rengeteg munkával lehetővé tették, hogy ezek a fajta modok elkészülhessenek, nem raknak bele újból sok munkát a dologba és az egyes .dll modok készítői nem fordítják le az AE verzióra a modjaikat.

    Az összes mod 99.999%-a továbbra is működni fog a frissített alapgame-el és az AE-vel gond nélkül, beleértve a papyrus scripteket tartalmazó modokat is.

    A .dll modok inkompatibilitása azért probléma, mert van köztük néhány nagyon alap mod:

    SSE Engine Fixes (skse64 plugin)
    Scrambled Bugs
    powerofthree's Tweaks
    SSE Display Tweaks
    Sales Overflow Solved
    Armor Rating Redux SE
    Better Jumping SE
    Complete Alchemy and Cooking Overhaul

    Nem akartam egy hosszú listát ezért csak néhányat soroltam fel, de ezek nagyon alapok.
    Személy szerint ezek nélkül el sem indítom a játékot.
    Ezek (a CACO-t kivéve) mind bugfix modok, tehát szerintem nem is érdemes nélkülük játszani.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Mortel #25810 üzenetére

    NMM. Ezt mindenki felejtse el, de tényleg.
    Írhatnék egy eposzt, hogy mi vele a gond és mennyivel jobb a Mod Organizer 2, de még a Vortex is. A Nexus Mod Manager egy nagyon-nagyon elavult vacak valami. Soha nem volt jó, csak az elején nem volt alternatíva, illetve a Nexusmods ezt fejlesztette, ezért az emberek automatikusan elfogadták és sajnos úgy tűník még a mai napig van, aki használja.
    NMM-et használni MO2 helyett olyan, mintha kőbaltát használnál lézer vagy szike helyett.
    Még 1 darab mod használata esetén sem érdemes NMM-t használni. Nincs olyan helyzet, amiben az NMM-nél nem 100-szor jobb az MO2 és nem 10-szer jobb a Vortex.

    Én évek alatt sok embernek segítettem vagy próbáltam meg segíteni (nem ezen a fórumon) mindenféle Skyrim modolásos problémával, de ha úgy kezdik, hogy "NMM", én mindig javaslom az MO2-t és makacskodás esetén kiszállok, mert nem éri meg a vesződést.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    Feljebb lapoztam néhány hozzászólással és itt is a remek példa.
    G4ga problémája valószínűleg fel sem merült volna MO2 használata esetén.
    Az MO2 használata esetén meg lehet azt csinálni, hogy az egész modolt setupot, akár 1000+ modot át lehet másolni egy másik háttértárra vagy másik számítógépre, vagy több évnyi kihagyás után vagy játék újrainstallálás után ott folytatni, ahol az ember abbahagyta.

    Az MO2 egyik legfőbb előnye az összes többi mod managerrel szemben, hogy nem másol be semmit a játék installálásának egyetlen könyvtárába sem. A játék installálása örökké tiszta marad mindenféle fájltól, ami gyárilag nem tartozik hozzá. Ha MO2-ben hozzáadsz egy modot, vagy törölsz, vagy átnevezel vagy akármit csinálsz, a játék fájljai és mappái teljesen érintetlenek maradnak.
    MO2 használata esetén a modok fájljai (ami már néhány nagyobb mod esetén lehet akár több száz vagy több ezer darab fájl) sohasem keverednek sem egymással sem a játék fájljaival. A modok fájljai soha nem írják felül egymást. Minden mod a saját külön könyvtárában van és ez az egész egy darab 'mods' nevű könyvtárban van.
    Ha ezt a 'mods' könyvtárat, valamint az
    overwrite
    profiles
    downloads könyvtárakat és a
    'ModOrganizer.ini' fájlt az ember megőrzi, akkor a teljes setupja évek múlva is elővehető, másolható, módosítható lesz.
    Ráadásul ha 'portable' üzemmódban használja az ember az MO2-t, akkor ezek az említett könyvtárak és fájlok mind az MO2 főkönyvtárán belül lesznek és így ez az egész pakk gyönyörűen átlátható és könnyen mozgatható/másolható lesz.
    Erre semelyik másik mod manager program sem képes.

    Ez nem egy fizetett MO2 hirdetés volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Mortel #25813 üzenetére

    Letöltöttem az NMM-et, de indulásnál hibát ad. Kipróbáltam volna kíváncsiságból.

    Ha nem nyúl bele a játék könyvtárába, akkor hol tárolja a modokat és hogyan éri el, hogy a játék lássa azokat a DATA könyvtárban?

    A gumis hasonlatod jó volt és igazad is van, bár én sem mondtam, hogy a hibát kifejezetten az NMM okozta, csak azt, hogy elavult és van két népszerű modern alternatíva és érdemes azok egyikére átállni.

    Mindenestre így, hogy nem sikerült elindítanom az NMM-et nem tudok segíteni az SKSE-problémáddal kapcsolatban, mert ötletem sincs, hogy az NMM mit hogy csinál.

    Látatlanban így hirtelen ennyit tudok mondani:
    Az SKSE fájlok a modokkal szemben rendhagyó módón működik abban a tekintetben, hogy azok nem a DATA könyvtárban kell legyenek, hanem a játék gyökérkönyvtárában, ott ahol az .exe is van.
    Azt javasolnám, hogy törölj ki innen minden fájlt, ami az SKSE-hez tartozik és másold be őket kézzel újra (nyílván az SKSE-nek abból a verziójából, amelyik a játékodverziódhoz passzol) és próbáld az skse64_loader.exe-t manuálisan elindítani, nem mod manageren keresztül, nézd meg így mi történik.

    Személy szerint még nem álltam át a Skyrim 1.6.x verzióra. Még az AE update előttit használom. Elképzelhető, hogy az SKSE-ben van a hiba, mert csak gyorsan kiadtak egy bétát és még nem telt el elég idő, hogy a hibák kijöjjenek és ki tudják javítani őket.

  • Smells

    tag

    válasz Mortel #25816 üzenetére

    A 0.83.3-at töltöttem le. A hiba, amit ír eléggé technikai jellegű, szerintem csak a program fejlesztői tudnák értelmezni. Próbáltam felmenni az NMM Discordra, hátha adnak valami tippet, de 5 napja, mióta beléptem oda, még nem adtak engedélyt, hogy írni tudjak vagy hogy egyáltalán lássak bármilyen csatornát. Ilyen szánalmasan beállított discord szervert még nem láttam.

  • Smells

    tag

    válasz Vistaboy #25846 üzenetére

    Ha játszottál mostanában ugyanazon a gépeden SSE-t (nem AE-t) és minden rendben ment és kijött az AE és az crash-el és közben nem változtattál semmi komolyat a gépeden, akkor valószínűleg az AE-vel van a gond.
    Már csak a próba kedvéért csinálnod kéne egy másolatot a játékod gyökérkönyvtáráról (csak a fájlokról, amik benne vannak, az alkönyvtárakról nem) és bemásolni (felülírni) a régi (1.5.97-es) .exe-t és azzal kipróbálni.
    Tehát az AE-t játszanád, de a régi .exe-vel. Így elvileg minden plussz tartalom elérhető lesz a játékban, de a régi kód fog futni, ami talán nem crash-el.
    Ezt már csak a teszt kedvéért megérné megcsinálnod, hogy lásd, hogy konkrétan a játékkal van-e a gond és azon belül az új AE-vel, vagy nem.
    Ha a régi is crash-el, akkor valami komolyabb gond lehet (amit persze még mindig meg lehet oldani), de ha a régi nem crash-el, akkor valami különc eset van, ami miatt neked az új crash.-el.
    Természetesen ez az egész főleg csak akkor érvényes, ha tisztán modok nélkül tesztelsz, mert a modok is okozhatnak crash-t, bár ha igényesen van felépítve a modolt setupod, akkor ez sem jellemző.

    Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem nagyon rossz ötlet új windows-ra (ez esetben 11-re) váltani, ha előtte működött minden, főleg amíg ilyen friss az egész. A M$ nagyon igénytelenül áll az egész dologhoz, minimális érdemi pozitívumot hoznak az újabb windows-ok a korábbiakhoz képest viszont folyamatosan probléma van mindenféle bugokkal meg hasonló undorító dolgokkal.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Vistaboy #25852 üzenetére

    Elvileg van SKSE az AE-hez, de még csak alpha/béta vagy hasonló státuszú. Ettől függetlenül lehet, hogy teljesen jól működik. Mások tudnának erről írni, én személy szerint még 1.5.x verziójú játékkal tolom.

  • Smells

    tag

    válasz Vistaboy #25875 üzenetére

    BethINI programmal érdemes az ini fájlokat állítgatni.
    https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/4875

    Letöltöd, kicsomagolod, elindítod.
    Kiválasztod melyik játékot akarod állítani.
    Ezután a "Setup" fül alatt meg kell nézni, hogy megtalálta-e a játékod installját és az ini-fájlokat. Ennek főleg akkor van jelentősége, ha mod managert használsz.
    Ha minden stimmel, akkor a "Basic" alatt "Recommended Tweaks"-et érdemes pipálni, valamint mellette a "Bethini presets" rádió gombot kiválasztani.
    Ezután a felette lévő gombokkal Poor, Low, Medium, High, Ultra sablonok közül választhatsz.
    Nyílván a géped teljesítményének megfelelőt érdemes, de alapból nincs nagy igénye a játéknak, így egy mai gépen nyugodtan választható a High vagy Ultra.
    Ezután érdemes végigmenni a többi fülön és manuálisan változtatni dolgokon igény szerint.
    A távolsági beállítások a "View Distance" fülön vannak.

  • Smells

    tag

    válasz melega #26320 üzenetére

    Az én véleményem az, hogy a Skyrim esetében bármilyen nehézségről beszélni nem nagyon lehet, mivel a játék és minden rendszer/mechanika benne (pl.: harcrendszer, mágia, craftolás) meglehetősen egyszerű.
    Alap nehézségi fokozaton nevetségesen könnyű a játék. Banditák csoportjait, akikkel már első szinten (is) találkozol adott esetben, könnyedén le tudod vágni egy sima karddal és minden képzettség nélkül.
    Az ellenséges npc-k nagyon gyengén skálázódnak erősségben a játékoshoz képest és ennek a plafonja nagyon alacsonyan van. Hamar és könnyen el tudsz érni egy félisteni szintet benne.
    A beépített nehézségi fokozatok a játékos által okozott sebzést csökkentik és a kapott sebzést pedig növelik (minél magasabb fokozaton játszol, annál inkább), így magasabb fokozaton játszva talán izgalmasabbá tudod tenni és jobban oda kell figyelned a kockázatvállalással, de ennyi.

    Aki szeret modokkal babrálni, annak visziont rengeteg lehetősége nyílik, hogy a játékot nehézség terén is testre szabja.
    Sokkal kevesebb loot, kevesebb áru és kínálat az árusoknál, drágább árak, több/erősebb ellenség, meredekebb skálázódás, meglepetésszerű támadások, túlélési mechanikák (evés, ivás, fáradtság, hideg), inventory management és sok más dolog is berakható modokkal.
    A harcrendszer is komplexebbé tehető némileg.

Új hozzászólás Aktív témák