- Csendben leállította a Deep Link fejlesztését az Intel
- Már Vulkan API-val is működik a Smooth Motion képgenerálás
- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Usgyi
aktív tag
Jól értem? Szóval az EU teljesen kínai akksira akar hagyatkozni és ezzel párhuzamosan vizsgálja annak a lehetőségét, hogy szankcionálja-e valahogyan Kínát az olcsó elektromos autói miatt.
Van bárki, aki úgy gondolja, hogy az EU ebből jól fog kijönni? -
Reggie0
félisten
válasz
arnyekxxx #97 üzenetére
Balesetek mindig vannak, de joval kevesebb az ilyen eset, mint ami pusztan nemtorodomsegbol tortenik. Amugy igen, amig nem gyogyul meg, vagy nincs kezelve addig nincs helye a jarmuvon. Azt viszont nem ertem, hogy a pelenkabol miert csinalnak ekkora ugyet az emberek. Tok meno dolog, az urhajosok is hordjak. Kene egy kis pozitiv reklam a dolognak.
#98KROK640: Hat igen, szerintem ez a celja elsodlegesen a kommunikacionak
#96L3zl13: Lehetni lehet, csak kerdes mennyiszer es mennyi ideig.
De, igy mukodik. Lasd gyerekeknel is kell taborozas elott igazolas, hogy egeszseges es megsincs belole problema, ha nem jon pistike, mert megtudjak a tobbiek, hogy beteg. -
arnyekxxx
veterán
tegnap du amikor a kölyköket hoztam haza buszon konkrétan az orrom előtt pisálta össze magát egy láthatóan valamilyen idegi problémával küzdő faszi (mindene remegett. látszott, hogy nem tudja teljesen kontrollálni az izmait)
Nem tudom az ilyen dolgokkal mit lehetne kezdeni. Nem tűnt részegnek, nem volt piaszag, nem hinném, hogy fertőző volt de akkor is ott folyt a pisa ki a nadrágja szárán a gyerekek meg kérdezgették, hogy mi ez a büdös. Ideális világban az ilyen nem száll fel a buszra vagy pelenkát vesz fel.
-
L3zl13
nagyúr
De ugy tappenzt sem kapnak. Igy legalabb a tappenzes csalok szama is csokken.
Nem is értem miért csökkenne ettől a táppénzes csalók száma. Ha már kamuból vagy táppénzen akkor nem szükséges fertőző betegséggel kiiratnod magadat ugye?Tehat ha ennek ellenere megprobalja, akkor ezt a szemelyes adatot o maga szandekosan hozza nyilvanossagra a rendszert felhasznalva.
Ez nem így működik. -
Reggie0
félisten
Nem feltetlen, sok mas dolog miatt is el kene tiltani az embereket. Pl. a rendszeresen buzlo embereket, a rendszeresen balhezokat vagy mas modon utasokat zavarokat.
De amugy sincs ezzel problema, ugyanis mindenki tudja, hogy fertozo betegen tilos felszallni, ahogy azt is tudja, hogy ha igy nem fogjak felengedni. Tehat ha ennek ellenere megprobalja, akkor ezt a szemelyes adatot o maga szandekosan hozza nyilvanossagra a rendszert felhasznalva.
És mint mondtam ez csak oda vezetne, hogy az emberek, akik nem akarják, hogy eltiltsák őket a közlekedéstől nem mennek orvoshoz és nem iratják ki magukat.
De ugy tappenzt sem kapnak. Igy legalabb a tappenzes csalok szama is csokken. Szoval meg adozasi szempontbol is jol jar vele az orszag. -
L3zl13
nagyúr
Az, hogy el van tiltva már automatikusan azt jelenti, hogy van valami fertőző betegsége. Ez pl egy covidhoz hasonló járvány esetén azt jelenti, hogy ha az embernek van egy egyszerű megfázása mindenki a környezetében azt fogja hinni róla, hogy covidos.
És mint mondtam ez csak oda vezetne, hogy az emberek, akik nem akarják, hogy eltiltsák őket a közlekedéstől nem mennek orvoshoz és nem iratják ki magukat. -
Tasunkó
őstag
A 40 és évekig a földeken dolgoztak. A föld meg közel van, elég csak elesni hozzá.Ha valakinek túlélés érdekében van autója, akkor már van 1, tehát ha a kényelem miatti autót megszüntetik, akkor a túlélését is. Akinek meg kizárólag a kényelem miatt van , annak lesz ezután a túlélésért. Szóval az autóhasználatot , az autóhasználaton keresztül képtelenség korlátozni, ha sikerül, és nem hal meg a célszemély, akkor a túlélése más konszenzus alapján valósult meg. Pl. rabszolgákkal a fészerben, sok erőforrás felszabadítható, de ahhoz olyan törvények kellenek. Persze városrendezéssel, szervezéssel, illetve kevésbé destruktív módokon is el lehet juttatni a célszemélyt az energiaszivattyújához, de arra eddig sem volt pénz. És pont azért nem lesz hozzáférése az autóhoz, mert megfizethetetlen lesz számára. Ebből ki lehet találni, hogy az autó csökkentésével mint szabályzással, mi fog bekövetkezni.
-
Reggie0
félisten
1901 ota nem gyartottunk le 8mrd autot, raadasul ha 25 evnek vesszuk az elettartamat, akkor is nagyon sok kihullott. Raadasul 1901 ota nem 8mrd ember elt a foldon, mert jottek mentek generaciok, igy joval tobb. Szoval meg mindig nem. Es most ott tartunk, hogy evente a fold tobbszoroset hasznaljuk el, azaz nyilvan nem fenntarthato a toredeke se hosszutavon.
40-es evekig alig volt valakinek autoja, megis dolgoztak az emberek. Szoval nem kell az auto a munkahoz, csak legfeljebb elony. A mai vilagban az autohasznalat legalabb fele leginkabb kenyelmi szempont es nem szukseget.
-
Jobbat mondok: a modern szipiszupi "posztindusztriális" billentyűzetpüfölő társadalmakban a HOME OFFICE kötelező bevezetése azon munkakörökben, ahol ez lehet, többet hozna a konyhára, mint EUR4 óta az összes levegőtisztasági és klímavédelminek kamuzott változás. Számos problémát megoldana, városi dugók, légszennyezés, parkolási kínok, de egyúttal lényegesen kevesebb biznisz egy csomó maffiának: irodaházépítés, autóipar, nagyvárosi ellátó-szolgáltatóipar. Eleve rengeteg 2autós család átállna 1autós modellre == már a legyártás kimaradása miatt kazalnyi környezetterhelést lehetne megspórolni, nem beszélve arról, hogy 1 autó kevesebb helyet foglal, kevesebb szervizt igényel, stb, mint 2...
-
Tasunkó
őstag
Az autóhasználat a munkábajáráshoz kötődik elsősorban, mivel 7végén sokkal kevesebb az autó az utakon. Ha nem kéne dolgozni ,sokkal kevesebb autó kellene. Olyan autót ami 1 nap alatt szétmállik, nagyon nehéz legyártani. De valahogy senki sem akarja elfogadni, és mindig közelebb kerülünk hozzá. Nem csodálkoznék, ha 1901-óta már legyártottunk volna 8 milliárd autót, és még az iciripiciri emberekre is jut 1. Szóval van a Földnek erőforrása, sajnos több, mint amit igényelnénk.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
Jaaa +1
Én ha itthon hallgatós meetingben vagyok (nincs prezi alatta), simán kimegyek sétálni, amíg nem beszélek, kocogok is, még egyszer kamerát is adtam, kérték a többiek (kicsit liheghettem még) és az öltönyös nagyfôni is mosolygott, hogy "right so, okay" , tök támogatóak voltak. (Mondjuk ez kultúra függô). Amit kellett mondanom-hozzátennem, ment fejbôl, ennyike. Nem mindig van ilyen meeting nyilván, pláne nem egy pénzügyesnek, kontrollernek, PM-nek stb. de azért ott is adódhat ilyen tuti, egy alapvetôen tömött héten.
Mire meeting vége, lekocogtam-sétáltam, felfrissültem, új ötletek-gondolatok-megoldások ugranak be, utána pedig család, egy uszoda/szancsi a szomszédban, seeemi high-life, de 1000x minôségibb, mint az agglomerációs országutakon 70-es táblánál a belsôben poroszkálni 25-el, egy órán át.
-
Reggie0
félisten
Most is benne van a szabalyzatban, hogy fertozo betegeknek tilos felszallni. Csak szarnak ra es osszefertoznek mindenkit maguk korul. Ez addig maganugy, amig nem veszelyeztet masokat. Mig, ha autoban ulsz, nincs aki megfertozzon, ezert enelkul kar is eroltetni a tomegkozlekedest, mert lesz ellene jo indok.
Sot, tarsashazban jellemzoen a liftet is tilos fertozo betegen hasznalni...
-
Reggie0
félisten
Igazabol a tomegkozlekedest is jobba lehetne tenni, csak az embereket kene megnevelni, mert miattuk van a normalisabbaknak hanyingeruk a BKV-n.
Eleve a berletezest at kene alakitani szemelyi/jogsi/utlevel alapura, aztan akinel nincsen, arra lehet helybol rendort is hivni. Objektiv viselkedesi es szagellenorzes, aki megserti annak 1 het ban.
Be kene vezetni, hogy aki ESZT szerint fertozo betegseggel volt diagnosztizalva/tappenzen, stb. az helybol tiltva van az eszkozokrol amig tart.Mindezek mellett mar lehetne ingyenes is.
-
KROK640
nagyúr
"+ a cégek nem erôltetik az újra bejárást, maradjon csak otthon az IT-s siserehad.
Oh, wait..."
És még sokan asszisztálnak is az újra bejáráshoz.
Az a baj, hogy itt a fejekben van baj.
nem értékeli/érdekli, hogy az ingázáson napi 1-2-3-4 óra időt spórol, (ami bőven elég valami komolyabb dolog megtanulására, új hobbira, család kapcsolatok javítására stb.), nem értékeli, hogy pénzt és energiát takarít meg.
Jönnek azzal, hogy a benzint amúgyis a cég fizeti, a gyerekért amúgyis érte kéne menni (nem mindegy, hogy csak oda megy vagy kerül), meg ha otthon dolgozik, akkor mikor vége a munkának se érzi magát otthon.
Ezutóbbi : 24 éve dolgozok itthoni gépen is, és nekem pár ablak bezárása után simán szabadidő van már, nem munka. Esetleg felállok járok egy kört. De ha ez nem elég akkor zárja le a céges lapost, és üljön az otthoni gép mellé egy másik szobában -
KROK640
nagyúr
Ott a pont, nagyon szépen összefoglaltad. De legalábbis a nagyvárosi emberek. Épp tegnap vitatkoztam valakivel, aki elmondta, hogy autó nélkül nem élet az élet. Nekem hobbim az autózás, az autók, mégis évek óta autó nélkül járok, és a mostani helyzetben ez így is lesz egy ideig. Elmondtam neki, hogy eltudok tömegközlekedni a városon belül, sőt igazán nagyvárosban az autó inkább hátrány mint előny, pláne ha jó a tömegközelekedés. nem akarta elfogadni. Olyan wc-re is autóval megyek tipusú ember, de tényleg a sarki kisboltig (300m) képes autóba ülni, és ha nincs hely 50m-el arrébb leparkolni.
-
#48584626
törölt tag
"Németország 31,7% BEV, a hibridekkel együtt 37% (a kínaiak nagy része ebben nincs benne, velük együtt már 40% körül járhat)."
Németországban szeptembertől nincs állami támogatás EV-re céges vásárlás esetén, úgyhogy most rengetegen előrehozták a beszerzést. Szeptember csúnyán fog kinézni.
Mellesleg éves szinten 18,5% a BEV arany, a 40%-től igen messze van.
"jövő ilyenkorra már előzhetik a Mercedest és a BMW-t is."
Ami tulajdonképpen lényegtelen, nem ugyanabban a szegmensben működnek.
-
Dißnäëß
nagyúr
-
Cassi
őstag
Most jelent meg az ACEA augusztusi statisztikája, elég szép számok vannak benne e-autózásilag. Németország 31,7% BEV, a hibridekkel együtt 37% (a kínaiak nagy része ebben nincs benne, velük együtt már 40% körül járhat). Szinte megállíthatatlan ez már. Tesla 3,5% EU-szinten, utolérte a Fordot, jövő ilyenkorra már előzhetik a Mercedest és a BMW-t is.
-
Reggie0
félisten
válasz
tha_answer #75 üzenetére
Igazabol nem kell csoportositani semmit, csak a kornyezeti hatasokat figyelembeveve kell megfizettetni az arat. Aztan majd kocsikazik az, akinek futja ra. Vegeredmenyben azt az eredmenyt fogja hozni amit te is varsz tole.
-
tha_answer
őstag
-
Reggie0
félisten
válasz
tha_answer #73 üzenetére
Okes, de az adotol nem lesz tobb eroforras
A problema az, hogy mindenki autozni szeretne, de ez hosszutavon egy nem mukodo dolog, ha csak nem letizedeljuk az emberek szamat a foldon.
Amugy igen, az adoztatas sokat segitene, mar csak a levegominosegen is, ami szornyu pl. Bp-en.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Pro Koryak #16 üzenetére
Sajnos igazad van
-
Tasunkó
őstag
Persze jobb lenne az akkumulátorgyárak nem nálunk lennének, de az tény megint a kisemberek járnak rosszul, mert annyival drágábban fognak autóhoz jutni.
Azt mondjuk már 20 éve is meglehetett volna mondani, hogy a kisemberek egy fillérrel sem fognak jól járni, és olcsóbban kapni az autót, mint amennyiért fogják venni, lehet az akkugyár a holdon, vagy a kisember hűtőszekrényében a margarin mellett. Ha üzletemberek lennék, akkor ha rá is jövök a hidrogénmeghajtásra, előtte eladnám az összes akkut plusz 20-80 évnyit. Legjobb kisember, akinek áll egy benzines, egy elektromos, egy hidrogénes, meg egy napalmautó a panelelőtt, és a 3 liter vérét odadná a fúziósért. -
andrisbandi
őstag
https://youtu.be/aQJRD5FGQzY?t=300
Idevágó volt a TC híradó. -
Ha nem nyomnák ezerrel az E autót, nem adnának támogatásokat, illetve az idióta Euro szabályozással nem lehetetlenítenék el a belső égésű autókat akkor a kutyának nem kellenének az e autók. (pontosabban egy nagyon szűk rétegnek)
Jelenleg még az összes E kocsi egy beta fázisban lévő tákolmány és az emberek nem hiába nem kaptak rájuk maguktól. -
Voloka
tag
válasz
Pro Koryak #8 üzenetére
Vicces ez a direkt politizálás.....
S bosszantó is. Ez jobb : Elég sz.r már, így, hogy amerikának is behajoltunk széthúzott f.rpofával. -
válasz
angyalpc2 #53 üzenetére
Gyakorlatilag emiatt a zőccség miatt fizetek annyit itt a nagyonködös szigeteken az áramért, mintha egy dízeles generátort üzemeltetnék ÉS tartanék karban... A falu egyik részében soktonnás lítiumakksi-telepet telepítenek, mert rájöttek, hogy se a szél nem fúj állandóan még itt se, a nap meg egyenesen szabira megy kb fél évre - ha egyáltalán nyáron értelmes mennyiségben kidugja a hátsóját a felhőtakaró alól.
Persze, kell a zőccség, de kéretik ÉRTELMESEN csinálni. Na az nem megy valahogy semmilyen téren, olyan 25-30éve...
-
Vesa
veterán
válasz
angyalpc2 #53 üzenetére
"Miközben jól látható, számolható, hogy anyagilag sem éri meg a tulajdonosoknak."
Öööö, 2 év alatt, 2,5 milliót takarítottam meg az EV-vel. Ezzel együtt nem vagyok EV fan, és az árakkal kapcsolatban nem is akarok vitázni, mert valid. Ilyen újautó árak mellett ez egy életképtelen baromság, még akkor is, ha egyébként itt hitványisztánban a rekord magas infláció és üzemanyagár miatt, egész jó az elektromos megtérülése.
-
Vesa
veterán
Összes keleti sz*rról le kell válni! Orkokról, kínáról, mindegyik kommunista diktatúráról! Egyék meg egymást ott ahol vannak.
-
L3zl13
nagyúr
A jelentés szerint a vezetők azonban nem csak az akkuk és üzemanyagcellák kapcsán aggódnak, hanem a technológia kapcsán is, mert nagy kereslet lesz a szenzorokra, drónokra, szerverekre, adattárolókra, hálózatokra, az EU pedig nem minden téren erős vagy önálló.
Van valami ebben a listában amiben az EU önálló vagy erős? -
tha_answer
őstag
válasz
angyalpc2 #53 üzenetére
Ne provokalj tenyekkel
"És akkor a villanyautósok (blog és szerkesztőik) meg tapsikolnak hozzá mint a félnótás banda."
Mert moralisan felsobbrendunek hiszik magukat. mint a napelemesek, akik kepesek elvarni h paksot tekergessuk miattuk.
Kellene hozni egy 300kg/fo sulylimitet, felette extremen buntetni. mielott beszakadnak a parkolohazak esetleg szetegnek a tartoszlopok.
-
angyalpc2
aktív tag
Téééényleg? Sikerült eljutni idáig agyilag?
Ez oszt igen.Dühöngésem:
Európa: nincs nyersanyag, nincs áram, lepkefingból is áramot próbálunk csiholni. (nem lebecsülésből, de így van) Az egyetlen húzóágazat az autóipar a zegész EU-ban. (tekintve hogy kína korea és japán felzabálta az egész elektronikai ipart és ha ez nem lenne elég még a napelem piacot is) Senki nem erőlteti sehol a zegész világon, kb a le se sz.rja magas ívvel a 2tonnás 200-300 Le Full size SUV-jaikból.DEEE nekünk elektronyos kóócsi kell. 2030-ra Mer az ZŐŐD. Nem baj hogy olyan drága a középkategória is, hogy a német is csak pislog a 45-55e eurós árakon...és az nem a luxus. az az eddig 15e eurós átlag kocsi.
De lökjük be az árokba az autóipart is. Mert kell! Nem baj hogy az akku alapanyagot a világ másik végéről kell tarhálni, eszelős környezet szenynezéssel. Hogy ide kell szállítani kocsinként 2 tonna akku nyersanyagot 8000+ km-erről.Hogy nem tudjuk megoldani a spontán öngyulladást. Hogy nem lehet normálisan megoldani az oltását. De még azt se, hogy lesz töltve több ezer kocsi a panelek körül. És az élet ciklus végén(10 év) a gyulladásra hajlamos veszélyes hulladékot (aksit) a gyártó helyre vissza kell küldeni (eco cimke) utaztatni 1,5 tonna/ kocsi.És még mindig nincs épkézláb feldolgozási módszer...Lásd magyarországi feldolgozók...van a bedarálás kemény vegyszerek és ennyi. Meg a nehézfémek, rákkeltő anyagok. Ami eddig viszonylag kezelhető volt olaj széndhidrogén gyártás ...kitermelés lakatlan szar arab területeken.. az most a lakó terület környezetébe kerül.
Hogy a kezdeti 2 személyes extrém áramvonalas kisméretű kocsik( GM EV1 zoe) helyett valami irgalmatlan batár 2-2,5 tonnás SUV szörnyek kezdtek el terjedni...(aminek a nyersanyag vas gumi felhasználásból 2 normál benzines LPG kocsi 30 évig elmegy)
Egy totális zsákutca...ez nem a telefon amit kidobsz 3-5 évente és nem számít.Baj volt eddig is, hogy a telefon gyártás újrahasznosítás mennyire környezetszennyező
sikerült vagy 10.000-rel felszorozni.
Eddig is belefulladtunk(EU USA) a kínaiak, ázsiaiak műanyag és elektronikai szemetébe, most még sikerült rá rántani.És akkor a villanyautósok (blog és szerkesztőik) meg tapsikolnak hozzá mint a félnótás banda. Miközben jól látható, számolható, hogy anyagilag sem éri meg a tulajdonosoknak.
Főleg nem 10 éves távlatban, mikor az akku elkezd tönkremenni. Miközben az euro 6-7ből lassan lepkefing jön ki. Pláne ha az LPG CNG is elterjedt volna.De ha felveted, hogy hidrogén úristen.... csak azt ne. Eközben USA-ban már eleve arra kalkulálnak(Toyota Kenworth Hyundai) hogy köszönjük a teslának, de majd jöjjetek vissza ha lesz a 2000km-re való akkutok 20 perc töltéssel hóban jégben fagyban -30-tól +50 fokig. (lehet itt a tesla semivel bűvészkedni kis távon) De mikor egy amcsi kamion 50 évig elmegy 2 motor felújítással... akkor nincs miről beszélni.
-
doooo
veterán
Nagyszerű. Csak igyekezzenek is a tervek megvalósításával. Az oroszoktól is sikerült 1 év alatt alaposan elszakadni, itt persze nem ilyen könnyű a helyzet, de azért nem is lehetetlen.
A dél-amerikai, kétoldalú egyezmények már megköttettek az érintett országokkal. -
Jakuu
őstag
Veszíteni. Az akkugyártás csak egy elterelés. A lobbysták elkezték tevékenységeiket, hogy az USA se kerüljön hátrányos helyzetbe. Már elkezdődött a kínai E-Autók-ra kivetett 30%-os büntetővámmal.
Persze jobb lenne az akkumulátorgyárak nem nálunk lennének, de az tény megint a kisemberek járnak rosszul, mert annyival drágábban fognak autóhoz jutni.
Bár remélem igaz a pár napos hír, hogy a Dél-Koreaiak áttörést értek el a hidrogén-hajtású motoroknál.„Ez a módszer olyan előkeveréses égést alkalmaz, ami ultrakönnyű égést tesz lehetővé, és nagy előnye, hogy nincs szivattyúzásból eredő veszteség, hiszen a teljesítményt a befecskendezett üzemanyag mennyisége szabályozza – a beszívott levegő fojtása nélkül” – áll a tanulmányban. A szívócsőben ráadásul nincs hidrogéngáz, így nem fordulhat elő visszagyulladás, ami gyakori a hidrogénüzemű motoroknál. Az alacsonyabb hőmérsékleten történő égés pedig alacsony nitrogén-oxid-kibocsátást és jó termikus hatásfokot eredményez.
Az újonnan kifejlesztett hidrogénmotorral a benzinmotorokhoz képest 98 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid- és 90 százalékkal a finompor-kibocsátás. Az eredmény teljes mértékben megfelel az Európai Unió nulla károsanyag-kibocsátású autókra vonatkozó előírásainak" -
tha_answer
őstag
Véget érhetne az Alföld sivatagosodása – van módszer a vízpótlásra, csak használnunk kellene.
"Sürgősen kukába kell dobnunk a felszín alatti vizek működéséről szóló elavult elméleteinket, hogy megállíthassuk a Kárpát-medence legfontosabb kincsének felélését – mondja a Válasz Online-nak Mádlné Dr. Szőnyi Judit hidrogeológus. Az ELTE TTK Földrajz- és Földtudományi Intézet egyetemi tanárát azután kerestük meg, hogy augusztusban programot hirdetett a Homokhátság sivatagosodásának visszafordítására a Másfélfok nevű szakportálon. A hidrogeológus szerint a nem sterilizált injekciós tűkhöz hasonló kockázatot jelent idehaza az egymillió illegálisan fúrt kút, a „célzott felszínalatti vízpótlás” technológiájával pedig egyszerűen megvalósítható eszközt adna a kiszáradással küzdő régiók kezébe."
https://www.valaszonline.hu/2023/09/11/madlne-szonyi-judit-alfold-sivatagosodas-vizpotlas-interju/
-
pengwin
addikt
Tudom nehéz felfogni, de ha egy természetes körforgásból túl rövid idő alatt túl sok erőforrást vonsz ki, akkor veszélybe sodrod a körforgást.
Egy nagyobb akkugyár vízfogyasztása felér egy nagyobb megyei jogú városéval, és ez hatalmas teher lesz a helyi vízgazdálkodásnak.
Az Alföld már most is félsivatagos sok helyen, és meg lehet nézni amerikai példákon, hogy mi történik ilyen régiókban ha túlságosan megugrik a helyi vízfogyasztás: ellátási nehézségek, lakossági fogyasztáskorlátozás, több méterrel megsüllyedt talaj az elszivattyúzott talajvíz miatt.
-
Cassi
őstag
Kína és az USA az EU-tól függetlenül elkezdett átállni e-autókra, erre válaszolnia kellett az EU-nak valahogy. Ha nem presszionálják a gyártókat, akkor szép kényelmesen hátradőlve veszítették volna el a versenyképességüket. Így legalább beszálltak a versenybe, bár valószínűleg veszíteni fognak
-
Még jó hogy az EU nyomja az E-autó átállást. Végül is a saját autóiparát tette csak tönkre...
-
Meridian
senior tag
Az nem teljesen mindegy? Egy csomó minden mögött az állam áll, nyugaton is. Oké, nem az akksi gyártásban. De pl eddig az elektromos autóvásárlást is támogatták, pl németek - emiatt aztán mindennek is jó pofátlan ára lett (ellentétben ugye a kínaiak módszerével, azaz, még ehhez sem értenek a balfékek az EU-ban).
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Pro Koryak #16 üzenetére
Ok
-
Pro Koryak
addikt
válasz
tha_answer #17 üzenetére
Ki, mi
-
tha_answer
őstag
válasz
Pro Koryak #16 üzenetére
mi akadalyoz meg h bigtechnel keressenek akar 100k usdt / honap?
-
Pro Koryak
addikt
Mondom, majd 4-5-6év múlva tapsolj hozzá ennyire.
Pl. már tavaly is mekkora aszály volt főleg az alföldön, ez is emelte az inflációt, na ehhez még Debrecen napi vízfogyasztását add hozzá ha beindul a CATL akkugyár.
[link]
Azt ugye nem hiszitek el, csak és kizárólag tisztított szennyvizet fog használni =
meg mindent is betartanak, gödi Samsung gyárban is megy a sumákolás, hazudozás, hogy kijátsszák a törvényeket.A bérek is a béka segge alatt lesznek, mivel olcsó munkaerővel töltik fel az ide települő gyárakat, amiket a kórmány már alapból 2-3-4-5- .... Mrd Forinttal/gyár támogat.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Fritz Teufel #10 üzenetére
Azt hittem hazaküldik postán bubisborítékban.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Pro Koryak #8 üzenetére
Mi lesz az ország vízkészletével 5-6 év múlva? A kínaiak átszivattyúzzák Kínába?
-
Fritz Teufel
addikt
A versenyképes ár is szempont lenne, szóval ezzel nem vagyunk beljebb. Ha csak nem elásunk odáig...
Más: Nem tudom, Európában mi olyan nyersanyag van, ami versenyképes áron hozzáférhető és lehet vele valamit kezdeni. Talán az alpesi kövek...
Át lehetne mondjuk állítani Európa iparát svájci bicska és óra gyártásra. A hozzá való fémet csak össze tudjuk guberálni.
-
KROK640
nagyúr
Itt épül a rengeteg akkugyár. Miféle függőségről beszélnek?
Ha már mindent tönkretesznek "mert kell az akkugyár" -
atus72
őstag
Amúgy találtak, de nem erről szólt a cikk
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-12504841/Worlds-largest-lithium-deposit-McDermitt-Caldera-US.html -
maputo
tag
A címet elolvasva már azt hittem, hogy találtak valami jelentősebb nyersanyag lelőhelyet, ami még nem a kínaiaké...
-
Meridian
senior tag
Amúgy van még valaki más is aki gyárt akksikat? Megfelelő (azaz: versenyképes) áron...?
-
bencze
senior tag
Nem tévednek, de azt sem lehet, hogy most megállunk és bevárjuk, hogy legyen EU-s akkumulátor (kompetitív áron), mert akkor meg rövid távon süllyedünk el...
-
cyberkind
félisten
Ismét teljesen át és megfontolt döntést kapunk majd!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az EU vezetői a szivárgások szerint október 5-én tárgyalják azt a kérdést, hogy az EU teljesen függővé válhat a kínai akkumulátoroktól, úgy, mint régebben az orosz energiától. A kínai elektromos autók térhódítását, alacsony árait is vizsgálják.
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csúcsteljesítmény? Igen! Kattints és rendeld meg MOST! 0% THM-re is!
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest