Hirdetés
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Jóval később jelenik meg a Prison Architect 2
gp A májusra halasztott premier után úgy tűnik, hogy még fél évet kell várnunk a folytatásra.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
PROHARDVER!
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
djalmasi
tag
Sziasztok. Ma kötöttek be nálunk egy 1000/1000 Optika csomagot Sagemcom F@st 5655v2 eszközzel. Van egy saját routerem még a régi kék szolgáltatótól (tp-link archer a7 ac1750), de nem kötöttem be mögé mivel többen is mondták, hogy szépen lehozza a gigabitet a gyári eszköz így nincs rá szükség.
A problémám az volna, hogy valóban lehozza a sebességet 900/900 meg van átlagban, de rengeteg külföldi szerveren (például játékszerverek, vagy saját teamspeak szerver Francia OVH hálózaton) átlagon felüli (100-120-as) a pingem 1-3%-os csomagveszteséggel. Azért furcsa az egész mert ezzel a pingel és lossal is ugyan úgy meg van a sebesség.
Van valakinél esetleg hasonló probléma?
Ha igen sikerült megoldania valahogy?
A saját eszközről mit gondoltok, valóban nem érdemes rákötni ? -
djalmasi
tag
Halihó. Korábban valakivel beszélgettem a F@ast 5670 eszközről, szóval kicsit utána érdeklődtem és nem kötelezőek 1000/1000-nethez 5670-et vagy Technicolort hozniuk. 1000/1000-től felfele mind a három eszközt használják és azt kapod ami éppen raktáron van.
" Tájékoztatjuk, hogy a Gigaerős Net csomagokhoz a Sagemcom F@st 5655, a Sagemcom F@st 5670, valamint a Technicolor FGA2233 eszközök vannak jelenleg forgalomban.
A szolgáltatásához biztosított modemnek ugyanakkora a Wifi jelerőssége és hatósugara, mint az eltérő típusú modemeknek.
A másik kettő különbsége, hogy AX-es wifivel (Wi-Fi 6 képességgel) rendelkezik és a hatótáv szélére érve nagyobb sebességet tud elérni a rácsatlakozott eszköz. "
Persze hiába mondanám én neki, hogy de jobb lenne a másik mert nagy családi ház és jobb lenne ha a hatótáv szélén is jó lenne a sebesség mivel a levél végén már a havi díjas okoswifi rendszerüket akarja rám erőltetni[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
Halihó! Valaki esetleg találkozott már hasonló jelenséggel?
Adott egy eszköz név szerint: Sagemcom F@ast 5655v2A héten többször is levágódott az áram a környékünkön és csak most vettük észre, hogy amióta ez megtörtént azóta a Routeren az 5GHz Wi-Fi nem igazán akar működőképes lenni.
Először annyit ír ki, hogy nem jó a jelszó, utána azt hogy nem tudja hitelesíteni az ip címet, majd egy Wi-Fi ki/be kapcsolás után teljesen meg szűnt létezni az eszközökön az 5GHz.Nyomtam admin panelből rá egy restartot ami több mint 8 percig tartott (azt hittem már vissza sem kapcsol) és nagy nehezen most újra aktív a Wi-Fi és rá lehet csatlakozni.
A kérdésem az volna, hogy aggódnom kellene? Lehet esetleg probléma vele a közeljövőben, meghibásodhatott a random áram kimaradásoktól?
Előre is köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
Köszönöm a segítséget.
-
djalmasi
tag
Sziasztok.
Egy barátomékhoz kb 2 éve kötötték be az 1000/1000 optikai szálas internetet és azóta is egy régi fajta fehér huawei eszköz hozza be náluk aminek annyira nincs wifije hogy konkrétan külön routert kellett kérniük még akkor a telekomtól. Lenne rá bármi esély hogy kicseréltessük neki valamelyik Sagemcomra, vagy úgy vannak vele hogy amíg megy nem nyúlnak hozzá? -
-
djalmasi
tag
Sziasztok. Korábban írtam egy problémáról miszerint az 5655v2 eszközöm rendszeresen eldobálja az 5 GHz Wifit. Azóta még gyakrabban csinálta szóval jeleztem az ügyfélszolgálat felé és ma kicserélték egy Technicolor eszközre, mérföldekkel gyorsabb a kezelőfelülete a Technicolornak, de amióta ez az eszköz van már ilyen 15-30 megás terhelésnél is simán kapok egy 8-10% csomagveszteséget míg a régi 5655-nél legalább 60-70 el meg kellett küldenem, hogy akármilyen csomagveszteség elérjek, ez mennyire normális szerintetek?
-
djalmasi
tag
válasz BlackKnight0 #127264 üzenetére
Hali.
Ugyan ez volt nálam csak 5655v2-vel és 5GHz-en, egy-egy újraindítás után megjavult, de nem akartam 3 naponta újraindítani mivel rendszeresen elment, beszóltam 1414-en és kicserélték.
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
Halihó. Találtam egy programot ami terhelés közben nézi a csomagveszteséget a hálózatban, mennyire normális szerintetek, hogy éppen csak a sebesség felénél már veszteség keletkezik? Feljebb nem ment így nem tudtam jobban megnézni, de olyankor általában már 7-8%-fele van. (Technicolor router, nincs saját eszköz, CAT6 réz kábel).
-
djalmasi
tag
Halihó. Valakinél esetleg hasonló probléma? (Tatabánya). Elsőnek teljesen ledobta magától a PPPoE csatlakozást majd most legalább egy órája van internet, de olyan mint ha nem lenne. Sok alkalmazás ami internetet igényel nem képes elindulni mivel csak töltenek/várakoznak és nem tudnak magukkal mit kezdeni. A weboldalak 95%-a kb 15 percig tölt (A telekom.hu is)
kvázi olyan mint ha lenne is net meg nem is. Próbáltam pingplotterrel tesztet csinálni, hogy a packetek rendben vannak-e, de a "Waiting for DNS lookup" feliratot kb 10 percig néztem, utána pedig csak ennyit láttam (sebesség teljesen rendben van)[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
válasz Mr. Tuty #128111 üzenetére
Hali. Én csak annyit fűznék hozzá, hogy ha van meglévő koax hálózat kiépítve a házban nem vagy muszáj a TV-t is hozzárakni. Persze igen lejön az árból ha több dolog van benne, de azt hiszem ha még mobil telefon előfizetés is van benne, meg sima telefon stb akkor is nagyjából kijön jó árra. Mi családban meghagytuk a TV-t a diginél és minden mást áthoztunk, persze ha mindenképpen szeretnéd akkor tárgytalan bocsi, csak gondoltam felhozom
-
djalmasi
tag
válasz Kolondrum #128117 üzenetére
Hali. Én úgy tudom, hogy sagemcom f@st 5655v2, sagemcom f@st 5670 és technicolor FGA2233 (ami éppen van náluk), de javítsatok ki ha tévedek . (nálunk 5655 volt néhány hétig és semmi gond nem volt vele, de néhányszor elment az áram a szolgáltató miatt és egy idő után lehalt a wi-fi szórása, azóta lecserélték egy technicolorra ami szerintem teljesen rendben van)
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
válasz Túzok22 #128530 üzenetére
Hali, tegnap ugyan ez volt a téma nálunk is (Tatabánya), többször elment és órákon keresztül nekem és minden Telekomos barátomnak fix 20% packet lossunk volt kb mindehol. Rákérdeztem Vandánál a chaten aki csak bepuffogta a szokásost, hogy minden oké aztán kettőt pislogtam és már rám is vágta a beszélgetést.
-
djalmasi
tag
Hali. Valaki esetleg tapasztalt hasonló problémát? Ha igen sikerült megoldania? (Technicolor FGA2233). A bekötés óta semmi gond nem volt vele, de az elmúlt egy hétben elkezdte azt csinálni, hogy rá vagy csatlakozva a wifire, van internet vezetéken és gyakorlatilag minden funkcionál, de az eszközök amik rá vannak csatlakozva (gyakorlatilag minden) csak annyit ír hogy csatlakozva, de nincs internet. Először azt hittem, hogy csak a telefonom rosszalkodik, de aztán kérdezték tőlem a családban, hogy mi a fene van az internettel? mert az Okos TV-én van wifi, de nincs internet. Restart sem oldotta meg a problémát, nem lett hozzányúlva a beállításokhoz csak a wifi lett ketté szedve mert az automata nem igazán jókor dobált. Egy újra csatlakozás megoldja a problémát, de pl a tv és egy-két okos eszköz nem csatlakozik csak úgy újra mert nem szakad meg maga a wifi.
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
Sziasztok. Ha valakinek esetleg lenne ötlete vagy javaslata a problémámra akkor nagyon hálás lennék mivel lassan már ott tartok, hogy keresek egy kötelet és megyek a diófához.
27 percen keresztül társalogtam egy Telekomos "technikussal" amikor rájöttem, hogy bármit mondhatok neki vagy inkompetens teljesen vagy nem érdekli amit mondok mert megállás nélkül csak a beprogramozott szöveget nyomja és egyik fülén be másikon ki amit mondok.
Adott egy Technicolor FGA2233 -eszköz amivel a bekötés óta semmi, de semmi problémánk nem volt, teljesen meg voltunk vele elégedve. Az elmúlt hetekben kapott egy frissítést (fogalmam sincs, hogy számít-e valamit, de szerettem volna megemlíteni) és rá úgy 1,5 héttel elkezdett teljesen szürreális dolgokat művelni a wi-fi kapcsolat, pontosan hogy értem ezt?
- Egy adott nap minimum 3 alkalommal az összes létező wi-fi eszközzel megszakítja a kapcsolatot amikből a fele automatikusan visszacsatlakozik a másik fele pedig nem tud csak manuálisan.
- Rajta maradsz a wi-fi-n, de hiába mert csak annyit böfög be az adott eszköz / eszközök hogy csatlakozva vagy, de nincs internet (persze ez rohadtul nem igaz mert a routert nem éred el)
mindeközben gond nélkül van internet és ahogy mondtam egy újracsatlakozás fixálja a problémát.
- Van hogy a két sávból vagy a 2,4-en vagy az 5ghz-en órákon keresztül nincs kapcsolat majd egyszer csak varázs csettintésre megjavul és hirtelen elkezd működni mind két sáv.
- Van hogy elvégeznék egy szimpla speedtestet telefonon 5ghz-en és a felénél ismét az összes rácsatlakoztatott (még az extendert is) levágja és ismét várakozás majd eszközök újracsatlakoztatása.
Hiába ecseteltem a "technikusnak" hogy egyébként számomra ismeretlen errorokat logol a router naplója csak annyit mondott, hogy ja ő azt nem látja (egyébként a kollegája 10 percel előtte mondta, hogy majd a technikus belelát teljesen a routerbe)
A végén odáig jutottunk, hogy tizedjére sem tudtam megértetni vele a problémámat és csak az arcomba akarta tolni a 2600 ft-os okos wifi csomagjukat ami rohadtul nem érdekel mert evidens hogy ha a router kedve szerint minden levág akkor azt is le fogja vágni.
Egy factory reset esetleg segíthetne a problémámon? vagy húzogassam addig a csatlakozóját amíg fel nem robban benne egy kondenzátor? mivel azt mondta a wifi csak kényelmi funkció így nem cserélnek eszközt és a szerelő is csak 5000 + 3000 / fél óra díjjal vizsgálja meg hogy mi lehet a probléma.
Előre is köszi a helpet és bocsi a hosszú üzenetért. Utóirat: Semmi egyéni beállítást nem használok a routerben csak és kizárólag a Band Steering lett kikapcsolva. -
djalmasi
tag
válasz Taktoj #130606 üzenetére
Köszi a tippet, megpróbáltam de sajnos ma már rosszabb mint tegnap volt. Most már egyre gyakrabban szakadnak meg a kapcsolatok és bizonyos eszközöket egyáltalán nem enged visszacsatlakozni (az extendert kvázi kitiltotta saját akaratára). A családban ma megint többen szóltak, hogy használhatatlan és kissé indulatosan felhívtam az ügyfélszolgálatot megint, akik közölték, hogy "a wifi egy kényelmi funkció és nem jár alapból ha rossz akkor rossz ha nincs akkor nincs, nem áll módunkban ezért eszközt cserélni, kiküldhetjük a szerelőt 5000 Ft ért és 3600 Ft / fél óra díjért megvizsgálhatja a problémát"
Úgy érzem, hogy nem voltam vele túl kedves mert most nem kaptam meg a szokásos értékelje az ügyfélszolgálatos sms-t komolyan mondom amíg nem robban fel valami kondenzátor a routerban le sem fognak szarni engem, addig meg hallgathatom, a családtól hogy megint és megint és megint elrottyant a wifi, kénytelen leszek beruházni egy saját routerre, puszi a telekomnak. Egyébként nem tudom miért ennyire inkompetensek az állítólagos technikusok, 10x mondtam el neki, hogy itt van minden naplófájl a routerből és eltudom küldeni őket arról az időről amikor ezek a hibát jelentkeztek, de konkrétan ignoráltak és le sem szarták csak megkérdezték, hogy egyébként itt a wifi csomagunk, érdekli?[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
Hali, azt hiszem mondhatjuk hogy ez kb félig-meddig megtörtént mert ugye sokszor változó, hogy ki van itthon így változóak az eszközök is. Amik fixen rajta vannak az 1-2 okos tv, okos izzó és kb ennyi, de ezekkel kizárt hogy probléma kellene, hogy legyen. Volt olyan hogy csak a tv volt rajta egymagában (ugye az izzó ha nincs áram alatt nincs rajta) és azt is csak úgy levágta.
-
djalmasi
tag
Sziasztok. Tatabánya -> Telekom szerverre 360 felé nem megy a speedtestem az upload gond nélkül 940, minden alkalmazás bezárva (alkalmazás vagy cmd-ből is ugyan az az eredmény). Magyar szerverekre az átlag ping kicsit magasabb mint szokott lenni (15-35). Valakinél esetleg hasonló dolog?
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
Halihó. DNS Cache beragadásra van valakinek esetleg valami ötlete? Úgy 3 napja kezdte el azt csinálni a hálózat nálam (más telekomos barátnál nincs ilyen), hogy pl egy adott domainnek átállítom a DNS szervereit vagy akár csak egy A rekord IP címét, de nálam akár 48 órába is telhet mire felfogja a hálózat, hogy cserélődött a DNS vagy az IP. CMD-ben az ipconfig /flushdns nem segít, routerben próbáltam DNS szervert váltani google, cloudflare és egy ismeretlen harmadikra (ezek sem segítettek).
-
djalmasi
tag
válasz Boond #131108 üzenetére
"Akinek meg már ekkora nete van, az valószínűsítem, hogy ennyit tudhat"
Azért ez így nem teljesen helytálló, a marketingesek kérdés nélkül dobálják az új hálózatoknál a 2000/1000 és 1000/1000 ilyen-olyan csomagajánlatokat a 70 éves Sanyi bácsinak és a 25 vagy 42 éves Gábor és Irénkének is.
Amikor először kopogtattak hozzánk csak szülők voltak itthon és bőszen mondták nekik, hogy itt az új 2000-es internet és most köttesse be... kár, hogy egy eszköz sincs a házban ami legalább 900 felé menne (persze értem a lényeget végig olvastam mindent).
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
válasz Boond #131116 üzenetére
Jó esetben azaz sok esetben nem ismerek jó néhány időst akik egyedül vagy párjukkal élnek és fiatalokat is akiknél csak behúzzák az internetet aztán "had szóljon". Ismerősömnél 2 éve 1000/1000-van (még valamilyen régi fehér zte vagy huawei eszközzel) és egyszer sem nyúlt még bele a routerbe, nem is ért hozzá.
Alapból nem értem ezt a vitát amúgy, hogy valakit meg akarunk győzni a saját álláspontunkról. Ha valaki 2000-es netet akar úgy is azt fogja megvenni, semmi közünk hozzá az az évi +6000 meg nem fogja a földhöz vágni.
Mondom ezt úgy hogy 2019 végéig 40/4-es internetem volt (nem, nem volt elég) egy normál filmre is órákat vártam, terhelésnél 300+ ping. Először a Digi jött ide ahol sokkal olcsóbban kijöttünk, de nem volt túl híres a stabilitásról (egyébként ők nem is adnak 1000/300-alatt, na olyankor mi a helyzet? ráerőszakolod őket, hogy de neked akkor is a 150-es kell?).
[ Szerkesztve ]
-
djalmasi
tag
válasz tothjozsi96 #131129 üzenetére
Előttem HSZ-elő volt katarzisban hogy van akinek az 1000/X-sem kell akkor nem értem miről van szó Apropó a digiről tudnék beszélgetni bőven negatív irányba (2-éves hűségidő), de ez nem az a topic
-
djalmasi
tag
válasz Boond #131132 üzenetére
Nincs náluk 1000/1000, a technológia is amit használnak kissé elavult, hiába kezdték előbb saját a vonal, több a kiadás így maradnak az olcsóbb technológiánál. Tele sokszor külsős cégekkel huzatja fel az optikát, nálunk is olyan kábelt hoztak amit meg tudtam volna kötni mint egy cipőfűzőt, a digi meg nagyszülőknél kapott egy erősebb szelet és eltört az optika
Félreértés ne essék, nyilván mind a két szolgáltatónak megvan a pozitív és negatív oldala, de sajnos én a digivel csak negatívat tapasztaltam.
Hát biztos hogy relatív, hogy kinek mi, de azért nem esett jól éveken keresztül amikor még jobban benne voltam a gyakori játszadozásban hogy szülő 0-24 torrentezett én meg csak teleportálgattam jobbra-balra -
djalmasi
tag
válasz #46824192 #131134 üzenetére
Te egyébként értelmezed amit írok? Vagy csak jól esik beleállni a másikba? Ne mond már nekem azt, hogy jobban ismerted a saját városom helyi internet szolgáltatóját ami 10 évig uralta az egész 20 ezer fős várost... nem bérelt vonal volt hanem mindent maguk oldottak meg! Éveken keresztül 10-20-30 / 1-2-3 -as internetem volt és 2017/18 ra értem el oda hogy 9 ezret fizettünk a 40/4-es internetért ami annyira atom stabil volt, hogy nem hogy egy "fater torrenttől" felment a ping 300+ ra, de egy youtube videó fullhd nézése is képes volt megemelni a pinget!
Nem volt gyári routerben nyúlkálás! A Cisco szutyoktól amit adtak elvoltak tiltva az ügyfelek, a saját routerünkben a lehetőség annyi volt mint egy marék hangya és ha akkor tudtam volna mi az a QoS, akkor ISMÉTLEM akkor sem lett volna semmivel, de semmivel jobb.
Egy botrányos semmit érő cég volt és meg is szívták rendesen mert megették őket a nagy cégek. Elhiszem, hogy okos ember vagy, de ne próbálj már abba bele okoskodni amit szó szerint átéltem... nem minden úgy működik vagy működött ahogyan a te kis burkodban. -
djalmasi
tag
Sziasztok. Adott egy Samsung TV ( UE55TU7022KXXH ) ami képtelen csatlakozni a Telekom Technicolor eszközére, minden wifire tud csatlakozni, de a Technicolorra egyszerűen nem. Semmi Router beállítás nem lett elnyomva, próbáltam band steeringel és nélküle is. Valakinek nincs valami ötlete esetleg?
-
djalmasi
tag
válasz Túzok22 #131494 üzenetére
2020-as TV modellről van szó és ezzel az opcióval egyszerűen képtelen felcsatlakozni a TV nem is értem igazából mert az a Samsung TV amit 8 éve vásàroltunk még az is képes volt felcsatlakozni... Egyébként eleinte ment így is a TV vele, de utána valami elkattant nála és soha többet nem tudott a routerre csatlakozni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Anime filmek és sorozatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ford topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen SSD-t vegyek?
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Witcher topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...