- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Hobby elektronika
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali fotós kérdések órája
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
PROHARDVER!
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dchard
veterán
válasz bambano #48199 üzenetére
"ja, panaszkodhatsz az interconnect partnernél. majd megtekinted, ahogy elhajtanak a rákba."
Nekem nem kell bemutatni őket, vezető európai szolgáltatónál voltam felelős többek között a roaming quality-ért 22 ország irányába (nem csak EU-s). Meg fogsz lepődni: még egy ilyen méretű céget is simán megpróbálnak átverni. Ha nincs jól működő mérőhálózatunk, akkor soha ki nem derül.
Ugyanakkor neked még mindig több jogalapod van panaszkodni, mert neked van velük szerződésed, nekem meg nincs. És bizony ezekben a szerződésekben komoly SLA-k vannak meghatározva, ezért fizet a szolgáltató horror pénzt (legalább is mi nem keveset fizettünk).
Én nem állítom, hogy van egy minden oldalt és igényt kielégítő megoldásom erre a komplex problémára, abban viszont megegyezhetünk, hogy azért mégis csak érdemes volna gondolkodni a megoldáson, mert az nem megy, hogy senki nem felelős semmiért.
Egyébként az összes példád arra épít, hogy a user hülye, ami az esetek jelentős részében így is van, de legalább egy példádban megpróbálkozhattál volna azzal, hogy mi van amikor kiderül, hogy tényleg az ISP-nél, de legalább is az ISP hatáskörében van a hiba
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
bul07
nagyúr
válasz dchard #48201 üzenetére
Ha etetted a trollt akkor mindig visszatalál
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
válasz dchard #48201 üzenetére
"neked még mindig több jogalapod van panaszkodni, mert neked van velük szerződésed": nekem az interconnect szolgáltatóm központjáig szól a szerződésem. a többi ugyanúgy kívül esik a hatáskörömön, mint az egyszeri usernek.
"Egyébként az összes példád arra épít, hogy a user hülye": tévedés. a nézetkülönbség oka az, hogy nekem, mint isp rendszergarázdának, az a szolgáltatás, hogy ip csomagokat hordok ki a bejövő drótomról az ügyfél lakásába.
az ügyfélnek pedig nem ez a szolgáltatás, ő nem ezt akarja igénybe venni, hanem azt, hogy videót bámul a tecsőn meg arckönyvezik. teljesen más megközelítése van az ügyfélnek, mint az isp műszaki emberének.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ne aggódj, nem fogom túl sokáig zavarni a köreiteket, mint ahogy a visszatalál kifejezés sem stimmel.
ha úgy gondolod, hogy jobb, ha Predator2 tapasztalatlan fórumozók álmai alapján ugorjon neki a szolgáltatójának, hogy jól elhajtsák, a tapasztalttól kapott tanács meg trollkodás, akkor már itt sem vagyok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
válasz bambano #48200 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy csak egy eltévedt troll vagy, vagy valamelyik ISP-nél dolgozol és emiatt szívedre veszed bizonyos definíciók valós hiányosságának felhantolását. Udvariasságból megelőlegezem utóbbit.
"olyan a világon sincs, hogy te, mint ügyfél, önhatalmúlag és egyoldalúan megmondod, hogy egy szerződésnek mi legyen a tartalma. még ha nem is lenne róla jogszabály, tán az isp-nek is kéne hagyni kis beleszólást, nem?"
Keresem, keresem, de nem találom, hogy azt mondtam volna, én írom a szerződést. Épp ellenkezőleg, semmi ráhatásom nincs annak valódi vagy vélt tartalmára. Viszont ami nincs a szerződésben jogilag rögzítve paraméter, azzal kapcsolatosan elvárom a szolgáltatótól a maximumot, pont azért mivel nincs minimum limitálva szerződésben.
Mellesleg párhuzamosan olvasom a szolgáltatói ÁSZF, a "AZ ELŐFIZETŐI SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉGE,
BIZTONSÁGA" mellékletét, hátha meglelem benne így utólag a nagy titkokat.
De sajnos egyelőre csak azt látom, nekem mint végfelhasználónak miket kell betartanom, vagy miért felelek. Hogy mit is kapok a pénzemért cserébe az eléggé...hézagos.Örömteli, hogy vannak különböző célértékek definiálva benne, csak a pontos definíciók hiányoznak mögüle, vagy nem használható az értelmes előfizetők által.
Például igazán megnyugtató, hogy különböző módon jogi szöveggel leírják a százalékos rendelkezésre állás mérőmutatóját másfél oldalon át, de csak annyit fűznek hozzá, szolgáltatás kiesés az, amikor karbantartás van, vagy váratlan meghibásodás miatt szünetel. De ha imént azt mondtad, 95%-os csomagvesztés még az okos-ügyes-értelmes előfizetőknek elég, akkor ugyebár nincs mire fel reklamálni. Kivéve persze, ha hitelesített statisztikát vezetsz a bithibák számáról, mert arra is van definiált célérték. És most tegye fel a kezét az a értelmes előfizető, aki naplót vezet az átvitt bitekre eső hibás bitek arányáról!
És ezzel a lépéssel máris csökkentve van a jogos minőségi panaszok számának mutatója, ami megint csak az ÁSZF része."én, mint isp, biztosítsam számodra a teljes vonalat az összes szolgáltatásig, amit te igénybe akarsz venni?"
Engedd meg hogy idézzem amit írtam.
"A kívánt szolgáltatásig a *teljes* vonal biztosítása már az ISP és partnereinek a hatáskörébe tartozik"
Ugye így már érthető? Én egy céggel szerződök internet szolgáltatás címszó alatt. A többit intézzék ők."önmagában vicces, mivel az ip csomagkapcsolt és nem vonalkapcsolt technológia"
Vicces, igen. Ezért is idéztelek karakterpontosan. Ügyeltem rá, hogy a csillagot se hagytam le a "*teljes* vonal" kifejezésről. Úgy látszik legközelebb muszáj leszek odaírni azt is, hogy sic erat scriptum az érthetőség kedvéért.
"engem meg az hagy hidegen, hogy tisztelt ügyfél miről álmodozik. jogszabályban elvártat teljesítem"
Ismétlem, pont ez a gond. A jogszabály tele van hiányosságokkal. Erre próbált rámutatni (még mindig) dchard, illetve hogy pont a jogszabály hiányosságai miatt, simán lehet publikus IP nélkül szolgáltatást teljes értékűként szolgáltatni. És ez nincs rendben. -
dchard
veterán
válasz bambano #48203 üzenetére
Nincs semmi nézetkülönbség, én értem a szolgáltatói oldalon felmerülő aggályokat, problémákat ezzel kapcsolatban, meg értem az előfizetői oldalon lévő gondokat is.
A megoldáshoz nyilván kompromisszum kell, de szerintem még a részleges megoldás is több mint a semmi.
Jó éjt!
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
"Nem tudom eldönteni hogy csak egy eltévedt troll vagy, vagy valamelyik ISP-nél dolgozol": te vagy az egyetlen, aki ezt nem tudja eldönteni.
"Keresem, keresem, de nem találom, hogy azt mondtam volna, én írom a szerződést.": segítek:
[link]: "Az, hogy milyen paramétert vonok be a minőség definíciója alá meg elsősorban rajtam múlik, hiszen senki, sehol nem definiálja ezeket..." mivel a minőségi paraméterek részei a szerződésnek, azzal az állítással, hogy a minőség definíciója elsősorban rajtad múlik, implicit azt is kijelentetted, hogy te írod a szerződést, ami pedig érhető ingerültséget okoz egy isp-nél.
"Viszont ami nincs a szerződésben jogilag rögzítve paraméter, azzal kapcsolatosan elvárom a szolgáltatótól a maximumot, pont azért mivel nincs minimum limitálva szerződésben.": rendben, akkor csomagvesztésből mennyi a maximum? 100%. ezt várd el... ami a szerződésben nincs rögzítve, azzal kapcsolatban semmilyen jogos elvárásod sem lehet. az téves felfogás, hogy maximumot akarsz elvárni olyan esetben, amikor nem lehet elvárásod.
"azzal kapcsolatosan elvárom a szolgáltatótól a maximumot, pont azért mivel nincs minimum limitálva szerződésben.": egyébként meg ez a mondatod zagyvaság. ha a minimum nincs limitálva, annak mi köze a maximumhoz?
"Örömteli, hogy vannak különböző célértékek definiálva benne, csak a pontos definíciók hiányoznak mögüle": vagy te nem ismered a pontos definíciót, annak fellelhetőségét.
"De ha imént azt mondtad, 95%-os csomagvesztés még az okos-ügyes-értelmes előfizetőknek elég,": semmi ilyesmit nem mondtam, ezt te erőltetted volna, de nem jött be. ne adj a számba olyan mondatokat, amiket te találtál ki.
"Kivéve persze, ha hitelesített statisztikát vezetsz a bithibák számáról, mert arra is van definiált célérték.": van rá előírás, hogy hogyan és mivel kell az ilyet mérni és igen, hitelesített statisztikát kell róla vezetni.
"És most tegye fel a kezét az a értelmes előfizető, aki naplót vezet az átvitt bitekre eső hibás bitek arányáról!" tegyük hozzá, hogy te nemigen tudsz minden átvitt bitről ilyen naplót vezetni. viszont a szolgáltatód valószínűleg vezet.
""A kívánt szolgáltatásig a *teljes* vonal biztosítása már az ISP és partnereinek a hatáskörébe tartozik"
Ugye így már érthető? Én egy céggel szerződök internet szolgáltatás címszó alatt. A többit intézzék ők.": még mindig rugóznék azon a kérdésen, hogy mitől is lesz nekem mindenki partnerem, akitől te szolgáltatást akarsz igénybe venni... nekem egy partnerem van, akivel gerinchálózati szolgáltatási szerződést kötöttem. ami neked valószínűleg semmire nem jó. a tecsővel meg az arckönyvvel nem kötöttem semmilyen szerződést, tehát nekem ők nem partnereim. de üsse kavics, nem bánom, legyenek a partnereim, de akkor mély csendet várok el tőled és a haverjaidtól, amikor netsemlegességi vita van. majd döntsd el, hogy melyik legyen."A jogszabály tele van hiányosságokkal.": tévedés. az a helyzet, hogy álmodoztok valamiről, ami tényleg nincs benne a jogszabályban. viszont mivel nem értelmes elvárás, hanem álom, jobb is, hogy nincs benne.
hmm. lehet, hogy Bödőcs egy fél órát is elcsámcsogna ezen a mondaton, hogy valami tele van hiánnyal... mindegy, most ne grammatikanácizzunk.
"simán lehet publikus IP nélkül szolgáltatást teljes értékűként szolgáltatni.": nincs olyan, hogy teljes értékű meg nem teljes értékű ip szolgáltatás. olyan van, hogy egy szolgáltatás megfelel az előzetes tájékoztatásnak vagy sem. pláne nincs olyan, hogy attól lesz egy szolgáltatás teljes értékű, hogy páran megálmodnak valamit egy topicban.
"És ez nincs rendben.": de, teljesen rendben van, hogy betarthatatlan és megfoghatatlan álmokat nem drótoznak bele a jogszabályba. az ellenkezője lenne orbitális probléma.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
válasz bambano #48207 üzenetére
"te vagy az egyetlen, aki ezt nem tudja eldönteni"
Pár posttal ezelőtt épp tisztázták; csak egy kötekedő troll. Nincs több kérdésem ezzel kapcsolatosan."implicit azt is kijelentetted, hogy te írod a szerződést, ami pedig érhető ingerültséget okoz egy isp-nél"
Hmm...nem. Többszörösen nem. Alapvető kompetencia problémák vannak nálad úgy látom, kezdetnek javaslom az 10. osztályosoknak szánt legfrissebb teszt kitöltését, hátha feltár különböző szövegértési gondokat nálad, amiket még nem késő orvosolni.
Az, hogy milyen minőségi elvárásaim vannak egy internet szolgáltatással szemben, ez az én saját privát követelményem. Az nyilván nem fog működni, hogy fentről valaki azt üzeni (jelen esetben az ISP), hogy ami nincs kőbe vésve szerződés formájában, arról mondjál le, azzal kapcsolatosan elvárásod ne legyen.
Nekem természetesen van, és ha nem olyan a szolgáltatás színvonala amit én elvárok, akkor lépek tovább. Szerencsére nem vagyok olyan kiszolgáltatott helyzetben, hogy rá legyek utalva egyetlen egy internet szolgáltatóra."ami a szerződésben nincs rögzítve, azzal kapcsolatban semmilyen jogos elvárásod sem lehet. az téves felfogás, hogy maximumot akarsz elvárni olyan esetben, amikor nem lehet elvárásod."
Jogilag valóban semmilyen elvárásom nem lehet azzal szemben, ami nincs rögzítve. Ettől függetlenül bármilyen elvárásom lehet, maximum ha számomra nem tetszik amit kapok, bontom a szerződést és továbbállok. Nem olyan komplikált."egyébként meg ez a mondatod zagyvaság. ha a minimum nincs limitálva, annak mi köze a maximumhoz"
Ismételten rámutatnák az előbb említett szövegértés problémákra. Nem szégyen, sőt. Manapság egyre több embert érint."vagy te nem ismered a pontos definíciót, annak fellelhetőségét."
Megismétlem, mert úgy látom átfutottál afelett a mondandóm felett hogy átolvastam párhuzamosan a poszt írásával az ÁSZF összes ide vonatkozó pontját.
Nem, nem volt benne. És mivel ez egy jogi dokumentum két fél között, ami ugye abban nem szerepel...(a mondatot fejezd be kérlek)."semmi ilyesmit nem mondtam, ezt te erőltetted volna, de nem jött be. ne adj a számba olyan mondatokat, amiket te találtál ki"
Ha már előbb helytelenül felvázoltad, miért jelentettem ki szerinted implicit módon azt, hogy én írom az ÁSZF-et, akkor ezt az elvet követve:
- "vegyük csak az előbb kiemelt csomagvesztést, növeljük az értékét százalékos arányban 95%-ra"
- "tegyük meg az ellenkezőjét. vegyük bele a te szerződésedbe, hogy mindig 0% a csomagvesztés és 15ms alatt van a ping. ezzel jutottál valamire? nem jutottál az értelmes előfizetők zömét nem az érdekli, hogy a kábelmodemjétől/adsl nt-jétől a cmts-ig/dslam-ig mennyi a csomagvesztés. az értelmes előfizető indexet, prohardvert, origót akar olvasni, tecsőzni, stb"Bárhogy is olvasom, nekem ebből az jön le, pont ugyanúgy megfelel index / prohardver / origo / youtube használatára a 95%-os csomagvesztés is, hiszen az ellenkezőjével se jutott az értelmes előfizető semmire. Akkor pedig kár neki a 0% csomagvesztés és a kevesebb mint 15ms ping. Nyilván nem ezt akartad belemagyarázni, de így sült el.
"van rá előírás, hogy hogyan és mivel kell az ilyet mérni és igen, hitelesített statisztikát kell róla vezetni."
És én meg elhiszem, hogy majd ha a szolgáltató által vezetett hiteles statisztika alapján nagyobb a bithibák száma mint a célérték, akkor majd önként és dalolva jelentkezik az ISP-től valaki nálam személyesen, miszerint szerződést szegtek és itt egy zsák zseton kárpótlásul? Ne röhögtess."tegyük hozzá, hogy te nemigen tudsz minden átvitt bitről ilyen naplót vezetni. viszont a szolgáltatód valószínűleg vezet."
Lásd előbb.
Pontosan tudom, hogy nem tudok hiteles naplót vezetni erről, csakis a szolgáltató.
Pontosan tudom, ez csak jogi önvédelmi blamázsként van a szerződésben, hiszen mint elismerted, nem tudom ellenőrizni, fellebbezni nem tudok ez ellen a paraméter ellen.
Pontosan tudom, hogy mint a szerződés több mint 90%-a, csak is arra szolgál az ÁSZF-ben ez a pont, miszerint védje a szolgáltatót, nem azért hogy definiálva legyen a szolgáltatás maga."a tecsővel meg az arckönyvvel nem kötöttem semmilyen szerződést tehát nekem ők nem partnereim"
Már majdnem kellemetlen helyzetbe hoztál, azt hittem én utaltam erre. De visszaolvasva szerencsére nem tettem ilyet."nincs olyan, hogy teljes értékű meg nem teljes értékű ip szolgáltatás. olyan van, hogy egy szolgáltatás megfelel az előzetes tájékoztatásnak vagy sem"
Elég nagy gond ha ezt egyesek így gondolják. Innentől már csak egy lépés és mondjuk minden ami nem 80 / 8080 porton kommunikál, blokkolva lesz. Hiszen az értelmes előfizetőknek ez elég. Ha meg mégis megkérdezné az előfizető, hogy is van ez, a hozzád hasonló értékrendet képviselő ügyvédek jönnek és mutogatnak az ÁSZF-re, nincs benne hogy én mit kapok a pénzemért cserébe.Részemről itt zártam a témát. Remélem, a hozzád hasonló gondolkodásmódú embereknek nincs döntő / szavazati joga ilyen kérdésekben internetszolgáltatóknál.
-
kisapa
senior tag
válasz bambano #48200 üzenetére
"Először is, mi alapján lesz egy előfizető értelmes vagy értelmetlen?": ott volt a definíció, olvasd el, értelmezd. de segítek, nehogy szó érje a ház elejét:
- az idióta előfizető azzal foglalkozik, hogy mennyi az rtt, a csomagvesztés a fejállomásig.
- az értelmes előfizetőt az érdekli, hogy el tudta-e olvasni a napi híradagját, tudott-e posztolni az arckönyvre, látta-e a nagyit a szkájpon, stb. az értelmes előfizető az alapján minősít egy szolgáltatást, amennyi számára annak a hasznossága, nem pedig a számára befolyásolhatatlan és érdektelen műszaki hablaty fontos."
Ezzel egy kicsit saját magadnak is ellentmondasz. Engem például nagyon nem érdekelnek a technikai részletek és paraméterek már csak azért sem mert nem értek hozzá. Az viszont érdekel ha egy oldal megnyitásához sokkal több időre van szükség mint ami a fizetett szolgáltatásból következne. Vagy esetleg van egy olyan eszközöm( pl.IP kamera) amit szeretnék távolról is nézni és ez nem lehetséges mert nincs publikus ip címem. A felelősség vállalásról csak annyit,hogy valamilyen szinten én is szolgáltatással foglalkozom de igencsak furcsán nézne rám az ügyfél ha azt mondanám neki hogy a rendszer más hibájából nem működik rendesen. Eközben Ő nekem fizet a szolgáltatásért,hogy az működjön. -
delig
tag
válasz dchard #48179 üzenetére
Köszi a válaszokat srácok!
Megint melóból írok.
Tegnap végül estefelé visszatettem az MMWO-t, mert anélkül sokkal rosszabb volt minden. Bocsi, hogy nem raktam be képet, ki is ment a fejemből, hogy arról még dobjak egyet.
Válasz még nem jött a T-től, hogy találtak e hibát vagy sem. Említettem nekik, hogy a viharok miatt lehet e vmi. Azt is mondták, hogy ha a modemcsere nem segített, akkor ott már más lehet a hiba.
Van 1 switchünk, kb fél éves. Anélkül is próbáltam a dolgokat, sőt most már saját magam modemre vagyok kötve közvetlen, de ugyanaz. És MMWO nélkül tényleg sokkal rosszabb volt, sokkal sűrűbben szakadt a kapcsolat, szinte fél-1 percenként láttam a gmail-es gadget-en hogy nincs kapcsolat. És bitang szar volt bármit is behozni a böngészővel. MMWO-val sokat javult a helyzet, de nem lett hiba mentes.
Jelenleg úgy döntöttem, hogy várok, mit kezdenek a hibajeggyel, utána okosabbak leszünk. Csak abban bízok, hogy 25-ére megcsinálják már végre, mert reggel munkám lenne otthon...Esteleg este ha hazaérek lehet megtúráztatom vmivel, és ha kéritek rakok fel értékeket.
-
delig
tag
válasz kabelmania27 #48212 üzenetére
Lakásban nem volt semmi átalakítás, stb ami miatt a kábelek sérülhettek.
A kinti dolgok pedig ha jól gondolom a T-re tartoznak. Ezért is vagyok kíváncsi, hogy találnak majd e vmit. Ha ezt is lezárják, majd meg a teló, hogy az értékek annyira nem jók. Ez ügyben majd 1 korrekt, szakmai összefoglalót a későbbiekben egyikőtöktől lehet kérnék, hogy szépen lejelentsem, másrészt én is tudjam pontosan miről is van szóKöszi szépen!!!
-
kabelmania27
Topikgazda
Az a lényeg, hogy ha nálad minden rendben van hoztak új hgw-t és mmwo-t ugyan úgy rossz, teljesen mindegy melyik gépről netezel, mindegyiken ugyan úgy akadozik, akkor nézzenek körül.
Be kellene csöngetni szomszédokhoz és megkérdezni, hogy ők nem tapasztalják-e ezeket a problémákat.[ Szerkesztve ]
-
#78121280
törölt tag
Nekem is jönnek a hibák szépen... 1 hónapig 0 volt az Uncorrectables oszlop, hibátlanul ment minden,most meg amikor kedve van megzuhan a Power és az SNR oszlop az első 4-es blokkban...és ilyenkor impulzus szerűen mint egy nagy lökettel pakolja a hibákat. Ez tart pár percig, aztán észhez tér és be áll a normális Power és SNR érték. Direktbe jön a koax a HGW-be. Rakosgattam másik frekvenciákra is de ugyan az a helyzet.
-
delig
tag
válasz kabelmania27 #48214 üzenetére
Közben most hívott a szerelő, hogy holnap kijönnének.
Megmondtam h HGW csere már volt, jó lenne az oszlopokra is felmászni.
Azt mondta, hogy neki is ez a tippe, és végig nézik elvileg az egész kábelezést. Remélem tényleg így lesz, csak sajna újfent nem tudok otthon lenni akkor. Párom intézi megint. -
delig
tag
válasz kabelmania27 #48217 üzenetére
Én is bízom benne.
-
DJ. Ru$y
félisten
Ma van az átkötések napja.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
DJ. Ru$y
félisten
Kikapcsoltam, hogy csak modemet játsszon a speedport és PPoE PT-val már nem is csodás a helyzet. Ezek szívatnak vagy én magamat?
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
dchard
veterán
"visszatettem az MMWO-t, mert anélkül sokkal rosszabb volt "
Mivel erre szinte nulla esély van, így kénytelen vagyok megkérdezni a triviálisat:
Az MMWO levétele után a modemet a lakásba/házba bejövő kábelre kötötted rá a tesztelés idejére úgy, hogy közben semmi más nem csatlakozott a koax hálózathoz, ugye? A tesztelés lényege, hogy a modemet közvetlenül a házba bejövő kábel végére kössük mindenféle elosztás, toldás stb. nélkül. Így kizárható, hogy az előfizető oldalán van a hiba.
Így csináltad? Mert ha csak egy osztási pont is volt a modem előtt, akkor jó hogy szarabb lett az eredmény.
Dchard
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
delig
tag
Most hívott a párom. Multkor alvállalkozó volt kint, most már rendes T-s szerelő. Az a D-Link modem állítólag széria hibás, most kaptunk vmi mást. Párom szerint ez már állós kivitelű, hanem fektetett. Típust nem akartam már kérdezni
Betelefonált a központba is, vmit még mókolnak. A 4. led még nem világít. Fél óra múlva felhívja, hogy mi a szitu, világít e már a 4. led.
Azt mondta a közelben lakik a szerelő, 6 felé hazaérek, ha nem lesz jó akkor hívni fogom. -
dchard
veterán
A 4. led az IP reg, ha nem világít a azt jelenti, hogy a modemet nem regisztrálták még be a központi oldalon.
Nálunk alvállalkozós szerelők erre úgy jöttek rá fél óra tanakodás után, hogy az első pillanatban mondtam nekik, hogy nincs regelve. Ráadásul új telepítés volt.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Predator2
addikt
válasz bambano #48204 üzenetére
Ma megkaptam a levelet, mi szerint a hónap végével kikapcsolják a netemet és a tv-t is. Annak ellenére, hogy mindig rendesen fizettem.
Ha tudom, nem megyek bele ebbe a kakaskodásba, mert a ennél csak rosszabb lehetőségek maradtak számomra.Azt viszont nem tudom, hogy velem kötött szerződést felmondták, az azt jelenti, hogy más a családból köthet velük? Akár internet nélkül, mert az mástól lenne.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
dchard
veterán
válasz spiritex #48230 üzenetére
Szerintem is tud, semmi jogalapjuk sincs megkülönböztetni. Ha mégis megteszik, lehet menni a GVH-hoz. Ez az egész történet egyébként jól jellemzi a közállapotokat. Az hogy ezt egy szolgáltató megteheti, ráadásul ilyen stílusban, az önmagáért beszél... Én otthagynám őket a fenébe még akkor is ha kicsit rosszabb helyzetbe kerülök, és tolnám az ügyet a homárra meg a GVH-hoz. Egyszerűen felháborító.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Predator2
addikt
válasz dchard #48231 üzenetére
Teljesen jogos amit írsz, csak az a baj, hogy a családom issza meg a levét. Képes vagyok engedni az elvárásokból, előtérbe helyezve őket. Azt sem bánom, ha nekem se netem se tv-m nem lesz kibírom,
csak mással ne csesznék ki.A fogyasztóvédelemnek írtam illetve a Hírközlési hatóságnak is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Gabesz87
addikt
Nekem sajna még mindig betegeskedik a net Saját routerrel, vagy anélkül, nem számít...ma pl. hazajöttem, és LAN-on nincs net, bezzeg wifin igen (na ez sem tartott sokáig persze). Mi mást tehetnék, ismét telefonáltam, holnap hív majd szerelő. Most ide nyomdafestéket nem tűrő szöveget írnék, amiben "dícsérem" a T-t.
-
-
Predator2
addikt
válasz bambano #48235 üzenetére
Semmit, csak megemlítetted a nick nevem a kommentben és arra reagáltam, leírtam a véleményem.
Béke.[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
delig
tag
Hazaértem, egy Tecnicolor TC7200.20 modemet kaptunk.
Jelszintek:
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 185 6952000 -6.3 dBmV 35.3 dB
2 Locked QAM256 186 6952000 -5.7 dBmV 35.9 dB
3 Locked QAM256 187 6952000 -5.1 dBmV 36.2 dB
4 Locked QAM256 188 6952000 -4.6 dBmV 37.1 dB
5 Locked QAM256 1 6952000 1.9 dBmV 40.3 dB
6 Locked QAM256 2 6952000 2.5 dBmV 40.8 dB
7 Locked QAM256 3 6952000 2.9 dBmV 40.8 dB
8 Locked QAM256 4 6952000 3.1 dBmV 40.8 dBUpstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 41.8 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 41.8 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 41.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 41.8 dBmVMost jön egy kis teszt
-
poli27
veterán
Elmondom neked, semmi baja a Dlink modemnek, csak egyszerűbb azt kicserélni, mint a hálózaton állítani jelszintet,ahhoz fel kéne mászni pár oszlopra ugyanis ezt kellene tenni itt sztem!Azt meg amit az előző hozzászólásodban írtál,hogy végre egy hozzáértő szerelte felejtsd el, a T-s szerelők alkalmatlanabbak mint az alvállalkozók ez tapasztalat! A T-s szerelő mindenre lusta, még egy beázott légkábelt se képes kicserélni,hanem inkább lecseréli rajta a csatit hátha megjavul.Amikor meg nem tudják mi lehet a hiba akkor adják ki az alvállalkozónak általában,aki meg is próbálja javítani a cuccot, nem csak látszatmunkát csinál mint a T - szerelők nagy többsége!
[ Szerkesztve ]
-
StSanya
őstag
válasz Predator2 #48232 üzenetére
Nem tudom milyen kábel TV szolgáltatást nyújtottak, nem tudod kiváltani azt MindigTV-vel, a netet meg ADSL-el (pl. BTel vagy Externet)? Lehet anyagilag előnytelenebb, de azért mégis, nehogy már ilyen taplóktól függj...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
poli27
veterán
válasz Garold #48241 üzenetére
Jha csak azt nem értem, ha kimegyek 86x a T-sek után akik már 3x cseréltek modemet(már minden fajtát vittek, és mindegyik azt mondta hogy ami előtte volt szar, rossz a szoftver rajta), 2x boxot, miért nekem kell beállítani az erősítőt, hogy ne 50-52 feletti legyen a visz irány, azért mert lusták felmászni az oszlopra.... És nem 1 ilyen helyen voltam, és jellemzően utolsó erősítő volt az ágon.... Érdekes azóta nem jelentgetnek szakadás meg akadozást.... Nem azt mondtam ezzel, hogy mindegyik ilyen, de sokan igen!Valszeg itt is szintezés hiba lehet,mert az nem normális hogy majdnem 10db alacsonyabb az alsó frekiken a vétel, és az snr is szar,vagy még a kontakt hiba is tud ilyet csinálni, amikor egy dcben vagy tapban nincs meghúzva a meleg ér vagy kilazult,mert akkor is az alsóbb frekiken tűnik el a jelszint, mert ugye a felsőbb az veszi jobban ezt az akadályt.Ha meg beázva lenne, akkor meg a felsőbb frekin lenne kevesebb a jelszint.
-
Sofian
őstag
válasz poli27 #48242 üzenetére
Noob kérdés.
Ezek az erősítők teljesen passzív elemek? Nem managelhetőek sehogysem távolról? Csak mászogátassal lehet beállítani?
Szerk:
Közben találtam erősítőt Docsis monitoring modullal ami távolról konfigolható... de ezek szerint ez már drága lenne a T-nek?[ Szerkesztve ]
-
dchard
veterán
válasz poli27 #48244 üzenetére
Meg cserélgetik a diplexeket 85megásra (vagy 105-ösre?).
Egyébként bőven megéri ez a távfelügyeleti modul, és nem csak azért mert a szerelőt kiküldeni egy raklap pénz, hanem azért is, mert egy jól megírt menedzsment rendszer a CMTS-ből érkező infók és az ügyféladatbázis alapján akár automatikusan is be tud szabályozni egy-egy erősítő sort, és ki is tudja elemezni ennek a hatását. Így egy igen erőteljes optimalizáló eszközt kapunk, a szerelők meg foglalkozhatnak olyasmivel, amit valóban nem lehet távolról megoldani.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
.:ZS:.
senior tag
válasz poli27 #48238 üzenetére
Pár nappal ezelőtt mintha én is kb ezt mondtam volna. Sajnos könnyebb/gyorsabb a modemet kicserélni, mint a valós hibát föltárni. Látszat munka. Pár évvel ezelőtt én is 1,5-2 hónapig szenvedtem, modem csere stb, mire jött egy lelkiismeretes srác, aki még a tetőkibúvón is kinézett és kiderült hogy rossz technológiával lett rögzítve a kábel az antennaárbócunkhoz is és az oszlophoz is és mindkét helyen fölszakadt a szigetelés, ázott a kábel. Előtte kint járt jó pár ember közül legalább egynek annyi eszébe jutott volna hogy az oszlopra fölnézzen rögtön kiderült volna a gond. Illetve egyes esetekben talán a szakértelem is hiányzik. Úgy gondolnám, de ebben majd Dchard cáfol vagy megerősít, hogy nem ugyanaz a minőségi elvárás ma a koax hálózattal szemben mint akkor amikor csak analóg kábeltv ment rajta.
-
dchard
veterán
válasz .:ZS:. #48246 üzenetére
"nem ugyanaz a minőségi elvárás ma a koax hálózattal szemben mint akkor amikor csak analóg kábeltv ment rajta."
Hát nagyon nem. Magas rendű digitális moduláció, érzékenység a mikroreflexióra, nagyobb elvárt linearitás és dinamika tartomány, fokozottan érzékeny a zajra stb.
Egy jól működő DOCSIS hálózathoz sokkal jobb állapotban lévő infrastruktúra kell, mint amivel az analóg kábeltv még eldöcögött.
Azzal egyetértek, hogy alulfizetett alkalmatlan emberekből áll a gárda nagyja, akik egyszerűen a tudásbeli hiányosságok miatt sem képesek a problémák felderítésére, de ha ehhez még hozzá jön a céges "ösztönző" rendszer a minél több napi hibajegy lezárásra, az oda vezet ahol most tartunk: hogy lassan egyszerűbb ha az előfizető kiműveli magát és felmászik az oszlopra, mint hadakozni a lepattintós, hülyének néző ÜFSZ-szel, szerelőkkel stb. Nincs minőségellenőrzés, senki nem nézi meg, hogy vajon annál a szerelőnél aki tonnaszám zárja a hibajegyeket, ebből mennyit nyitnak meg újra pár napon belül stb.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Garold
senior tag
válasz dchard #48247 üzenetére
Van "minőségellenőrzés", úgy tudom hogy ha x naon belül nyitnak vissza hibajegyet az a szerelőt negatívan érinti. Haverom haldokló Hgw-nél mondta a szerelő hogy ha a cserélt is szar lenne, akkor inkább mobilon hívjuk fel, vagy ha nem égető a dolog (csak a wifije kínlódott) akkor1-2 hét múlva jelentsük csak be.
Szerintem csak egyszerűen agyon vannak terhelve, a leépítések ezt csak fokozzák, ennek pedig az ügyfelek isszák meg a levét.Mit kell ahhoz inni hogy valaki havat hányjon??
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Külpolitika
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care