Hirdetés
- Jobb biztonságot és energiahatékonyságot kínál a Bluetooth 6.1
- Módosította az előző generációs Dimensity csúcslapkáját a MediaTek
- Visszafogva, de még visszatér a GeForce RTX 5090D
- Computex 2025: mindenkinek elérhető AI szuperszámítógépeket vizionál az NVIDIA
- Computex 2025: közeleg az NVIDIA Computex előadása
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple MacBook
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Panasonic LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
süti5
őstag
Pont a fúrumon beszéltük régebben, hogy 1 babával meg két felnőtt még el tud utazni nyaralásra is swifttel, bár az 5 ajtós igaz, de méretileg ugyanakkora, viszont tény, hogy a két hátsó ajtó miatt kényelmesebb.
Nem tudom, milyen spéci mazda 323-asod van, de még a legnagyobb 323-asnak a sedannak meg a kombinak is csak 2x akkora a csomagtere mint a swifté, de tény, hogy úgy hogy 4x akkora így jobban hangzott.
Nem nyugtatom magam, mert abszolút nem vagyok ideges, csak nem értem, mikor valaki nagy autóra vágyik, kisebbet vesz és itt éli ki magát azokon akiknek megfelel az autója mérete.
-
süti5
őstag
Sosem értettem ezt a kamu szöveget hogy anyámnak is kicsi lenne stb....
Nekem a sport verzió van, 3 ajtós. Tény, hogy nem túraautó 4 személyre, de pl. én vagy egyedül használom, vagy bnőmmel és bőven elég a nagysága, pedig 184 centi vagyok és 130 kilós, tehát nem egy kisdarab. A titka az, hogy hátra kell tolni az első ülést és rendesen beállítani egyszer, aztán nincs vele dolga az embernek. Hétköznap ha tescoban vásárolunk, vagy hétvégén elmenni utazni bőven, ismétlem bőven elég 2 személy csomagjainak, ha nem lenne elég, előre hajtod a két hátsó ülést és van majdnem 1 m3 raktér....
De előredöntés nélkül is belefér vagy 2-3 karton víz meg 10 tesco szatyor, aki ennél többet vásárol az vegyen kamiont vagy egyszerűen csak döntse előre a hátsó üléseket.Előző kocsim ignis volt, azelőtt egy fiat uno, és mindben rendesen elfértem.
Ha 4 személy ül be, tény, hogy nemigen tudsz sok csomagot belepakolni, de mivel én kb. évente 2x használom 4 személlyel, ezért nem érdekel. -
süti5
őstag
válasz
DeadMeat #5610 üzenetére
125 le, nem 120, de ez mondjuk részletkérdés
Ha eltekintünk a VTI motoroktól, akkor ez nem rossz egy nagy szériában gyártott 1.6-ostól, ennél többet egyik se nagyon tud, max 130le-t.
A 170-180 lóerő 1.4-ből csak turbó és kompresszor együttes alkalmazásával jön ki a VW-eknél is.
Hát, nekem fiat unom volt, igaz csak 1.1-es, de mindig is egy 1.4 vagy 1.3 turbora vágytam, viszont elrettentett az a mennyiségű szerelés amit mindenki eszközölt rajtuk....mondjuk főleg eletkronikai hibák, de egy annyi éves kocsinál már minden előjött, pláne sportosabb vezetés mellett, na de ki venne csak 3000-ig pörgetni egy 100-120 lóerős 800 kilós kocsit?A sport futóművét tényleg nagyon eltalálták, a fékjei is nagyon jók és sztem a váltója is. Ami kellemetlen lehet aki sokat megy autópályán, hogy minden fokozat rövig, az 5. különösen, az más kocsinál már pihentető fokozat, itt még az is húz, és hiába megy ki vele 200-ig, 130 körül már 4000 felett forog. Tehát nem tipikus utazóautó ez tuti, de persze aki ritkán használja pályán - mint én is - azt nem zavarja.
-
süti5
őstag
válasz
DeadMeat #5607 üzenetére
Hát, a motorja sem jobb, meglátjuk mondjuk 200.000km-nél milyen állapotban lesz az a turbó....mellesleg sok olyen dolog van, amit alapból beletesznek a swiftbe a puntoba meg nem, ezért én sem szoktam érteni, mikor csak a lóerőt nézi valaki.
Mellesleg nekem egy sportos autónál egyáltalán nem rossz tulajdonság, ha pörgetni kell....sőt, előny, egy külön élmény, ahogy ki kell centiznem, hogy a bika erőért dolgoznom kell, és mindig mondjuk tiltás előtt váltani, nem pedig már 6000 körül, vagy még korábban, mert már kifullad.
-
süti5
őstag
válasz
(Kolombusz) #5603 üzenetére
Vagy akkor kis autóban neked vannak kitalálva a kis turbósok, pl. renault 1.2 turbo vagy fiat 1.4 turbo, amiknek azért jó nagy a nyomatéka lent is.
Pl. a fiat punto 1.4 turbojet 120 lóerős, kb olyat megy mint a swift sport viszont a nyomatéka van vagy 200nm, míg a swiftnek 148.....
Viszont nem kikapcsolható az esp-je, nem olyan jó a futóműve stb, de ha ezek nem érdeklenek neked sztem kitűnő választás.
Tény az, hogy alapról a sport sem húz, viszont nagyon szereti a pörgetést, leszabályzásig3000-től húz sztem értelmesen, 5000 körül még egyet rádob.
-
süti5
őstag
válasz
Mr.Grincs #5595 üzenetére
A Sport swiftet csak ajánlani tudom, hatalmas élmény a vezetés, minden nap. A stabilitás, erő, komfort, minden király. Aki nem ragaszkodik az 5 ajtóhoz és több hitelt be tud vállalni / van több pénze, megéri... ja, és nagyon nagyon sokat le lehet alkudni az árából a kereskedésekben, tehát a 4,3 milla az valóban listaár, kb 3,6-ért lehet elhozni különösebb erőfeszítés nélkül.
-
süti5
őstag
Egyszerűen nem értem, miért írja mindenki, hogy sokat esznek a swiftek.
Nekem az eddigi 28.000 km összátlaga pont 8 liter, 1.6 125 lóerős.....
Mindezt többnyire városi dugós használtaban elérve, egyszerűen képtelenség, hogy ne egyen kevesebbet az 1.3 92 lóerős verzió, az még ráadásul könnyebb is valamivel.Most pl. hogy kevesebbet mentem dugókban, 485 km-nél jelzett be a tank, így simán elmegyek egy tankkal 600 km-t, ami 45 literes tankot nézve, meg hogy megy bele vagy 43 liter tankoláskor, sztem nem rossz fogyasztás. Ja, és nem finoman közlekedek vele, sokszor kapja a 6-7000-es fordulatot nehogy elaludjon. Pont azon gondolkoztam, ha vidéken laknék, simán kihoznám összátlagnak a 7 litert fogyinak, mert itt mire beérek a városba, mindig 1-2-3-at váltok, ott meg beraknám 4-5-be és haladna az ember 80-100-al.
-
süti5
őstag
Reméljük 2010-től a kizashit versenyképes áron hozza ki a suzuki, mint középkategóriás szedánt. Előzetes képeken nekem nagyon bejön, a motorválasztékra is kíváncsi leszek. A mazda 6 ford mondeo ellenfele lesz.
-
süti5
őstag
Swift sportom van, 25.000 km összátlaga 8 liter. Tényleg ennyit fogyaszt, saját mérésem is alátámasztja. Túlnyomórészt városban használom.
Szóval az 1.3-assal simán el lehet járni 7 literrel. -
süti5
őstag
válasz
!Overdose! #5410 üzenetére
Már ne is haragudj, de a barátnőd elszámolt valamit, ez tuti. Vagy csak úgy használja a kocsit, hogy felmegy autópályára és tatrja a 90-et, mert máshogy ez a fogyasztás nem jön ki az 100%. Ha városban használod, akkor a 6 liter is kevés. Most utánanéztem, több mint 1 tonna a grande punto is, az 1.4-es 77 lóerős. 5,5-6 literes fogyasztást klímával ebből az életből nem hozol ki, még ha 2000-nél elváltasz mindig, akkor se. Ha vegyesben fogyaszt ennyit, akkor állandó 90-nél 5 litert, klíma nélkül meg 4,5-et??
Nekem a sport swift összfogyasztása 8 liter, ez 21.000 km átlaga, és minden benne van, de főként város. Nem mondom, ezt le lehetne vinni 7 literre csak akkor meg minek vettem sportot. Mondjuk ez 125 lóerő, viszont mivel nyomatékos eléggé alul, normális közlekedéshez nincs szükség pörgetésre.
És mi panaszkodunk, hogy rövid az 5. sebesség áttétele, mikor az 1.4 puntonak még rövidebb így autópályán pörög mint állat és fogyaszt is rendesen.... -
süti5
őstag
Én az ignis-szel is meg most a swifttel is megyek 100km-t bejelzés után, többször is eljátszottam már és bírta. A swift bírt 110-et is, bár az is igaz, hogy akkor már a 45 literes tankba 45,1-et tankoltam
Attól is függegyébként, hogyan használod a bejelzés után. Én akkor már nyugisan vezetek, egy-egy előzést megengedve csak. Ha hajtod és gyorsulsz vele, tuti nem bír 100-at sem. -
süti5
őstag
Én nem próbáltam ki a panda 100 hp-t de erősen gondolkodtam rajta anno, lévén már volt fiatom és nagyon meg voltam vele elégedve, és a totalcar pl. fantasztikusakat írt hogy milyen kis lendületes stabil kisautó és sztem vagányul néz ki.
Jól oldották meg ezzek a 6 fokozattal, ugyanazt játszották el, mint anno a régi punto I. 6 speed-del, ott még kevesebb volt a motorerő, és jól elosztották pörgősre a fokozatokat és élmény volt vele vezetni.
Viszont!
1. ránézek a pandára, nekem ne mondja senki, hogy stabilabb mint a swift sport, pl. egy porsche cayenne-t is hiába csinálnak meg full jó futóművel, a magas súlypont az magas súlypont marad futómű meg elektronika ide vagy oda. Szóval magasabb építésű a panda, meg nekem kissé keskenyke.2. A motorerő. 25 lóerő plusz az iszonyat sokat jelent nem 0-100-nál hanem afelett. Múltkor tapasztaltam meg ezt vidéki vezetésnél mikor egy buzi mazda6 elkezdte tolni mikor előztem éppen, mondván gondolom nehogymá egy suzuki előzze meg, előtte 60-nal ment külterületen....hát gyerekek, megizzadtam, és már értem, miért. Gondolom 2 literes lehetett, és hiába verem meg 0-100-ra, 100 felett a tömeg már kevésbé számít, ha pörgeted, nyomaték semennyire, lóerő az elsődleges, az meg neki 143 vagy mennyi volt.... Szóval a 100 hp meg a sport swift között van +25le.
3. A felszereltség. Hasonlítsd egyszer össze a kettő felszereltségét, ég és föld. 17-es alukerekek, digit klíma, 8 légzsák, amit 6-nak írnak, ülésfűtés, sportülések stb.
4. Megbízhatóság. Jobban bízom a suzukiban, ennyi.
-
süti5
őstag
A futóműtől meg a bazi nagy kerekektől én is féltem, főként itt Pesten használva....
Én általában egyedül utazom vele, és elől nem érezni, hogy nagyon kemény lenne a rugózás, viszont tény, hogy aki eddig hátul ült, mind mondta, hogy mennyire érezni minden úthibát, így családi kocsinak kevésbé válna be ez is igaz.....
Valaki kérdezett átlagfogyasztást, nekem a 16.000 km átlaga 8 liter. Ja, és szoktam tolni neki, de persze nem állandóan.
-
süti5
őstag
válasz
Khelben #5112 üzenetére
A minőségről csak halkan jegyezném meg, hogy az egyik két évvel ezelőtti 100 db skoda átadásnál vagy 10 nem indult be
Egyik nagyon jó ismerősöm ott volt és mesélte, elég égő volt mikor az lett volna a program, hogy sorban elvonulnak
Persze este a híradó ezt már nem hozta le, csak azt, mikor ott áll a téren 100 kocsi.
-
süti5
őstag
válasz
Khelben #5103 üzenetére
Persze, mert te is a hivatalos árlistákat bújod, ott meg tényleg nagyon drágák a suzukik.
Bemennél bármelyik kereskedésbe, sx4-et keresni, ott kezdődik, hogy -500.000 Ft
Magyarul aki ügyes, jókat tud még ebből is alkudni. A Sportot mikor vettem, ott is -500.000 volt kezdetnek, utána még felsrófoltam a használt beszámítandó ignisemet, igaz, ez úgy a 6. kereskedésben volt, de megéri keresni. -
süti5
őstag
válasz
Khelben #5097 üzenetére
Az sx4-ből készülőben van a 2 literes turbos, 200 lóerő feletti modell, az sx4 wrc mintájára, az simán veri majd az rs octaviakat
Mellesleg egy octavianak kb. csak a csomagtartója nagyobb mint az sx4-nek, a csomagtartót meg annyira azért nem használják ki a zsaruk.....arra meg amúgyis ott a sedan sx4
-
süti5
őstag
Pont ezen gondolkoztam pár napja, és ezzel a hazát támogatod dologgal kapcsolatban ismét megjegyeznék valamit:
pár éve már beszéltünk arról, hogy milyen kocsikat használ a rendőrség itthon és külföldön. Akkor megjegyeztem, hogy az EU-ban divatos dolog és kötelező is tendereket kiírni nagy gépjárműbeszerzéseknél, de valahogy, hogy-hogy nem mindig hazai gyártók nyerik. Franciao-ban csak peugeot, renault, citroen van, olaszoknál fiat, még a románoknak is volt annyi eszük, hogy megszórták az egész országot daciaval, de tényleg, mikor kint voltunk minden rendőrörs a faluban is kapott egy-egy fehér logant.
Akkor mindenki azt mondta, a suzuki azért nem jó, mert kis kategóriát gyárt itthon, lásd swift akkor meg ignis, nagyobb kéne. Most itt van ez az sx4. A kisker ára 2.500.000-tól indul. Gondolom 1000-es rendelésnél olcsóbban jönne ki.....hazai gyártás, kényelmes 4 embernek, a hasmagassága 16 centi, tehát városba padkára is és vidéken terepen is jobb mint egy sima autó, ráadásul ha kell olyan helyre, van összkerekes változat is.
Felteszem a naív kérdést, itthon miért nem ezeket veszi száz meg ezerszámra a rendőrség, miért kell nekünk opel, skoda meg minden csak nem hazai?....
-
süti5
őstag
A casco-s dologról: se a 2 millát, se a 3,5-et nem tudom letenni kpban, így elég nagy felelőtlenség lenne casco nélkül venni, akár használtat akár újat....ha ellopják akkor is fizethetem a törlesztőket X évig, vagy netán véletlen jól megtöröm, szóval a casco dolog ha régebbi, de nagyobb értékű, ha új, nekem biztos bejátszik. Nyilván 10 év felett már ennek nincs jelentősége.
A másik, hogy nem 10 évre hiteleztem be, hanem 7-re, ez azért nem annyira sok sztem, 6 lett volna az ideális, ez még elmegy.
Értem, hogy mire célzol az értékcsökkenéssel, de pont ilyen távlatban már nincsen értelme. 10 év múlva a 2 millás kocsi 15 éves lesz, ergo semmit sem ér, max pár száz ezret
A suzuki 10 évesen mittomén lesz 700 ezer, kereskedő meg beveszi akciósan cserében 1 milláért
A számításból pedig megint kihagytuk, hogy a suzukit elejétől én használom, szervízelem, stb., míg a használt előéletéről nem sokat tudok.....
-
süti5
őstag
válasz
spirit007 #5028 üzenetére
Ne haragudj, de nem lehetsz ennyire sötét.
Alap kiindulás: kell kocsi, megbízható, és kicsi, mivel nem használom ki a nagy teret, nem szállítok vele szekrényeket. Ebből kiindulva veszek egy swiftet újonnan. Kolléga jött, hogy ennyi pénzért mért nem egy 5 éves használtat veszek, veszünk, ekkora baromságot hogy suzukit venni.
Na most, én, mertem összehasonlítani úgy hozzávetőlegesen, hogy miért nem az 5 éves használt mellett döntöttem, ami bár ugyanolyan értékű mint a swift, de a fenntartása sokkal nagyobb.
Mit nem lehet ezen megérteni?És igen, azért hasonlítottam össze, mert kolléga előjött a hasonlattal hogy milyen fasza az ugyanolyan értékű használt gép. Én erre kiszámítottam a fenntartási költségeket.
-
süti5
őstag
Végeztem most egy rövid számítást, kis barátunk nagy ötletén felbuzdulva az általam szeretett volvok közül kiválasztottam egy árban a suzihoz közelítőt és kiszámoltam, milyen költségekkel néznék szembe a megvétele után.
Hangsúlyozom, hogy minden pontos adat, most számoltam ki magamra a netrisken.Szóval kezdjük a suzival, amelynek ára 3,5 millió forint volt.
Teljesítményadója évi 27.600 Ft.
Kötelezője évi 42.000 Ft/ MÁV-nál
Cascoja 10% - 50.000-es önrésszel 125.000 Ft/ év az Allianznál.
Ez évi 194.600 Ft.A hőn áhított kocsi: [link]
2003-as évjárat, 5 éves, 114.000 bevallott km-rel. Gyönyörű, ez tény, 3,5 milla.
Teljesítményadója évi 31.200 Ft.
Kötelezője évi 85.000/ KÖBE-nél
Cascoja 10% - 50.000-es önrésszel 519.000 Ft/év a Groupamánál.
Ez évi 635.200 Ft.Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy volt egy 10% önrészes, de 100.000-es casco is, az 435.000 Ft, viszont a mai casconál, szóval casco terén inkább valami nagy biztosító a bejövős sztem.
Évi 194.600 - évi 635.200.
440.600 Ft a különbség/év!!!!!Ja, a fogyasztás kb. ugyanannyi, nekem 8 liter az összátlagom, a volvo is kijön ennyiből.
A volvo szervízelése egyértelműen több, de ezt se számoltam bele.
A hitel rosszabb a használtautóra, nem kapsz 2-3%-os THM-t ez tuti.
Ja, és arról nem szóltam még, hány km lehet benne és mi van ha megadja magát netán a turbó vagy egyéb finomság......
Lehet mérlegelni, kinek mi éri meg.
-
süti5
őstag
Nem kell foglalkozni a sráccal, a "milyen jól járok egy pár éves értékesett kocsival" mániájáról úgyse tudjuk lebeszélni, meggyőzni az ellenkezőjéről pláne nem, a suzuki meg a szemében mindig egy alantas valami marad....
-
süti5
őstag
Mondom, hogy én vittem az olajat és üvegfalon keresztül néztem végig ahogy leengedik a régit, és beleteszik az általam vitt újat. És erre fizettem 2800 ft-ot olajszűrővel együtt.
A felszereltségről: én 3,5-ért vettem a swift sportot, de felszereltségben bármelyik autó mellé odatenném, jó, nem egy 20 millás merci mellé....
A fapad suzuki az 2 milla, 3-3,5-ért ami benne van:
4 tárcsafék, ABS, ESP, 6 légzsák, fűtött sportülések, fűtött elektromos külső tükrök, automata légkondi, 17"-os alukerekek, sportfutómű, módosított sport első-hátsó lökhárítók, nagyjából ennyi. Ha ez fapad, akkor fapados.A biztonságról: ez a toyota carina amit belinkeltél, kb. 1 csillagos töréstesztű, a swift meg 4 csillag, persze a carina qrva erős anyagokból van és mindennek ellenáll.
-
süti5
őstag
válasz
Latissimus Dorsi #4912 üzenetére
Ha suzukinál cserélteted az olajat 5000-nél, nem írják be a szervízkönyvbe, de természetesen nem ugrik a gari.
Egyébként, mielőtt valaki leugatna hogy minek viszem suzuki szervízbe mért nem cserélem le otthon, szóval az olajcserére úgy hogy vihettem az olajat, 2800 ft-ot fizettem, munkadíjjal és olajszűrővel együtt. Szóval nem vágott földhöz. -
süti5
őstag
válasz
Khelben #4895 üzenetére
Én nem mondtam, hogy nem lehet kifogni megbízható használtautót, de egyértelműen kevesebb az esélye mint mondjuk újból.
Más: nem értem ezeket az anyagminőség, van benne anyag dolgokat. Van, akinek az a mániája, hogy fából legyen a középkonzol, meg puha anyagból a műszerfal. Nekem nem mániám tapperolni a műszerfalat, így qrvára elég akármilyen, nem zörgő műanyagNem mindegy nekem a biztosítás sem, azt viszont ne hitesd el, hogy suzukira drágább a kötelező meg casco mint a 15 milliós 3 évesre.....
Én pl. használtban soha nem vennék turbost, csak egyszer-kétszer hatjsa meg hidegen, lehet pont nálad jön elő a hiba, 400-500 ezer a csere. Szeretem pl. én bejáratni az autót, meg minőségi olajakat belepakolni, és tudom, hogy használom, mikor szervízeltem, lehet nem fontos egyeseknek, nekem igen. Nincs meglepetés, hogy hopp ez meg az nem volt kicserélve.
-
süti5
őstag
válasz
Khelben #4892 üzenetére
Nem, annak, aki hitelre veszi a gépet, és újra jobb a kamata, továbbá használni szeretné a kocsit nap mint nap és nem szervízben töltené az idejét
Ami használt, az sokkal nagyobb lutri, ez egyértelmű. Én úgy vagyok vele, hogy kis kocsi kell nekem, mert nem használnám ki a nagyot. Kis kocsi értékesése számomra nem akkora, amiért érdemes lenne használtban vennem. Egy újonnan 15 milliós kocsit persze hogy megéri megvenni 3 évesen 7 milláért, viszont nekem nem éri meg mondjuk egy swiftet megvenni 3 évesen 1.500.000-ért mikor újonnan akár 2 milla alá akciózzák, ennyi. -
süti5
őstag
Most tényleg objektíven nézve: áruld már el nekem miben jobb sokkal a get mint a swift. Nézegetem a honlapját a hyundai-nak és egyszerűen nemtok rájönni. A gyenge motorra pörögnek, vagy az erősebb motor-jóval drágább kombináció, de tényleg nem értem. A formáró most ne beszéljünk hogy ronda, csak a műszaki adatokról.
-
süti5
őstag
Kész ez a titokzatoskodás....valaki tényleg úgy vegyen autót, hogy előtte kipróbálja..... ha meg régi kocsiból ültek át, akkor egyszerűen nem tudom elképzelni, mi a kifogás a swifttel. Ha pl. csomagtartó mérete akkor nem kellett volna megvenni. Ha nem szokott hozzá a kuplunghoz, akkor szokjon hozzá stb....
A Suzuki simán gyárt legalább olyan minőségű kiskocsit mint a gyártók 99%-a, én tényleg nem értem, ezen kinek mi nem tud tetszeni. Volt ignisem, most swiftem van, soha semmi műszaki gond nem volt velük (kopp-kopp). Nekem kényelmes pedig nem vagyok kis darab, lendületes, szóval egyszerűen nem értem. Ha valakinek a formájával van baja, ne vegyen ilyet.
-
süti5
őstag
"új wv golfot soha nem hagyod ott semmilyen szuzájjal."
Azért egy kicsit vicces ez..... lévén most néztem meg a vw golf összes típusváltozatának adatait, 9 féle motorral van fent a magyar honlapon, 100-ra gyorsulásban a "sport szuzájjal" hatot verek, eggyel egálban vagyok, kettő meg otthagy. Azért ez nem olyan rossz arány szerintem, ja, és az a kettő ami lehagyja, az olcsóbbik 8 milla újonnan.
Ennyit a suzuki fóbiáról
-
süti5
őstag
Nos, aki nem használja ki még ezt a csomagtartót se, mint pl. én, annak tökéletes viszont.....
Mindenki harcol nagyobb gépekért, pedig az emberek kb. fele sem használja ki.....az ülések pedig nekem is kényelmesek a swiftben, igen, hátratolt üléssel, de mivel nem viszek senkit jóformán hátul, ezért tökéletes így. -
süti5
őstag
Én inkább azt tapasztalom, hogy megy külterületen 60-nal, aztán mikor előzöm, akkor nehogymá egy szar suzuki lehagyjon kiáltással gyorsulni kezd...ilyenkor azért jól jön az erőtöbblet, mert az ilyenek nem audi, bmw-k, hanem sikerült egy középkategóriás kocsit vennem stílus, a lényeg: ne suzuki legyen.
-
süti5
őstag
Nemtom, de sztem nem olyan szörnyű ez. Ízlések és pofonok.
-
-
süti5
őstag
Hát, megnéztem az adatait, sokkal rosszabban gyorsul, mint a swifted.... pláne mint a sportom:-)
Apropó, hétvégén szólni akartam, de most már megvárom a jó időt, kerék vissza nyárira és repülhetsz vele egy kört ha szeretnél:-)
Egyébként én szeretem az olyan autót, amelyik akkor megy nagyon, mikor pörgetem, meg van az a feelingje. Mondjuk a sport amúgy is elintéz sok mindent alacsony fordulatszámon is, ott is van nyomatéka.
Én eddig abszolút nem csalódtam benne, a futóműjét nagyon nagyon szeretem, iszonyat stabil és a motorja...... -
süti5
őstag
Hello!
Mit tudsz arról, hogy más az új sportok elektronikája, annyiban, hogy kitolták a tiltás határt? Ez tuti, mert a számlapon is máshol kezdődik a piros mező, eddig 6800-nál, most meg asszem 7300-nál ami elég jelentő előrelépés, mechanikailag viszont teljesen ugyanaz maradt. Az újét valahogy bele lehet tenni, vagy lehet módosítani a régi elekronikáját? -
süti5
őstag
Én csak azt nem értem, hogy miért nem vesznek ilyet többen, akiknek lehetőségük lenne.... sokan azért fikázzák mert magyar, és ez nevetséges. Egyrészt a váltó + motor kombó mint most megtudtam, japánból jön minden egyes suzukihoz.
Másrészt az itteni gyártás 70-80%-a eu-ba megy, nekik jó a swift, ignis, nekünk nem jó...
Harmadrészt meg, nyugati újságok is tesztekben ár/érték/élvezet arányban szinte mindig a swiftet hozzák ki győztesnek a kis sportos autók között....Ha megnézitek a 5gear angol autós tesztműsort, ott is rajong érte a fószer, kanyargós hegyi úton nyomja neki, és pozitív a véleménye róla. Pedig ő azért vezet minden nap ferrarit Mclarent stb. Nem mintha gondolatban is ezekhez hasonlítanám, mert nem is ültem még ilyen sportautóban, de csak tud viszonyítani mihez. -
süti5
őstag
válasz
Khelben #4456 üzenetére
1. Azért nem járok, mert most nincs.
2. Tavaly meg azért nem voltam, mert még bejáratós volt a gép nyáron, mikor futamok voltak, így nem volt lehetőség.
Nem értem a problémádat, ha nem jön mellettem gyorsulva én se gyorsulok, beállt mellém, mentünk egyet, ennyi... Sokan túlmisztifikálják ezt....
-
süti5
őstag
válasz
Latissimus Dorsi #4447 üzenetére
Én pl. múltkor a pillangónál szopattam halálra két üzletember úriembert:-) Két sáv van ugye, kifelé a a kerepesin. Belső sávban beállok lámpánál, mögöttem az említett emberkék új vw passatja. Beállnak mellém, de látom, hogy kb. 300 méterre áll egy kukásautószerűség villogva. Na, egyből vágtam mi a téma, be akarnak sorolni majd elém a következő pirosnál.
Nyomtam neki tiltásig minden fokozatban, láttam is, hogy bajban van a fickó, nem mondom, hogy sokkal, de lenyomtam végül, be kellett sorolnia mögém. Azt az arcot láttátok volna, mikor az elején elment egy fél kocsit, utána meg elkezdtem melléérni, majd távolodni, az anyósülésen ülő oda is szólt valamit a cimbinek.Egyébként még egy hasznos tanács most szárnyait bontogató pirosnál gyorsulni szerető emberkéknek: én is abba a hibába estem, hogy mindig alapfordulatról indultam, aztán felvilágosítottak, hogy ez hülyeség. Pláne dízelek ellen szinte esélye sincs így az embernek. Mivel hatalmas a nyomatékuk, ezért szinte alapfordulatról is megrántják a kocsit. Viszont az erejük elfogy 4000-4500 körül. Na a benzines motorok, pláne vvt innen kezd el élni. Ezért ha nagyon jól akar startolni az ember, akkor 3600-3800 körüli fordulatról kell indulni, mivel innen erős a kocsi, és pl. a swiftet húzatni tiltás előtt egy hajszálnyira, mivel a következő fokozatban így magasabb fordulatról indul és már húz is egyből. Leghatékonyabb picit elpörgő kerékkel, de az is jó, ha be van kapcsolva az esp, az majd megoldja a dolgot. Eddig azt hittem, hogy menőségből túráztatják a motort a helyi fiatalok:-) , de igenis van értelme. Nem azt hinni, hogy mindig így indulok, csak ha mondjuk kiélezett a helyzet:-)
-
süti5
őstag
Pedig divoté 1.3 vagy 1.5, aoknak sokkal jobb a fogyija autópályán, mert hosszabb az 5. fokozat.
Viszont ezt csak kikövetkeztettem, de tényleg nem volt még 9 liternél több a fogyasztásom. Ha nem nyomja neki az ember - lásd bejáratás - akkor nagyon barátian eszik, a legelső fogyasztásom akkor 7,2 literes átlag volt:-)
Az összátlagot most télen fokozatosan rontom, 7,8-ról ment fel 7,9-re, most meg hosszabb pálya után meg sok várossal 8,0. Soha nem nullázom és elég jól mér, ellenőrzöm, mindig egy kútnál tankolok, mindig teli és minidg ugyanannál a kútfejnél.
Sokszor nagyon nehéz megállni, mert ha viszont nyomja az ember, akkor simán 8 felett fogyazst, viszont akkor megy is cserébe:-)
Múltkor egy kia ceed-del szkanderoztunk dombra felfelé piliscsabánál, két sáv ment fel, az én sávom dombtetőn elfogy, azt hitte kis szar suzuki most megszopatom, mikor ment volna el mellettem átnéztem az ürgére vissza 3 és ennyi.
Ki lehet használni, hogy sokan még mindig nagyon lenézik a suzukit, aztán néznek, mikor mondjuk országúton vagy dombnak felfelé is van benne erő:-) Ha egyenesben nem is lenne esetleg gyorsabb garantált, hogy kanyarban beéred aki előtted megy, kicsit félek is, mert sok veszélyérzetet kiszed az meberből, annyira stabil.J,a amit még nem említettem, ESP is jól üzemel benne, ez az első kocsim amiben van, de télen pl. külön jó. Mókánál meg kikapcsolható.
-
süti5
őstag
Hát, hogy őszinte legyek, nemtom. Az a baj, hogy 120-200 között elég hektikusan megyek, így állandót nemtok mondani. Az biztos, hogy az eddigi legnagyobb átlagomat azt egy ilyen 120-200 között tempó után mértem, az 9 liter lett. Ebből vissza lehet következtetni, hogy állandó 150-nél kb. 8,5-t eszik.
Ha valaki hosszabb utakra tervezné, annak ez talán kiábrándító, de mondjuk én nem arra vettem. Ez persze nem jelenti azt, hogy szar vele menni autópályán, csak az a rossz érzésed van benne, hogy a tökömér nincs benne egy 6. fokozat, feleslegesen pörgeti így a motort. De meg lehet nézni az 5. sebesség átteéelét, asszem 0,885, a sima swifté meg 0,757 talán. Ez sokmindent elmond, még az 5. is gyorsítófokozat, cserébe mondjuk soha nem kell autópályán 4.-t kapcsolni, dombra fel is simán gyorsul 5.-ből.
-
süti5
őstag
Rég jártam erre, gondoltam megosztom a suzukimmal kapcsolatos tapasztalatokat:-)
Szóval ugyebár június elején vettem egy fekete metál swift sportot. Az azóta eltelt 11000 km alatt a következőkről tudok beszámolni:
röviden:qrva jó:-) 2000 km-nél lecseréltettem jó minőségűre a motorolajat, addig tartott a bejáratás is, 2000km-ig tehát nem nyomtam 3500 fölé a fordulatot. Egy kínszenvedés volt, hiszen onnantól kezd el igazán húzni a motor.
Lámpáknál gyorsulgatásnál eddig kétszer maradtam alul, egy saab cabrio - valami turbós lehetett, poénból nyomtam neki, esélyem se volt -, illetve egy új passat tdi. Máskor lenyomtam egyet, de ez a 170 lóerős lehetett, és 100 fölött igencsak elment már:-( Ezen kívül sok kocsi volt meg, seatok, audi is. A lényeg, hogy egyrészt helyén kell kezelni a kocsit, a másik meg, hogy sokan szeretik nyomni neki, de nem tudják hogyan kell, milyen fordulatról, meddig pörgetni. Mivel az enyém május végi gyártású, ezért 6930 körül szabályoz le minden fokozatban, tavaly novembertől - nemtom itt volt e téma - szóval onnantól minden mechanikai átalakítás nélkül a felfrissített szoftverrel adák a sportokat, azok olyan 7200-7300-nál szabályoznak le, tehát ott kezdődik a piros mező, ennyiben más a műszerfal is, de minden más maradt ugyanaz. Nagyon gyorsan lepörgi a fokozatokat, és észen kell lenni, hogy ne menj bele tiltásba 1-2-3-ban.
A váltó fokozatkiosztása nagyon rövid, ez egyrészt jó a gyorsulásnál, és vidéken 5-ben is nyugodtan lehet előzni, mert van benne erő, autópályán viszont hátrány, nekem ha jól emlékszem 130-nál 4100-at forog, és így feleslegesen eszi a benzint, pörög a motor. Egy biztos, nem hosszútávú utazásokra tervezték. 200 km/h-t simán, játszva megfutja, így az óra szerinti 212, amit a kereskedésben megfutottak vele, abszolút hihető adat. Egyébként az ülések jól tartanak, kényelmesek, a felszereltséget mindenki tudja, az ülésfűtéstől kezdve a 6 légzsákig, automata klíma, 17-es felnik minden benne van.
A fogyasztásról: nekem az összátlag eddig 8 liter. Nyáron-ősszel 7,8 liter volt, most télen a rövid utak miatt többet eszik, de abszolút elviselhető.
Ami hatalmas előnye a többi autóval, sportosabb kisautóval szemben, hogy nagyon stabil, kanyarokban verhetetlen (jó nem imprezához kell mérni). Mintha sínen futna, olyan a kanyarban. Autópályán is stabil, régen mikor az ignis-szel mentem 150-et, már halálfélelmem volt, ennél ennek nyoma sincs, 180-nál is atomstabil.Na röviden ennyi, ha valakinek kérdése van vagy ilyesmi várom, ha nem érdekelt senkit akkor sorry:-)
Ja, gond természetesen nem volt vele. Illetve, a belső világítás izzója a napokban kiégett.
-
süti5
őstag
-
süti5
őstag
Kedves Tildy!
A héten átvettem a swiftet (3 ajtós), és egyszerűen nemtom elképzelni, mi kicsi azon neked elől..... én 120 kiló vagyok, 184 cm, és komolyan mondom, qrvára kényelmesen elférek. A titok annyi, hogy meg kell találni az ülést előre-hátra csúsztató és a háttámla dőlésszögét állító gombokat/karokat
Akinek a swift elől kicsi, ááááá...télleg no comment..... -
süti5
őstag
Nekem skodánál mindig a motorerővel van problémám.....
emlékszem még mikor a fabiakat 1.0-ás 50 lóerős benzinessel is forgalmazták......és tegyük hozzá, a fabia kb 1 tonna, míg a régi 1.0-ás swift is csak 800 kg körül volt, 53 lóerővel.
Szóval a fabia motorválasztéka benzinesben elfogadható áron 60-75 lóerőig terjed, az 1.4-es 16V ami 100 lóerős, az meg már rohadtul drága..... -
süti5
őstag
Egyébként most néztem meg, a goodyear eagle f1 gumi, amit rápakolnak a swift sportra, alaphangon úgy 44ezer ft/db
Ha ehhez még hozzávesszük a felniket, legyen csak ugyanennyi, akkor hol is tartunk? -
süti5
őstag
Az a 100cm3 fúrás nemigen gyengíti a szerkezetet....
A lényeg a többi alkatrészen van, azoknak kell bírniuk a többletterhelést. Mittomén hengerfej, dugattyúk....
Egyébként tényleg nem értem miért ódzkodsz zsigerből a swiftektől, és keresel indokokat rá.....ez a ''meggyengítés'' is.....
Ki tudja, akár milyen falvastagságú alapból egy suzuki egy hyundai vagy kia vagy bármilyen motor. Meg hogy abból mit, mennyit lehet kihozni. Az ignis sport motorja is 1.5-ös, de nagyon jól bírja a kiképzést....Nyilván nem az alap 1.5 ignis motorja dolgozik benne, hanem cserélték a motor terhelt alkatrészeit a tartósság érdekében.
Végre örülni kéne, hogy minőségi, megbízható, tetszetős kocsikat gyárt a suzuki Magyarországon. Az, ha utálod a formáját, szíved joga. De a minőséget, árat, egyebeket legalább el kéne ismerni..
A legnagyobb tuningcágek (schnitzer, amg) is fúrják a motorkat és ugyanúgy garanciát adnak rá, nyilván tudják, miért.
Ja, még annyit, hogy egy új blokkot kifejleszteni embertelen sok pénz, én sem értem, miért, de így van. -
süti5
őstag
Honnan tudod, hogy ki és mikor miből tervezte a kia-k motorját például?.....
Merthogy a daewo-két, ma chevrolet néven futnak, a valamikori opel kadett-ből származtatják.....
Miért baj az, hogy egy 2005-ös tervezésű motor gyárilag erősebb kivitelű változata kerül bele? A 125 Le pedig nem csak a motor átalakításából jön sztem, hanem a sport kipuffrendszer - nem csak kipuff!.
Íme a gyári szöveg:
''A motor lélegzeteállító teljesítménye a Swift Sport számára kifejlesztett részegységeknek köszönhető. A szívócsonk különleges, megszélesített szívónyílásai és polírozott belső felületeijavítják a nagy teljesítmény eléréséhez szükséges légáramlást. Az elektronikus vezérlésű folytószelep a gyors reakcióért felelős. A szívó- és kipufogószelepek vezérlőbütykei nagy szelephézagot tesznek lehetővé, ezért a nagy fordulatszám-tartományban megnövelt motorteljesítmény gondoskodik az erőteljes, folyamatosan rendelkezésre álló gyorsítóhatásról. A melegen kovácsolt dugattyúk erejének tartóssága azok olajhűtésének köszönhető. A kipufogórendszer nagy teljesítőképességű kipufogódobjával és kettős magasfényű kipufogóvégével mind megjelenésében, mind hangzásában tiszteletet parancsoló.'' -
süti5
őstag
Elég nagydarab vagyok, de kényelmes volt az ülés.
Sztem a legnagyobb hülyeség a fullos 1.5 swift..... a gs 3.400.000 ft. Plusz a metálfény.
4.040.000 ft a sport. Ebben a metál benne van. Szóval kb. hatszázezerért kapsz 4x17''-os alufelnit, goodyear eagle f1 gumikkal, sportfutóművet, fűthető első üléseket, na meg +26 lóerőt, két kipuff, egyedi lökösök, sportülések, szóval sztem abszolút megéri.... -
süti5
őstag
Megfertőzött a swift sport láz
Tegnap bent voltam egy szalonban és ott állt fekete metálban......beültem....hát nem eccerű az biztos.... és olyan gyönyörű....
már kértem ajánlatokat ignis beszámítás ügyben...bár még van rajta hite de átütemeznék.
Hülye vagyok ha megveszem. De lehet az lesz. -
süti5
őstag
Hello!!!
Nekem van régi swiftre való 1 telet futott téligumim, és bazi olcsóér odaadnám.
A profilmélysége nagyon jó, trayal márkájú, jól kapaszkodik havon, nekem fiat unon volt, de aladtam a kocsit és megmaradtak a gumik.
155/70 r13-asak a gumik, ez a swift gyári mérete is. Már ha régi swiftről beszélünk.
A bazi olcsót értsd télleg olcsón!!!!! -
süti5
őstag
válasz
fokukac #3535 üzenetére
öööööö végig padlógázzal egy 1.3-as swift én nem hiszem hogy 7 alatt fogyasztana, ne haragudj
Azért is hülyeség, mert olyan magas a fordulatszám, hogy be kell hörpintse a 9-et is, pláne végig padlógázzal.....
Lehet utána volt sok 100-as szakaszod és korrigálta a fogyasztást, de hogy 5,5-7 liter között igyon a kis autód 60-160 között is, az kétséges -
süti5
őstag
válasz
SzalaiG #3523 üzenetére
Sztem azért lesz minimum 7-7,5 liter, mert kis motor, és pörgetni kell sajnos....
Nekem az 1,3-as ignis megissza az átlag 7,5-et, 8-at autópályán, míg 90-el 6,5, városban átlag 7.
A fogyasztás tök érdekes, múltkor 7,5-re jött ki városban, most meg 7-re, és se az idő nem változott, sem jobban nem hajtottam, de még csak dugóban sem álltam többet. Már kezdem elhinni, mennyire különböző lehet a benzin minősége.
Egyszer teszteltem állandó 150-160-al is, ott bekapja a 9-et is, sztem ha állandó végsebességgel mennék, ami olyan 170 körül van, felszökne 10 fölé.
[Szerkesztve] -
süti5
őstag
Régóta azon gondolkozom, miért gyártanak mást motort az ignisbe meg a swiftbe. Mindkettő 1,3-as, ha jól tudom két vezérműtengelyes, az ignisé vvt-s, a swifté nem. Nemtom miért.... drága előállítani, bár akkor az ignisbe sem tennék, vagy nem vált be annyira, ezt sem értem, mert dinamikában sztem nagyon oké az ignis és eddig megbízhatóságra is.
-
süti5
őstag
válasz
hobizoli #3384 üzenetére
Uhh. A clio williams más kategória. Asszem 220 lóerős.
Napi olyan 5-6-ot szereltek össze belőle svédországban, ahova kivitték a kis 3 ajtós kasztnit, aztán minden létezőt kicseréltek rajta. Csak az érdeklődők kedvéért: két személyes clio, hátul van a motorja, ami 3 literes hathengeres.Igazi büntetőgép, aminek lényegében semmi köze a sima cliohoz, más motor, futómű, minden más.
-
süti5
őstag
Ahogy én tudom, és ahogy szakiktól hallom, az ignis computere az utsó 40 indításból határozza meg, hogyan adagolja, milyen stílusban a benyát. Ezért is szokták javasolni, ha valaki vesz egyet használtan, picit vegye le az akkuról, azaz resetelje, és utána a saját ''stílusához'' szokik.
-
süti5
őstag
Sokan nem értékelik egyébként a suzukikat, ezt én is tapasztaltam. Való igaz, hogy a suzukisok egy része balfék öreg meg egyéb népek, akik képtelenek 3000 fölé vinni a fordulatszámot, nem ''tanítják be'' a kocsit pörgősebb stílusra, így utána sem fog már annyira jól menni. Bár mondjuk az ignis vvt-je 3000-3500 alatt amúgy is alszik. Onnantól viszont nagyon jól húz, több haverom is meglepődött mikor vittem egy kört. Egyenletes gyorsítás, 3000-nél padlógáz....
-
süti5
őstag
Nemrég érkeztem haza az Ignis-szel Erdélyből. Négyen mentünk, csomagok simán befértek a csomagtartóba. Odáig egészen jó út volt, de Gyergyóban...... elhagytam egy dísztárcsát, de áldottam magam, hogy ilyen gépet vettem
A srác akinél laktunk, mindig büszkélkedett a daciajával, hogy az mindenhol elmegy meg ilyenek, na mondtam neki, majd meglátjuk, mer ennek magasan van az alja, meg qrva kemények a rugói. Felmentünk a havasokba a faházukhoz, sztandard szállította ki az emberkéket a kocsiból a végefelé, nehogy leüljön az alja, mer elég nagy kövek/sziklák álltak ki az útból. Én meg röhögve mentem fel négy személlyel, hazafelé egy darabon a szar úton hatan voltunk benne meg pár cucc, de nem ért le sehol
A fogyasztása a 2000km-en 6,8liter volt, ez sztem átlagos, de én elégedett vagyok vele.
-
süti5
őstag
Néha Tildy is hivatkozik rá, hogy elől ha hátratolod az ülést, milyen bazi nagy hely lesz elől a hjúndájban. Nos nekem ignisem van, és ha hátratolom, nem teljesen, de majdnem, akkor kényelmesen vezetek a 184 centimmel és 115 kilómmal. Innentől kezdve meg magasról leszarom meddig menne még hátra az első ülés
Ez olyan mint olcsó autó teszteknél mivel kezdenek? Kopog a műanyag.....annyira nem érdekel.... nem azért veszek olcsó autót hogy bársonnyal vonják be a műszerfalát....
Az meg hogy a suzuki megbízható nem érdemes vitatni mert így van
A régi swiftet nem szerettem mert könnyű volt, ennek már van tömege, meg az új swiftnek is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 16 Plus / 128 GB / 100% Akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst -(2025)- 3 Ciklus-3 év gari - MAGYAR
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest