Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pierre75

    senior tag


    2001-ben lelkes orosz műhely indította útjára ezt a 2. vhb-s RTS stratégiai játékot, mely idővel sorozattá nőtte ki magát. Limitált erővel (olykor némi erősítéssel támogatva) kellett végrehajtani feladatokat és vigyázni pótolhatatlan egységeinkre. A szovjet haditechnika aránytalanul erős volt, de kellemes időtöltést jelentett az igényesen rajzolt grafikájú, jól optimalizált program. A 2. rész finomhangolt pár opciót - a tank tornyából körülkémlelhetett a harckocsiparancsnok. Modder rajongók készítettek a kevéske gyári pályáknál nagyobb és változatosabb harctereket. Idővel feledésbe merült a játék, bár a ruszkik nekifutottak egy 3. résznek, azzal én már nem találkoztam.
    A 4. felvonásban már magyar programozók próbálnak életet lehelni a zsánerbe. A kritikák nem túl lelkesek, középszerűnek tartják, számos hiányosságot rónak fel neki.
    Tegnap este kipróbáltam, így nem tudom igazuk van-e, én eddig szórakoztatónak találtam. A grafika kellemes (bár továbbra sem értem a 43 utáni német páncélosok miért nem kapták meg az álcafestést, ha már annyira hangsúlyozza a Kite csapata, mennyire törekedtek a történelmi hűségre). A feladatok, az irányítás stb mind az 1-2 részből megismert vonalon mozog.
    Ha más is kipróbálja, e topikban megoszthatja a játékkal kapcsolatos véleményét, élményeit. Rétegjátékról lévén szó, érdekes lehet, kiket tud megszólítani (és sikeres tud-e lenni).

    [ Szerkesztve ]

  • cskamacska

    addikt

    válasz Pierre75 #1 üzenetére

    Áhá, újabb kihalt RTS topik, jöhet a képspam. :DDD

    és most retrómetró

    "jól optimalizált program"

    Szerintem nem volt látványosan jól optimalizálva, inkább az lehet a háttérben, hogy a szigorúan 2D sprite megjelenítés 2D terepen a 2000 környéki gépeket már nem hatotta meg, még ha bőven is volt megjelenítendő animáció. Nem volt komoly 2D+height map kezelés és 3D egységek mint a Total Annihilation-ben, nem volt voxeles kvázi-3D terep mint a Tiberian Sun-ban(PII 233MHz 48MB memóriával szenvedett is vele pedig szvsz ez akkor a magyar átlag konfig volt ha nem fölötte), nem kellett sokkal többet számolni a háttérben mondjuk egy Starcraft-hoz képest. :)

    kötelező házi feladat: FilePlanet - Sudden Strike Rolling Demo anno 1999

    Igazi nyalánkság a múltból, működik modern rendszereken is.

    Főleg azért érdemes tanulmányozni, mert a Steam fórumon elterjedt az a holdkóros elképzelés hogy a Sudden Strike sorozat az milyen hardkór háborgás szimulátor volt mindig is. Hát lehet hogy igény az volt rá, de a SuSt szegény egy ilyen fél-árkád taktikai játék volt valahol félúton a még a Close Combat-on is túlmutató szimek, meg a Command and Conquer cuccok 3 medium tankot túlélő rakétás gyalogosa között.
    Az már a közönség utólag képzelte hozzá, hogy mikor a porosz-oroszok "200 Sherman-t nyírj ki 3 Tigrissel" pályákat csináltak, akkor ezzel megbocsájthatóvá lett az alapjáték "3 Sherman 75 frontálból simán lenyom egy Tigrist" valósághűségi faktora. Avagy a szemétkedő próba-szerencse játékmenet jól kisatírozza az egységek életpont rendszerét. :U

    Illetve utólag már sokkal komolyabb cuccokat kaptunk, 2003-2004 Codename Panzers meg Blitzkrieg(ami Sudden Strike volt pepitában, ha nem azonos CDV lett volna a kiadó, simán röpült volna a szerzői és a szomédok jogai per ;] ) dagonyája után jött a GEM motoros cuccok(Soldiers / Faces of War / Men of War) bámulatos fizikai rendszere a hozzá való páncéltörés számolgatásával, illetve a Theatre of War és Achtung Panzer(később Graviteam Tactics) sorozatok még hardkórosabb hozzáállása, ami direkten a szim fanok fenekét volt hivatva tisztítani.
    De ha azt veszem, hogy egy Company of Heroes vagy egy Wargame is a mainstream környékén mozog, hát azok is harctéri anyagból összevágott dokumentumfilmek ahhoz a szinthez képest, amit az RTS hőskora nyújtott anno jó 15-20 éve.

    És pont itt a csavar, hogy a SuSt 4 nem Theatre of War, hanem a Codename Panzers folyatása akar lenni, egy könnyebb(nem feltétlen könnyű) és elérhető(van gamepad támogatás is.. ;] ) stratégia nem csak a vasalt bakancsos vérfanok számára. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • Pierre75

    senior tag

    válasz cskamacska #2 üzenetére

    Kocajátékos vagyok, C64-en pár percet elhülyéskedett az ember a Defender of the Crown-nal, aztán éveket babrálta a Storm across Europe-ot. Minden fotelstratégának megvan a maga favoritja, nekem a SAE volt. Reméltem lesz pc-re is, hát nem. (A Hearts of Iron nem vált be.) A Shogun Total War játékmenete novum volt 2000-ben, de az majd a Medieval részeivel tudott lekötni. 2001-ben minden hibája ellenére tetszett a Sudden Strike és 2017-ben nem bántam, hogy leporolják. Ahogy annak is örültem, hogy a Panzer General is kapott egy ráncfelvarrást, engem az elmúlt 2 évben bizony a Panzer Corps jobban lekötött mint a Total Wars rókabőrös sorozata.
    Biztos a nosztalgia faktor miatt vágtak bele Kiadók, hogy a késő 30-asok, kora 40-esek pénztárcáját elérjék. Innováció nem kell, elég a régi receptet követni. A PC-nál már azzal elmatattam csak a skin-nekkel, míg a gyári igénytelenséget nekem tetszőre cseréltem. Azt látom, hogy a PC esetében sem gyűrűzött be Mo-ra, így az SS4 sok jóra nem számíthat.

  • Fitzgerald

    veterán

    Haverom folyamatosan az első részről dumált annak idején gimi utolsó évében, hogy az milyen jó.
    A fél osztály - a faszik, köztük én is - nagy WWII fan volt akkoriban, sokat olvastunk a témában (Hajja és Fiai könyvek, stb.) és minden II. VH-s játékot tűkön ülve vártunk. A másodikkal játszottam először 2002-ben. Túlságosan casualnak éreztem a játékot, de azért elvoltam vele a Blitzkrieg megjelenéséig, utána már nem nagyon izgatott.
    A Codename: Panzers/Rush for Berlin/Blitzkrieg sorozat mellett mindig kicsit összecsapottnak éreztem ezt a játéksorozatot. Nosztalgiából viszont lehet hogy begyűjtöm majd valamikor, erősen nyomott áron. Pár napot biztos elszórakoznék vele.

  • cskamacska

    addikt

    válasz Fitzgerald #4 üzenetére

    Azért egy Rush for Berlin után én nem casualoznám le a SuSt-ot.. :D Production quality meg, háát, egyik sem volt igazi AAA játék(mint pl egy Company of Heroes, vagy egy R.U.S.E.), de a Fireglow játékai meg sem próbáltak történetet formálni, csak random térképek voltak egymáson, a Stromregion meg azért próbálta valamivel összekötni a csatákat.

    Blitzkrieg ugye a kvázi folytatása lett a sorozatnak, még ha nem is volt teljes feature átfedés, meg elvileg a SuSt kapott saját folytatásokat Resource War, a 3. rész + The Last Stand személyében. Történet szempontjából a Blitzkrieg sem volt jobb mint a SuSt, az hogy tartogatni kellett a veterán egységeket mint társaságban a déli szelet, csak nehezebbé tette, nem összetettebbé. :)

    amúgy
    "2015-ben néhány volt Stormregion alkalmazott (Bajusz Péter, Bánki-Horváth Attila), a S.W.I.N.E.készítői új céget alapítottak, aminek a neve Kite Games Kft., és Budapesten található a székhelye."

    Kicsi a világ. Pont ők hozták össze a Sudden Strike 4-et, és egészen véletlen erősen hasonlít a korábbi Codename Panzers játékaikra. :))

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz cskamacska #5 üzenetére

    Én még a Rush for Berlin előtt casualoztam le a Sudden Strike-ot, évekkel korábban jelent meg :D
    Amikor megjelent, még javában a Close Combat-féle összetettebb taktikai-stratégiai játékok, és a minimalista csontstratégiák dívtak műfajon belül. Ezekhez képest totál kadzsuál utánérzése volt a SS-nak.
    A Blitzkrieg valóban a SS szellemi örökségéből próbált építkezni, de szerencsére jó irányba indultak el az általad is említett unit management-el, a taktikusabb, valamivel lassabb játékmenettel.

    "az hogy tartogatni kellett a veterán egységeket mint társaságban a déli szelet, csak nehezebbé tette, nem összetettebbé"

    Erről nem biztos hogy egyezik a véleményünk. Az ultra-realisztikus csontstratégiákhoz nyilván nem sok köze volt a Blitzkriegnek sem, de az emlegetett unit management által a játékba emelt taktikai mélység az én könyvemben egyenlő az összetettebb játékmenettel.

    CoH-hoz meg Ruse-hoz soha eszembe nem jutott hasonlítani ezeket a játékokat production quality szempontjából, azok ugye sokszor ennyi pénzből készültek.

    Amúgy nem játszottam az SS4-el még, úgyhogy nem tudom melyik említett játékhoz hasonlít.
    De ha tényleg a Panzers-hez, akkor lehet hamarabb teszek vele egy próbát.

  • cskamacska

    addikt

    válasz Fitzgerald #6 üzenetére

    "Close Combat-féle összetettebb taktikai-stratégiai játékok, és a minimalista csontstratégiák dívtak műfajon belül"

    Mint például? :)

    Close Combat szegény tényleg kapott fél óra fősodor műsoridőt, de aztán a C&C és Starcraft klónok jól el is csenték az RTS tábort mellőle. Valahol a 2000-es évek elején a grognard háborús játék fejlesztők egyébként is teljesen leváltak a mainstream-ről, és kénylemes niche dagonyát fetrengtek ki maguknak, ami szűkös ugyan, de saját bevallás szerint jól elvannak benne. Pl úgy, hogy 18 évvel az eredeti Close Combat megejelenése után is ugyanazt adják el szinte változtatás nélkül. :B

    Régebben azt hittem, hogy kiöregedett bugrisok gyülekezete, de a Steames szemétáradat mellett még egy jobb sorsra érdemes Mius Front is rettenetes eladásokat(6-8000 tulaj) produkál, így nem tudom ki ül rosszul a lovon, fanatikus múltban rekedt neckbeardeket toborozni, vagy Steames kazuárokat hajkurászni érdemesebb-e. :F

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • Pierre75

    senior tag

    válasz Fitzgerald #6 üzenetére

    "De ha tényleg a Panzers-hez, akkor lehet hamarabb teszek vele egy próbát."
    Nagy reményeid ne legyenek. Nosztalgiából el lehet vele szórakozni, de ez egy SS2 átirat. Se több se kevesebb. Hiába a viszonylagosan nagy csatatér, ha a script miatt annak harmadára szorítva viaskodsz az ellennel.
    Még arra is lusta volt a Kite, hogy vmiről szóljon a kampány. Nincs történet, amire felfűznék a hadjáratot. Nem viszed tovább a csapatokat sem. Egyedül azért játszd újra a csatát a Kite szerint, hogy kipróbáld a 3 (gyalogos, páncélos, support) doktrína közül melyik eredményesebb.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz cskamacska #7 üzenetére

    Pl. Combat Mission, PG-sorozat.

    "de aztán a C&C és Starcraft klónok jól el is csenték az RTS tábort mellőle"

    Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanaz volt a játékosközönsége egy Close Combat-nek, mint pl. a Starcraft-nek.
    Most így visszagondolva, pl. az én ismeretségi körömben jellemzően azok játszottak ezekkel a játékokkal, akik suliba is a kispesti fegyverbörzén vásárolt fingszagú Bundeswehr-zubbonyban meg kutyaszaros surranóban jártak be.
    A mainstream dolgokat elvből megvetették, azt hogy milyen elvből azt csak ők tudták, de nem mondták meg.
    Ha valakiről kiderült hogy a Starcraft-el meg Total Annihilation-el nyomja, annak legszívesebben a heréjét ütötték volna egy nyers sertéskarajjal telerakott műanyag zsákkal a Plötzensee börtön pincéjében.
    Én csak félig-meddig tartoztam közéjük, talán ennek köszönhetem hogy ma nem az Azov hadosztályban harcolok Kelet-Ukrajnában.

    Persze, mindenképpen a kadzsuálok a jobb befektetés, ez sosem volt kérdés.

    @Pierre75

    Ja nem, annyira nem is izgat a dolog igazából. Ha nem látom meg ezt a hírt a Gamepodon, eszembe sem jutott volna a Sudden Strike, vagy hogy jaj de jó lenne már valami II. VH-s rts. Köszi a heads-upot.
    Majd 5 ojróért begyűjtjük akkor egy unalmas hétvégén.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Fitzgerald #9 üzenetére

    # Mármint azt a hírt, hogy megjelent a Sudden Strike 4. Aztán valahogy idekeveredtem.

  • Pierre75

    senior tag

    válasz Fitzgerald #9 üzenetére

    Itt van pl a pcdome kritikája ami egyfelől jogosan nevezi középszerűnek, elszalasztott lehetőségnek az SS4-et. De az SS1-2 kapcsán az idő szépítette meg az emlékeket: igaz, hogy több egységgel szaladgáltunk, a pályák némileg nagyobbak voltak. De a rengeteg páncéloshoz kevéske gyalogos járt, ott is sciptszerűen rángatott végig a térképen a játék és az ellen se volt ostobább mint az SS4-ben, amelyben innovációt aztán végleg semmit nem találunk.
    Mindezek ellenére végigjátszottam a 3 single kampányt, mert minden hibája ellenére engem az SS4 szórakoztatott. (A skirmish úgy baromság ahogy van, érthetetlen minek tették bele ebben a formában.)

    PS: fórumokon többen panaszkodtak crash-re. Nekem egyszer fagyott a 3x7 küldetés során, de akkor az OS-t is magával vitte. Micro lag-gal is találkoztam, nem örültem.
    Nem vagyok bizakodó a mods-kat illetően. Papíron támogatná a kiadó, másfelől lefogja a modderek kezét megkötésekkel.

    [ Szerkesztve ]

  • Pierre75

    senior tag

    Road to Dunkirk

    Az alapjáték hamar kifulladt a kevéske pályának köszönhetően, így egy dlc 2x2 küldetésével próbáltak élet lehelni a rókabőrbe. Kevés sikerrel. A "dunkerque-i csoda" aminek háttere inkább politikai döntésként érdekes, esetleg logisztikai szempontból tanulságos, de az új egységek behozatalán túl nem dobogtatta meg a játékosokat sem. Próbáltak nehezíteni, komplexebbé tenni a játékmenetet...
    Sztálingrád és Berlin páncélostemetője mellett hiányzik Budapest. Kurszk mellett a debreceni páncéloscsata. Ezek fényében a Road to Dunkirk egy rossz vicc...

  • cskamacska

    addikt

    Fanatical.com-on(ex BundleStars) 19.79 euró volt, hát, van még kemény 2 óráig :) , ma az alapjáték villámzakcióban.

    Van ott egy kis csík, hogy mennyi fogyott el a zakciós kulcsokból. Nem írja pontosan, de szerintem 10% nem fogyott a készletből. :))

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • Pierre75

    senior tag

    válasz cskamacska #13 üzenetére

    Az 50Euro közröhej volt ennyi tartalomhoz értelmes MP nélkül, a médiában középszerű értékeléseket kapott, a fórumokon topikjai gyorsan kihaltak, még olyan nyelvterületen is ahol a Panzer Corps-nak állandó tábort sikerült összehozni. Egy reményük lehetett volna: ha a moddereknek lehetőséget adnak a tartalomgyártásra. De azoknak meg keresztbe tettek. Született vagy 2 camouflage kezdemény és konyec. A Dunkirk dlc témaválasztása már önmagában halva született. Kár érte...

  • Pierre75

    senior tag

    Június 14-én jelenik meg a Sudden Strike 4 - Finland: Winter Storm. 6 küldetést kap (1940-44) pár eddig "kifelejtett" harcjármű pl KV-1, KV-2 tűnik fel. Ez már értelmesebb döntés, mint a Road to Dunkirk, ami 4 ötlettelen töltelékküldetést tartalmazott. Egy évvel a megjelenése után 2 dlc-t sikerült kiizzadni, miközben a modderek kezét megkötötték, így csak a hivatalos dlc-k hozhatnak új tartalmat, azt is 10Đ-s áron az eredeti 50Đ felett. Mindenkinek az egyéni szókincsére bízom, milyen jelzőt talál erre az árképzésre.

  • Pierre75

    senior tag

    válasz Pierre75 #15 üzenetére

    A Steam nyári vásárja keretében 15Đ-ért akit érdekelt beszerezhette a játékot. A finn dlc végre jobban sikerült, mint a dunkerque-i férc.

  • batman91

    őstag

    válasz Pierre75 #16 üzenetére

    Látom jó elbeszélgetsz itt saját magaddal már egy ideje. :D

    "A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan

Új hozzászólás Aktív témák