- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
ph A háromféle változatban készülő, egyoldalas típus simán megugorja a 6-7 GB/s-os sebességszintet.
-
Íme, a Huawei Pura 70 széria
ma A sorszámozás maradt, de az idén 12 éves P szériát ezentúl Pura-nak hívják.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
válasz vihartigris #29202 üzenetére
Vagy az AWB-nek van három állása. [link]
Ambience az nagyon sárgás eredményt ad. Ha standard is sárga az ízlésének, akkor marad még mindig a White állás.May the Force be with you!
-
Chicago
csendes tag
Köszönöm a válaszokat.
Nem az a7III színei érdekelnek a továbbiakban, hanem az a7RIII-é.
A kérdésem is erről szólt. -
FearFmRadio
csendes tag
Sziasztok
Érdeklödni szeretnék hogy Sony A7iii-hez melyik adaptert érdemes venni ?
LA-EA3 vagy LA-EA4 ?
Valaki esetleg használt már A7iii + LA-EA3/4 kombot ? mindegyik AF-es Amount objektivet képes kezelni ?
Nekem jelenleg Sigma mc 11 + 70-200 f2.8 L (canon ) van . tökéletesen gyors az AF ( fotozásnál ) nekem erre böven elég .
ezért gondoltam hogy Alternativaként A mount os obit vennék ._A7M3_
-
csacsi77
senior tag
válasz FearFmRadio #29209 üzenetére
Ha tökéletesen elégedett vagy az MC-11-el, akkor miért akarsz váltani? Ha az LA-EA4-et használnád, akkor az A7MIII fókuszát lebutítanád egy régi A58 féligáteresztő tükrös szintjére. Ha pedig az LA-EA3-at, akkor értékelhető fókuszt csak az SSM és SAM obik esetében kapsz. De én nem erőltetném az A mountos obik használatát.
Öreg fater megoldja!!!!
-
Alvin_ti4200
félisten
Nem tudok dönteni a két Sigma Art lencse között (14-24 f/2.8 vs. 24-70 f/2.8) Alapvetően architecture photography-re (hogy a fenébe mondják ezt normálisan magyarul?) használnám, kizárólag kültéren és elsősorban nagyvárosokban, ahol nem kevés felhőkarcoló vagy magas épület van. A jelenlegi kitobival (Sony 28-70 f/3.5-5.6 OSS) sajnos nem tudok széles látószögű képeket lőni, mert sokszor az is kevés, hogy majdnem hanyatt vágom magam a földön (oké, valójában csak leguggolok és majdnem a földig engedem a vázat, majd felfelé fordítom). A problémám ugyanakkor az, hogy nem vagyok benne biztos, hogy elegendő mennyiségű fotót lennék képes lőni 24 mm-nél kisebb fókusztávolsággal, plusz ott van a kínzó tudat, hogy a 14-24-gyel kizárt, hogy ne kelljen állandóan cserélgetni az obikat (bár 24mm-en is lehet lövöldözni mindent, de na...). A Sony-hoz képest (amit nyilván eladnék, ha a 24-70-es Sigma-ra esik a választás) a mínusz 4mm nem hangzik túl soknak (bár az f/2.8 elég király a nightscape fotókhoz), de ahogy nézegetem a New Yorkról és Torontóról készült fotókat, néha pont elég a 28-hoz képest, hogy normálisan nézzen ki egy kép. A két Sigma obit gyakorlatilag ugyanannyiért tudom beszerezni, szóval javaslat? Esetleg volt már valaki hasonló cipőben?
-
p_adam
addikt
válasz Alvin_ti4200 #29211 üzenetére
Valami nagylátószögű objektívet próbálj ki (lehet adaptált is) és ha nem jön be, akkor válts vissza. Ezért lett volna jó az a Voigtlander, mert nem nagy ügy túladni rajta
Ha veszel egy 24-70/2.8-at, azzal nem fogod látni, hogyan nézne ki nagyobb látószöggel.
A Sony 24-105/4 egyébként ugyanolyan hasznos a megnövelt átfogás miatt, az extra stabilizálás kompenzálja azt az egyel kisebb fényértéket, de mellé nem árt még valamilyen nagylátószögű cucc. -
nozs23
addikt
válasz Chicago #29208 üzenetére
A két gép gyakorlatilag egy időben jelent, ugyanaz a color science. Egyébként pont a bőrszínen javítottak sokat, ettől függetlenül elképzelhető, hogy neked nem tettszik. Szerintem a JPEG-et addig állítgathatod, amíg nem kapsz egy olyat, ami tettszik. A standard nekem is túlszaturált volt, szerintem a neutral közelebb áll a valósághoz.
RAW feldolgozáshoz ha mondjuk a DXO Photolab-ot használsz, akkor olyan color rendering-et választhatsz, amilyet akarsz, gyakorlatilag az elmúlt évek összes népszerű kameráját kiválaszthatod egy legördülő listából.[ Szerkesztve ]
-
vihartigris
őstag
válasz Alvin_ti4200 #29211 üzenetére
Amennyiben a 28 mm nem volt elég széles úgy valószínűleg a 24 mm sem fog megváltást hozni.
Vagy egy 14-21 mm környéki fix vagy a 12-24, 14-24, 17-28 mm zoom obik lehetnek neked megfelelőek.bármi reciproka a semmi
-
Neck
veterán
válasz Alvin_ti4200 #29211 üzenetére
14-24 Sigma, és ne feledd, hogy épületek esetében is simán cropolhatsz az elkészült képből, ha több kellett volna 24mm-nél. Van megapixel bőven, ezek már nem a régi 6mp gépek
A kitobit meg ne add el, ha netalán valamire jobban rá kellene közelíteni, rekeszekve nem rossz az. Ha kétszer kihúz a bajból, már megérte azt a kevés árát, amit kapnál érte.
Én ezzel a kettővel mennék, és lefotóznék mindent IS, közben kialakul a technika
Félve írom még a Sony 16-35 f2.8 GM-et, kiváló obi, szerintem pont azzal a gyutávval, ami neked kell - de az ára nem valami pénztárca barát.
De szerintem ha feltekered, nem akarod majd levenni.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
jmakk
őstag
válasz Alvin_ti4200 #29211 üzenetére
Próbáltál már több képből összerakni panorámát? Ha van idő és a látószög nem elég, én ezt szoktam csinálni. Már elég jól megy kézből is és a feldolgozó programok meg szépen összeillesztik. Jómagam Affinity Photo-ban szoktam összetenni, de a Lightroom és Photoshop is tudja. Megspórolhasz egy csomó pénzt, ha csak ezért akarnál szélesebb obit venni.
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz vihartigris #29218 üzenetére
Ilyenkor az asszonyt kell megkérdezni, ő azonnal eszembe juttatja az összes alternatív megoldást. Kezdve azzal, hogy minek egyáltalán kép arról az izéről, az csak egy épület.
Ha mindenképpen ajánlani kellene valamit, ami nem tesz padlóra anyagilag, akkor amúgy az új Samyang 18/2.8-ra szavaznék.[ Szerkesztve ]
-
-
Alvin_ti4200
félisten
p_adam: elvileg még nem vitték el a Park Cameras-ból a használt 15mm-es Heliar E mountot Az ára továbbra is 479 font. Link
vihartigris: Néztem a Sony 12-24-et, de minőségben a Sigma alatt van, drágább és F4. A 17-28-as Tamronnál a 17mm kevés lenne, ha úgy döntök, hogy 24mm alatti zoom obit veszek, így lyukadtam ki a Sigma-nál
Neck: Valóban croppolhatok a 24.3MP-ből (szoktam is néha, ha nem is sokat), de nyilván a fotók milyenségén nem fogok tudni változtatni (értsd: az, hogy mennyire érződik közelinek-távolinak valami, függ a fókusztávolságtól is sajna). A kitobiért valóban kevés pénzt kapnék, 150-200 font körül dobálják a jó állapotban lévőket a boltok, szóval gondolom, legfeljebb 100 fontért számolják be őket (plusz nyilván mindenki ezeket cseréli, úgyhogy gyanítom, túlkínálat is van belőle). A 16-35 G Mastert nyilván néztem (azt néztem először), igazából azt próbálom elkerülni, hogy azt "kelljen" megvenni Ahonnan venném, ott a két Sigma 1020, illetve 1040 fontért érhető el, míg a Sony 1470 (ami tudom, hogy szürreálisan jó ár érte "ahhoz képest"). Kérdés, hogy mit társítanál később a Sony mellé, mert egy 24-70-nek az alját nem biztos, hogy használnád ugye, egy 70-200-nál meg hiányozna egy jelentős tartomány 35 és 70 között (vagy két prime-mal (50, 85) oldja meg az ember, az is lehet egy opció).
jmakk: soha nem jut eszembe panorámát lőni se horizontálisan, se vertikálisan, mert ahhoz már nappal is jó eséllyel állvány kéne (ami van, csak hát nappali városi sétánál hadd ne kelljen már nyitogatni-csukogatni ). Plusz, ha nem adja ki, akkor vagy vissza kell mennem ugyanarra a helyre (és drukkolni, hogy hasonló körülmények legyenek, mint korábban) vagy rosszabb esetben akkor derül ki, hogy nem sikerült jól összeilleszteni a fotókat, ha már eljöttem. Nagyon rég nem lőttem panorámát, szóval lehet, azóta a Lightroom és/vagy a Photoshop sokkal ügyesebben játszik a pixelekkel.
-
NandorHUN
addikt
Mi a véleményetek; ?
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
Alvin_ti4200
félisten
Hát, ha így folytatódnak a dolgok, azt hiszem, nem kell, hogy fájjon a fejem, milyen széles látószögű objektívet vegyek a májusi new yorki-torontói túrára...
-
kovsol
titán
-
Neck
veterán
Remélem igaza lesz a blog írójának, és sok Sigma e mount Objektiv jön még APSCre.
Én is szívesen látnám
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
csacsi77
senior tag
Hát ha kijönnének a közkedvelt obijaik E mountra, azzal tudnának tarolni. 17-50 mm f/2,8, 17-70 mm f/2,8-4 vagy 10-20 mm f/3,5.
Hangtalan HSM motor és stabilizátor azért jó lenne bele. És persze emészthető ár, de azt talán tudnák tartani. Egy szép sort megalkothatnának, mint a Tamron FF-re.Öreg fater megoldja!!!!
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
Taci
addikt
Jó árnak tekinthető szerintetek 340e Ft a következő csomagért?
- Sony 6400 váz, ~8000 expo, budapesti Sony Centerben vásárolt (2019. nyár)
- 3 év aktivált Sony garancia rá, 2022-ig érvényes
- Sony 16-50 OSS
- Sigma 30mm f/1.4 + Hoya HD Nano UV filter
- 2 utángyárott akksi + töltőTudom, használtan nem nagyon szabad vásárolni, de így, hogy már eleve van rajta plusz garancia is, így már talán nem annyira nagy rizikó, nem?
Újonnan ez a csomag (csak a vázat, a Sigmát és a garanciát nézve) 430e Ft környékére jönne ki, szóval kb. 100e Ft a különbség. (Amit egy kicsivel kipótolva pedig jöhetne az 56mm-es Sigma is.)
Mi a véleményetek?Köszi!
-
-
Neck
veterán
Nem tudom, volt-e már, de új Tokina objektívek várhatóak, köztük 3 APSC-re.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
konyi79
addikt
A lehető legjobbkor
A Big Rebootig kár itt most szerintem bármit bejelentgetniük.
-
Neck
veterán
Nem hinném, de persze nem tudhatjuk. Azonban szerintem ez csak grafika, kizártnak tartom, hogy a 3 APSC lencse szálugyanúgy nézzen ki...
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
robi1979
aktív tag
Portréhoz szeretnék jobb, szebb bőrszíneket az a6300-ra. Leginkább RAW-ban fotózok így bármilyen LUT, XMP is jó PS alá ami tényleg működik. Illetve olvastam erről: EOSHD Pro Color v4 . Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Ez hogyan működik? Ugye ez csak a jpg-re van hatással, raw-ra nem? 40 dollárért telepít valami színprofilt a kamerára, vagy csak küld egy .pdf-et amiben le van írva hogy hová huzogassam a csúszkákat ha Canon bőrszínt szeretnék?
Itt az a6300 meg van jelölve az A7III mellett, mindegyiknél ugyan az a színséma?
Illetve szeretnék még a kis gépre egy Focus Stacking, Focus Bracketing programot. Van is a play memoriesen, de ezt sehogy nem tudom letölteni. Olvastam valami a6300 tweakról amiben állítólag ez benne van. Használja valaki?
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz robi1979 #29241 üzenetére
Leginkább RAW-ban fotózok így bármilyen LUT, XMP is jó PS alá ami tényleg működik.
Szerintem ezt el kell engedni. Minden kép más, mások a fények, mások a színek a fehéregyensúly... stb. Egyiknél működik a preset a másiknál tragikus eredményt fog adni. Nincs egy magic LUT, XMP ami mindennel működni fog. DXO filmpack jó kiindulási alap, ha Canon színeket akarsz akkor érdemes megnézni a DXO Photolab szoftverét, ahol kiválaszthatod melyik kamera color rendering-jét szeretnéd használni és elég hatékonyan működik. -
vihartigris
őstag
-
kovsol
titán
válasz robi1979 #29241 üzenetére
EOSHD színeket használok videóra.
Az tulajdonképpen egy Videós PP. Egy pdf-t kapsz ahol le van írva miket kell beállítani a profilba.
És természetesen csak Jpeg és videó esetében működik.A7III színei mások mint az A6300 egyébként. Személy szerint én szeretem. Egyébként meg LR-ba mikor betöltöd alapból az adobe standard színt tölti be. Ott ki tudod választani melyiket szeretnéd. Szóval az amit ott látsz az az Adobe színprofilja, nem a sony profilja.
May the Force be with you!
-
rgranc
aktív tag
az itteni bestbuy topikban találtam: "Emagnál újracsomagolt termékekből az "ujracsomagolt" kuponnal lejön még 10%"
Ha valaki esetleg pont Sony SEL-70200GM FE 70-200 mm F2.8 GM OSS obit keres, így ~810 ezerre jön ki, két év garanciával (állapota: "Használat apró jelei a terméken, csomagolás kifogástalan állapotban, bontott kiegészítők")
https://www.emag.hu/sony-sel-70200gm-fe-70-200-mm-f2-8-gm-oss-objektiv-sel70200gm-syx/pd/D9N01FBBM/?X-MB=0&X-Product-Id=56454728&X-Search-Action=view&X-Search-Id=a4b4fdc0c8ddd8797047&X-Search-Page=1&X-Search-Position=1&X-Section=resealed#used-products
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #29245 üzenetére
"Egyébként meg LR-ba mikor betöltöd alapból az adobe standard színt tölti be." - inkább PS-t használok, de van LR is a gépemen. Hol tudom ezt beállítani? Nálam PS alatt camera raw-ban csak színes meg fekete fehér van a color profilok alatt.
DXO Optics Pro-t is használok. Ott tudom hogy lehet gépváz szerinti színprofilt választani. Viszont azt nem tudom hogy ha DXO-ból közvetlenül exportálom az ARW-t, (RAW) akkor 8 vagy 16 bites TIFF-ként érdemes a PS-be átdobni?
-
#31733248
törölt tag
válasz robi1979 #29241 üzenetére
Hol készültek a képek, kültérben, vagy beltérben? Mert hagyományos megvilágítás mellett a színek sokszor bénák tudnak lenni, a Canonon például szinte ordít a narancsos beütés minden képről. Természetes fénynél viszont jó.
A Capture One színei nem jönnek be? Szerintem jók, a DXO-t nem kérdem, mert már próbáltad. Esetleg egy ColorChecker?
-
kovsol
titán
válasz #31733248 #29249 üzenetére
Lehet velem van a baj akkor, hogy tetszenek a színek?
[a vágatlan kép] [vágva]
Itt pl annyi színmódosítás volt, hogy átraktam a színprofilt LR-ban Camera Portrait ra, meg állítottam a WB-n picit, meg a profilt betöltötte az objektívhez. [kép][ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
- Szép állapotú Nikon D3300 + Nikon AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektív + Kalahari táska
- GoPro Hero 11 akciókamera
- ÚJ Infra távkioldó k canon nikon olympus sony pentax gépekhez ML-L3 RM-1 RM-2 RC-6
- 9000 expo - Sony A6000 + 16-50mm kit táska, 3 akksi, töltő, táska, SD kártya OLVASS LEÍRÁST
- Sony E 55-210 mm F4.5-6.3 OSS (SEL55210) (sn: 4470013) doboz, papírok, első hátsó sapka, napellenző