Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Weor

    csendes tag

    Sziasztok!

    Mikor beléptem Yantar-ba, az összes zombit kinyírtam, mielőtt beszéltem volna Sakharovval. Annak ellenére, hogy minden zombit megöltem, megkaptam tőle a "Kill radar zombies" feladatot, de zombik nélkül nem tudom teljesíteni és nem generálódnak újra a zombik (bezzeg a nyomi banditák mindig újragenerálódnak itt-ott). Próbálkoztam olyannal, hogy letettem a spawn menüvel ghost zombie-kat is, meg sima zombikat is a radar területére, de hiába ölöm meg mindet, a feladat nem lesz elvégzett. Úgy is próbáltam, hogy leteszem a zombikat, elmentem a játékot, kilépek, visszatöltöm, kinyírom mindent, de úgy sem lesz completed. Meg azt is próbáltam, hogy leteszem a zombikat, másik pályára át, vissza, megöl mind, de úgy sem jó. Tud abban segíteni valaki, hogy hogyan futtassak le scriptet? Total Commander - F3-mal megnéztem, gamedata.db0-ban van pár bejegyzés ezzel a task-kal kapcsolatban. Próbáltam a console-ban a run_script-et, de akármit írok be, mindig "can't find function"-t ír. Próbáltam azt is, hogy létrehoztam a gamedata könyvtárban a scripts könyvtárat, abba tettem egy fájlnév.scripts fájlt, de azt sem tölti be, azt írja mindig, hogy "can't load script fájl". Próbáltam azt is, hogy már mások által megcsinált valami más funkciót ellátó script fájlt teszek oda és azt próbálom betölteni, de arra is azt írja, hogy "can't load". Esetleg lehet olyat, hogy console-ban mondjuk lefuttatok olyat, hogy "task complete(kill_radar_zombies)", aztán elvégzettként lesz megjelölve a feladat? Mert végül is megcsináltam, csak előbb, mint a feladatot kaptam :)
    -
    Tudom, hogy nem fő feladat és e nélkül is tovább lehet menni, de én a fejembe vettem, hogy failed task nélkül akarom megcsinálni a játékot, szóval a "hagyd és menj tovább" tanácsokat most nem kérem :) Meg később is lehet ilyen, szóval jó lenne valami megoldás annak ellenére, hogy nyilvánvalóan bug.
    -
    Egyébként baromira tetszik a játék, néha ugyan felbosszant a kisebb-nagyobb hibáival, de összességében élvezem. Igazából a Clear Sky-t akartam végigtolni, de a Szeméttelep közepén lévő Depo-ban előjött nálam is a hírhedt bug, nem lehetett elfoglalni, mindig újraéledt 20 bandita, aztán ugyanez előjött balra az Argoprom(?)-nál is, úgyhogy úgy felb*szott, hogy uninstalláltam és töröltem az utolsó bitet is :)
    -
    Még egy utolsó dolog így eszembe jutott: azt meg lehet oldani valahogy a LA-ban, hogy ne teremtődjenek újra a banditák (például itt: http://lost-alpha.wikia.com/wiki/Bandit_Camp) és a hadsereg (például itt: http://lost-alpha.wikia.com/wiki/Bridge_Checkpoint)? Ki lehet ezeket kapcsolni?
    -
    Verzió: S.T.A.L.K.E.R. Lost Alpha v1.4005 DC + Extended pack for LostAlpha DC [1.4005] v1.3
    -
    Köszönöm előre is a segítségeket!

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Weor #7933 üzenetére

    Na, összehoztam, ha esetleg valaki belefutna és őt is zavarná, akkor developer mode-ban:

    run_string level_tasks.set_task_state(task.completed, "eliminate_lager_yan_professor", 0)

  • Weor

    csendes tag

    Én csak valami 1,5-2 éve tudtam meg, hogy létezik a Lost Alpha, de a képek és a videók, valamint a vezethető járművek egyből meggyőztek, hogy azonnal neki kell állnom. Az 1.4005-öt vittem végig az Extended pack-kel. Igaz, hogy a kisebb hibák mellett voltak olyan nagyobb hibák is benne (hogy az most az EP miatt jött elő, vagy az alapjátékban is benne volt-e, azt nem tudom), amik full felb*szták az agyamat és káromkodva zártam be olykor, de aztán pár óra után azt vettem észre magamon, hogy tolni akarom tovább :)

    Van egy olyan atmoszférája, ami teljesen megfogott, plusz én kamázom a nagy, bejárható területeket is, a Foresten, meg a Country side-on simán elszöszmötöltem még plusz órákat, mikor már nem is nagyon volt dolgom arra. Nem emlékszem, hogy a SoC ennyire megfogott volna, mint a LA. Még a Clear Sky volt valami hasonlóan jó, csak abban meg nekem előjött egy elég komoly frakcióhiba a Szeméttelepnél olyan respawn-nal karöltve, hogy zokogva uninstalláltam a fenébe az egészet (ha esetleg tud valaki normális mod-ot hozzá, amivel végigvitte és nem voltak vele nagy gondok, az leírhatná, hogy melyik is volt az :))

    Bejött az autókázás a telepakolható csomagtartóval és az sem volt gond, ha sokat kellett visszamenni valami miatt. Legfeljebb fizettem valamelyik figurának, hogy vigyen el, ha már nem volt türelmem visszakocsikázni. Szerintem a küldetések jók és viszonylag változatosak, a grafika is szép (a lombkoronákon átszűrődő napsugarak például elképesztőek lettek; gondolom ma már nem számít nagy durranásnak, de én alig játszom, nem tudhatom), a napszakok és az időjárás változásai is frankók.

    A pályák is változatosak, van itt mindenből egy kicsi:
    - föld alatti bunkerek
    - bánya
    - hatalmas szeméttelep tele sugárzó járművel
    - vonatsínek roncsokkal
    - mocsaras vidék autóúttal
    - és hatalmas, tetszetős felszíni területek

    és persze az elhagyatott falvak, meg a szellemváros hotellel, focipályával, no meg a jó öreg erőmű. Jók a fegyverek is, remekül fel lehet fejleszteni őket és tetszik, hogy elhasználódnak, csomó pozitív tulajdonsága van a játéknak, amit a választható orosz nyelv még jobban feldob.

    Kétségtelen, hogy negatívból is akad pár és tökéletesen megértem azokat, akiknek ehhez nincs türelme, vagy rossz véleménnyel vannak a játékról; például az ajtóba beragadó csávó, akitől nem tudok kimenni, de megölni sem akarom, mert ugrik a küldetés, vagy az el nem induló animációk, mikor csak állnak a szereplők, mint lóf*sz a lakodalomban (vagy ha el is indul, összeakadnak a szereplők), a s*ggem alatt hirtelen felrobbanó autó, vagy amikor a semmi közepén sétálok és jön a kitörés, így esélyem sincs fedezékbe vonulni (ilyen csak 1x volt hál' Istennek), vagy a már elvégzett küldetések, amiket nem állít elvégzettre, esetleg a 150 méterről, esőben, egyetlen lövéssel nyomi pisztollyal fejen találó bandita és ne feledkezzünk meg arról sem, hogy tök véletlenszerű, hogy melyik pályának melyik részén hagyhatsz ott cuccot, aztán vagy ott lesz, mikor visszamész, vagy nem... meg még ilyen és ehhez hasonló nyalánkságok.

    De összességében a hibái ellenére nekem simán megérte "végigszenvedni", mert a hangulata mindenért kárpótol.

  • Weor

    csendes tag

    válasz Dhampir #8289 üzenetére

    Tegnap csodáltam egy másik Stalker játékban; a Clear Skyban (...)

    Én is szívesen csodálnám, ha nem lenne bughalmaz :)

    Te mod-dal tolod? Ha igen, akkor melyikkel?

    Nekem olyan kellene, ahol nem teremnek újra 10 percenként ugyanott a banditák, kell aludni és vannak vezethető járművek is. Létezik ilyen egyáltalán? :F

  • Weor

    csendes tag

    válasz Dhampir #8291 üzenetére

    Köszönöm minden Stalkernek a tippeket! :R

    Elkezdtem újra a Clear Sky-t (GoG) a Sky Reclamation Project-tel és tök szép, meg tök jó, meg van hangulata, gyönyörködöm a napsugarakban, meg minden, de...

    ...agyf*sz, gyerekek, komolyan mondom. Agyf*sz. Ugyanazok jöttek elő, mint mikor először toltam. Kinyírom a csapat banditát, mindenkit jégre teszek. Utána csekkolom a PDA-t is, a közelben senki ellenfél nincs kilométerekre, de frankón. Meg is kapom az üzenetet, hogy elfoglaltam a területet. Tök jó, tipegek tovább, előveszem a PDA-t ~4 perccel később, erre már látom, hogy az előbb elfoglalt hely közelébe teleportált egy csapat bandita és aprítják a megmaradt Égboltos figurákat... de amúgy minden csávó, akivel egy csapatban harcolok, mind rohan előre, nulla taktika, hullanak, mint a legyek, aki megmarad, az meg máris rohan tovább, arra nincs időm, hogy körülnézzek rendesen. Megőrülök ettől. Meg attól is, hogy a jobb felső sarokban (nem tudom a hely nevét :B ) megkapom a feladatot, hogy segítsek a teherautónál lévő tábort elfoglalni. Megteszem, segítek, majd kapok egy feladatot (asszem' PDA-t kellett leszállítani egy hulla zsebéből), leszállítom, erre nem továbbmennek a jobb felső sarokban lévő faluhoz (ahonnan át lehet menni Kordonba), á, dehogy, hanem visszafordulnak (!), elhagyják a tábort (!), a banditák pedig osztódnak egyet és visszafoglalják a teherautónál lévő tábort ugye harc nélkül, mert nincs ott senki. Oké, hogy Veterán fokozaton játszottam, de azért felmerül bennem egy kézenfekvő kérdés: EZ MI A P*CSA?! :W :W :W

    Kikapcsoltam a fenébe, dühösen elmentem szunyálni és felsírtam éjjel, mert álmomban ezen felül még pluszba' előjöttek azok a bugok, amivel pár éve szembesültem, mikor először játszottam vele. Aztán bevillant a Szeméttelepes bug, ami miatt anno alkalmaztam a gépen egy format C:-t, magamon meg egy lobotómiát és rájöttem, hogy k*rvára nem kell ez nekem megint.

    Aztán másnap bevillant, hogy hát van ám egy Call of Pripyat, amivel soha a büdös életben nem játszottam még ( :B :B :B ) és utána kéne olvasni, aztán ha jónak tűnik, akkor GoG-ra fel és ki kéne próbálni. Öröm van, meg boldogság van gyerekek, nagyon bejön. Nincsenek bugok, nincsenek osztódó ellenfelek, a tetemek is ugyanott vannak és ugyanúgy, ahogy a játék elején hagytam őket és ha elrejtek egy hullában valamit, az is ott marad - hacsak le nem nyúlja valami másik Stalker, aki megtalálja. Sok dolgot meg lehet dumálni benne és nem kell mindig fegyvert rántani, akikkel pedig együtt harcolok egy-egy feladat során, azok nem fejvesztve rohannak előre, hanem próbálnak taktikázni. Eddig tök faja minden, null idegeskedés, null bosszankodás.

    Amikor például először jártam a hídon, akkor egyből megtaláltam a dzsipekben a kulcsokat, kinyitottam vele a teherautón lévő ládát és felmarkoltam a palack ideggázt. Mondom ez meg mi a bánat. Eltettem, mert nyilvánvaló volt, hogy fog kelleni később. Órákkal és sok küldetéssel később jött a küldetés, amihez kellett (volna), hogy szerezzem meg az ideggázt. De már nálam volt, a program érzékelte, nem is kellett mennem sehova és nem kellett beszélgetnem feleslegesen senkivel, máris kaptam a feladatot, hogy melyik csőhöz kössem be az ideggázzal teli palackot. Ez így rendben is van, de a CS-ben, meg a Lost Alphában sem volt ez ilyen tükörsima, volt, hogy szopóágra kerültem, csak mert mondjuk hamarabb nyírtam ki egy mutánst, mint hogy megkaptam volna a hozzá tartozó feladatot.

    Na, csak ennyit akartam, megyek CoP-ozni :D

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz cheatergs #8321 üzenetére

    Jaja, nagyon bosszantó. Emlékszem, hogy a ShoC-ban is ez volt, de az nem húzott fel annyira, mint a CS-ban. Igaz, a ShoC-ot nem sokkal a megjelenése utána vittem végig és csak 1x, akkor még valahogy túl tudtam lépni ezen a dolgon...lehet, hogy ahogy öregszem, úgy vagyok egyre kevésbé elnéző :DDD

    Na mindegy, vetek egy keresztet a Clear Sky-ra, harmadszorra már biztos, hogy nem fogok nekiveselkedni, akármilyen tuti modot is ajánljon bárki is. Jobb híján elolvasom, hogy miről szól és mi a vége, ez van :U

    Most nézem, hogy 98%-on áll a Lost Alpha magyarítása. Ahogy írtam is, a kisebb-nagyobb hibái ellenére nekem összességében bejött, szóval majd valamikor még 1x tuti végigviszem magyar felirattal is :K

  • Weor

    csendes tag

    válasz Csongi2015 #8329 üzenetére

    Némi zavar van az erőben :)

    Az 1.4007 nem egy javítás, hanem a teljes, végleges játék, aminek ez a verziószáma. Tehát csak és kizárólag azt kell letöltened, az 1.3000-t teljesen hagyd ki a dologból, ne arra telepítsd.

    A magyarítás pedig NEM készült még el teljesen a végleges 1.4007-hez, jelenleg 98%-on áll, vélhetően néhány napon belül teljesen elkészül és akkor le tudod tölteni és rátenni az 1.4007-re.

    A magyarítás állapotáról itt tudsz tájékozódni (és majd letölteni is innen fogod tudni): [link]

    (amit most le tudsz tölteni onnan magyarítást, az nem jó az 1.4007-hez, az csak az 1.4002-höz jó)

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Walter #8449 üzenetére

    Azt vettem ki ebből, hogy nem tudja felülírni a már meglévő konfigurációs fájlodat - vélhetően jogosultság hiányában.

    Szerintem tükörsimán megoldja, ha rendszergazdaként futtatod a configuratort (jobb egérgomb + futtatás rendszergazdaként).

  • Weor

    csendes tag

    Sziasztok,

    ahogy itt az elmúlt napokban cseverésztetek, kedvet kaptam végigvinni.
    Eddig 1x vittem végig, még az 1.4005-ös verziót Extended Pack-kel.

    Szóval gondoltam végigtolom most a véglegest.

    A Configurator.exe nálam is ugyanazokat a hibaüzeneteket + crasht produkálta, amiket írtatok. Letöltöttem egy frissített Configurator.exe-t; nincs már hibaüzenet a megnyitásakor és nincs crash sem, ha a Mods fülre kattintok.
    Most azt hagyjuk, hogy ez mekkora gáz, hogy a véglegesbe egy hibás, hulladék launcher került, fókuszáljunk az FPS-re :DDD

    Korábbi hozzászólásban láttam segítséget, hogy milyen beállításokkal lehet jobb teljesítményre sarkallni a játékot (ezúton is kösz). Viszont nálam túl sokat nem segítettek ezek a beállítások.

    Kérdésem: Windows 8.1-gyel, 8 GB RAM-mal és 2 GB-os GTX OC 750-essel ne is álmodozzak arról, hogy dynamic lightninggal (akár DX9, DX10, vagy DX11-gyel) meglesz az átlag 40-45 fps? :F

    Most olyan 30-35 között mozog, de van, hogy elfordulok mondjuk 120 fokkal és felugrik az fps 60-ra, meg 70-re, pedig arra is vannak fák, meg növényzet, meg villanypózna, meg apám fasza tereptárgyak.

    Csak mert nem rémlik, hogy az 1.4005-ösnél ekkora ingadozások lettek volna... :(

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz shield #8757 üzenetére

    Csak azok az alapdolgok vannak feltelepítve és bekapcsolva, amik be voltak pipálva alapértelmezetten a telepítésnél.

    Úgy néz ki, hogy sikerült belőni úgy, hogy fps 40+ legyen, viszont csak 720p és nem full HD :((

    Az mitől van, hogy fehér a víz:

    milyen beállítást szúrtam el?

    :D

  • Weor

    csendes tag

    válasz Veszett Róka #8763 üzenetére

    Akkor nem kísérletezek a vízzel, marad tejszínű :D

    Innen töltöttem le a configuratort:

    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Veszett Róka #8766 üzenetére

    Rájöttem, hogy mi a gond.

    Abban a Configurator-ban, amit használok (és amit linkeltem) nincs benne néhány beállítási lehetőség, ami viszont a tiedben benne van (köszi a képeket, innen derült ki :K).

    Ilyen pl. a Water reflections intesity, gondolom ez lenne a kulcs.

    Az appdata/user.ltx-ben az r3_water_refl_env_power értékét beállítottam 0.4-re és így már nem fehér a víz :)

    De amúgy az alap Configuratort használod, ami először benne van a játék könyvtárában?

  • Weor

    csendes tag

    válasz pruzsi #8805 üzenetére

    Első körben azt javasolnám, hogy tedd fel a Lost Alphát minden mod nélkül, tekerd fel csutkára a grafikát és játssz vele egy jó órát. Egyrészt még mai szemmel is rendben van a grafika, így nincs szükség modokra, másrészt - kis túlzással - nincs az a gép, amit ne fektetne meg. Nézel egy pontot a horizonton, lépsz kettőt balra és azonnal bezuhan az fps a picsába, pedig ugyanoda nézel, meg nem történt semmi extra. Ilyenekre kell számítani sajnos.

    A moddolásra meg híresen érzékeny, jönnek a crashek, az asztalra kidobások, meg az ilyen nyalánkságok... :(

    Próbáld ki szerintem csak simán, írd le a konfigodat is, meg a beállításaidat, meg a tapasztalataidat, az mindig mindenkinek jól jön :K

    A másik kettő közül én csak a CoP-ot vittem végig, de nem használtam modokat ott sem, úgyhogy ebben nem tudok segíteni.

  • Weor

    csendes tag

    válasz pruzsi #8808 üzenetére

    A "keep textures in ram" azt jelenti, hogy a memóriába betölti a textúrákat. Azon túl, hogy így lassabban tölt be a játék én semmi különbséget nem vettem észre :DDD

    A bloom style-t csak lefordítani tudom én is, nem tudom, mi a bánatot csinál :DDD

    Amit linkeltél, azt nem kell feltenned.

  • Weor

    csendes tag

    válasz Veszett Róka #8820 üzenetére

    Kösz a felhomályosítást :)

    BÚÉK minden stalkernek, banditának, katonának, monolitosnak, controllernek, meg vérszopónak ;]

    Nagyon várom a 2. részt, addig még 1x (és utoljára) nekiveselkedek a Lost Alphának valamikor a közeljövőben.

  • Weor

    csendes tag

    válasz PeL #8832 üzenetére

    Majd' 8 hónap? Azért az nem kevés... az a baj ezekkel az eltolt/elcsúszott befejezésekkel, hogy automatikusan azzal jár, hogy (részben) szar. És ez nem csak a játékkészítésre igaz. Tud valaki olyan játékot írni, amelyiknek jelentősen eltolták a megjelenési dátumát és apróbb hibáktól eltekintve rendben volt?

    Meg hát tudjuk jól, hogy az LA is pont azért született meg, mert már a SoC-ot is tologatták és még mindig egy rakás sz*r volt, inkább kivágtak belőle egy csomó cuccot, csak jelenjen má' meg. Meg is jelent, tengernyi buggal ugye... :U

    Szerintem a reális forgatókönyv az, hogy ha meg is jelenik év végén, akkor is majd csak valamikor '23 közepére lesz olyan állapotban, hogy érdemes lesz nekiveselkedni.

    Tehát az a +8 hónap az alsó hangon inkább +16, vagyis 1,5 év múlva majd visszatérek ehhez a kérdéskörhöz :((

  • Weor

    csendes tag

    válasz Plazmacucci #8902 üzenetére

    Fent van az, csak a cookie-s elfogadós sáv eltakarja az oldal lapozásához tartozó gombokat :U

    Írd be a keresőbe, hogy 1.3000 és ott lesz mind a négy, vagy fogadd el a sütiket a "Got it" piros gomb megnyomásával.

  • Weor

    csendes tag

    válasz Plazmacucci #8904 üzenetére

    A jó öreg Lost Alpha... :D

    A páratlan hangulata miatt időnként eszébe jut az embernek, hogy (újra) nekiáll, meg is néz pár képet és videót, eluralkodik rajta a nosztalgia...
    ...aztán letölti, feltelepíti, elkezd vele játszani és óránként átlagosan kap 2 agyfaszt :DD

  • Weor

    csendes tag

    válasz Veszett Róka #8924 üzenetére

    Egy igazi stalker minden szart felvesz a földről (bekapcsolt detektorral persze) :D

    Más: tudom, hogy volt szó róla itt is, de nem lehet valahogyan normális fps-t elérni egy GTX 1070-nel? Olvastam egy csomó fórumot, meg néztem tonnányi youtube-videót, de a kritikusabb helyszíneken 40-re esik le és ez egyszerűen nonszensz.

    Persze lecsavarhatok mindent, de azt meg nem akarom. Nem tud valaki olyan modot, vagy bármi tippet, amivel megmarad a közel maximum grafikai beállítás, és el lehet érni vele egy jó 10-15%-os teljesítménynövekedést? :F Nekem már az is jó lenne, ha karcolnám alulról az 50 fps-t a leggázabb helyeken...

  • Weor

    csendes tag

    válasz akerbis #8988 üzenetére

    Örömmel tölt el, hogy itt viszed végig a játékot és ezért én minden lépésedről kapok egy emailt ;] ;] ;]

  • Weor

    csendes tag

    válasz capulet75 #9007 üzenetére

    amúgy a fájl ott van?

    Mármint itt: e:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\textures\pfx\pfx_lighting_stancia_01.dds

    Más: valaki próbálta ezt az Extended verziót:

    https://stalkerportaal.ru/load/globalnye/lost-alpha-dc-extended-repack-ot-serega-lus/102-1-0-3342

    ?

    Ha igen, mik a tapasztalatok? Mert bár 1 éve írtam itt, hogy még 1x nekiveselkedek a Lost Alphának, eddig nem tettem meg, de már közeleg a vég :D . Kéne valami javított, stabil, nem nagyon belenyúlt verzió. A magyarítás nem érdekel, megy annyira az angol, csak stabil legyen és a hibák legyenek kijavítva.

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Pet84 #9009 üzenetére

    Köszi, teszek vele egy próbát :)

    A Revisited hozzászólásai között találtam, szerintem k*rva jó kis film:

    https://www.youtube.com/watch?v=GvJ91D-N29g

    :C

  • Weor

    csendes tag

    válasz Pet84 #9011 üzenetére

    Az első, amit egyből észrevettem, hogy jóval magasabb az fps.

    A leggázabb helyeken 40-45 körül volt a sima LA-val (ez miatt picsogtam is itt tavaly szeptemberben :O :D ), most sehol sem esik be 60 alá, de a 60 is nagyon ritka, ennél csak magasabb szokott lenni, pedig - szinte - ki van csutkára húzva a grafika:


    Ez a Revisited tartalmazza az alábbi fájlokat is, számomra nem kérdés, hogy némileg fejlesztett X-Ray Engine-ről van szó:

    Szóval a teljesítménnyel elégedett lehetek, ez alsó hangon jó 30%-os növekedést jelent (a videókártya egy GTX 1070-es, a felbontás pedig FullHD).

    Eddig azóta csak egy jó órát toltam a játékot, semmi probléma nem volt, remélem nem is lesz vele komoly gond :U

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    Közben a Stalker 2 VÁRHATÓ megjelenési dátuma a hírek szerint 2023 decembere lett... :U

    1 hetes a hír, de hátha van, aki még nem tudta, nekem is most jött szembe.

  • Weor

    csendes tag

    válasz Pet84 #9020 üzenetére

    További tapasztalatok a Revisitedet illetően:

    Nincs kiegészítő felirat. Engem baromira zavar, hogy nem értem, hogy például az átvezető animációknál mit karattyolnak oroszul, mert nincs feliratozva.
    A moddb oldalán a Revisited hozzászólásainál a fejlesztő írta, hogy nincs rá lehetőség, hogy orosz hang + angol kiegészítő felirat legyen.

    Elszomorodtam, aztán eszembe jutott, hogy felteszem a magyarítást, mert ott emlékeztem, hogy a kiegészítő feliratokkal is babráltak. Számítottam rá, hogy nem fog működni maga a magyarítás, mivel a Revisited saját szövegfájlokat használ, ezekbe ültettek át minden szöveget és ezekből olvassa is ki a játék (ha jól láttam, egy csomó xml-fájlban vannak a párbeszédek, de ez igazából lényegtelen, csak dicséretes, hogy vette a fáradtságot és rendbe rakta és át is ültette a szövegezést a készítő).

    Viszont meglepetésre megjelentek a kiegészítő feliratok angolul. Tehát a magyarítás ezt valahogyan bekapcsolja. Öröm, boldogság.

    Cordonban semmi gondom nem volt, minden patent volt, az összes kiegészítő felirat rendben megjelent és nem volt sem crash, sem bármi probléma. A Szeméttelepen viszont tegnap ~6 órányi játék alatt 3x kaptam fekete képernyőt a legváratlanabb helyeken és időben. Például séta közben egyszer csak fekete képernyő és annyi, Feladatkezelőből kellett kilőnöm. De volt, hogy halál után is a quick load-ot megnyomva fekete képernyő és megint semmi, megint a Feladatkezelőből kellett bezárnom, viszont újra belépve már rendesen betöltötte a mentést.

    Kitörés után kaptam ugye az üzenetet, hogy vége a kitörésnek, biztonságosan ki lehet menni, erre 2 lépés után fekete képernyő és újra csak a Feladatkezelő segített.

    Nem látok a logban semmit. Viszont észszerűen átgondolva egyik esetben sem a kiegészítő felirattal lehet probléma, mivel ezekben az esetekben nem volt várható kiegészítő felirat megjelenése.

    Szóval nem tudom, hogy mi lehet a gond. 1x még a legelején, mikor a grafikai beállításokkal babráltam és a játékban állítottam valamit, rányomtam az Acceptre és megint fekete halál és akkor még nem volt telepítve a magyarítás...

    Tegnap este deaktiváltam a Configuratorban a magyarítást és úgy mentem át a Szeméttelepről Agropromba, jött egy csóka, hogy segítsek nekik harcolni, ott halandzsázott oroszul, egy k*rva mukkot nem értettem belőle, mert ugye így nem volt kieg. felirat :(

    Megnézem így, kikapcsolt magyarítással kiegészítő feliratozással, hogy mire jutok. Ha így is lesznek fekete halálok, akkor valami más lesz a gond (én erre számítok), ha pedig nem, akkor mégis a magyarításban lévő kieg. feliratozás a hiba oka és akkor lehet belenyúlok a magyarításba, hogy csak a kieg. feliratokat kapcsolja be... vagy nem t'om, majd még írok, hogy mire jutottam.

  • Weor

    csendes tag

    válasz Pet84 #9020 üzenetére

    Én nem tudok dezowave-es Stalker 2-ről, valamilyen saját posztapokaliptikus játékot kezdtek el még évekkel ezelőtt, de annak semmi köze a Stalkerhez és én nem is hallottam ezen kívül semmit róla.

    Mindenféle fikázás nélkül írom, hogy ha ez a saját játékuk is olyan összegányolt valami lesz, mint a Lost Alpha, akkor aligha lesz egy kasszasiker...

  • Weor

    csendes tag

    Sziasztok, új fejleményekkel szolgálhatok :K

    Pár órára deaktiváltam a magyarítást (ami ugyebár valójában "csak" a kiegészítő feliratozást jelenti) és ezzel megszűnni látszott a fekete halál, aztán 1-2 quick loadnál újra előjött.

    Aztán annyit állítottam a korábbi beállításokon, hogy az Ambient Occlusiont HBAO-ra raktam, mert Nvidia kártyákhoz ez az ajánlott. 6-8 óra játék után sem volt semmi gond, sehol sem volt fekete halál.

    Aztán visszatettem a magyarítást és a Bar-ig minden tökéletesen ment, mikor is random fekete halálok jöttek több is rövid időn belül - azt figyeltem meg, hogy amikor beszélek valakivel (tehát nyitott párbeszédablak közben), már pedig itt ugye alsó hangon 4 csókával kell/célszerű cseverészni rövid időn belül.

    És akkor itt a log-ban már meg is jelent a hiba, ez e:

    FATAL ERROR

    [error]Expression : xml_doc.NavigateToNode(path,index)
    [error]Function : CUIXmlInit::InitStatic
    [error]File : ui\UIXmlInit.cpp
    [error]Line : 173
    [error]Description : XML node not found
    [error]Argument 0 : other_answer_item:msg_icon
    [error]Argument 1 : ui\talk_2_16.xml

    A lényeg, hogy az alábbi képen látható egy kiegészítő felirat (a Bar bejáratánál a Duty vezetőjével állok szemben):

    A csapos ordít a hangosbeszélőn és promózza a csehóját.

    Igen ám, de a program, amikor nyitva van egy párbeszédablak, akkor nem a fenti képen látható módon próbálja megjeleníteni a kiegészítő feliratot, hanem a párbeszédablakon belül (gondolom azért, hogy el tudd olvasni, mert amúgy nem tudnád elolvasni, hiszen eltakarná a párbeszédablak). Csakhogy ekkor összeomlik a játék a picsába a fenti hibaüzenettel.

    Annyit tettem, hogy a gamedata.db0 fájlból kibugáztam a kérdéses fájlt (talk_2_16.xml) és beillesztettem az alábbi vastagon szedett plusz sort:

    <other_answer_item x="0" y="0" width="422" height="0" min_height="13" bottom_footer="5">
    <name_caption x="0" y="0" width="416" height="10">
    <text font="graffiti22" r="238" g="153" b="26" complex_mode="0"/>
    </name_caption>
    <content_text x="16" y="22" width="408" height="10" complex_mode="1">
    <text font="letterica18" r="216" g="186" b="140"/>
    </content_text>
    <msg_icon x="16" y="3" width="39" height="29"> </msg_icon>
    </other_answer_item>

    Aztán az ezzel a plusz sorral kibővített talk_2_16.xml fájlt bemásoltam a gamedata\config\ui\ könyvtárba (tehát NEM csomagoltam vissza a gamedata.db0-ba).

    Az eredmény:

    A párbeszédablakban megjelenik a csapos óbégatása :C

    Azóta semmi gond, megy minden, mint az álom :DD (igaz, azóta csak 2-3 órát játszottam).

    A korábbi két, random fekete halálnál tuti nem ez volt a gond, mert akkor sem párbeszédablak nem volt nyitva, sem pedig a logban nem volt semmi hibabejegyzés...

    Na mindegy, a lényeg, hogy legalább ezt sikerült megoldani és remélem, hogy nem lesz a továbbiakban hasonló gond.

    Ugyanezt a hibaüzenetet kapták itt a fórumon régebben többen is ahogy olvastam a natúr LA+magyarítás kombóval, nos, hát ugyanez volt az oka. Akik ez után fognak majd ezzel játszani, azoknak legalább egy kis segítség.

    És végül jöjjön egy kis kedvcsináló tájkép, mert k*rva jól néz ki :Y :

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Pet84 #9025 üzenetére

    Az kétségtelen tény, hogy az X-Ray Engine az időjárás-effekteket, meg a napszakok váltakozását tekintve még mindig megállja a helyét, de nagyjából ezzel az összes pozitív tulajdonságát fel is soroltuk. Ezt leszámítva sajnos összességében elmondható, hogy egy rendkívül pocsék grafikai motor.

    Most például ahogy írtam is, a Great Metal Factoryban vagyok és bizony némely helyeken beesik az fps 35 körül (eddig sehol sem esett be 60 alá), pedig csak egy épületrészben vagyok és az üres falat nézem.

    Tegnap egész este próbáltam valahogy normális képkockasebességet összehozni ezen a pályán, teljesen abnormális a motor viselkedése. Az mi már, hogy minden élsimítást lekapcsolva a kritikus helyeken nem nő meg az fps, pedig szemmel láthatóan recés minden, ahol meg eddig is jó volt a képkocka, ott meg a duplájára emelkedik? A vga kihasználtsága meg 25% és 100% között ingadozik. Döbbenetes.

    Az is nonszensz, hogy ha lemegy a nap, akkor ugyanott, ahol eddig 35 volt, ott 70 és 100 között ingadozik.

    Olvastam tegnap, hogy ha elsőre elindítod a játékot, aztán kilépsz a főmenübe és a load game-mel betöltöd újra ugyanazt a mentést, akkor sok esetben több lesz az fps.

    És tényleg ez a szitu, de csak bizonyos beállítások esetén. Ez eddig fel sem tűnt, mert meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen létezhet. sikerült végül összehoznom olyan beállítást, amivel ha újra betöltöm a mentett állást, akkor 40-nél lejjebb nem megy ezen a pályán a kritikus pontokon és ki van húzva csutkára lényegében.

    A user.ltx-ben lehet mókolni egy rakás beállítást, amit sem a játékon belül, sem a configuratorban nem lehet állítani.

    Szerintem csak én vagyok ekkora barom, hogy ilyenekkel foglalkozom 5-6 órán keresztül és lementek minden módosított user.ltx-et és hasonlítgatom őket, hogy valamennyire kiküszöböljem a grafikus motor hiányosságait...

    Nem véletlen, hogy csak a Stalker-játékok készültek ezzel a motorral, mert nem volt senki olyan ostoba, hogy megvegye és szenvedjen vele.

    Én csak az UE4-et tanultam alapfokon, de már az UE3-ban is lényegében bármit meg lehetett csinálni, az UE5 pedig konkrétan a jelenleg elérhető legjobb grafikus motor.

    Én személy szerint meg sem próbálnám összehasonlítani a kettőt, mert az X-Ray Engine valahol a béka segge alatt van kettővel.

  • Weor

    csendes tag

    válasz Pet84 #9027 üzenetére

    E5-2690 a procim és nekem is megfordult a fejemben, hogy ennek az egymagos turbó órajele csak 3,8 Ghz és az lehet a gond. Aztán cimbinél egy 5700X egy RX580-nal együtt nem produkált jobbat, meg a procim kihasználtsága amúgy viszonylag alacsony játék közben.

    Itt egy siralmas videó, ahol bár nem 1080p a felbontás, hanem 2160p, de tökéletesen megmutatja, hogy én is csak az időmet fecsérelem, amikor próbálok az X-Rayből kisajtolni valami normális teljesítményt:

    https://www.youtube.com/watch?v=QMfbY2csWLw

    a videóban 1:23-nál, amikor kijön Szidorovics bunkeréből, akkor a 3080Ti 99%-on pörög és 74 az fps, az RTX4090 meg 35%-on poroszkál és 71 az fps... :(

    Oké, hogy nem a Lost Alpha alatt teszteli a figura, de a motor lényegében ugyanaz.

    Úgyhogy el is engedem ezt az fps-es dolgot és egyszerűen csak megpróbálom élvezni a játékot, amint megkajáltam :DDD

  • Weor

    csendes tag

    válasz csakdzsó #9031 üzenetére

    Nehéz kérdés.

    Ami biztos, hogy idén karácsonykor sem fog megjelenni. Ízekre szedték az első videókat képkockáról képkockára és valóban elég kamuszaga van. Szépnek szép, de az egész olyan, mintha előre meg lenne írva a trailerben minden mozzanat és csak le lenne renderelve. Hírek nincsenek, megy a ködösítés. Tehát a kilátások nem túl jók.

    Én attól még bizakodó vagyok - már ami a megjelenést illeti. Megjelenni biztosan meg fog, a semmire nem kérnek el 140 ezer forintot az Ultimate, vagy milyen editionre, amiben postán küldenek neked egy lóbaszó nagy dobozt, amiben - a játék mellett - van Stalker-hátizsák, meg zónatérkép, meg minden kutya füle ( [link] ). Aztán hogy jó lesz-e maga a játék? Nem hiszem, hogy úgy be fog szippantani, mint az LA, vagy a CoP és azt sem hiszem, hogy olyan atmoszférája lesz.

    Azok a játékosok, mint jómagam is, akiknek volt szerencséje gyerekként/fiatalként olyan remekművekhez, mint a Max Payne, a Half-Life, a SoC, vagy éppen a Mafia, azokat nem lehet megvenni szép grafikával. Olyan atmoszféra kell, amit ma már egy-két kivételtől eltekintve nem hoznak a játékok és szerintem nem fogja hozni a HoC (Heart of Chernobyl) sem.

    Első reakciónak azt mondanám, hogy tök felesleges a SoC-ot/LA-t átültetni mondjuk UE5-be és újra kiadni ugyanazt, de ahol létjogosultsága van egy GTA Trilogynak több, mint 20 ezer forintért, ahol viszik a Crysis Remasteredet, mint a cukrot, és ahol az NFS Hot Pursuit Remasteredért is kifizetnek emberek egy valag pénzt azért, hogy megkapják lényegében ugyanazt, mint 10-12 éve, ott végül is simán el lehet sütni.

  • Weor

    csendes tag

    válasz speki1982 #9047 üzenetére

    Ha nincs gamedata\config\ui\ könyvtárad, akkor hozd létre és csak a módosított talk_2_16.xml fájlt másold oda.

    Nem baj, ha ott árválkodik egyedül, mert ha van gamedata könyvtárad, akkor onnan tölti be a fájlokat és csak azokat tölti a becsomagolt gamedata.db0-ból, amik nincsenek meg a gamedata könyvtárban - tehát a te esetedben minden mást a talk_2_16.xml fájlon kívül.

    Sok sikert, jó játékot :)

  • Weor

    csendes tag

    Na, pár hónap kihagyás után folytatom a kalandom a zónában :)

    Már megtapasztaltam az évek során, hogy fel kell jegyzeteljem, hogy mit és hogyan kell telepíteni ahhoz, hogy frankó legyen. Meg is van minden.

    Felírtam, azt is, hogy a "a Configuratorban a választható modok közül letölthető a HD NPC Pack". Csakhogy már nem választható ez a mod, nem dobja fel a configurator :( .
    Tuti, hogy feltettem és új játékot sem kellett kezdenem, ment minden simán vele és tök szépek lettek az NPC-k.

    Próbáltam letölteni a moddb-ről ezt: [link] (ezzel a mentésem nem töltődik be, vegytiszta crash úgy, ahogy a leírásban is szerepel, új játéknál semmi gond és az NPC-k azok, amikre emlékszem).

    Ennél az egyik hozzászóló ezt írja:
    "Open LA luncher-->click "Mods"-->just under you will se "Mod Channels"-->click V@alerok and apply--> so, find HD NPC Pack."

    Én is erre emlékszem, a ValeroK csatornán volt, és egy külön modról van szó.

    Illetve próbáltam ezt is a moddb-ről: [link] (ezzel meg nem történik semmi, de ez amúgy is 1.4005-höz van; azért egy próbát megért)

    Ezek közül egyik sem a mods könyvtárba másolandó.

    Aztán próbáltam még a fenti első mod leírásában szereplő linkekről is letölteni, azokat már a mods könyvtárba kell tenni, de nem változtak meg az NPC-k, tehát nem töltődik be (az egyik igen, mert a célkeresztem megváltozik, de az NPC-k változatlanok).

    Kérdések: megvan esetleg valakinek? Illetve ha valaki használ ilyen modot, akkor mit ajánl?

    Amúgy meg :D :

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Weor #9064 üzenetére

    Közben egy orosz fórumon ráleltem egy google drive linkre, van itt minden nyalánkság és itt megtalálható a Not Recommended mappában :DDD :

    https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Fdrive%2Ffolders%2F12IWVgamKiNT_qC21VdlSMF4bjXYUZ_lc&cc_key=

    Azt írják, hogy zabálja a RAM-ot is, meg a VRAM-ot is ez a HD NPC Mod és azért nem ajánlott. Meglátjuk, a mentéseimet vajsimán betöltötte és baromi jól néznek ki az NPC-k.

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz Veszett Róka #9072 üzenetére

    Abszolút egyetértek, de sajnos el kell fogadnunk, hogy a trend és a pénz beszél.

    A leendő játékosok csak kis része játszott anno a Shadow of Chernobyllal, a nagy részének lövése nem lesz arról, hogy ki kicsoda a sztoriban, és majd szokás szerint megy a "kivittem 6 óra alatt", meg az "xy szkinnel lőttem az ellent" színvonal.

    Sajnos elkurvult a világ, de ha egyszer erre van igény és egy valag pénzt lehet lehúzni így játékosokról, akkor szemrebbenés nélkül megteszik akkor is, ha ezen a játékosok 3-6%-a (beleértve téged is, meg engem is) zsörtölődik.

    A Porsche is kiröhögte az ötletet anno, hogy SUV-t gyártson, aztán már a Lamborghini és a Ferrari is megcsinálta a sajátját.

    Nagyítóval kell keresni a minőségi filmeket is, aminek van értelme, de ha talál is egyet az ember, a hozzászólások között hemzsegnek a "nem értem, ez szar" megnyilvánulások és rohan megnézni valamit, amin nem kell gondolkodni.

    Sajnos a színvonal minden téren zuhan. Olvastam pár éve, hogy valahol 2000-2005 között volt az emberiség az intelligenciája csúcsán és az azóta eltelt 20 évben jóval meredekebben zuhant, mint ahogy az azt megelőző 20+ évben emelkedett.

    Lehetne még sorolni, a lényeg, hogy a divat, a trend és a pénz diktál.

  • Weor

    csendes tag

    válasz lacika93 #9075 üzenetére

    használsz magyarítást?

    Csak azért kérdezem, mert a magyarítás kicsinyíti a betűméretet és nem mindegy, hogy azt kell visszaállítani eredeti méretre, vagy az eredeti betűméretet szeretnéd-e nagyobbra.

  • Weor

    csendes tag

    válasz lacika93 #9077 üzenetére

    Van, mókoltam a magyarítással is és arra emlékszem, hogy nem csak kicsinyíti, de a betűtípust is módosítja.

    Először egy teszt erejéig nézd meg légy szíves, hogy kikapcsolod a magyarítást és hogy az alap angol szöveg méretben megfelelő lenne-e.

  • Weor

    csendes tag

    válasz lacika93 #9079 üzenetére

    én írtam hülyén, szóval ne angolra állítsd, hanem a Launcherben a modok közül a magyarítást tedd "Disabled"-re és úgy nézd meg :K

  • Weor

    csendes tag

    válasz lacika93 #9081 üzenetére

    Nálam így néz ki "Enabled" magyarítással, DE angolra állítva:

    és így néz ki kikapcsolt magyarítással:

    Még úgy tudod "Disabled"-re tenni a magyarítást, hogy belépsz a játékba, a menüben átállítod angolra, majd kilépsz, bemész a mods könyvtárba ahova telepítetted a játékot és átírod a magyarításhoz tartozó fájlokat így:
    SLADC_Magyaritas.xdb0
    SLADC_Magyaritas.xdb1
    SLADC_Magyaritas.xdb2

    ˇˇˇˇˇˇˇ erre kell átírni: ˇˇˇˇˇˇ

    SLADC_Magyaritas.~xdb0
    SLADC_Magyaritas.~xdb1
    SLADC_Magyaritas.~xdb2

    vagyis a pont után az xdb0, az xdb1 és az xdb2 elé teszel egy hullámjelet (Alt Gr + 1)

    De közben megnéztem és természetesen nem olyan egyszerű, hogy átírunk valahol egy számot egy nagyobb számra.

    Az SLADC_Magyaritas.xdb0 fájlban a textures\ui könyvtárban vannak a fájlok, amik módosítják a méretet (bal oldalt a magyarításban a módosított fájlok, jobb oldalt az eredetiek a gamedata\textures.db5\ui\ könyvtárban:

    Vagyis ki kell csomagolni az SLADC_Magyaritas.xdb0 fájlt, majd az eredetieket is ki kell csomagolni a gamedata\textures.db5 fájlból, utána az eredeti, kicsomagolt fájlokkal kicserélni a kicsomagolt SLADC_Magyaritas.xdb0 fájljait (hozzátenni a végére, hogy _hu) és visszacsomagolni egy SLADC_Magyaritas.xdb0 nevű fájlba, végül pedig betenni a mods könyvtárba :DDD

    Ha ezt így nem tudod megcsinálni, akkor hétvégén meg tudom neked csinálni, ha akarod :K

    [ Szerkesztve ]

  • Weor

    csendes tag

    válasz shield #9087 üzenetére

    Egy Stalker-játéknál még átírnod sem kell semmit, akkor sem biztos, hogy elindul... :DDD

    De amúgy én sem tudok anticheatről, pedig buzeráltam eleget minden irányból.

Új hozzászólás Aktív témák