Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Veszett Róka

    újonc

    Sziasztok,

    Csakis ennek a válasznak a kedvéért regisztráltam ide, de valójában régóta olvasom a fórumot. Végigtoltam az összes STALKERt, a Lost Alphákat és a kánon játékokat is, szóval nem vagyok kezdő.

    Itt és most Plazmacuccival értek egyet. Ez a Lost alpha már messze nem az, ami volt amikor még Dezowave irányította a fejlesztést. Az 1.3003 volt a legélvezetesebb verzió (szerintem!) és utána csak a lejtmenet. Egy játék nem attól lesz nehéz, hogy lehetetlen feltételek elé állítják a játékost, hanem hogy gondolkodni kell benne, hogy a különböző stratégiákat keverned kell (lopakodás, távoli harc, közelharc, menekülés) stb.
    De ez így pocsék lett. A kereskedés használhatatlanná degradálásával a fejlődés lehetőségét vették el a játékostól, aki előbb fogja megunni a Cordonban szaladgálást minthogy bármilyen fejlődőképes fegyvert szerezhetne - és a Garbage ingyen AK-ja sem nagy ajándék, mert rendkívül hamar tönkremegy. Lőszer se nagyon van hozzá...
    Az igazságtalan körülmények is csak elveszik a kedvet a játéktól. Amikor a Cordonban a katonák az első fejlövéssel leterítenek (ugyanolyan AKSU karabéllyal mint a tied), neked pedig esélyed sincs eltalálni őket, nos az minden csak nem valós. Amikor a ködben még meg sem látod az ellenfeledet de ők már szitává lyuggattak, az is inkább csak a kedvet veszi el a játéktól de nem élvezetes. Végigtoltam ugyan, de nem élveztem, és a végére inkább untam, minthogy újra akarnám kezdeni.

    A "fejlesztőknek" pedig el kellene olvasni egy pár visszajelzést, blogokat (mondjuk itt és itt és itt), véleményeket hogy ne a saját különös izlésüknek megfelelően, hanem a közösségnek alkossanak - amiről ennek az egésznek szólnia kellene.

    Peace.

    [ Szerkesztve ]

  • Veszett Róka

    újonc

    Kösz, nem. Nem én akarom megírni a saját játékomat, és épp eleget keresek hibát nap közben. Játszani akarok és élvezni azt. Modokat sem akarok keresgélni, pont ugyanezért.

  • Veszett Róka

    újonc

    Ne haragudj, de tévedsz. A Lost Alpha 1.3001 volt az a játék, amilyennek az eredeti SoC-t elképzelték. Ennek a fejlesztése és a bugfixek után lett belőle 1.3003, és ez volt az igazi Lost Alpha.
    Aztán sokáig csend, szétszaladt az eredeti Dezowave team, a maradék fejlesztők és innen-onnan verbuvált modderek pedig kiadták (még Dez közreműködésével) a DC-t. Ebben már integrálták a többi kánon játék lehetőségeit (pl fejlesztések, stb) és beiktattak egy csomó új bugot is, miközben még a régieket sem javították.
    A nagyrészt üres pályákról: Szerintem ha egy erdőben vagy elhagyott városokban sétálsz, te sem fogsz lépten-nyomon vaddisznókba vagy kóbor kutyákba botlani, szóval a valós életben se sokkal népesebb a világ (igaz, zombival vagy controllerrel még kevésbé lehet találkozni). Ez izlés kérdése, de azt mindenképpen meg kellett volna akadályozi, hogy a benépesített pályák a játékmenetet befolyásolják (minimum spawn radius, pl).
    A térképek igenis változtak, ajtók záródtak be véglegesen (OSO), illetve pl Yantarban egész új föld alatti átjárókat építettek. Egyébként eltüntek és megjelentek anomália mezők, artifactok, autók (a szarkofágnál a BMP-vel pl már nem tudsz lőni). A DC 4007-ben két új pálya is van (old road, illetve antenna), igaz, hogy a játékmenet nem vezet el oda, az antennákhoz csak jump_to_level paranccsal tudsz átmenni, mert nincsen kiépített kapu.
    Szóval nem, nem azért nem tetszik, mert az eredeti történet, vagy az eredeti Lost Alpha nem tetszene, hanem mert egy jó, ámbár bugos játékot nem kijavítottak, hanem rossz irányba indulva szétdúltak.

    Néha a kevesebb több.

  • Veszett Róka

    újonc

    De hát pont ez az, hogy nincsenek különbségek a régi és az új között! A DC játékmenete nem lett más, ugyanazokat a küldetéseket kell teljesíteni ahhoz, hogy a játékon végig tudjál menni, az egész DC nem szól másról mint jobb-rosszabb modok beemeléséről és néhány bugfixről. Ellenben a "rebalance" csakis a Misery Mod stílusú, már-már lehetetlen feltételekről szól, illetve egy pár igen nehezen védhető módosításról: egy 9mm-es Parabellum lőszernek ugyanolyan vagy jobb paraméterei vannak, mint egy 5.56x32 NATO karabélylőszernek? :W
    Nem fogsz tudni engem meggyőzni arról, hogy a 4007 a legjobb LA, és nem a bugok miatt. Azt készségesen elhiszem neked, hogy neked az tetszik leginkább, de attól még az én véleményem szerint a 3003 lett a legjobb, utána pedig már csak szétesett az egész. Egy nagyon ígéretes, príma játékból nem sikerült kihozni a maximumot.

  • Veszett Róka

    újonc

    Na ezzel egyet tudok érteni, a készítőkkel kellene vitatkozni, de ezen ők már túl vannak. Meg azzal is egyet tudok érteni, hogy a jót keresem a játékban - de azzal már nem, hogy azért keressük benne a jót, mert ők piszok sokat dolgoztak vele. Ha jön hozzád a vízszerelő, akkor el fogod fogadni, hogy a kád mellé folyik a víz, csak azért mert sokat dolgozott vele? Biztos van akinek így is tetszik, de szerintem a többségnek nem ez az elvárása. És ez akkor is így van, ha a vízszerelő a haverom, és ingyen tákolta össze a vízcsapot.
    Azt a vízcsapot, ami azért előtte jó volt.
    Szóval ha szar munkát adok ki a kezemből, ne csodálkozzak, ha a munkámat hangyányit sem értékelik - ezzel nem azt akaorm mondani, hogy a te modjaid nem voltak jók, hanem hogy a DC nem jó, bármennyit is keccsöltek vele.

    Szerintem nem ok nélkül húzzák le a DC 4007-et és erre akartam rávilágítani. Persze, hogy mindenkinek szive joga eldönteni, hogy játszik-e vele. Akinek elveszi a kedvét, hogy én vagy más lehúzom, az az ő baja. Én megnéztem, végigjátszottam és ezek után kialakult róla egy meglehetősen lesujtó véleményem. Ha előszörre ezzel a verzióval játszottam volna, talán engedékenyebb lennék, de hangsúlyozom, nem ez a helyzet.

  • Veszett Róka

    újonc

    Nekem az összes STALKER játék összes pályája közül (alapjátékokról beszélek, modok nélkül) a Clear Sky Limansk pályája tetszett legjobban, hangulat de talán akció szempontjából is. Talán mégis megérné túllépni azon, hogy a hangárban újra és újra respawnolnak a banditák. Legalább lehet céllövészetet rendezni rájuk, és akár többször is teljesítheted a küldetést :)
    Eleinte egyébként én sem értettem, de aztán inkább a játékra koncentráltam, nem érdekeltek többé. A CS-nak ez a faction war része egyébként is csak mellékszál és a játék nélküle is élvezetes.

  • Veszett Róka

    újonc

    Próbáld meg letiltani a full dynamic lightinget, árnyékok minőségét közepes vagy alacsonyra venni, és végül a fű sűrűséget közepesre vagy alacsonyra - ezek szoktak crashelni.

Hozzászólok Aktív témák