- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mini-ITX
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
- Apple notebookok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MongolZ
addikt
Remélem a gyakorlati hasznát is fogjuk látni.
-
idegen lény
őstag
Az új Windows 10-es követelményekről miért nincs hír?
AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!
-
R9DEON
senior tag
válasz idegen lény #2 üzenetére
Ezt miért itt kérdezed, van a Windowsnak rendes topikja.
-
Z10N
veterán
A Mantle API akkor tovabbra is tamogatva lesz a Frostbite-nal? A Firaxis atter dx12-re vagy mantle is supportalva lesz tovabbra is? A Doom4 vulkanAPI supportot varnam mar.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Dare2Live
nagyúr
egyre kevesebbet értek ABU cikkeiből...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
R9DEON
senior tag
válasz idegen lény #5 üzenetére
Ezt értem de itt nyugodtan kérdezhetsz mert Windows topik:
[link][ Szerkesztve ]
-
Shing
őstag
Ebből még fognak profitálni a régebbi szériák? pl. HD5/6000, GTX4/500... vagy itt már igazából GCN+, DX12 kártyák fognak értelmes gyorsulást kapni?
-
idegen lény
őstag
A cikkben szó van a DX 11-ről is, meg az NVIDIÁ-ról és az Intelről is.
"A hatékonyságon túl ugyanis jelentős igény a konzolok képességeihez közelebb vinni a PC-t."
Jól hangzik, csak ez nehogy a PC lebutításával járjon. Meg én lehet, hogy jobban örülnék annak, ha ez inkább fordítva történne. Ha a konzolokon is olyan minőségben lehetne játszani, mint a PC-ken. Elvégre egy konzolnak csak ennyit kéne tudnia, semmi mást. Játékgép, vagy mi a szösz?
[ Szerkesztve ]
AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!
-
Tigerclaw
nagyúr
Fordítva jobb lenne, vagyis hogy a PC-s játékok futtathatóak lennének konzolon.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
R9DEON
senior tag
válasz idegen lény #13 üzenetére
Játékgép, vagy mi a szösz?
Túl sokba kerülne és sem a Sony sem a Microsoft nem egyezne bele, de lehet a játékosok is mérgesek lennének.
-
őstag
válasz idegen lény #18 üzenetére
ja, böngészőben.
-
Ribi
nagyúr
válasz idegen lény #18 üzenetére
Érdekes, a PS4-re téynleg azt írják. Az már más kérdés, hogy kb 4 játékkal lehet is hasnzálni az egeret. Lolka bolka.
[ Szerkesztve ]
-
jacint78
addikt
A szokásos történet folytatódik gondolom. A fejlesztők arra vágynak, megkapják, majd nem tudnak vele mit kezdeni...
type your text here..
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz idegen lény #18 üzenetére
Azt tudom, hogy nem akarják, de technikailag semmi akadálya. Gondolom van egy egyezség a hardver és szoftvergyártók között, hogy a desktop PC-nek fenn kell maradnia minden áron...és a vásárlókra csak így tudnak hatni valamennyire. A játékfejlesztők egyre jobban közeledtek a konzolok felé az elmúlt években és sok nagy cím megjelent erre is és arra is. Pl. Blizzard-tól a Diablo, vagy az Overwatch, vagy a TESO, amit direkt a konzolos irányításhoz butítottak le. A VR viszont visszaviheti a PC-re a játékosokat, amíg a Sony és az MS nem dob piacra kifejezetten VR-re optimalizált konzolt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz idegen lény #22 üzenetére
cronusMax nem ér, nem hivatalos megoldás, ami vagy jól működik, vagy nem. Főleg egérnél nem.
-
Ribi
nagyúr
válasz idegen lény #22 üzenetére
Googlet már tudod használni, csak meg kéne nézni mi van a link alatt.
Egér emulátor az egér mozgást konzolosítja. És a videó alapján elég gyengén. -
csongi
veterán
A frosbite jo hogy lelkes. A BF1 mar nem erre motorra epul. A SW be nem tud szebb statikus kepet megjeleniteni mint a DOOM, es a doom motorja szebben fut joval. Lehet lelkesedni, a nagy BF motor megsem olyan nagy..? Van mit hegeszteni rajta. Az uk Crytek enginre kivancsi leszek, vajon ebbol atvesz e valamit is, melyik API tamogatast teszi be es milyen modon.
A PC agazatbol notte ki magat a konzol, az online jatekok emeltek fel a konzolt a dobogo elso fokara, ennek az iranyat a cod4 hozta el. Hatalmas igeny mutatkozott ere, es eztan a konzolokat is online allapotba hoztak. Innen mar egyenes ut volt, hogy a pc fejleztesek le lesznek xarva. Szomoru, hogy most a pc lett a mostoha gyerek, mikozben pc-n irjak a konzol programot. 😞
[ Szerkesztve ]
-
VTom
veterán
Most lehet, hogy én értettem félre a(z egyébként eléggé kínai nyelvezetű) cikket, de nem arról van szó, hogy ez a lépés a konzolra fejlesztett játékok PC-re portolását könnyíti meg jelentős mértékben?
Attól még a PC-n lévő minőségbeli előny megmaradna, már csak a hardware ereje miatt is.
Vagy nem jól gondolom?
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami pénzt költött az adott fejlesztő konzolon effektekre, optimalizálásra, spéci trükkökre, stb., azt ezzel hozhatja PC-re. Nem mindet persze, mert a konzol még ennél is többet megenged, de a leginkább elterjedt funkciókat elérhetővé tették. Értsd azokat a funkciókat, amelyeket szinte mindenki használ konzolon.
Akik ezeket használják konzolon, azok az eredeti kód felhasználásával szimplán áthozhatják azt a sebességelőnyt, amit konzolon képesek biztosítani, és esetlegesen azokat az effekteket, amelyeket konzolra megírnak, de PC-re már nem tudják portolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
jacint78
addikt
Abu is mindíg az egekig dícsérte a BF motorjait, de úgy tűnik nem játszott még olyannal. Az, hogy betöltés után várni kell a hangra, na meg a textúrákra, hogy mennyire hajlamos megakadozni/laggolni, szerintem ezek nem egy jó motor jellemzői, pláne úgy, hogy szinte teljesen mindegy milyen vas van alatta.. Persze fürgébb egy gyors géppel, de az alap problémái mindíg megmaradnak a frosztbitnek, amikor először kezdtem ezekkel játszani, kapásból azt mondtam, hogy "miféle pisitke motorja van ennek"...
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A port önmagában mindenképpen megvan PC-re, ha az adott eljárás nem támogatott, akkor keresnek alternatív megoldásokat, de pont az a baj, hogy ezeknek az alternatív irányoknak az optimalizálására már nem marad pénz. Szóval sokkal célszerűbb a konzolra költött optimalizálást áthozni, csak eddig nem tudták megtenni, mert túl sok dolog hiányzott az API-kból. Most már meg tudják tenni. Kvázi azokból a dollárszázezrekből, amit betolnak konzolba a PC is direkten képes lesz profitálni. Lehet hogy nem a konzolos gyorsulás 100%-át, de annak a jó 70-90%-át mindenképp, ami már jobb a mostani 0%-hoz képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#52815360
törölt tag
Nálam mindig a képre kellett várni. Fekete kép, hang már volt, lövöldözött mindenki... majd 1-2 perc múlva vagy betöltötte, vagy befagyott a hang és kivágott a lobbyba valami random hibaüzenettel
Ha hozzá értem egy fához, egyből bevillant a textúra, hogy ki van törve, de ha elléptem tőle már a helyén volt. A távolban meg ilyen tüske szerű glitch-épitmények álltak ki a földből, és ahogy mozogtam, úgy villogtak[ Szerkesztve ]
-
Gpety
tag
Végül is abból próbálnak élni, amiből meríteni tudnak, a konzol piacon az olcsón gyártható (és nem túl acélos) SOC egységeivel pedig egyeduralkodó az AMD.
A gond: "Az AMD újításai minden GCN architektúrára épülő Radeonon üzemképesek." A PC piac pedig nem az AMD-ből áll egyedül, ezért volt bukta a Mantle is. Értem én hogy próbálkoznak, de a felhasználók inkább örülnének használható CPU és GPU-knak. Jelenleg mindkét fronton erős hátrányban vannak a konkurensekhez képest, ezen pedig az sem segít, hogy ők adják a konzolok szívét. Vagyis lehet nekik is érdekük - akár közvetve is - hogy a PC-k ne húzzanak el a konzoloktól. Milyen hiba, hogy az Nvidia és az Intel kimaradtak a bizniszből és viszik előre a fejlődést, teljesítmény növekedést...Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb
-
jacint78
addikt
válasz #52815360 #37 üzenetére
Ja igen, az összevissza villogó textúrákat, meg eltűnő objektumokat már nem is említem. A betöltés végén lévő tökölés akkor szokott általában előfordulni és a megakadozás is, ha elfogy a VGA ram, de ezeknél nem erről van szó, legalábbis nálam, már többször ellenőriztem.
R9DEON
Én javarészt ultrán játszom AA nélkül, a nanóhoz képest a high elég gyengécske, még jó, hogy úgy nem akadozik meg.... Szerintem normális elvárás, hogy, ha 60-100FPS között megy a játék ne akadozzon meg...
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
Xelo
addikt
itt is vajsima, semmi microstutter vagy egyébb akadás. bf4 64player multi, 1080p lightning illetve effects high többi ultra 4×msaa nagyon ritkán esik 60 alá az fps és ténylegesen simán fut. ellenben az új doom 50-70 fps és sokkal kevésbé folyamatos érzés a szememnek. várjuk a vulkanos patchet
-
sayinpety
tag
Nincs egyedul AMD valoban. Am multi platform piacvezetok.
Egy honapos felmeresunk:
GCN target 63 millio gamer
Maxwell target 17 millio gamer
Kepler target 9 millio gamerMas architecturet nem tamogatunk mar.
NVtol regota kerunk built-in functionst. D3D12re Ballot lesz! Hasznaljuk majd.
Intel iGPU nem szamit. Nem eleg gyors. -
Gpety
tag
válasz távcsőves #45 üzenetére
Nevetni lehet, azon is megteheted, hogy van, aki 5 éve ugyan azt a CPU-t gyártja (ami már megjelenésekor is gyenge volt) és a GPU-i is ordas teljesítmény/fogyasztás lemaradásban vannak, az abszolút csúcskategóriában pedig labdába sem tudnak rúgni. Ja, ez inkább siralmas.
Jobban belegondolva egyébként ki tudja milyen megállapodások vannak a háttérben, lehet hogy az AMD pont azért bénázik annyit mostanában, mert akiknek a konzoljaihoz SOC egységet szállít, azok azt szeretnék, hogy a PC piac ne is haladjon előre...Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz idegen lény #25 üzenetére
Igen, de maga a PS4 valószínűleg túl gyenge lesz az AAA kategóriás VR címekhez. Ez nem hiba, csak ahogy ma egy középkategóriás gamer konfig sem lesz elég erős a jelenlegi konzolok sem. Ha a PC-n sikeresen szerepel majd a VR, a Sony-nak muszáj lesz lépnie és ha a Sony lép, az MS-nek is kell.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Gpety
tag
válasz Tigerclaw #47 üzenetére
Már léptek, októberben jön a PS4 Neo is. Ezzel gyakorlatilag az olcsó húsnak híg a leve bukást ismeri el a Sony. Durván erősebb GPU lesz a NEO-ban, kb 3-4 szeres teljesítménynövekedést várnak. A CPU-k állítólag a harmatos Jaguar magok maradnak, de legalább már nem 1,6, hanem 2,1 Ghz-n.
Akár PS5-nek is hívhatnák, de attól önérzetesebb a Sony, minthogy egy ilyen buktát nyíltan bevalljon...Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DirectX 11 és 12 esetében ez teljes egészében csak AMD GCN-en működik.
A Vulkan API-val a SPIR-V már eleve tartalmazza a readFirstInvocationARB-t, a ballotARB-t és a gl_SubGroupInvocationARB-t, csak nincs még olyan GLSL specifikáció, ami ezeket kihasználhatóvá teszi. De elvben a SPIR-V szabványossága miatt az a shader, amit az AMD-re lefordítottak és a fenti három funkciót használja futtatható Intel és NV hardveren is. A többi funkció viszont itt is csak AMD GCN-en működik.
Annyi adalék, hogy az NV a GDC-n mondta, hogy egy ballot shader kiterjesztést elérhetővé akarnak tenni DX12-re még idén, amihez ugyan nem lesz jó a konzolos shader, de a funkció legalább meglesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.