Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
musculus
tag
Jogos a feltevés, de itt egy kép:
Oculus rift hátulról
Nem kijelző van a szemed előtt, hanem egy lencserendszer. Ha kijelző lenne, tényleg kancsalítani kellene, és tényleg baromira elfáradnának a szemmozgató izmok.
Mivel a szem (az izmok segítségével) úgy fókuszál, mintha egy távoli képet látna a gazdi, nem fárad ki.Nem fárad ki ilyen módon, a többit pedig meglátjuk, én biztos beruházok (nem első körben, persze)
-
zed01
őstag
"A VR headsetek esetében a házimozizás, és a lehető legzavartalanabb, a külvilágot teljesen kizáró, a teljes látóteret kitöltő képpel a mozitermek hangulatát könnyedén megteremtő házimozizás természetesen adja magát."
Lehet hogy a mozinak is vége lesz, mert legyőzi a konkurencia? A videotékákat legyőzte.
-
Spirit
őstag
Nem akarok bunkó lenni, de lencsékről hallottál már?Nem a konyhában lévőről, hanem az optikaiakról. Senki nem várja el Tőled, hogy 5cm-re fókuszáljon a szemed. A végtelenbe fogsz fókuszálni, mintha távolra néznél. Ha esetleg nem látsz jól távolra, van állítási lehetőség az eszközökön.
-
djgeg
őstag
válasz
oraihunter #53 üzenetére
Már szó esett az európai disztribúcióról már a fejlesztői változatnál. 350 EUR egy az egybe váltva számoltak vele. Legalább is egyszer ezt felelték, de még nem let belőle semmi. Ez már is 100 e Ft.
A fogyasztói változatnál elvileg, olcsóbb lesz valamivel, szóval a 100 e Ft kezdő ár EU-ban egyáltalán nem elszállt ötlet... -
Hiftu
senior tag
Occulus Rift + Skyrim:
https://www.youtube.com/watch?v=1KRVFBtbaGE
A srácnak idegesítő hangja van, de ha bírjátok, akkor más videóját is megnézhetitek.
-
oraihunter
aktív tag
válasz
mentoloshypo #5 üzenetére
Én sem hinném , hogy 100 dolláros áron rajtolna. Sőt még a 100.000Ft-os belépőt is elég kizártnak tartom.
Talán az 500 dollár, és mire európába ér, 500 Euró lehet reális kezdésnek. És bár csak ne lenne igazam. -
Mister_X
nagyúr
Mint írtam, valahogy be kell csapni a szemet (agyat). Hogy ez hosszú távon milyen hatással lesz... Ki kell próbálni, aztán ha jó, akkor csak a NerveGeart kell megvárni.
@TESCO-Zsömle: a 3DS kijelzőjén a fényt egy nanorács (vagy mi a rák) téríti el pixelenként a megfelelő irányba, így kapja meg a szem a két különböző képet, amit az agy összemos 3D-vé. Nekem valahogy ez mégsem működött, mindig láttam mindkét képet, míg másoknak nem volt bajuk ezzel - betudtam annyival, hogy az én agyam nem lehet ilyen olcsó trükkökkel becsapni
A lényeg, hogy papíron minden adott, aztán bele kell venni az egyenletbe a személyt is.
-
TESCO-Zsömle
titán
Csak azért, mert az megmagyarázná, hogy miért nem működik nálad a "Cinema3D". Az embernek ugye ott van térlátása, ahol a két szem látótere lefedi egymást. Ha a szemtengelyek távolodnak egymástól, ez az átfedett terület távolodik, ha közlednek egymáshoz, akkor a tér közeledik. Te azért nem tudod a TV-n a 3D-t látni, mert túl közel van, míg a moziban sokkal messzebb ülsz a vászontól, így az már a látótered "normálisan működő" részébe esik.
De ez csak logikai alapon történő fejtegetés, nem vagyok se orvos, se látszerész.
-
mad1
veterán
-
musculus
tag
Az Oculus weblapjáról:
"WILL THE OCULUS RIFT CAUSE EYE STRAIN AFTER EXTENDED USE?
The Oculus Rift causes very little eye strain, particularly compared to other standard displays or headmounts.
Normally, when you take a break from using a monitor or TV, the idea is to give your eyes a chance to focus and converge on a distant plane. This is a natural position of rest for your eyes.
With the Oculus Rift, your eyes are actually focused and converged in the distance at all times. It’s a pretty neat optical feature."Tehát távolba fókuszál a szem, széttartó szemtengellyel. Nem fogja olyan módon károsítani a szemet, mint a mobilozás, ahol nagyon közel nézed. Köszönhető mindez egy ügyes lencse-tükör rendszernek.
-
#79621120
törölt tag
Számomra semmit sem ér ez az egész 3D-s és VR technológia .
-
Revolit
senior tag
Miért van olyan érzésem, hogy két szemmel próbálsz meg fókuszálni egy közeli tárgyra/ujjadra?
OR-ben két különálló kis monitor van a két szemnek. És ha egyik szemed lecsukod, rögtön tudsz fókuszálni közelre is, mindenféle megerőltetés nélkül. Ráadásul lencséket fognak használni, amivel a fókuszponttal is tudnak játszani.(#20) mentoloshypo: miért ne gondolnának? Szerinted ilyen suta emberek fejlesztik az évtized egyik legnagyobb durranását a szórakoztatóiparban? Amint feljebb is írtam, KÜLÖN monitorok lesznek a szemre, és lencséket is használnak a megfelelő fókuszpont és FOV elérése érdekében. Ráadásul elég csak megnézni a reakció videókat meg cikkeket a neten. Nem igazán panaszkodnak ilyesmire, pedig ezek még a legelső DEV kitek, aminél már a második DEV kit is sokkal jobb, és a végleges még jobb lesz. Vagy legalább is ebben hittem eddig, csak aztán cukkenberg rájött, hogy neki ez kell....
-
haxiboy
veterán
TV-knél 2 féle 3dtechnológiát használnak :
1. Polarizációs : Passzív szemüveg, egyszerre jelenik meg a két kép a képernyőn ezért a "látott" felbontás csak fele a natív felbontásnak. A fény polarizálva van a szemek számára így a bal szemnek való kép vízszintesen a jobb szemnek függőlegesen van polarizálva (vagy fordítva). A mozikban általában ezt használják.
2. A képkockák egymást követik először az egyik aztán a másik szemnek, ezek használják az aktív szemüvegeket amik, ha alacsony HZ-n működnek akár láthatóan vibrál. Egyszer az egyik szemet "takarja" ki egyszer a másikat. A GeForce2-es korszakomból emlékszem még egy 1000ft-ér megvásárolható 3d szemüvegre amit CRT monitorokkal lehetett használni.3. Technológia ami a VR szemüvegeknél is használatos. A két szem két külön képet lát, de nem egy képernyőn hanem szeparáltan. Ezt a technológiát használták már a sztereoszkópoknál is amit már 1838-ban feltaláltak. Igazából ezt gondolták tovább később mozgóképekkel : Autosztereogram néven. Most ugyanezt a technológiát elevenítik fel csak nagyfelbontású kijelzővel, és mozgásérzékeléssel felvértezve.
Egy-egy szemtengelyferdülést szenvedők között -bár nem vagyok orvos- szerintem nagy külömbség van, több ismerősöm is van, van aki a 3dtv-t nem látja 3d-nek, de van térlátása. Van olyan akinek abszolút mélységérzete sincs. Szerintem ez a ferdülés mértékétől függ. De akinek van "rendes" térérzékelése, az nagy eséllyel a VR szemüvegek is 3d élményt fognak nyújtani.
-
mad1
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #39 üzenetére
Erdekes hogy sem a horizontalis sem a vertikalis felezett 3d-t nem latom.Szemtengely ferdulesem van.
A moziban ugye nem felezett,es megis latom.Szoval szerintem nem ugyanaz mint a moziban latott 3d.
Ezert is reklamfogas rairni hogy "Cinema" .A VR re visszaterve,kiprobalom es ha jo, pont ezert fogom megvenni 100k koruli aron is.
-
Z10N
veterán
válasz
mentoloshypo #38 üzenetére
Persze, jogos es ertheto.
#40: Kozben rakerestem es tenyleg dolgoznak rajta mar egy ideje. A tech felvasarlasok kozott is vannak ebbe a profilba illo cegek. Ezekszerint nemsokara varhato toluk is bejelentes e teren.
Ezuttal tenyleg lesz forradalmi attores, akar eroltetve is ennyi penzzel (M$, FB, $ONY). AR-nel a Gugli, majd az "iVision" az Appl€-tol.
-
Schuerue
csendes tag
válasz
mentoloshypo #38 üzenetére
Konkrét termékbejelentés nem volt. Azt azonban már hivatalosan is elismerték, hogy dolgoznak rajta. Nem is most kezdtek neki.
-
.LnB
titán
Egyébként miután a FB megvette az OR-t. Csak én vizionálok olyan virtuális világot mint ami a Surrogates c. filmben van? (Jo ott azért más mert robotok stb stb.) De ilyen virtuális Facebook. Mint a Secound Life.
-
Z10N
veterán
válasz
mentoloshypo #5 üzenetére
Az M$-tol meg nem lattam bejelentve VR eszkozt az XO-hoz meg ugy egyaltalan. Nem FB-t akartal irni?
-
haxiboy
veterán
Szerintem 50-60 ezer forintig vállalható az ára....Egy középkategóriás monitor kerül ennyibe. Előttem szólóknak pedíg : komoly kutatások voltak/vannak a VR veszélyeiről és az eredmények 99%-ban megegyeznek, az agy képes külömbséget tenni még a legvalóságosabb VR és a valóság közöt, kivéve néhány szélsőséges esetet amely nem a szemüveg, mint inkább az azt használó személy "hibája".
-
ng0ofy
KORREKTOR
Nem kell ezt off-topicban írnod, nagyon is a témához tartozik sajnos!
A horrorokon, idióta meséken és nyálzenén felnőtt korosztálynak viszont kell az a plusz, amit a VR ad, mert kevés a FullHD tömör gyönyör. Nem az számít már ma sem sokszor egy játéknál, ami főként arra való, hogy lekösse a figyelmét az embernek, hogy milyen élményt ad közösségi vagy logikai szempontból, hanem kőkeményen a látványra és valósághűségre van szükség. Lesz célközönség bőven. Kicsit viszont félek attól, hogy még többen beszorítják az életüket a három fal és monitor közé, de ezzel az eszközzel már a falak sem lesznek (:
-
válasz
mentoloshypo #5 üzenetére
külföldön 50ezer, itthon 100.
-
olbaidhun
őstag
Nagyon köszönöm a cikket. Az első oldal jött be nekem is a legjobban.
Várjuk a további híreket, eseményeket ezügyben!
-
Reaper
őstag
Jó ez a cikk, tetszett a kezdetekről rész, főleg a VFX1 azzal a szerintem zseniális controllerrel.
Én tuti, hogy kipróbálom, amint lehet majd az Oculus végleges példányát, aztán majd olvasgatom a fórumos visszajelzéseket, szemfájás, egyéb kockázatok és mellékhatások tekintetében.
A függőségről annyit, hogy amíg egy sima online játék is képes elérni azt, hogy az illetőt semmi más nem érdekli, akkor ez már annyira nem oszt-szoroz. A függőségeket tudni kell kezelni, aki erre nem képes, az meg megérett a barátaitól egy tarkónvágásra. -
.LnB
titán
Meg aztán számomra van még egy érdekes megközelítése is a dolognak. Én nem nagyon nézek horror filmeket, és nem játszom horror játékokkal. Utóbbit, azért nem mert egyszer nekiültem a Doom3-nak, úgy rendesen. Sötétbe, füles a fejemen, felhangosítva. Aztán mikor kiugrott a lépcső alól egy szörny úgy felkiáltottam, majdnem leestem a székről. És egyből dobtam le a fülest a fejemről. Na most ha ehhez hozzájött volna egy VR a fejemen, szerintem én ott szörnyet halok
-
Ezzel az a gond, hogy nehéz kontrollálni magad, ha valóban olyan jó élményt ad. Én csak a Skyrimot tudom példaként felhozni, aminek, ha megcsinálnák az OR támogatását, sok ember valós élete (köztük az is lehet, hogy a sajátom) menne a kukába. A legutóbbi végigjátszás során 250 óra után hagytam abba, és bár a végére untam, azért elég durván be tudott szippantani. Na most képzeljük el az OR-rel az élményt, hogy a fantasy világ megelevenedik körülöttünk. Biztosan impozáns lesz, csak éppen meglesz az általad írt veszélye is.
Nem szoktam egyébként sötét jövőt festeni az új technikák bevezetésekor, de az Oculus Rift talán az a cucc, ami nálam is átlépi ezt a küszöböt. Ne értsétek félre, baromira várom, és ha tehetem, akkor day 1 vásároló leszek, de azt mondom, hogy a sok cyberpunk filmben látott technojunkie-k felé a második lépés valószínűleg az OR lesz.
-
gianni85
veterán
én 2 okból se csöppennék bele egyből.
1. 50ezernél többet semmiképp se adnék érte.
2. így is rossz már a szememe, nem szeretném tovább rontani, és ez a pár centiről kijelző sasolás biztos rosszabb mint helyes távolságból nézett tv/monitor -
.LnB
titán
Ez az a határ ami nekem már sok. A kinec még jópofa cucc volt, egy hónapig érdekes is. Aztán el is adtam. De ez a VR dolog szeintem már átlép egy határt amit nem kéne. Rengeteg rossz példát láttunk már erre néhány filmben. És én azt mondom azok a vészjósló jelenetek könnyen elképzelhetőek. Egyébként el fog terjedni, ha jól megcsinálják. Mert borzasztó függőséget fog ez okozni. De ehhez az kell, hogy jó legyen.
Engem is érdekel, ki is próbálnám. Hosszú távon viszont nem használnám. -
Spancho
senior tag
Olyan lesz mint egy pc-s kormány/gázpedál.
A normális jó drága lesz.
Az elején kb használod egy hétig aztán megy a szekrény aljára.
Néha még előveszed ,vagy eladod. -
Mister_X
nagyúr
Arra leszek kíváncsi, hogy hosszú távon mennyire egészséges ez? Mármint a szemnek, elsősorban. Lehet velem van a baj, de ha ráragasztok valamit a szemüvegemre/olyan távolságba rakom az ujjam, akkor nem tudok ráfókuszálni. 5-6cm után már tudok, de az fáj. Ezek az eszközök is ilyen távolságban vannak. Valahogy be kell csapniuk a szemünket ahhoz, hogy hosszú távon is viselhető legyen és ne dobja a sarokba az user fél óra után, de vagy így - vagy úgy, ez nem néz ki egészségesnek.
-
HyP3b0y
senior tag
válasz
Televan74 #16 üzenetére
Pedig ha belegondolsz egy király monitort veszel, gyakorlatilag valós 3D, mert a két szemed valós időben különböző képet lát, végleges verzió még felbontásilag is erősebbnek ígérkezik mint FullHD, arról nem beszélve hogy távolra én picit rosszul látok, de nem fog kelleni a szemüveg
És akkor még giroszkóp meg anyámkínja és ezt töredékárban ahhoz képest amennyiért egy 3D-s, aktív shutteres szemcsivel, bazinagy tv-t megkapsz. (ami persze élményben meg sem közelíti azt amit ez tud nyújtani)
Úgyhogy én talán filmnézésre is szívesebben használnám. Füles fel, rift fel, nem zavarok a mélynyomóval senkit és a kép is akár több mint moziélmény
-
mad1
veterán
Vajon ezt mar erzekelik a szemuvegesek is?Mert mozi 3 d t erzekelem,de a sztereoszkopikust nem.
Es rameri az irni pl az LG hogy "CINEMA 3D" a teveire... -
djgeg
őstag
Azért ne essünk a ló másik oldalára se... 30.000 Ft semmire se elég. Ocolus Rift árát tekintve (developer) 70k (plusz vám áfa). Mivel a tervek szerint a felhasználói változat olcsóbb lesz azért adhat egy jó ár irányvonalat.
30 k akkor se lesz pár éven belül, ha elterjed... Nem kell őrült elvárásokat lefektetni... Monitorra kiadunk 70-200 e Ft-ot akkor erre is kiadhatunk egy 70-100 at mire ide ér. Én személy szerint már elő is rendeltem a 2 verziós Ocolus Riftet. Be vagyok pörögve a dologtól...Egy dolgot várok nagyon, egy OS kezelőfelületet és le se venném a fejemről...
-
S.J.M.
senior tag
válasz
gyáliSanyi #1 üzenetére
És "nagyon" jól működött: http://youtu.be/9kBMscW_dVg?t=6m43s
#orichalcos: Amúgy meg jah, nincs köze a VR-hez.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
gyáliSanyi #1 üzenetére
Ennek köze nincs a virtuális valóság szemüvegekhez. A Konami laser scope a NES-hez volt egy kiegészítő, és hangutasításokkal működött.
-
Thodeus
aktív tag
válasz
mentoloshypo #7 üzenetére
Szvsz ha népterméket akarnak a konzoljukhoz akkor szerintem megállnak a 300-400, dollár(de inkább az előbbi, de persze euróban már ott vagyunk megint) között, mivel ezt is a szoftver adja el, illetve tartja életben így a minél több annál jobb.
-
Schuerue
csendes tag
válasz
mentoloshypo #7 üzenetére
Ugyanakkor lépéskényszerben is vannak. Mivel ha az Ocolus Rift vagy a gomba mód szaporodó kihívóinak bármelyike befut PC és mobil platformon, akkor csúnyán visszaesik a konzolok vonzereje, ha nem tudnak hasonló szolgáltatást és legalább hasonló áron elérhetővé tenni.
A Sonynak eddig is ott voltak a videoszemövegei, amiknél meg is melítik, hogy játékhoz is jók, de nem nagyon pörgették rá a marketinget a 700 meg 1300 fontért kínált cuccokra. -
mentoloshypo
senior tag
-
Schuerue
csendes tag
válasz
mentoloshypo #5 üzenetére
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a konzolnál drágábban adni ostobaság lenne, mert az sokaknál (még a vastag pénztárcás technománoknál is) kiverné a biztosítékot.. De hogy sokkal olcsóbban adnák az is eléggé valószínűtlen sajna.
-
Bjørgersson
félisten
Személy szerint én nagyon jól megvagyok az egész nélkül, sőt.
-
Televan74
nagyúr
Nekem csak az árral van bajom. Árérzékeny vagyok. 15000-20000 Forint között bármikor bevállalnám az élményt. Max. 30.000 Ft -ig, de ekkor már szívnám a fogam. Ha 30.000 Ft alatt megcsinálják, bármikor vevő vagyok rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 2TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Okos Playstation 3 HEN - Telepített játékokkal
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest