- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
Hirdetés
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Y - ban már nem rossz az anyaghasználat. Igaz a (magyar) ára is sok.
A Tesla töltésénél nem is a teljesítmény a lényeg, hanem hogy ennyivel tudod is tölteni a Supercharger - eken. Míg más autóval kereshetsz Ionity - t horror áron, de valószínűbb, hogy be kell érned az 50 - es töltőkkel, mert a közelben nincs más.
I4 20 millióról indul, mire konfigurálod Y szintre az is lesz 25 millió. Aztán mehetsz vele az Ionity -kre, ami a VW vezére szerint sem egy prémium élmény. [link] -
Eniko89
tag
válasz Juhaszatti #51 üzenetére
De megállok, bárhol. Töltőállomás sem kell hozzá. Akár egy erdő közepén.
Látom, a lényeg átment.[ Szerkesztve ]
-
válasz 7Heads Drago #41 üzenetére
Személy szerint leszarom, hogy mennyi idő alatt vagyok álló helyzetből 100-on, viszont ez az az érték jelen pillanatban (a fogyasztás mellett), amivel a legjobban meg tudod állapítani egy autó hajtáshatékonyságát. Ennek az id4-nek (meg úgy az összes jelenlegi elektromos autónak) a legnagyobb problémája jelen pillanatban nem is a leadott teljesítménye, hanem az önsúlya, meg hogy csak egy vastagtalpú bakancs formába képesek belegyömöszölni, ami aerodinamikailag sem hatékony.
Az már az én személyes tragédiám, hogy hányok a suvoktól, nem is annyira a külső megjelenés, mint inkább éppen az öncélú súly-légellenállás (emiatt fogyazstás) értékeik miatt. Persze még inkább ez, mint hogy htb anyuci a dízel kompakt szuvval hordja az oviba a trónörököst.
Autópályára meg lehetünk akármilyen zöldek, aki hetente 2x átszel egy országot (nem a kárpát-medence mélyén megbúvó, kisebb szövetségi állam méretű geopolitikai képződményre gondolok), ott marad a dízel a hatékonyság királya, nemigen van miről beszélni. Csak a városok ne ezekkel az autópályacirkálókkal legyenek tele, mert ott a hatékonysága is elveszik, a szennyezőanyag kibocsátása meg aránytalanul megnő.
És ha már itt tartunk: sajnos a népességnövekedéssel az autózás önmagában válik fenntarthatatlanná. Hosszú távon nem lesz járható út, hogy több millió munkavállaló egy 4x2 méteres dobozzal ingázzon napi szinten. Egyszerűen az életteret veszik el. Pont most olvastam, hogy különösebb népességnövekedés nélkül németeknél már 110 körül van a 100 háztartásra jutó gépjárművek száma. Tudom, nekünk is van kettő...
Szerk.: Nem tudom a megoldást a problémára, azt tudom, hogy mindegyikkel vannak gondok. Személy szerint nem akarom egyiket sem betiltani, csak muszáj lenne szabályozással, vagy tudatosságnöveléssel afelé terelni a népeket, hogy ne csak önös érdekből, pláne ne esztétikai szempontokból, vagy magamutogatásból válasszanak közlekedési eszközt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Füleske
addikt
Ja, ha valaki 50 - el megy az I3 - mal, akkor le bírod gyorsulni 60 - al? [link]
Drágább, mint a belső égésű, az alap kategóriában. De a luxuscikk az nem a villanyautó 10-20-30 milliója. Ennyiért mások egy kezükre vesznek ékszert. Na az luxus.
Az adózás terén amíg nincs nagyon sok villanyautó, addig nem fog változni semmi. Inkább majd a belső égésűek fognak többet adózni, lásd Norvégia, valamint egyre több lesz a no-go zóna.
Az megvan, hogy az akku 95 százalékban újrahasznosítható, és hogy egyre nagyobb a napenergia aránya itthon is? [link] A kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás mennyire szennyezi a környezetet? -
Eniko89
tag
Nem, arra az agyatlan szituációra gondoltam, amikor szabályosan közlekedsz
az autópályán 130-cal és megérkezik a nyakadra eszetlenül a villanyidióta
160-nal és eszeveszetten tol vagy villog. Na akkor szoktam az ilyen lángésznek
megmarkolni jobban a kormányt. Azért az arckifejezésüket imádom ilyenkor. -
Füleske
addikt
válasz parandroid #54 üzenetére
"csak egy vastagtalpú bakancs formába képesek belegyömöszölni"
??? Az elektromotornak konkrétan kisebb hely kell, mint a belső égésű társának, az akku meg lapos. Pl. az e-Niro - ba/Konába utólagos első csomagtartót is gyártanak, annyi a plusz hely elöl. "Hűtőrács" is csak alul van, tehát a légellenállás is kevesebb.
Nem, ez manapság az eladható forma, tehát ebből csinálnak többet. Vagy a Model3, Model S is bakancs forma lenne?
A dízelek szerintem kiválthatóak hibridekkel. Az szerintem jelenleg egy jó kompromisszum annak, aki sokat pályázik és nincs 20+ milliója egy Tesla - ra, vagy nincs kedve töltögetni.
A többivel nagyjából egyet értek. -
Füleske
addikt
160 - nal nem tud egy I3 megérkezni, mert 150 a végsebessége. Ez egy városi autó, 150 - nél a virsli gumikon már egyáltalán nem biztonságos, szóval kissé kételkedek. Hány ilyen eset történt? Vagy a sokból csak ezt jegyezted meg, csak a zöld rendszám miatt? N+1 belső égésű autó megy pályán 150-160 körül. Azokat is lenyomod a 105 lovas autóddal?
-
-
sfefe
őstag
Mit tudtok rágódni ezen a témán... Aki akar elektromost vesz aki nem akar az nem... Aki akar suv-ot vesz aki nem azt az mást...
Kinek ez jön be kinek az...Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
-
Azt még hozzátenném, h a nem elektromos autók ára folyamatosan nőni fog az elektromos autóké meg csökkeni. Hogy miért. A belső égésű autók rengeteg alkatrészt tartalmaznak, környezetvédelmi adók súlytják, már nem fejlesztik tovább, kihal mint a lovaskocsi.
gyuszos:
A fizetés van elmaradva norvégiához képest, ha van pénz megugrik az e autók aránya. Nem lehet mindenki fogorvos vagy gázszerelő.[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
-
Rolly
veterán
13000 km alatt 2-2,5 órát töltöttem út szélén töltőn... Pedig csak 200-300 km hatotavot tud az e208 (időjárás és sebesség függvényében...)...
25m az Y ennyiért Mr BMW ízét kapok... Vagy 20 körül tetőn q4et...
I4en mit kell felkonfiguralni? Alapból 19-20m... Cirka 400 kmt tud autópályán... :)
Évi 20e kmt megyünk évi 3-4 ionity töltés és 3-4 sima 50es mobiliti nekem belefér...
Inkább felrakok rokonokhoz 3 fázisú dugót és még van oldva a töltés :)
Ja és hamarosan várható, hogy a Tesla töltök egy része is publikus lesz...
-
-
Füleske
addikt
Ez így egy "kinek mi a fontos és mi tetszik" beszélgetés lett. Ha neked jobban tetszik a BMW vagy a Q4, akkor azt vedd. A Tesla töltésben, töltőhálózatban és szoftverben a legjobb. Ha ezek nem fontosak vagy más dolgok fontosabbak, akkor bátran válassz mást. Nem kötelező Tesla - t venni, nekem sem az van, mivel az én felhasználási szokásaimmal nagy részben nem tudnám kihasználni az előnyeit.
-
Rolly
veterán
Vezetés közben nekem a navigáció kell lehetőleg olyan ami forgalom infokkal kalkulál... Ez a gyári navikban nincs... Így számomra az Android autó fontos... És akkor már van normális navi...
Ezen túl mit tud a Tesla ami másnak nincs? Nekem talán a töltővel tervezés hiányozik csak... Bár Budapest Békéscsaba Teslaval se jobb mint az e208cal vagy e2008... Pedig ezek 4-9 millióval olcsóbbak... M3hoz képest... És belső minőségben köröket vernek az M3ra...
Töltök amerre van Ionity vagy más hpc ott már ez az előny sincs meg... főleg ha a Tesla is megnyitja a töltőket...
-
“Vezetés közben nekem a navigáció kell lehetőleg olyan ami forgalom infokkal kalkulál... Ez a gyári navikban nincs... Így számomra az Android autó fontos...”
Ezt mondjuk a bmw speciel tudja (természetesen belsőégésű modellekben is), van saját sim kártyája is az internethez. Mondjuk android auto, és apple car playt is tud. Azért ez sem egy nagy wasistdas manapság. Nem a bajorokat akarom amúgy kihozni világelsőnek, biztos más is tud ilyeneket, de róluk konkrétan tudom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Szakiii
addikt
Egyébként elektromos autók terén tényleg nem erősek a németek, de nem hiszem hogy ez feltétlen véletlen lenne. Messze legtöbbet öltek a belsőégésű motorok fejlesztésébe ezért érthető hogy a kivezetés tovább tart. A többiek meg gyorsan próbálnak előnyt kovácsolni a helyzetből ami teljesen jogos, vásárlói oldalról meg aki elektromost akar érthető hogy ezek miatt nem német prémiumokat nézeget.
De azért azt is hozzá kell tenni hogy mindenre is továbbra is egy belsőégésű motor a jó, ezért nem csoda hogy ezek a prémium márkák még nem erőltetik ezt a vonalat.
Személy szerint még mindig nem tudom miben jobb egy model 3 egy 330xd-től, gari után úgyis cserés mindkettő annak aki újonnan veszi ezeket. És csak a bmw mellett tudok érvelni.
Teljesen felesleges norvégiát felhozni akkora gazdasági szakadék van a két ország között hogy semmi értelme a párhuzamnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
opr
veterán
Ugyanolyan szintre konfiguralva is olcsobb, mint a model Y?
Mert altalaban ez szokott lenni a problema, hogy katalogusarban persze, sok osszehasonlithato auto olcsobb, csak aztan amikor az ember elkezdi ugyanarra a szintre konfiguralni, akkor ki szokott derulni, hogy jobb esetben kb egy arban van a ket auto, csak a Tesla-bol nincs "fapad" verzio.
Mondjuk a masik oldalrol nezve ha valakinek nincs igenye a sok extrara, akkor meg minek fizetne erte feleslegesen.Amugy nekem nagyon tetszenek ezek az elektromos autok (pedig imadom a sokhengeres (minimum 6), szivobenzines, hatsokerekes autokat is), de valahogy eddig egyik se talalt be.
A hulye Tesla-ban lassan a gazpedalt (ok, ok, gyorsitopedal...) is erintokijelzorol kell majd kezelni, a tobbi meg vagy nem hatekony, vagy szamomra egyenesen ronda, vagy szoftverben fos, vagy akkuban keves, vagy... Szoval valami mindben van, ami miatt azt mondom, hogy nem, ennyi penzt nem er. Pedig nagyon bejon az instant "gaz"reakcio, meg a nagyon csendes kabin.
Plusz az is visszatart, hogy akarhany nem Tesla hosszutavu tesztet nezek ezekrol, mindben meg van emlitve, hogy "road trip"-re nem annyira ajanljak, mert az ionity meg stb toltoknek kb penzfeldobas van, hogy mukodik-e mikor kene, vagy nem.Most ugy nez ki, hogy ebbol az lesz, hogy a kovetkezo valami hybrid lesz (valszeg Lexus, az eddig nagyon bevalt), aztan nem early adopterkedek, 5-10 ev mulva biztos lesz olyan, ami nekem is minden teren megfelel. Akkuban/hatotavban amr most is tudjak a jobbak amit En elvarok, azaz hogy kb 2-300km-enkent egy ~20-30p-es megallo alatt vissza lehessen tolteni belejuk ugyanennyit, 2-300km-enkent ennyi idore meg ugyis megallunk nyujtozni, pisilni, ilyesmi.
ui.: Az mar az egyeni szemelyes problemank, hogy asszonynak is meg nekem is az auto formaju autok tetszenek, ezeket a bakancs meg alig hasznalt szappan formaju undorito SUV-okat borzasztoan utaljuk, ez meg elegge szukiti a potencialis autok koret. Model3 formara meg belefer, Model S-re ugyse lesz penzem (meg ez az uj "yoke" kormany valami borzaszto, ha fizetnenek erte se kene), talan meg az egyteru format el tudjuk fogani, szoval... Leszunk bajban, ha eljutunk addig.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#16820480
törölt tag
-
Füleske
addikt
Nem tudom mit értesz német prémiumon, de szerintem azok pont jól sikerülnek. Más kérdés, hogy persze drágák, de ezek belső égésű megfelelői is drágák. E-tron, E-tron GT/Taycan, EQC, EQS szerintem jól sikerültek. Az I4 is jónak tűnik. (a kinézetet most hagyjuk)
Norvégiát azért hoztam fel, mert ott széttámogatják az elektromost és adóztatják a belső égésűt. Nem a gazdasági szakadék miatt vesznek ennyi elektromost. Viszont tíz év múlva támogatás nélkül is ugyanott lesz az elektromos és a belső égésű autók ára - mindkettő sokba fog kerülni.
Próba nélkül nem fogod megtudni, hogy miért jó az elektromos autó. Lehet bérelni is, keress rá, ha érdekel.
#83 opr : Ioniq 5?
-
opr
veterán
Az még a listán van, meg fogom nézni, bár a töltők problémája érinti őt is (mint mindent, ami nem Tesla), plusz a Hyundaiokban a bőr meg a varrás általában valami mocsok hitvány minőségű, legalábbis a hybrid ioniq-ban biztosan, már kb új korában olyan, mint egy normálisabb bőr bő 10 évesen.
Meg fogom nézni, mert amúgy minden másban nagyon tetszik (design csillagos ötös), de ezektől picit tartok.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Felesbandi
senior tag
Ha esetleg nem dragabb autoja lenne, nem lehetne negativ velemenye rola?
En kb fel ev mulva tervezek autot venni. A legnagyobb deal breaker nalam pont az, ha a kormanyon erintos gombok vannak. A haptic feedbacket cseszhetem, ha azt azutan kapom miutan mar a gombot "megnyomottnak" erzekelte.
-
opr
veterán
válasz Felesbandi #87 üzenetére
Hú, igen, azt ne is mondd, legnagyobb baromság, amit valaha valaki kitalált. Pláne zongoralakkban. El nem tudom képzelni, ki volt az a barom, aki kitalálta. Külön külön is borzalmas ez a kettő, de együtt... Blah. Borzalom.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Felesbandi
senior tag
Szerintem nincs esz erv mellettuk egy autoban. A kormanyon levo gomboknak pont az a lenyege, hogy a gyakori funkciok konnyen elerhetoek legyenek. Hagyomanyos gombokat ki lehet tapintani vezetes kozben, ezeknel viszont le kell venned a szemedet az utrol, ha biztosra akarsz menni, hogy jo gombot nyomj.
A zongoralakk kialakitas meg arra jo, hogy a bemutatotermekben a sok neonfeny kozepette szepnek es futurisztikusnak hasson minden. Cserebe 1-2 ev mulva gazul nez ki.
-
opr
veterán
válasz Felesbandi #91 üzenetére
Nem kell ahhoz egy két év. A zongoralakk undorító, mire hazáérsz a szalonból.
Por, ujjlenyomat, szó szerint bármi, és azonnal undorító.
A szalonban mondjuk jól néz ki, az tény, csak éppen 3 percenként valaki átmegy rajta egy ronggyal, különben a büdös életben nem tudná eladni.De amúgy igen, jó, hogy mondod, nálam ez is kizáró érv. Ha egy mm2 zongoralakk is van az autóban, az kizáró tényező. Finnyás egy ember vagyok, büdös életben nem lesz ebből új autó.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
Meg az Audi Q4 is olcsóbb felextrazva mint az Y... Pedig az az id4 hez képest belsőben más dimenzió (anyag használat, kidolgozottság)...
De pl én nem adnék 4 millióval többet egy Model3 SR+ ért a mostani e208ashoz képest...
Pedig:
- elviekben DC lassabban tölt (25 van 27 perc a 10 80)
- kisebb a 208as akkuja 45 van 52
- kisebb autó (sajnos tényleg pici az e208), bár ebbe belefér egy 60*60es doboz a Model3 csomagtartójában nem biztos a 4 ajtó miattMagyarország olyan kicsi hogy nekünk Pest mellől az egész ország bejárható, ha a célállomáson van AC töltő... Békéscsaba mellé járunk vele még Kiskőrös környékére...
De voltunk már (Vác, Dobogókő, Esztergom, Balaton (Tihany), Eger, Szolnok, Szeged, Kecskemét, Kiskőrös, Békéscsaba, Baja, Pécs) az ország nagy részén télen azért rendszeres DC töltés...
Nyáron egy Dunakeszi-Pecs esetén pakson kell tölteni 10-15 percet... M3mal még nem kell... Kb hatotavban ennyi a különbség...
-
opr
veterán
Ezek szerint neked e208 van?
Pályán milyen a valós hatótáv? 100-140 között kb, klímával, zenével, stb szóval kényelmesen, nem spórolósan?
Mi az, amit szeretsz benne, és mi az, amit nem?
Ha nem akarod velem szétoffolni a topikot, jöhet privátban is.
Gyorsulás annyira nem érdekel, mostani is kb 8,5mp a 0-100, bőven tökéletes, ennél lassabbat azért nem akarok, de sokkal erősebb se cél."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Kinder
senior tag
Jah
Nekem amúgy azzal nincs bajom, ha vitázunk, ész érvekkel, főleg, ha van olyan gondolat, amit én máshogy láttam, de megmutatnak egy másik, működő módszert, arra azt mondom, okés, de a folyamatos lenézés, a kákán is csomót keresés, beszólogatás nem igazán tetszik.
Én azt hiszem, 6 év elektromos autózás után tudok pár dolgot, ha másból nem is, akkor tapasztalatból ( de amúgy mindig követem az új híreket, aktívan keresem is ezeket, tehát nem csak akkor olvasom, ha elémkerül valahol ), és szívesen segítek is, elmodom, amit tudok/látok/tpasztaltam, de itt valahogy nem ezt vettem észre.
[ Szerkesztve ]
-
g0dl
addikt
Én baromira nem látom, hogy ez a technológia beérett volna a tömeghasználatra.
De a sok szociológus európai politikus kitalálta, hogy baromi zöld lesz az 50%-kal nagyobb tömegű autókat legalább 50-70%-kal drágábban rákényszeríteni az európai vásárlókra.
De jó, csak a három releváns képzettségük hiányzik hozzá
- környzetvédelmi
- műszaki
- gazdaságiEgyébként pedig a koreai gyártók bőven lekörözték a nagy német gyártókat.
[ Szerkesztve ]