- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Projektor topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Így építsd a billentyűzeted!
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-vitya-
őstag
fene tudja, hogy ez most drága volt, vagy nem
mi eddig meg vagyunk elégedve
-=Витя=-
-
dabadab
titán
Á, Family Park!
"Wir sind die bärige Piraten
bärige Piraten"DRM is theft
-
pn4hvq
senior tag
Olvastam az első beszámolódat is az autóról, de én továbbra sem lettem "meggyőzve" (tudom, hogy nem ez a célod, csak a tapasztalataidat osztod meg velünk), hogy nekem ilyen járműre szükségem lenne:
"az M1-en legurulunk Győr melletti töltőig"..."1 óra alatt simán feltöltöttünk újra 100%-ra, így a költségünk 100Ft lett". Számomra a 100Ft hangzik jól az előző mondatrészekből .
Tudom, hogy nem kifejezetten hosszútávra van tervezve ez a hajtás, de engem ez bizonytalansággal töltene el. Bennem megfordulna, hogy "és ha a -10C fokban elakadok a hóátfúvásban, akkor meddig megy a fűtés a gyereknek (és nekünk)"?
Köszönjük a beszámolódat az autó részletes használatáról. Én azon a véleményen vagyok, ha nektek megfelel, akkor az szuper. Hogy nekem nem ez az ideálom, az pedig az én problémám . -
-vitya-
őstag
Nyugodt lehetsz, a bizonytalanságokat mi is éreztük. De belevágtunk... Kicsit kalandvágyból, kicsit azért, hogy elősegítsük a terjedését. ( minél több e-auto, annál jobb infrastruktúra )
Kicsit neked készítjük elő a terepet ;), kicsit rácsodálkozunk a jövőre.
Mert higyjen bárki, bármit: ez a jövő.Amúgy 20 perc alatt feltöltött, csak nem értünk vissza időben a kaja/pia/pisi trióból...
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
senior tag
Igen, a drágaságot ebből a beszámolóból nehéz megítélni... (A kétszeri ingyen tankolás, meg az otthoni diszkont töltés nem igazán teszi összehasonlíthatóvá. Az én autómmal ez kb. 20000 forint lett volna. Mármint Mo-n, az osztrák benzinárakkal nem vagyok tisztában, de én egy (akár magyarországi) tankolással megúsztam volna a dolgot. )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Doki16
addikt
Pont attól kell a legkevésbé félned, hogy ha elakadsz a hófúvásban akkor baj lesz. Ezek a kocsik már hőszivattyúsak ami nagyon hatékonyan üzemel. Több óráig el van simán alig pár százalék akkumulátorral.
Itt van róla egy videó a témában.Nem mellesleg egy benzinmotor télen nem túl meleg állóhelyzeti járatásban, míg egy ilyen elektromos fűtés állandó meleget tud termelni. Persze akkor szívás van, ha valaki pont 1%-al akad el
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Pontosan. Főleg egy olyan autónál amiben van hőszivattyú. Az instant nyomja a meleget 10-20 másodperc múlva. Télen én minden nap úgy használom, hogy jó előre telefonról beindítom és már a meleg leolvadt autóba ülök be. Nincs felesleges járatás, kapargatás, meg szenvedés mert nem lehet kilátni a párától.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-vitya-
őstag
de ez nem csak télen istenkirály amúgy
tudom, hogy 5 perc múlva el fogok indulni, az autó meg kint állt a nyári 35 fokban, bent a kocsiban 60 fok lehet kb...
Ekkor rábökök az applikációban, hogy kérném a klimatizálást, és mikor 5 perc múlva beülök a kellemes, hűvös utastérbe... Szóval nem csak télen jó ez ;-)
-=Витя=-
-
lalakov
senior tag
A biciklizés bicikliutakon történt? Bocs, hogy nem a kocsiról kérdezek, de pont külföldi, szép biciklis helyeket keresek, amit 1 nap alatt el lehet érni EV-vel.
-
-vitya-
őstag
igen. Tükörsima, tökéletes bicikliút.
itt egy térképes info oldal hozzá
90% a régi vasúti sín helyén, tükörsima aszfalt
5% lakott területen belül, normál utcában, tükörsima aszfalt
5% külön bicikli úton, nem a vasutat követve, ismét csak tökéletes aszfaltNAGYON gyönyörű táj, kicsit ritkás infrastruktúra (víz vételezés nincs minden sarkon, pl.) - de azért nem nyafognék, mert 10-15 kilométerenként volt minden mi szemszájnak ingere
(sajnos / szerencsére nem annyira felkapott turista célpont, így főleg kifőzde jellegű étkezés lehetséges, 3 féle étellel, amiből a rántott hús az egyedüli ami értékelhető - kivéve a Lunz-i tónál, ott nagyon jó hallevest ettünk!)
-=Витя=-
-
vadkörte
addikt
"Főleg egy olyan autónál amiben van hőszivattyú."
Néhány hete VÉGRE sikerült tesztelnem (kipróbálni) egy új, 52-es Zoe-t. A napon állt a kereskedés előtt, kint ~37°C, bent tippelni sem mertem mennyi lehetett. Beültünk a kereskedő sráccal, benyomta a klímát és alig 10 perc után már fáztam. Kollégám vatta új 0,9-es Clio-jának cirka 25 percébe telt, mire értékelhetően lehűtötte az utasteret úgy, hogy előtte járatta is kb. 15 percet. Az elpöfékelt benzin mennyiségét meg sem merem tippelni.
A Zoe-t szívem szerint azonnal vittem volna magammal, sajnos erre kb. 8millió ellenérvet tudtam felsorakoztatni. Igaz kicsit szűkösnek éreztem, viszont együtt tudnék élni a nyűgjeivel.Az időzíthető hűtésnek/fűtésnek ez a piszok nagy előnye. Nem a kemencébe/hűtőházba ülsz bele. Mellette a legtöbb EV-ben van ülés/kormány fűtés is.
Az eredeti cikkre is rácuppantam, mint a gyöngytyúk arra a bizonyosra. Nagyon örültem neki, hogy ilyen tapasztalatokat is megosztanak a portálon. A cikk alatti 1800+ kommentbe csak beleolvastam és hát, kicsit elszomorított amit ott láttam. Lehet túlzottan idealista vagyok.
Nincs EV-m, eddig összesen 2 alkalommal vezettem EV-t összesen kb. 30Km-nyit. Egy Peugeot i-On és azt a Zoe-t, ennyi kellett a meggyőzésemhez. Az autóhasználati szokásaim alapján az EV-ket nekem találták ki. Az évi futása az autómnak - 1997-es Opel Asta F 1.7TD - kb. 10-15E Km (vidéki megyeszékhely, NEM Budapest, a futásteljesítményt ehhez mérjétek) ennek ~90%-a városi használat, munkába járásra, ügyintézésre. Évente néhány vidéki úttal. Utódnak elektromost szeretnék, remélem meg tudom valósítani.
Üdv. V. Körte
-
-vitya-
őstag
Ne vesd el a használt autókat sem! Alig van mi elromoljon egy elektromos autóban, és a Te futás teljesítményedhez a Zoénál jobb belsejű, olcsóbb, kicsit használt autók is lehetnek alternatívák.
Én a BMW i3 94Ah verzióját mindenféleképpen kipróbálnám a helyedben.
(Zoét is teszteltem,. de az i3 belül jóval nagyobb! A csomagtartója kb ugyanaz. A BMW minőségibbnek érződik bent ülve - igaz elég ufo ) Az 52-es Zoénak persze nagyobb a hatótávja, de a BMW 200-240km-e is elégnek tűnik számodra.
A BMW sokkal tágasabb mint a Zoé, magam mögé elférek, klausztrofóbia nélkül, pedig 190cm vagyok!Szóval javaslom nézz meg ilyet is. Persze ha BMWt nézed, fontos, hogy ne legyen benne REX (range extender motor), mert azzal ugyanúgy jön a szívás, mint minden belső égésűvel (olajcserék, motorhibák).
Az irány jó, de próbáld olcsóbban, nyugodtan. Nem fogsz csalódni a használtakban sem!!
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
vadkörte
addikt
Mindenképp használtban gondolkodok. Újat max ha beesne egy lottó nyeremény Bár akkor is meggondolnám.
A BMW UFÓ-sága a legkevesebb. Én belül ülök, az, hogy a külseje kinek tetszik kinek nem, 20-ad rangú.
Sajnos olyan helyen élek, ahol a "lakóközösség" - 70%+ "C" típusú polgártárs - szó szerint bármire képes. Volt, hogy a garázsomat rá akarták borítani a kocsimra, csak azért, mert jó poénnak tűnt... Erre is gondolnom kell. Illetve a helykínálat is fontos. Mivel bár egyedülálló vagyok, de szüleimről is gondoskodnom kell, őket is szállítni kell az autóval.
A Zoe a 3 fázis hiánya miatt kiesik, a kiépítésének a költségeit inkább a kocsira költeném. A hármasikrek - Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero, Peugeot Ion - esélytelenek, a méretük és a vékony hatótáv miatt. Kia Soul-ban gondolkodok - a 33/30-as akkuval már élhető lenne számomra is - REX-et, vagy PEHV-t nem szeretnék. Ahogy PD/CR-TDI-t sem és kisturbós benzinest sem. Egyik nagyobb szívás, mint a másik.
Talán 1-1,5 éven belül kiderül meg tudom-e lépni az EV-re váltást.[ Szerkesztve ]
Üdv. V. Körte
-
TheJoeker
tag
Szuper téma, köszönjük az infókat!
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!