- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
2000 kilométer havonta.
Ez azért rengeteg. Ez az a futásteljesítmény, amire már dízelt vesznek, kivéve, ha pl taxiról van szó, tehát a városban teszi meg.
Nem igazán értem, hogy a napi összesen 6 kilométeres ovijárattal hogyan jön össze ez a hatalmas km szám. Ennyit még én se járok el a kocsival, pedig én alapból napi 70 km-t ingázok.
Ezt a km mennyiséget csak taxiként tudom elképzelni. De megfigyelhető, hogy a taxisok nem nagyon járnak elektromossal, max csak hibriddel, ugyanis ilyen nagy km számnál már igen sokszor kell tölteni is, ami szintén idő.
Szóval oké, így papíron a matekod kiadja, de valós körülmények között egyszerűen nem tudod így használni a villanyautót, mert egy ilyen i3 igencsak oapíron tudja a 200 km hatótávot, gyakorlatban inkább 120-160 km azva hatótáv, vagyis még kevesebb, mivel ugye nem akarnád sose 25% alá lemeríteni.
Persze elméletben elképzelhető, hogy az 50km-re lévő munkahelyre ingázva, a céges parkolóban biztosan tudod tölteni az autót, meg otthon is, de ilyen tökéletes körülményei nem sok embernek vannak.
Szóval papíron tudsz ilyen sokat spórolni, valóságban nem nagyon. -
veterán
Tényleg jó lenne egy korrekt írás erről, mert nekem pl. fogalmam sincs a villanyautókat sújtó adókról, tehát lehet, hogy lényegesen kevesebb, mint a belsőégésű motorok esetén. Az igaz, hogy 1-2 év távlatában olcsóbb a villanyautók szervize, de 3-4 év távlatában már nem biztos ez.
Az értékvesztésről meg csak annyit, hogy különösebb számítások nélkül megnéztem a hasznaltautó.hu-n az i3 autók árait. A 2017-es évjáratú autók árának mediánja ~8,5 millió Ft. A 2014-es modellek árának a mediánja pedig ~6,5 millió Ft, tehát 3 év alatt megvan a 2 millió Ft értékvesztés.
(Azért néztem a mediánt, mert azt sokkal könnyebb megtalálni, mint átlagárat számolni, de nagyjából ugyanúgy reprezentálja az adott évjárat árát.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #396 üzenetére
szerinted menyit keres az elmü azon, hogy megveszi töled 37Ft-ért azt az áramot amit megvehetne a piacon 10Ft-ért vagy akár ingyen mert épp egész európában szélfújás és napsütés van így negatív a pillanatnyi ár?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #396 üzenetére
Azért az Elmű elég szépen keres azon, hogy nappal az én befektetésemből termelt áramot gyakorlatilag veszteségek nélkül, teli áron adja el a szomszédoknak
Úgy érted, hogy keres rajta konkrétan nulla forintot, amihez üzemben kell tartania egy költséges hálózatot és elesik attól a lehetőségtől is, hogy pénzt keressen a szomszédon?
Fantasztikus biznisz!
DRM is theft
-
arnyekxxx
veterán
válasz Feketelaszlo #397 üzenetére
Azért ahhoz még nagyon sok naperőművet kell még telepíteni, hogy nappali áram túlkínálat
hát izé
-
stickermajom
addikt
A HMKE-k nélkül is üzemben kell tartania ugyanazt a hálózatot, az utcában sem kellett légvezetéket cserélni a visszatáplálásom miatt. Ahol nem megfelelő az infrastruktúra ott nem is engedélyezik a HMKE telepítést.
Azt mondod az én általam visszatáplált energia átugorja a szomszéd mérőóráját? Vagy miért is esik el a pénzkereseti lehetőségtől? -
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #405 üzenetére
Maradjunk kérlek a valóság talaján.
-
B.Gaboo
tag
Szép és jó, de ha 2 gyerkőccel a kombi mondeóba is alig férünk el, ha elhagyjuk Pestet (így nyáron azért gyakori), egy ekkora kisautóval nem sokra mennénk. 2. autónak meg kicsit húzós azért a 7 misi kiadása.
Autópályán meg nekem mindig megy a 140, kivéve ha csúcsidőben indulunk balcsi felé, de azt nyilván kerülni kell.
̿̿ ̿̿ ̿̿ ̿'̿'\̵͇̿̿\з= ( ▀ ͜͞ʖ▀) =ε/̵͇̿̿/’̿’̿ ̿ ̿̿ ̿̿ ̿̿
-
freeknight
őstag
Jó mondjuk a család egy olyan különleges dolog, ami kitölt minden rendelkezésre álló teret . Ha a USS Enterprise-al mennétek, abban se férnétek el, mert az asszony mindig találna olyan holmit, amit még el kell vinni, mert nélkülözhetetlen az élethez. Nálam ez a tapasztalat
2 éve horvát nyaralásra elkértem a főnök Transporterjét, azt is sikerült ugyanúgy színig rakni, mint a Lacettit az előtte lévő nyaralásra . -
bkercso
nagyúr
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
Mit értesz ilyenkor hatásfok alatt? Szerintem minden veszteség bele kell legyen számolva a fogyasztásba. A töltés hatásfoka bőven 95% fölött kell legyen szerintem, bár nem tudom.
nekem nem akar kijönni drasztikus megtakarítás a villanyautó használata során
Már annak is örülni kell, kb. kb. egyforma költséget jelentenek. Ez nagy szó szerintem.És ahogy freeknight is írja, ahhoz, hogy az akksi csak lassan amortizálódjon, kb. 30-80% között érdemes használni. Telefonokra is igaz ez értlemszerűen.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #411 üzenetére
Lelopták töled az ad-vesz órát?
-
az a bőven 95% fölötti hatásfok nagyjából 60%.
az ökölszabály szerint kapacitás 10%-ával 16 órán keresztül töltjük az ólomakkumulátorokat. Ami pont 60%-os hatásfok.
Nem látom indokát, hogy a többi akksinál miért lenne más. Töltés közben annyira melegszik, hogy vagy hűteni kell, vagy lassítani a töltést. Sok veszteség a meleg.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nyogo83
senior tag
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
Nem a villanyauto partjan allok, de szervizeles tekinteteben azert elege hatranybol indul egy belsoegesu pl.
Ha a peldakent felhozott 24 ezres evi futasteljesitmenyt az emlitett 4 evre megnezzuk (majd 100k km) akkor annyi ido alatt: minimum 8-10 olaj+szurocsere ha jot akarsz magadnak, fekbetetek/fektarcsak csereje, sok tipusnal majdnem beleesik a vezerlescserebe is, stb stb.
Raadasul ha uj autorol van szo, akkor attol fuggoen hogy a kotelezo kis/nagyszerviz eseten hova hordja, bele lehet futni egy eleg szep koltsegbe csak a kotelezo karbantartas soran felmerulo cuccokkal.Aranyaiban meg en sem erzem ugy, hogy alternativa lenne akar szamomra egy elektromos auto (ugy hogy pont egy dizelem van), de azert en szervizeles szempontjabol latok par pozitiv dolgot. Persze ami aztan mondjuk tizeneves korara akar horrorba is atfordulhat, de ez mar mas teszta.
-
bkercso
nagyúr
maistanultam vlmt. Reméljük, nem valótalnságot! Nem úszom meg az utánanézést...
Meg is volt: 99%.
Jól éreztem, hogy 20-30 perces gyorstöltésnél nem fűtheti el a kapacitása harmdát egy tűzveszélyes eszköz. Lassabb töltésnél meg nagyobb a hatásfok, mert az kevésbé entrópiás folyamat (közelebb van a kváziegyensúlyihoz).[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
valóban, mekkora hátrányból indul a benzines, lássuk csak:
- az én g astrámhoz itt a szomszéd sarkon levő szerelő is ért. ugyanígy, ha nem valami nagyon extrém autót vettél, akkor értenek hozzá. a teslát Bécsbe kell hordanod.
- ha kikapcsolom a gyújtást a g astrában és kihúzom a kulcsot, akkor az autó ki van kapcsolva, *hatástalanítva* van. a villanyautók (tesla included) meg működnek tovább, akár 800 voltra feltöltött akkupakkal.
- fentiek miatt a g astrát egy frissen szalajtott szerelő is szerelheti, a villanyautók felnyitásához 15 tanfolyamot, 30 plecsnit és minősítést meg kell szerezni.
- a villanyhoz kalibrált szerelőből kevés van, tehát nem annyiért fogod alkalmazni, mikor mindenki más is elcsábítaná, tehát nem annyi lesz a rezsióradíj
- az astrához nagyjából minden van a polcon. begurul a szervizbe, megmondják, x baja van, z forint, kellnemkell, pár óra és készen van. a tesláknál meg a villanyautóknál meg várólista. és ha kiderül, hogy mi baja, akkor megrendeljük. majd megjön hat hét múlva. és fődarab csere van, alkatrészt nem cserélnek (a teslánál legalábbis)
- fent már írtam, hogy a teslát bécsbe kell hordani, de a többi villanyautót is erre minősített szervizbe viheted csak. egy nissan leafet nem vihetsz be tetszőleges rönyó márkaszervizbe, mert nem értenek hozzá és nincs certjük.
- a g astrámon az éves szerviz díja annyi szokott lenni, amennyiért bécsben visszaköszönnek a szalonban.
- ha letérdelt az autó, az astrát 1-2 nap alatt talpra állítják, mert vagy van hozzá minden kéznél, vagy másnap reggelre meghozza az unix vagy a bárdy. a tesla alkatrészt meg majd küldik az usákok valamikor. addig gyalogkakukk vagy.soroljam még? úgyhogy az olcsóbb szerviz című mítoszt érdemes átgondolni még, és belekalkulálni minden más költséget is. nem csak annyiba kerül a szerviz, amennyi a számla sarkában van. egy egyszerűbb, tucattermék benzines karbantartása nagyságrendekkel egyszerűbb, mint egy villanyautóé. karbonvázas bmw? lol, sehol nem javítják, ha lezúztad, gtk, kuka.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bkercso
nagyúr
Pont fordítva. Vagy mit értersz hékony alatt? Energia- és költséghatékony vagy lassú töltéssel, időhatékony valóban nem.
De gyorstöltésnél sem fog MW-tal fűteni az akkupakk.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nyogo83
senior tag
Nem a G Astrarol volt szo, sem konkret tipusrol.
Dizel/Benzin vs Villanyauto szervizigeny.
Nem arrol volt szo, hogy melyiknek olcsobb a szervizelese, hanem mennyi a szervizigenye adott km-en.Ha nem jott volna le, akkor csak annyival egeszitettem ki a 3-4 evre levetitett vetelar/km koltseg/ertekvesztes szamolast, hogy ennyi ido alatt van olyan plusz koltseg ami egy belsoegesu jarmunel egy szemmel is jol lathato osszegbe kerul amit erdemes ebbe a szamitasba is belevenni mindket oldalon, mert kulonben ugyanannyira reszrehajlonak tunik a szamitas mint ahogy sok villanyautos szajkozza, hogy "szinte ingyen kozlekedek" a belsoegesuhoz kepest.
Azt gondolom elismered, hogy 100e km-en valoszinuleg tobb a kotelezo szerviz alkalom egy belsoegesu jarmunel, mint egy elektromosnal, nem?Ha ez nem jott le, akkor hajra, lehet tovabb hozni az erveket miert jobb a Swift/Golf/Focus/Astra mint a Tesla vagy a BMW.
Csak akkor nem kell a masik oldalnak se elharapni a torkat, ha hasonlo "objektiv" osszehasonlitasokkal jon.Arrol nem beszelve,hogy egy kiragadott tipussal tokeletesen lehet hordozni a veres kardot, hogy de mindenvanesolcsoesmindenkierthozza, de kivancsi lennek random BMW/Mercedes/Audi stb premium autoval hogy all a dolog ha mar a masik vegletet a Teslat is megemlitetted.
Nem hiszem hogy tokeletes pelda az egyik oldalon egy G Astrat emlegetni, majd a masik oldalon szervizzel egy Teslaval peldalozni, mintha nem letezne a ket tipuson kivul mas sem elektromosban, sem belsoegesuben, szoval itt ertelmet veszti a normalis eszmecsere sajnos. -
Feketelaszlo
senior tag
"ha kikapcsolom a gyújtást a g astrában és kihúzom a kulcsot, akkor az autó ki van kapcsolva, *hatástalanítva* van."
Ez így ebben a formában valószínűleg tévedés (bár veterán járművekben sosem vagyok biztos), de versenyautókba nem véletlenül kell külön áramtalanítót szerelni. Talán a Trabant környékén lehetett utoljára igaz, de a kártyás nyitás érzékelője, riasztó és egy csomó CAN-buszos eszköz működik tovább míg te távol vagy (bizonyára feltűnt, hogy az időt sem felejti el az autód).
Egyébként a targoncaszervizek tudtommal nem üzemelnek óriási munkadíjakkal, s egy alap villanyautó (értsd: nem Tesla, mert az amerikai autókhoz régen is le tudtad volna írni pontról-pontra ezt a panaszáradatot) sem rendelkezik sokkal egzotikusabb hajtással, mint egy elektromos targonca. Magasabb teljesítményszint, de az elv és alkatrészek ugyanazok. Ezt a temérdek tanfolyamot és óriási képzettségbeli igényt így kétségbe vonnám, a '80-as években még új szakma volt a jármű-műszerész, ma már nem az, egy sima autószerelő specializáció azoknak akik nem szeretik összeolajozni magukat. -
Önmagában nem alaptalan gondolat, hogy a g astra meg a tesla nincsenek pariban, de azért azt gondoljuk hozzá, hogy a g astra az kiváló archetípusa az a-ból b-be járműnek, meg a családi csapatszállító járműkategóriának olyan emberek esetén, akiknek az autó közlekedőedény. én g astrát írtam, de írhattam volna skoda fabiat, golfot, focust, hunyadi i30-at, suzukit, stb. stb. minden márkától több típust is, amire igaz az, hogy begurítod a sarki szerelőhöz és megjavítja.
ugyanilyen szempontok alapján a tesla sem rossz példa, mert ahogy a teslához nem nyúlhat hozzá senki 3-4 fokozatú erősáramú vizsga nélkül, ugyanúgy az i3-hoz se, meg a leafhez se, meg egy villanyautóhoz se.
tehát csak látszólag hibás érvelés, amit írtam, ha az astra nem astra, hanem a járműkategóriájából kiragadott példa, akkor már helyes az egész.
vagyis ha összehasonlítom, hogy nekem pl. csináltak a g astrán éves szervizt 27 rugóért, ebből a te hsz-ed szerint kell 8, 216 rugó, vagy egyszer kiviszem bécsbe a teslát, akkor már egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy a villanynak van előnye. és ez nem is fog változni addig, amíg a benzinest "mezítlábas" szerelő is szerelheti a sufniban, a villanyost meg csak kiképzett, vizsgázott, pecsétes papíros szerelő felülvizsgált, tanúsított szervizben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
elder troll
senior tag
Meg sem fordult volna a fejemben, hogy ph-n ennyire ellenzik az elektromos "kütyüket".
Ha elektromos rollerrel járok dolgozni, akkor a pokolra kerülök?
Biztosan létezik olyan elmeroggyant teória ahol az az elektromos autózás kapudrogja[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Szerintem itt a téma annyi, hogy a topikindítónak nem volt gond 7 millás autót venni minimál családi használatra. Térfogat és hatótáv sem kellett neki. Ez anyagi helyzettől függ.
Hifiben is igaz, hogy akinek van 300eFt-ja DAC-ra, az nem vesz 80e-ért akkor sem, ha kapna jót.Egy új és fejlődő technikát meg nem lehet összevetni egy bejáratottal, mert az ún. korai vásárlók fizetik meg a fejlesztések első éveit, ezért tehát drágább az új. A plazmaTV-vel sem volt ez másképpen.
elder troll:
Szerintem ez nem ellenzés, csupán a témaindító írás racionálisnak tűnő érvei ellen való felszólalás. Anyagilag nem racionális döntés, ha valaki csak a pénztárcáját nézi. Szerintem kijelenthető, hogy ez tény.
Elektromos autóval úgy lehet megtakarítást elérni ma még, hogy nem veszed meg.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
válasz Feketelaszlo #425 üzenetére
Ha kikapcsoltam az astrámat, bármelyik szerelő hozzányúlhat, nincs további korlátozás.
Ha javíttatnám a leafemet (nincs leafem), akkor csak arra jogosított márkaszervizben nyúlhatnak hozzá akkor is, ha hétköznapi baja van (pl. féktisztítás), és csak arra jogosított, vizsgázott szerelő nyúlhat hozzá az elektromos hajtás elemeihez.
[link] ez alapján, nissan leafekről szól a cikk
a linkelt cikk szerint évente vagy 20 ezer kilométerenként kell a leafeket időszaki szervizbe hordani és 30-70 ezer forint az átlagos díj. ha ennyi az átlag, akkor ott van drágább is. egy átlag benzinesnek nincs 70 rugó az éves szervize.
ugyanitt leírják a plusz képzettség követelményt is.
tehát eszerint a cikk szerint egy "mezítlábas" villanyautó éves karbantartási költsége több, mint egy közlekedőedény kategóriájú benzinesé, még akkor is, ha a villanyosban nincs kettőstömegű lendkerék meg hasonló problémabánya.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Feketelaszlo
senior tag
A cikk a Nissan saját berkein belüli útmutatásról szól, de mivel az EU-s irányelvek (ezeket szerintem nem kell részletesen bemutatni) tiltják a jármű karbantartási monopóliumot az is hozzányúlhat, aki nem Nissan "mesterszerelő", ilyen tiltás értelemszerűen nem létezik, ahogy engem sem tilthat el senki a Windows rendszergazdaságtól azért, mert nincs Microsoft certifikációm: ha a piac elfogadja, akkor lehetek. Nyilván vannak kötelezően betartandó biztonsági rendelkezések, de az ezeknek megfelelő szerviz ugyanúgy javíthatja és üzemben tarthatja ezeket a járműveket utángyártott alkatrésszel, mint a márkaszerviz a gyárival.
-
freeknight
őstag
Én alapvetően nem vagyok a villanyautók pártján, de azért nagyon komoly zavar van nálad az erőben.
Először is, amit tisztázzunk, a g astra 500k, a tesla meg 20 millió. Csakhogy szemléltessük, kicsit más koordináta-rendszerben mozognak ezek a kocsik, és a vásárlóik is.
- Nem, nem kell a teslát bécsbe hordani, csak ameddig garanciális. Ahogy a g astrát se hordod márkaszervizbe így 20 éves korában, jó a sarki szerelő is. Mivel kicsit több g astra fut az utakon, mint tesla, nyilvánvaló, hogy többen is értenek hozzá, de budapesten 1 hely biztos van, ahol bármilyen tesla modellt viszel, hozzá fognak tudni nyúlni.
- Hatástalanítva van? Miért, mi az a g astra, bomba? Nem igazán tudom ezt a mondatot értelmezni. Gondolom arra gondolsz, hogy egy cseppet nagyobb akku van a teslában nagyobb feszültségen, de nem fog megrázni senkit, amíg nem kezdik el egy csípőfogóval vagdosni a fesz alatt lévő vezetékeket, de ez a g astrában sem egészséges.
- Nem kell hozzá 15 plecsni, hogy szereljék az e-autót. Sőt, magyarországon jelenleg nincsen szabályozva, hogy autószerelő képzésen kívül kell-e valami más is, hogy nagyfeszültségű hibrid/elektromos autókat szereljenek. Nyilván az a szerelő, aki ebbe a bizniszbe bele akar fogni, az el fog végezni valamilyen tanfolyamot, pusztán jól felfogott önérdekből, hogy ne csapja agyon az áram az emelő alatt. Egyébként vannak már erre szakosító tanfolyamok az országban, nem is egy, ahogy a márkakereskők is szerveznek ilyen képzéseket házon belül. Jelenleg megy is a harc, hogy ez elismert képzés legyen, az autógyárak és a szerelőműhelyek részéről is, az okj utáni rendszerben valószínűleg erre is gondol majd a jogalkotó.
- Ismétlem. G Astra 500k, Tesla 20 millió. Nyilván többe fog kerülni szervizelni is. Aki Teslát vesz magának, valószínű ezt tudja, és ki tudja fizetni a többletköltséget.
- Az a műhely, amelyik ért hozzá, a tesláról is meg tudja mondani pár perc alatt, mi baja van. Ahogy a g astrával is lehet lyukra futni, láttam én már olyan g astrát, aminél 700ezer rálocsolása után sem tudták megmondani, miért rángat a kocsi
- fent már írtam én is, nem kell bécsbe hordani.
- A g astrád kevesebbe kerül, mint a kereskedő sikerdíja, amennyiért elpasszolta a teslát. Elemi dolog, hogy többe kerül szervizeltetni.
- Lehetséges, hogy várni kell a tesla alkatrészekre, és nem lesz kész 1 nap alatt. És akkor mi van? Aki 20 milliót el tudott költeni a kocsira, nem fog ott állni letolt gatyával, mert kihullott alóla az autó. Például elhoz egy Octaviát a cégétől addig, vagy ami valószínűbb, van még otthon 2-3 másik autó is, amibe át tud ülni.
A többiben egyetértünk, de azért érzékeljük, hogy Teslát nem azért vesznek az emberek, mert spórolniuk kell az üzemagyagköltségen, és csak ez lebeg a szemük előtt.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz freeknight #431 üzenetére
Az akkupakk felnyitásához kell spec. képesítés és szervízháttér.
UnA: nem vártad ki szerk. időt. Addig én sem tudom, mit akarok írni.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
freeknight
őstag
Azt meg amúgy sem kell nyitogatni minden nap szerencsére.
Sőt, a teslákkal már hosszú távon is bebizonyosodott, hogy az autó legmegbízhatóbb, legtartósabb komponense éppen az akkupakk.Csak hogy én is szerkesszek akkor
De egyébként egy belsőégésű szervizben sem értenek mindenhez. Pl hengerfejet is úgy javítanak, hogy a szerviz kiszereli, majd elküldi egy erre specializálódott gépműhelybe javításra, ugyanígy vannak a kormányművek, abs kockák, turbófeltöltők is.
Szóval nem értem, ez miért érv az elektromos autók szerelésével szemben.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz arnyekxxx #414 üzenetére
Köszöni szépen, a helyén van. Csúcsidőben eladja a termelt felesleget elosztói veszteség nélkül, trafókörzeten belül olyan termelőként, aminek a karbantartásáért nem az Elmű felel, csúcsidőn kívül pedig visszaveszi a töredékét. Szóval továbbra sem kell sajnálni őket: ez inkább ilyen jut is, marad is helyzet.
Más kérdés, hogy hosszútávon, ilyen növekedési ütemmel ez persze nem lesz fenntartható rendszer. Mézesmadzag, vagy mifene.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #435 üzenetére
Matematikai feladvány: Amennyiben 37Ft a brutto fogyasztói ára a villanynak, mennyiért vásárolja töled az elmű az áramot ha átvesz töled X egység áramot, te megveszel tőle X egység áramot és ezért fizetsz neki 0 Ft-ot?
-
tuki2200
senior tag
Most komolyan szerinted aki 10+ millióért villanyautóban gondolkozik adna pénzt egy szutykos G astraért? Jó hogy nem Trabanttal jössz: minden van hozzá, meg lehet szerelni egy kalapáccsal meg csavarhúzóval és az összes sarki kókler hozzá mer nyúlni... Jézus...
Ezek az új BMW-Merci-Toyotakkal vannak pariban és egy 1-2-3 éves autót nem hordasz szomszéd Józsihoz mert az mindenhez is ért, hanem szalonba viszed ugyan úgy szervizbe mint egy villanyt.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #436 üzenetére
Nem feltétlen ugyan annyiért vesz áramot a szolgáltató, mint amennyiért elad. Szerződés kérdése.
Külön óra méri a fogyasztást és a visszatáplálást. Ezért is használunk PFC-ket.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
válasz stickermajom #396 üzenetére
"Azért az Elmű elég szépen keres azon, hogy nappal az én befektetésemből termelt áramot gyakorlatilag veszteségek nélkül, teli áron adja el a szomszédoknak, infrastruktúra fejlesztés nélkül."
Ez így nem igaz.
A megterhelt és hálózatba táplált energiát nem képes tárolni a hálózat.
A te megtermelt energiádat más erőmű teljesítmény csökkentésével nem lehet kompenzálni.
A többletet eladja kedvezményes áron. ("éjszakai áram")
Ha jön egy nagyobb felhőzet, akkor a napelemes termelés közel nullára csökken. Indítani kell a csúcserőművet.
Csúcsfogyasztásban kapod vissza a betáplált energiát.Ha este tolnád be a hálózatba az energiádat, azt szívesebben vennék a szolgáltatók, csak napnyugtakor már nem termel a napelem. A szélerőművek sem, az északi-tengeren kívül. Mert ott a legegyenletesebb a szél napszakonkénti eloszlása.
Mindenki másnak.
A dízelek esetében az első nitrogén oxidokat csökkentő megoldás az EGR szelep használata volt.
A kipufogógáz egy részét visszatolása, a motorba,
A modernebb dízel és egyesbenzines járművek esetében újabb megoldást alkalmaznak. Szelektív katalitikus redukciót (SCR) aminek során az adblue segítségével, majdnem 100%-ban vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné formálja a kipufogógáz ártalmas nitrogén-oxidjait a katalizátor.
Ez folyamatos a motor üzemideje alatt. Kezdetben nem volt egyenletes a hatásfok, de mára már nagyjából megtanultuk hogyan kell ezt megvalósítani.
A dízel részecskeszűrő mechanikus voltánál fogva is folyamatosan szűr.
A régebbi DPF megoldásokban folyadékot kevernek a gázolajhoz, ami keletkezett korom gyulladási hőmérsékletet csökkenti. Hosszabb távon, leginkább autópályán a szűrő önmagától is elérte a gyulladáshoz szükséges hőmérsékletet és tisztúlt a szűrő. Ha ez nem volt lehetséges, akkor megfelelő hőmérsékletek esetén a motor önállóan kezdte a tisztítási folyamatot. Ekkor üzemanyag és oxigéntöbblet jut a szűrőbe.
5-600 fokon ég a korom a ciklus végéig. Ha egy ciklus nem elegendő, akkor még egyet csinál a a jármű számítógépe. A modernebb felállásban nincs adaptív folyadék. A szűrő porcelán felületét fémgőzzel vonják be. Ez segíti elő az öntisztulást.
A szűrő tisztásának gyakoriságát sok minden befolyásolja. Külső hőmérséklet, üzemanyag minőség, a motor állapota, a vezetési stílus és az forgalmának nagysága.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#50192640
törölt tag
válasz freeknight #431 üzenetére
A fórumtárs nem tágít, amíg meg nem magyarázza, hogy a G Astra a jobb választás, illetve eleve a benzines.
-
stickermajom
addikt
válasz Hieronymus #441 üzenetére
"A te megtermelt energiádat más erőmű teljesítmény csökkentésével nem lehet kompenzálni."
A gázerőművek a maguk gyors reakcióidejével nem pont erre lennének hivatottak?
Amúgy a kereslet visszaesést tavasszal szépen kompenzálták a lignit erőművek visszafogásával, illetve az import elmaradásával.
-
Elf
aktív tag
válasz freeknight #431 üzenetére
Az van hogy vett egy g astrát és most önigazolnia kell hogy milyen jó vétel volt amikor egy f astrát fele, harmad áron megkaphatott volna ami ugyanazt tudja olcsóbb fentartással (8 szelep vs. 16. pl.)így a g astra sose hozza be az árát azzal a minimálisan alacsonyabb fogyasztással.
trololo, bocsánat nem bírtam kihagyni. -
Elf
aktív tag
válasz Hieronymus #441 üzenetére
Agya ég mennyi szöveg a dízel mot... nem is a motor hanem az abból kiáramló mérgező gáz kezelési rendszerének egyik alkatrészéről ami eléri azt hogy a mérgező gáz csak mérgező legyen de rákot azért annyira nem okozzon.
Na ilyenkor vagyok biztos benne hogy ezt a technolológiát kissé túlhordtuk.
A ring másik sarkában álló ellenfél ismertetője:
Ha áramot engedünk rá akkor forog. Szkész. -
Joshi
titán
Nekem egy 2011-es Skoda Octavia kombim van 1.4 TSI 122 lóerővel. Eszem ágában sincs lecserélni egy elektromos autóra. Persze ha majd elfogadható lesz a hatótáv és a töltési idő, akkor esetleg. Soha nem éreztem késztetést hogy elektromos autóm legyen, a miérteket mindenki tudja.
A belsőégésű motorokat is lehet rövid távon használni, de évente olajat és minőségi benzint kell tankolni. Nincs ezzel baj. Egyedül az aksi nem bír annyit mint egy pályás autó aksija.Ha tud valaki egy Octavia kombi méretű elektromos autót jó áron az ne kíméljen. Csak mondom, hogy a 2011-es kombi Octaviát 2.8milláért vettem 2016-ban. Most van benne ~100.000 km. Én évente ~7000km-t megyek, pont azért mert közlekedek motorral is és brinyóval is. Igen legalább a brinyóm E-BIKE.
ui.: a '80-as években nem volt autónk, anyu busszal meg gyalog vitt bennünket bölcsibe és oviba. Iskolába mi magunk mentünk már elsőben is. Mondjuk közel volt az iskola az tény.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Én is akkor voltam gyerek. Élveztem nagyon 4 évesen a Trabantban az állva utazást a szüleim ülései között! Meg a hátsó ülésen térdelve a hátrafelé nézegetést.
Akkor nem volt divat heti 5 különóra/gyerek. Bár ez árt a [legtöbb] gyereknek, de, akik csinálják, azok ugye nem tudnak erről.
Na, ez tényleg OFF volt!
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
Új hozzászólás Aktív témák
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Formula-1
- Milyen routert?
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Redmi note 12 pro 5g 128/6+6gb A leg újabb verzió hyperos android14 Új állapotban egy napos készülék
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Garanciális Raijintek 850W full moduláris új PCie5.0:12VHPWR gold
- Laptopot cserélnék Oculus Quest 3-ra
- Honor magic 5 Lite 5G, 8/256Gb, zöld