- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
ph Ezúttal egy 6 GB-os, helytakarékos modell lépett a színpadra.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
gp A jövő hét folyamán az Industria és a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop-y
veterán
Hat en az alabbin vacilalok:
Jeep SRT az kb 42K EUR (4 eves 50K kilometerrel)
Tesla X 100D 4 evesen 50K-val az olyan 80K EUR
A kulonbsegbol tobb mint 10 evig tankolom a Jeep-et...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
válasz stickermajom #1001 üzenetére
Miért nincs értelme? Kolléga írt egy példát, hogy egy 10+ milliós elektromos autó mennyit vesztett az értékéből. Pont egy 10+ milliós dízelhez van értelme hasonlítani, nem egy kempingbiciklihez. Nyilván egy újkorában 3 milliós autónak nem lesz akkora értékvesztése, még ha nullára írják, akkor sem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
plömplöm
őstag
miért egy dízelre számoljam ki? 2008-ban vettem egy autót 3ésél milláért, tavaly, amikor kiütötték alólam, akkor 1.2millát fizetett az ellenfél biztosítója, ez, várj csak, 11 év alatt 2.3 milla értékvesztés? és mentem vele kb 230ezer km-t. a 11 év komplett huf/km lett kb 50huf, értékvesztéssel, tankolással, mindennel. jaés tudott olyat, hogy egy tankkal bp-murter
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
nagyúr
válasz plömplöm #1004 üzenetére
Hasonló értékű autóra van értelme kiszámolni. Hiszen érték vesztést számolunk, még a nevében is benne van. Vagy akkor én meg 1983-ban vettem 3 forintért egy vizespoharat, most ér vagy 120-at. Ezt űbereld a 3 és fél millás autóddal akkor
Aki él és nem boldog, az téved!
-
stickermajom
addikt
-
nagyúr
válasz stickermajom #1006 üzenetére
Rendben, bár értéket szerintem értékkel érdemes hasonlítani, de legyen akkor kategória.
Mennyibe került egy ugyanilyen kategóriájú dízel autó új korában és mennyit ér most?
Vigyázz, tényleg ugyanaz a kategória legyen, és szigurúan ugynaz a felszereltség, extralista, presztizs stb. Egy fapados Dácsia nem ér, BMW kell, vagy minimum Audi.
Ugye hogy ugye? Akkor is nagyobb az értékvesztés, ha ugyanazt a kategóriát nézzük. Én nem vitatom, hogy drága a villany és kicsi a hatótáv meg nincs hol tölteni meg ezer ellenérvet fel lehet hozni, de az értékvesztés pont nincs a hátrányok közöt...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Elf
aktív tag
válasz stickermajom #995 üzenetére
Van olyan gépjármű ami szigorúan pénzügyileg megérte volna?
Komolyan kérdezem mert jön ez a matekozás meg a megérte nem érte meg és az eredmény számomra teljesen érthetetlen.
Egyáltalán hogy kerül a képbe ez megérte - nem érte meg dolog egy nagy értékű de amúgy folyamatosan értékét vesztő pénz szivatyúnál? -
Elf
aktív tag
válasz Snoop-y #1002 üzenetére
Vaaaagy! Veszel egy G Astrát és a különbségből 400 évig tankolsz.
Ez miért van hogy kiválasztunk szubjektíven két önkényes pontot és utána elkezdünk objektívan matekozni a kettő között?
Ennek mi értelme ha a kiindulási pont eleve önkényes?
Vedd meg amelyik jobban tetszik és ne magyarázkodj hogy dehát az érte meg pénzügyileg. Neked jó? Igen? Akkor jól döntöttél.
Szerintem! -
plömplöm
őstag
űbereljem? sztem a poharad, bár lehet belőle közlekedőedényt csinálni, de krva kényelmetlen lenne egy a-ból b-be eljutáshoz
de segítek: ha találsz pld a hahu-n egy 2013-as pld suberbet, amiben 70ezer km van, akkor add a linket. ha valamiben ennyi idő alatt kétszer ennyi a km, ami valószínűsíthető, akkor az értékvesztése perkm a fele lesz. ne ragadj le a perév számon, gondolj bele, hogy üzemeltetési költség lenne a szám, amit keresünk, és ezt leginkább megtett km alapján lehet számolgatni.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
nagyúr
válasz plömplöm #1010 üzenetére
Most nem keresek neked a hahun 70 ezer km-el semmit, keress magad, de valszeg gyosabb átírni a km órát (nyilván meg is tették... )
Egy villanyautó 400k km-el is 80-85%-os állapotban van, a dízel csak ha kicseréled a DPF-et meg a kettőstömegűt, meg az olajat/szűrőket sokszor, meg a nagynyomású szivattyút meg az automata váltót, és már rá is költötted még egyszer az új árát. 70 eznél nyilván nem lesz még semmi baja annak sem...Aki él és nem boldog, az téved!
-
plömplöm
őstag
kerestem már, nem találtam. ha találtam volna, linkeltem volna.
azóta születtek újabb hozzászólások, már látom, hogy túlságosan földhözragadt vagyok én ehhez, nem való nekem más, mint az excelem, amiben vezetem a valós költségeimet, az "ingyenes" tankolást egyelőre meghagyom azoknak, akiknek ilyen racionalitási problémái nincsenek. jaés megkérdezem majd a fiaimat, hogy mekkora törést okozott az életükben, hogy nem volt előreklimatizálva az autó, amibe oly' sokszor voltak kénytelenek beülni szegények
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
hát persze, merugye a teslán se fog a 750 kilós plusz tömeg, az akkupakk által generált rezgések nem nyírják ki a kasztnit, stb. stb.
400Mm-nél, ha rendes üzemanyagot tankoltál, még nemigen kell dpf-et meg szivattyút cserélni.
de persze legyen igazad, 400Mm-t mennyi idő alatt teszel meg egy villannyal? 15 év? az a 20 misi, amit nem költöttél villanyra, ha vettél egy benzinest, mennyit kamatozott 15 év alatt a bankban?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
válasz Snoop-y #1002 üzenetére
Ez azért nem ennyire egyszerű.
Én km/ft alapon számolom az autót minden költséggel(amiben benne van a végső vételár-eladási ár is).Ebből érdemes kiindulni:[link]
A jeep-ekről nem igazán hallottam jókat, de nem vagyok benne a témában, biztosan utánaolvasnék.
Az viszont tuti, hogy dízelesen sokat kell menni, hogy kiadja a matek. -
Noukoum
veterán
Inkább veszek egy ezres swiftet 200k-ért, 100k-ért megcsináltatom és ahelyett hogy vettem volna egy új tesla modell s-t, különbségből életem végéig járok vele. Na ennyit a szar tesláról meg a szutyok villanyról.
Környezetvédelem hagyjuk már, Trámp is megmondta hogy kamu az egész. Ennyi.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
arnyekxxx
veterán
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1021 üzenetére
Természetesen nem mindegyikre. Mint ahogy arra a dízelre sem, amiben 5000 km után megdöglik a DPF szűrő, mert csak a 2 km-re lévő oviba viszik vele a gyereket. Mindenre lehet találni példát, ha nagyon akarsz, de azért nagy általánosságban el lehet mondani, hogy a villanyos amortizációja lényegesen lassabban megy végbe, mint egy belsőégésűé. Villanymotor gyakorlatilag örök élet, fékek alig kopnak, akksi is sokkal tovább bírja, mint amivel az elején riogattak, szóval ja, tulajdonképpen eléggé érvényes.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
-
válasz #32839680 #1027 üzenetére
na mégegyszer, mert nem ment át.
a tömeg nem azért számít ebben kérdésben, hogy hány kiló, hanem azért, mert a tankban csak pár kiló műanyag van, az akksipakkban meg egy rakás akksi, elektronika, szenzorok, hőmérséklet-menedzsment, töltésvezérlés, stb.ezért fals összehasonlítani, hogy a villanymotor kevésbé romlik el, mint a dízel meg a dízel segédberendezései. vagy hasonlítsa össze a motort a motorral, vagy a teljes motort segédberendezésekkel együtt a teljes motorral. így persze kiderülhet, hogy hiába egyszerűbb a villanymotor, a vezérlése meg a többi kacattal együtt már jóval bonyolultabb, mint a dízel, tehát a várható élettartama se jobb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
válasz bambano #1028 üzenetére
A vezérlése bonyolultabb? Ez már tényleg a nap vicce... Biztos bonyolultabb vezérelni egy akksicsomagot, mint 4-6 injektort meg DPF-et meg szelepvezérlést meg anyámkínját. Nem is szoktak ezek elromlani. Oh wait
Biztos ezért van, hogy naponta találkozni olyannal, hogy egy elektromos autónak az határozta meg az élettartamát, hogy elromlott a vezérlése (én még ilyenről nem hallottam, de biztos volt már ilyen...), de olyanról még nem hallotttunk, hogy a nagynyomású szivattyú meg az injektorok megadták magukat. LOLTöbb komolyságot, ha kérhetném...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
Komolyságot itt ne keress.
Biztosan szervizigényesebb egy villanyautó, mikor a 8-10 éves modellek konkrétan szervizben nem jártak a kötelezőn kívűl. (Ja amúgy hazudok, a kilincset ki kellett cserélni meg ha már ott voltál kicserélték az ablaktörlőt is hogy legyen valami a papíron).„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1032 üzenetére
Mi értelme ennek? Ha nem veszed a fáradtságot, hogy akár csak belegondolj a számokba, hogy mekkora egy telefon akksi, és mekkora egy villanyautóé, mennyit kell gyártani az egyikhez, és mennyit a másikhoz, akkor miért kommentelsz?
Csak kíváncsiságból, szerinted mennyivel több akksit gyártanak telefonokhoz/laptopokhoz stb-hez, mint a mostani 1-2%-nyi villanyautóhoz?Aki él és nem boldog, az téved!
-
arnyekxxx
veterán
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1035 üzenetére
Na jó, akkor számoljunk, kijön-e az 5x-ös szám.
2019-ben durván eladtak 400 millió telefont, laptopból kb. 150 milliót. Egy átlag telefon akksi 0,05 kg, egy laptopé 0,3 kg, az mindösszesen 65 millió kg.
Tisztán elektromos autóból eladtak kb. másfél milliót, számoljunk 300 kg-os átlaggal (amivel durván alálőttem, de hogy ezen ne legyen vita....), az 450 millió kg. Tehát már most túl vagyunk az 5x-ös mennyiségen, kb. 7x-es, ha felmegy a villanyautó eladás 10%-ra, vagyis megtízszereződik, akkor lesz 70x-es. És akkor még csak 10%-nál tartunk. A plug-in hibrideket meg a sima hibrideket bele se számoltam, szóval a valóság ennél még durvább. Szerinted egy 70x-es növekedés nem nagy növekedés? Nem fogja befolyásolni az árat, ha 70x annyit gyártanak valamiből? Kifejtenéd?Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1037 üzenetére
De megértettem. Csak nem jól számolsz. Nem gyártottak eddig elképzelhetetlenül sokat, csak egy csekélyke mennyiséget. A villanyautók húzták le eddig is az árát, nem a telefonok, gyakorlatilag elhanyagolható mennyiség kell a telefonokba, szóra sem érdemes. A mostanit kell megszázszorozni 10 éves távlatban, ez bizony árcsökkentő hatású lesz. Ezen felül jönnek még a gyártástechnológiai és egyéb fejlesztések, amik tovább csökkentik az árát.
Az autó karosszéria gyártást se most kell kitalálni meg felfuttatni, elég sokat legyártottak már, a Tesla mégis tudott újat mutatni, hogy hány alkatrészből kell állni egy kasztninak és mennyi pénzből lehet legyártani egyet. Az autógyár építésből is történt már pár ezer, aztán kiderült, hogy lehet azt gyorsabban és olcsóbban is csinálni. A mammutok épp keresik az állukat miatta, de még nem találták meg, hová esett le...A bloomberg grafikon meg nagyon aranyos, érdemes mellé tenni más grafikonjaikat is, pl. mit jósoltak a 3D TV, a VR, a 8K stb. eladásoknak
Aki él és nem boldog, az téved!
-
moha21
addikt
Még mindig azt nem értem, hogy nekem miért kellene utálnom bizonyos tárgyakat?
Ez egy kibaszott darab tárgy egy áru, miért utálnám. Ott van a videó amire azt írtam tű pontos. Leírja az egész történet minden tulajdonságát.
És itt nem csak a villanyautózásról van szó. Hiába akarjuk a fizikát megerőszakolni nem tudjuk, energia nem lesz a semmiből és bűntetlenül nem tudjuk őket használni.
Én arra haragszom aki ebből üzletet csinál és azt mondja, hogy mennyivel jobb lesz a világnak ettől. Nem lesz jobb. Ja ,de persze lokálisan jobb lesz. ( kivéve ott ahol a nehézfém miatt szarabb lesz ).
Ahogy mondja is a faszi, Te hiszel valamiben én meg tudok valamit.
A gazdagságnak meg abszolult nincs köze ehhez max annyiban, hogy az elektromos autó a közép és felső osztály számára elérhető.
Igazából annyi értelme és haszna van is, mint a napelemeknek remek zöld kampány építhető mellé és az emberek költik rá a pénzt.
Milliószor leírtam, hogy ha közlekedésben zöldesíteni akarnának, akkor tömegközlekedés pl ( trolibusz nem mai találmány.. ), de nyilván nem ez a cél.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
"Ahelyett, hogy örülnél, hogy vannak akik bevállalják az early adopter költségeket, hogy neked is jobb legyen 30 év múlva."
Örüljek? Minek? annak, hogy "zöldszemüvegen" keresztül manipulálja a politika az embereket és nyomja a le a torkunkon a "zöld" cuccokat úgy, hogy a többit meg drágítja különböző adókkal? Nekem ez nem jelent nagy örömet.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
válasz bambano #1028 üzenetére
"a tömeg nem azért számít ebben kérdésben, hogy hány kiló, hanem azért, mert a tankban csak pár kiló műanyag van, az akksipakkban meg egy rakás akksi, elektronika, szenzorok, hőmérséklet-menedzsment, töltésvezérlés, stb."
A tömeg nem csak ezért számít, hanem azért is , mert a mozgási energiához némi köze van. ERgó egy nagyobb tömegű tárgyat gyorsítani és lassítani is a tömegével arányosan nagyobb energiával lehet.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
SaNyEe
aktív tag
Off, ez az egy már igazán elfér
Egy témát ennyire széttrollkodni és szétoffolni még nem láttam a PH!-n, pedig nem ma regisztráltam.
Azt hittem lesz szó az i3-ról, de hamar be kellett látni, hogy trollkodásban nagyobbat lehet domborítani a nagyérdeműnek
-- end of transmission --
-
nagyúr
Mondjuk ez a súly is egy picit túl van lihegve, mert pl, egy Tesla model 3 1611 - 1847 kg akkumérettől függően, egy WV passat szedán meg mennyi is? Benzines 1500 kg körül, dízel 1600 kg?
Vagy a Model S 2200 kg, egy S merci meg szintén?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
senior tag
up! vs. e-up! (37kWh): 905 - 1160 (kg)
208 vs. e-208 (50kWh): 1158 - 1455 (kg)
Nero vs. e-Nero (64 kWh): 1415 - 1737 (kg)(Forrás: www.drivek.co.uk - nem tudom pontos-e, és nem tudom azonos felszereltség-e, de támpontnak talán jó.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
stickermajom
addikt
A cikk címe nem "i3-ról fotelzöldeknek". Elhiszem, hogy fáj ha nem mindenki az előnyöket taglalja, de erre vannak az említett FB csoportok és bármelyik Handrás videó alatti kommentszekció. Tech fórumon egy alapvetően megosztó technológiáról mégis milyen diskurzust vártál?
-
SaNyEe
aktív tag
válasz stickermajom #1047 üzenetére
pontosan, diskurzust vártam volna. Számodra ugye ez nem ekvivalens azzal? Lehet magasak voltak az elvárások
-- end of transmission --
-
Feketelaszlo
senior tag
Az mondjuk tragikus lenne, ha Európában a 1,5-2 tonnás autók kategóriája válna mérvadóvá. A Peugeot 208 1080 kg, míg az e-208 1520 kg: 30-40% növekedés reálisabb a kontinens személyjárműveinél. Az már persze EU-s szabályozói felelősség, hogy miért a nehezebb járművek felé tolják a piacot, - aligha róható fel elektormobilitás bűneként -, de talán pont az i3-as BMW a kevés pozitív példák egyike e tekintetben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000