- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
carl18
addikt
Szerintem a robotok miatt azért lesz rosszabb a jövő, mert így is 7 milliárdan vagyunk a bolygó, jó több mint 7 de most ez nem lényeges. Szóval egyre több munkát át vesz a robot, és így is van elég nagy munkanélküliség a világba. Aki gazdag volt ezután is gazdag lesz de aki szegény volt, az még szegényebb lesz. Jövőben ember szerű androidokat fognak létrehozni, gondoljunk csak bele gyerekre vigyázni kell? Házimunka? Takarítónő? Főzni kell otthon? Veszek majd egy androidot otthonra ( Talán élő szövettel) és egy életre elfejetheted a ezeket.
Például eleinte biztos drágák lesznek főleg a csúcskategóriás modellek. + 10 millió forint akár!Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
#93448704
törölt tag
válasz Foglalt név #177 üzenetére
Én arra tippelek, hogy jönnek a robotok és csak az kérdés, hogy mikorra viszik el a tisztán kognitív képességet igénylő munkahelyek 90%-át, mi meg ki kell találjuk mi a rákot kezdjünk magunkkal. Az biztos nem lesz kiút, hogy mindenki legyen sokkal okosabb értelmiségi programozó, meg mérnök.
Az elmúlt X db komment olyan volt nekem, mint amikor a négy vakot leültetnek az elefánt köré.
Az tuti, hogy nem tudják egymást meggyőzni arról, hogy az elefánt másmilyen, mint amit a tapasztalatai mondanak.Aki egyszer rájön, hogyan lehetett egyszerre igaz a múltban a legkisebb királyfi, meg a mindenféle ocsmány kínhalál és hogy a mára kifejlesztett szuper okosságra és a tudományos gondolkodásra miért van szükség a "magasabb világokhoz", meg az egyéb ilyen irracionális cucchoz, na az majd megtud valamit a világról, amit a robotok sosem fognak tudni kitalálni :-) Szerintem erre lesz a kivezető út, de lehet hogy még nem nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz secretgarden #193 üzenetére
"Na de ki fogja megvenni a termelt cuccokat?"
Volt már pár tipp / javaslat erről a topikban. Szerintem jönni fog -az egyébként szerintem hasznos- propaganda az alapjövedelemről, ami majd' mindenkinek valamennyire az érdeke, illetve ami alappillére lehet a jövő társadalmának. A vállalkozók, cégek belátják, hogy a robotjaik munkája után is be kell valamennyit dobniuk állambácsi kasszájába, de a munkanélküli tömegek és az állam is belátja, hogy a robottal rendelkező nem hülye, és ha túl sokra akarnák levágni, inkább lelépne az országból; szóval kialakul egy egyensúlyi helyzet -átbeszélik a cégekkel, vállalkozókkal, hogy mennyi lehet az annyi-, és ezt utána törvényekkel garantálják, mégpedig EU-s szinten. Hogy másutt, EU-n kívül mi várható, azt passzolom! Mi, európaiak, szerintem ezt az utat fogjuk járni: lesz 15 éven belül egy kenyérre és vízre (akár tejre is ) elég alapjövedelem, az igazán gazdagok pedig megint csak gazdagabbak lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Ady vers helyett adhattak volna más tanulnivalót is. Olyat ami hasznos is és beletartozik a választott szakma profiljába. Az ugyanúgy jó lett volna tréningnek. Nem vagyok a híve annak, hogy csak szakma, semmi kultúra, de most nagyon rossz az arány. Ezért van az, hogy még ha színötössel végzi is el valaki az iskolát, a szakma nagy részét a munkahelyen adják át neki, miközben az az iskola feladata lett volna. Nyúzzák, tömik az agyát feleslegesebbnél feleslegesebb dolgokkal, a valódi képzés meg másodlagos.
Általános iskolában egyértelmű, hogy mindent kell tanítani, alapozni kell, sőt ott kell kideríteni hogy mihez tehetséges, mit szeret, mi fekszik neki. Később viszont a szakmára kellene fókuszálni, nagy mértékben.
Emellett pedig vissza kellene adni a tanár és az iskola tekintélyét. Ez a túlzott liberalizáció nem való az iskolába. Egyik oldalon könnyíteni kellene a terheket, a másik oldalon pedig megkövetelni a fegyelmet.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
válasz Tigerclaw #215 üzenetére
"Ezért van az, hogy még ha színötössel végzi is el valaki az iskolát, a szakma nagy részét a munkahelyen adják át neki, miközben az az iskola feladata lett volna.": az iskolának pontosan melyik szakma átadása lett volna a feladata?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
válasz Tigerclaw #215 üzenetére
"Később viszont a szakmára kellene fókuszálni, nagy mértékben."
Aztán egy gazdasági paradigmaváltáskor esély se legyen átképezni, ugye?
"Nyúzzák, tömik az agyát feleslegesebbnél feleslegesebb dolgokkal, a valódi képzés meg másodlagos." Egész pontosan mi a felesleges egy középsikolai tananyagban?
-
Aprósólyom
addikt
válasz Foglalt név #177 üzenetére
Mi alapján állítod, hogy a történelem brutálisabb a jelennél? Pl, a ruandai népírtás csak 22 éve volt. 100 nap alatt majd' 1 millió halott. Ez csak egy példa.
A problémákat általában hasonló okok váltják ki, a megjelnési forma pedig a kornak megfelelően más és más. Te brutálisabbnak látod a múltat, viszont az én meglátásom, hogy ez elfogult vélemény. Szerintem, semmivel sem "jószívűbb" a jelen, mint a múlt. Vice versa.Jevons paradox
-
válasz Tigerclaw #215 üzenetére
"Nyúzzák, tömik az agyát feleslegesebbnél feleslegesebb dolgokkal, a valódi képzés meg másodlagos."
Sok mindenről ki szokott derülni, hogy nem is olyan felesleges. Lehet, hogy észre se veszed, mert annyira alap.
Másrészt, a világot sosem a tahó, hanem a művelt emberfők vitték előre.Mutogatni való hater díszpinty
-
-
cami][us
senior tag
Na és? Fejlődik a technika, de az ember nem követi, akkor így járt.
[ Szerkesztve ]
-
Aprósólyom
addikt
Szoktál kicsit izzadni arról, hogy mire "gondolhatott a költő"? Jah, hogy csak kötekedni szeretnél?
Tigerclaw: Amerikában tudomásom szerint a középiskolás diák választja meg a tantárgyakat. Az angol (és angolszász) oktatásban is az általános iskolát arra használják, amit írtál. Megfigyelik a diák erősségeit, így egy szakmának/érdeklődési körnek megfelelően készülhet. Itthon viszont a mostanában alakuló duális képzést tartom egyfajta jó alteranítávnak, de vannak fenntartásaim.
Egyébként az oktatási felvetéseidre nekem annyi meglátásom lenne, hogy gondolom egyik tárgyat sem veted el... Tanulni kell mindegyiket, mert a mindennapi élethez kell a sok alapismeret, illetve meg kell ismerjünk különböző kultúrákat.
Az én meglátásom az, hogy megvannak ezek a törekvések az oktatásban, ezek jók, viszont átcsap egy általános, mennyiségi oktatásba. Minden diákkal sokat akar megismertetni mindenből.
Ahelyett, hogy mindenkinek tanítanának mindent, de kevesebbet, minőségibben, hogy a kedvenc tárgyára/szakmájára több idő jusson.
A középiskola (lévén, hogy az általános és szakmai képzés és/vagy egyetem között helyezkedik el), már a következő iskolába kellene súlyozottan készítsen, az általános ismereteket erősen visszaszorítva. Arra ott van az általános iskola. Különben minek hívják így?Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
A művelt és a tahó egymást nem zárja ki. A műveltség ismeret tudományról, kultúráról, stb.. A "tahó" pedig viselkedési forma. Vannak személyek akiknél ezek igenis fedik egymást. "kifinomultan tahó" valaki, mert olyan a viselkedés kultúrája. Van belőlük bőven...
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz cami][us #222 üzenetére
Ezzel még nyitva marad rengeteg valós kérdés. Nem a technika fejlődése a lényegi kérdés. Hanem miért fejlődik, milyen célból, milyen hatása lesz.
Létrehoztunk maghasadást. Annak is van egy viszonylag egészséges, polgári igényt kiszolgáló célja és van pusztító érdekeket szolgáló célja. És lehetne folytatni a boncolgatást. pl. hogy jó-e ilyen módon energiát termelni hosszú távon vagy nem....[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Tanítani nem felesleges, csak nem divat használni...
Ha csak az új helyesírási szabályok lennének a baj... de értelmes mondatokat sem tudnak az emberek megfogalmazni...@Aprósólyom : Ha akarod, érted, amit írtam, ha nem akarod, akkor nem.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
arty
veterán
válasz Baltazár123 #167 üzenetére
napközben eszembe jutott a hülyeségem, keményebb lecseszést érdemeltem volna!
12x700 már nem jó, az nagyon sokszal... mindmeghalunk
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
válasz Aprósólyom #223 üzenetére
"Jah, hogy csak kötekedni szeretnél?": nem az a kötekedés, ha érdemi mondandó nélkül erőlködsz?
"Szoktál kicsit izzadni arról, hogy mire "gondolhatott a költő"": nem izzadok ennyitől. de azért meséld el, hogy az iskolában mit kellene konkrét szakma területén tanítani:
1. sok évig angolt tanítottak, merugye it-s alapnyelv. most az itsh-hoz német nyelvtudás kell
2. a digihez meg román, a vezérfonal most az orosz felé húz, de jön itt a kínai kánaán is.
3. az iskolákban rendszerint windowst tanítanak. aki internet szolgáltatóhoz menne dolgozni, annak linuxot kell tudnia.
4. ha autószerelőnek mennél, akkor melyiket tanítsák? az opelt? a mercit? a kiát?
5. ha vállalati folyamatokat akarsz szervezni, akkor mit tanítsanak? sap-ot? oracle cuccokat? ms dynamics-ot?
6. és mi lesz azokkal, akik művészeti vagy jogi pályára mennének?
7. mi legyen azokkal, akik pályát módosítanak? melyik munkahelyére készítse fel a suli, a korábbira vagy az újabbra?
8. és mi legyen azokkal, akiknek a munkahelyén olyan ismeret az elvárás, ami nem is létezett még akkor, amikor iskolába járt? (pl. amikor én iskolába jártam, még nem volt elterjedve az internet az országban, egyetemek közül is csak néhányon volt).konklúzió: aki azt mantrázza, hogy az iskola nem készít fel a munkahelyre, annak szó szerinti értelmezésben igaza van, mert nem készít fel. ha normálisan értelmezem a mondatot és kihámozom belőle a szemrehányást is, vagyis hibaként rója fel az iskoláknak, hogy nem készít fel, akkor meg nincs igaza, mert az iskola nem tud és nem is akar felkészíteni konkrét munkahelyre. az iskola olyan képzést akar adni, ami átlagosan az egész karriered alatt segít.
funkcionális analfabéták kedvéért ez a hozzászólás nem akarja azt sugallni, hogy az oktatás rendben van. csak azt állítja, hogy az oktatás nem készíthet fel a munkahelyedre, mert az lehetetlen elvárás. soha nem lesz olyan, hogy kiesel az iskolapadból és x.y konkrét vállalat számára kompletten kész munkaerő vagy.
ha ezek a kérdések szerinted kötekedés kategória, akkor sajnálom, ennyire fussa.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arty
veterán
válasz Tigerclaw #170 üzenetére
iq, vagy nevezheted problémamegoldó képességnek
abban igazad van, hogy másban jók/jobbak azok, akik mondjuk az egyenlettel nem boldogultak, a kérdés továbbra is az, hogy kell-e majd az a fajta "más tudás", abban a mennyiségben, amekkorában rendelkezésre áll...
és abban is, hogy iszonyat rossz az oktatás, az értelmetlen biflázás, magolás borzalom teher sok gyereknek, akik éppen emiatt nem tudják gyakorolni mondjuk az egyenleteket.... és viszont: a jó memóriájú gyermek lesz a "jó tanuló", esetenként igen irreális sorrend tud egy osztályban kialakulni és sok kölök szerintem itt már elveszíti a motivációi nagyrészét
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Aprósólyom
addikt
Rövid leszek:
Eredeti hozzászólásból, amire reagáltál: "az iskola". Határozott névelős szerkezet, mely konkrét iskolára utal. Nem nevezte meg. Az is lehet, hogy több konkrét iskolára utalt, vagy iskolák valamilyen szerinti csoportosításra, de minden iskolára biztosan nem, mert az írta, hogy "egy iskola" vagy "az iskolák".
Ő konkrétan írta,
viszont te általánosan értelmezted.
A szövegkörnyezetből amúgy is feltételezhető, hogy "a szakközép iskolákra" gondolhat, de ez csak egy feltételezés. De ezt nem kérdezted meg, hanem betetted egy skatujába, ahogy te értelmezted, majd az alapján "megítélted" a helyzetet. Ezért feltételezem, hogy nem fordítottál kellő figyelmet arra, amit mondani akartak. Én ezt kötekedésnek szoktam hívni.Kifejtettem igényed szerint, mert jogos, hogy érdemi részletek nélkül, röviden szóltam csak hozzá. De az is biztos, hogy a mondandóm mögé nem is próbáltál belelátni, hogy legalább visszaolvasd, hogy mire és mit írtál, mert biztosra veszem, ha ezt megteszed, mögé látsz te is annak, hogy miről beszélgettek.
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Szerintem helytelen, hogy más tudást használtok.
A gyerekek tanulásifolyamatában a különböző gondolkodásmód a helyes és legfeljebb ebből fakad a tudáskülönbség az érdeklődés mellett. (Könyvajánló: Így tanulnak ők. ISBN: 9630392054)
A tudás egyrészről azért fog eltérés mutatni, mert ugyanazzal a magyarázattal, amit a tanár használ, nem biztos, hogy megérti a második, a harmadik gyerek is ugyanúgy, mint az első. Viszont egy másfajta magyarázattal megértené, és akkor meg is jegyezné... (A tanuláshoz a megértés elkerülhetetlen.)
Egyszerűen különbözőképpen vagyunk bekötve, másfajta logika mentén gondolkozunk.
Ha ezt a társadalmi berendezkedés nem veszi figyelembe, akkor szerintem elvész a balansz... Ezt pedig nem lenne szabad anyagi hasznosság mércéjével leírni, hogy "ők" nem termelnek annyit, mint "mások" tudásuk szerint. Viszont ez van, és ezért keres szarul egy mentős és keres jól egy majdhogynem androidként dolgozó "tesztmérnök", vagy manapság egy kezdő IT-s for example.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Én értem mit akartál mondani, csak kicsit felületesnek érzem a megfogalmazást. Ne vedd sértésnek, csak pontosítani akartam, hogy így nem teljesen helyes, de úgy gondolom ennél nem is mondtam többet. (Nem fikáztalak, hogy hülye vagy amit mondasz... személyeskedést igyekszem kerülni.) Olyan mintha ezt támadásként vetted volna?! (Ha támadok, akkor majd személyeskedek...)
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
válasz Aprósólyom #231 üzenetére
nagy erőlködéssel sikerült túl hosszú és téves hsz-t gyártanod, ami sajnos engem is inspirál a válaszra.
"Ő konkrétan írta,viszont te általánosan értelmezted.": természetesen nem értelmeztem általánosan, ugyanarra az iskolára gondoltam, amire ő."A szövegkörnyezetből amúgy is feltételezhető, hogy "a szakközép iskolákra" gondolhat, de ez csak egy feltételezés.": látod, ez a te problémád, hogy feltételezel, ahelyett, hogy megnéznéd a konkrétumokat.
ezt írta konkrétan: "Ergo megtanultam rengeteg dolgot, de az életben a munkám során az iskolában tanultak 90%-át nem használtam, nem használom.": ebből a magyarul helyesen értelmezni képesek számára egyértelmű, hogy arról a konkrét iskoláról beszél, ahova járt. ezt vehetjük egyes számnak, ha arra az iskolára gondolunk, ahol a szakmáját szerezte (függetlenül attól, hogy milyen iskola volt), de gondolni lehet az összes iskolára, ahol tanult.
ne aggódj, téged nem raklak bele abba a skatujába (sic!), akik tudják, hogy a skatulyát ly-vel írják.
"majd az alapján "megítélted" a helyzetet.": a kérdés mióta ítélet? azt állította, hogy az "Ezért van az, hogy még ha színötössel végzi is el valaki az iskolát, a szakma nagy részét a munkahelyen adják át neki, miközben az az iskola feladata lett volna.", erről kérdeztem, hogy melyik szakmát kellene az iskolában átadni?
"Kifejtettem igényed szerint, mert jogos, hogy érdemi részletek nélkül, röviden szóltam csak hozzá.": nem jó az az irány, hogy most érdemi részletek nélkül hosszasan szólsz hozzá.
tőled is ezt kérdezem: melyik szakmát kell az iskolában átadni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
cog777
senior tag
Elnezest hogy nem kovettem a beszelgetest a magyar oktatasi rendszerrol, annyit megjegyeznek hogy szerintem is szukseg lenne egy reformra aminek eredmenyekeppen kevesebb anyagot tanulnak a gyerekek, kevesbe stresszesen es gyakorlat orientaltabban. Persze ehhez a tanarokat is tovabb kell kepezni.
Gyerek skandinav oktatasi rendszerbe jar (alt iskola), minap dobben ra es szomorodott el! hogy jovo heten teli szunetuk lesz. Beszelgettunk tobb gyerekkel es a legtobb szinten banja hogy otthon lesznek.
Sokkal erdekesebben, gyakorlati peldakkal osszekotve tanitjak a tanarok az anyagot. Pelda, tanulnak valamit allatokkal kapcsolatban, akkor kimennek kirandulni egy heten egyszer az erdobe ahol kint is ebedelnek. Nem mennek messze, vannak akik bicikliznek.
Masnap az elozo napi elmenyekrol beszelgetnek es dolgozzak fel.
Rendszeresen sutnek, foznek. Persze csak kis mennyisegben, pl feltenyernyi pizzat csinalt aminden gyerek maganak. Ezaltal jobban osszeszoknak, jobban egyuttmukodnek. Elvezik az iskolat. Nekunk vannak magyar rokonok, ismerosok es ezt egyaltalan nem mondjatom el a gyerekeikrol es nekem (nekunk) is nagyon stresszes volt az iskola. (Pszichologusok tudnanak meselni a gyerekkori stresszrol mit okoz kesobb.)Elhiszem hogy ez a hozzaallas _egy_kicsit_ tobb penzbe kerul mintha a gyerek ele csapnank a konyvet es azt mondanank neki hogy a huszadik oldaltol a harmincadikig tanuld be fiam. Bar lehet hogy kevesebb khm.. "stadiont" kellene epiteni es akkor lenne penz...
Kevesebb anyagot biflaznak viszont jobban egyuttmukodobb lesz a tarsadalom. Nem csinalhatjak rosszul mert nemhiaba itt van a vilag legboldogabb tarsadalma es a korrupcio is itt a legalacsonyabb es a gazdasag sem all rossz helyen.
HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
Apollyon
Korrektor
Szerintem nem kellene annyira berosálni a robotoktól. Oké, most elvesztette pár ember a munkáját, de valószínűleg csak idő kérdése volt, csoda hogy eddig kitartottak a kétkezi munkával.
Legrosszabb esetben én úgy tudom elképzelni a jövőt, hogy a legtöbb embernek csak úgy lesz normálisan fizető munkája, ha valamilyen számítógép előtt/körül végzendő feladatot csinál. Viszont a robotok mint olyan, akik kiváltják az emberek munkáit olyan szinten hogy az társadalmi probléma legyen, csak sci-fi. A jelenlegi tendencia ami mostanában látható, erősen megkérdőjelezi hogy lesz-e egyáltalán valaha, belátható időn belül AI, ahogy mi elképzeljük. Ha nem lesz (és ez több mint valószínű) rengeteg munka van és lesz is, amit csak ember tud elvégezni, mert egy csökött számítógép meg a mai "AI"-nak számító bénaság egyszerűen képtelen rá.
Majd ha eljön az Asimov által elképzelt hasonló robotvilág, akkor majd el lehet gondolkodni. De a robotok se hardverileg, se szoftveresen nem tartanak még ott, hogy "vesztésre álljunk a robotok elleni harcban".
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
MongolZ
addikt
válasz #82729984 #138 üzenetére
"Aha.
A Föld népességének több mint felének az IQ-ja 100 alatt van."Attól eltekintve, hogy ezer különfajta IQ mérés van (a Mensa is nemrég változtatta meg): És? Attól, hogy valakinek 80 az IQ-ja, még bőőőven lehet jó szakember. Az IQ a sok-sok-sok (talán huszonX) tényező közül EGY, amelyik kihatással van arra, hogy mennyire jó munkaerő, főnök, stb. lesz az emberből. Szégyen, hogy valakinek a munkára való alkalmasságát egyetlen tényező, az IQ alapján akarod beskatulyázni.
"A politikai részét ignorálnám a hozzászólásodnak, most globális problémáról beszélünk, hangyaf@sznyit nem számít hogy magyarországon épp mi van vagy nincs."
A probléma globális, regionálisan viszont sz*rok vagyunk, tessék megnézni mi a helyzet más országban. Nyugaton ~30 éve munkaerőhiány van, stabilan. Nálunk 4-5 év alatt sikerült rosszabbat elérni. Mi ez, ha nem regionális probléma?
"Nagyon gyér a képzelőtehetséged, térjünk vissza rá 25-30 év múlva."
Azt hittem, a jelen helyzetről, illetve a közeljövőről beszélgetünk... 30 év múlva én már dolgozni sem fogok.
"A logisztika említésén el is röhögtem magam, pont most ment a discovery-n egy "hogyan készül" rész amiben amerikában egy chips gyárban a raktárban full önmüködő targoncák vannak."
Gratulálok, felhoztál egy speciális területet. Itt már régóta működnek ezek a dolgok, van, ahol 20 éve megy. Ez egy teljesen kiszámítható, előre definiált folyamat. Milliószámra készül ugyanaz a termék.
Nem véletlenül hoztam fel a logisztikát, mert a hozzá nem értő emberek azt hiszik, hogy na, itt aztán minden mehet magától, mindent lehet automatizálni, mindent lehet robotizálni, közben meg abszolút nem. Az egyik legnagyobb probléma pont az, hogy mennyire NEM lehet megfelelően, legalábbis nem úgy, ahogy az emberek elképzelik."Mondták is hogy az egész raktárban (egy k.rva nagy raktárról beszélünk) kb. 3 emberi alkalmazott van akik felügyelik az esetleges problémákat, minden mást a gépek automatán csinálnak."
Így van. Tehát ott kezdődik, hogy kell legalább 3 olyan ember (szakember!!!), aki felügyel, meg tudja oldani a problémákat, stb. Plusz ugye jön a karbantartás, gépcsere, stb. Nem azt mondom, tömeggyártás esetén lehet, hogy megéri, sőt, a mostani árakat figyelembe véve biztosan.
"Mindezek mellet továbbra is probléma hogy a robotok miatt 10 kiesett munkás mellett mindössze egy új munkahely keletkezik szintén a robotok miatt."
Ez megint egy idehányt szám, amit egyszerűen nem lehet komolyan venni. Biztosan van olyan terület, ahol ez az arány, de bőőőőven nem ilyen rossz a helyzet.
Visszaolvasva jó néhány hozzászólást, EGYETLEN ember említette rajtam kívül, hogy az IQ nem minden.
Ezek után minek vitázni, beszélgetni akármiről is? Ne röhögtessetek már.[ Szerkesztve ]
-
kiltrus@citr
csendes tag
"Aki nem tudja az tanítja"
A drága jó tanci néniket imádjuk tényleg megkérdezed mire jó vagy miért szükséges fogalma sincs mert még ő se tudja csak ködösít ezt a mérnökök használják.Nem olyan hülye az emberiség nehogy már lenézd meglehetne érteni ha gyakorlati példával életszerű dolgokat tanítanának de szándékosan nem ez a cél. Nem akarnak okosítani tanítani csak betáplálni mint egy robotot mert nehogy már beleüssed az orrod a nagyok dolgába nekik pont ez a jó ha nem látod át a dolgokat, nem látod a fától az erdőt.
Tanulsz a gimiig 12 évet és ebből biztos hogy nem fogsz megélni ezt te is beláthatod.i7 4770, MSI Gtx 1060 Gaming 3X
-
MongolZ
addikt
válasz kiltrus@citr #239 üzenetére
Egy újabb szokásos károgás, ami tele van részigazságokkal - populista demagógia. Nekem pl. az életem során nagyon sok jó tanárom volt, akik nem csak azért tanítottak, mert "nem tudták". Ugyanúgy általánosban, ugyanúgy gimiben, ugyanúgy főiskolán és az egyetemeken. Persze voltak gyengébbek is, de azért ne mondjuk azt, hogy aki tanít, az hülye. Ezt tudjuk be annak, hogy röhejes fizetést kapnak, és kevés olyan ember van, aki tudja és ért hozzá, és érez magában annyit, hogy a nevetséges fizetés mellett ezt tovább is adja a következő generációnak.
-
arty
veterán
válasz Aprósólyom #232 üzenetére
Én ebben nem hiszek.
A saját példám alapján is inkább gondolom továbbra is, hogy mindenkinek vannak korlátai, akár hogyan is magyarázta nekem 3 féle különtanár (az előadón kívül) a főiskolás matek egy részét, NEM. ÉRTETTEM. MEG. Programozás ugyanez, ordított a lemaradásom a többiekhez képest. És persze elvi alapon nem zárható ki, hogy nem lett-e volna olyan módszer, amivel még "én is megértem", de nem biztos, hogy a társadalomnak tényleg érdemes ennyit áldozni valakire, akinek a szokásos módszerek nem válnak be. (vagy ha érdemes is: egyszerűen nem fér bele az időbe, az anyagi ráfordításba)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Teréz Atya
senior tag
Nem egy csajszi volt, akit úgy rugdostam át a programozás vizsgán. Amennyi időt belefektettem a korrepetációjukba, ejj!
Vagy az infóhoz kapcsolódó matek! A hatalmas mumus, sokan már úgy jártak hozzám, mintha haza mennének. De legalább nem kopott fel az állam.A lényeg, hogy azzal szembesültem, hogy nagyon sok középsuliban a béka segge alatt van a matek és infóoktatás. Amikor meg valahogy bejutnak az egyetemre meg néznek ki a fejükből, hogy most mi van, mert nincs mire alapozni. Ekkor jöttem a képbe én, és egyetemistaként különórát tartottam. A vicc az, hogy mire szakmai gyakorlatra került a sor, már megvolt a kellő tapasztalatom. Aztán diploma után nem infó-matek tanár lettem, hanem IT-s. Hogy miért? A válasz egyszerű: $$$
Az első évben a versenyszektorban többet kerestem mint a volt középsulis osztályfőnököm, akinek több mint 20+ év tanárkodás van a háta mögött, meg mindenféle szakkört visz. Viszont mellette maszekban Office-t tanít, és bevallása szerint ebből él, a tanárkodás neki a hobby.
Ne tudjátok meg, hogy a pénz miatt mennyi jó tanárnak való most nem tanít!
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
dabadab
titán
válasz Teréz Atya #242 üzenetére
"a tanárkodás neki a hobby."
Nagyjából az összes jó tanár, akit ismerek, azt gondolja a munkájáról, hogy az (egy drága) hobbi - az egyiknek felvetette a férje, hogy lassanként több pénzt visz be az iskolába, mint amennyit onnan kap.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
arty
veterán
válasz Teréz Atya #242 üzenetére
"Amennyi időt belefektettem a korrepetációjukba, ejj!"
Van aki szerint ez a te oktatási módszered csődje és más taktikával ötöst tudtál volna a delikvensekből faragni!
(amugy nem egy kollégám volt IT-ban ex-tanár matek, info, fizika... és szomorú, hogy az ő tudásuk nem általuk kerül a következő generációhoz, hanem majd... valahogy. viszont a dupla-tripla fizetés miatt sajnos érthető, ráadásul presztízse sincs a tanárnak, "mindenki" általánosítva őket hibáztatja
"mindenért", irigyli a nyáriszünetet, stb stb stb.)"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
-
waithEard
őstag
" Szoftverfejlesztők kellenek. Dögivel. "
Irónia ON : Hát igen. Meg agysebészek... épp most lepik el európát, tehát akkor nem lesz gond. Irónia OFF.
Csak sajnos megint az gond, hogy nem látjuk a fától az erdőt.
A túlnépesedés problémája nem a nyugati civilizációkat érinti.
A robotizálás nem az emberek jólétét szolgálja, hanem az óriáscégek pénzéhségét.
A robotok pedig jellemzően a legsebezhetőbb rétegeket hozzák még nehezebb helyzetbe. Nagyon kéne már, hogy valaki(k) tényleges megoldásokkal rukkoljanak elő, és megfékezzék a globális tőkét.
Én akármerre nézek, mindenütt a harácsolást látom, ami mára gátlástalan méreteket öltött. Mindenhol maximalizálni akarják a nyereséget, aminek a következménye az egyre silányabb minőségű termékek forgalmazása, állandó minőségrontással és rejtett áremelésekkel fűszerezve. Építőiparban dolgozok, napi szinten látom, hogyan lesz minden anyag és szerszám egyre hitványabb, miközben az ár egyre nő.
Visszatérve a robotokra: biztosan szükség lesz programozókra is, de például az én területemen óriási hiány van szakemberből. És őket még kb 100 évig nem fogja robot helyettesíteni, az biztos."The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
-
waithEard
őstag
El tudok képzelni olyan speciális eseteket, ahol lehetne gépeket alkalmazni. De egy komplett lakásfelújítás esetén kizártnak tartom, hogy gazdaságosan kivitelezhető legyen. Túl komplex a munka, túl kicsi a hely, stb. A jelenlegi technológia teljesen alkalmatlan erre. 100 év? Szerintem keveset is mondtam.
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
válasz waithEard #249 üzenetére
ma már egyre kevesebb dolgot akarnak felújítani, megjavítani.
el fog jönni az az idő, amikor a lakásokat legyártják a házgyárban (mint régen a panelt), pár robot behordja a bútorokat és kész. ha pedig komoly felújításra lenne szükség, egyszerűen bedózerolják és hoznak másikat a házgyárból.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- YouTube
- Mazda topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DIGI kábel TV
- LEGO klub
- Autós topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...