- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter13
senior tag
OK. Akkor a lényeg annyi hogy a jelenleg kapható Geforce kártyákon a VR szaggatna, mert nem erre építették őket, viszont az NV eljövendő termékei igény esetén épülhetnek más alapokon is. Vagyis ha valakinek pl GTX980-a van, az sajna nem fog hasítani VR-ban (de játékokban igen).
Szerintem amíg eljön a használható VR kora, addig lesz az NV-nak is ideje egy másik generáció bevezetésére...szóval a probléma valós, de a gyakorlati hatása várhatóan minimális, így kár rajta parázni (bár nem árt tisztában lenni vele, csak a miheztartás végett).
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ne zavarjon, hogy David Kanter az Oculusra hivatkozva állította, ami az első bekezdésben van. Én csak megpróbálom megmagyarázni, hogy a katasztrofális jelző nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez a gyakorlatban is katasztrofális élmény lesz. Lehet, de nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Az se zavarjon, hogy mérések baromira mást mondanak, ez épp pár hetes...
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/3gwnsm/nvidia-gameworks-vr-sli-test/A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
carr
őstag
Mi volt ez a ~1 órás leállás? ph szerver megpusztult? pingeni pingett a mocsok.
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Sinesol
veterán
Egyébként furcsa ez a hírverés, tudván, hogy még vagy 2 generáció lemegy mire egyáltalán lesz értékelhető VR hardver, ami nem túl drága ahhoz, hogy széles körben elterjedjen. Na és akkor még ott a másik dolog, hogy még számítási kapacitásban sem állunk ott, hogy minőségi VR-t kapjunk.
Nem tudom kit érdekel a Maxwell, amikor 2017-18 körül lesznek olyan mainstream hardverek, játékkínálat és VR hardver, hogy ez az egész elterjedhessen.
Addig ebből nem lesz semmi, amig csak az aktuális csúcshardverekkel is köhögve, de mégis horroráron valósítható csak meg.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Nem baj, hogy David Kanter kimond olyanokat, amiket az Oculus mérnökeitől hallott, de ebből a kijelentőséből nagyrészt az maradt meg, hogy a GeForce szar, mert 8 perc nem elég kifejteni azt, hogy miért mondták ezt neki az Oculus mérnökei. Ez megint olyan dolog, hogy lóg a levegőben egy kijelentés, ami nincs megmagyarázva. Persze David Kanter érti, vagy a beszélgetőpajtija, de ebből megint egy csomó oldal lehozott egy olyat, hogy rossz és kész.
LOL, eddig nem is láttam.
(#5) Jack@l: Nem zavarnak, csak nem értem, hogy ezek hogy jönnek ide.
(#7) Sinesol: Az első Rift nem lesz nagyon drága és 2016 elején itt lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
magyaran intel skylake es r9 285, 380, fury a tobbi meg kuka? elegge nagy ongol lenne az oculus reszerol, ha kihagyjuk a lassabb kartyakat, alig van par konfig, amin hasznalhato.
ez nem eppen segiti az elterjedest.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
imi123
őstag
Na.
Legalább oda van írva hogy vélemény.
Kezelje is mindenki úgy!!Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ne a hír hozóját lőjétek le.
Amúgy hogy helyén tudjuk kezelni a dolgot, elsőnek azt kellene tudnunk, hogy ez a VR dolog, vagy csak akár az Occulus mikor kerül kereskedelmi forgalomba (megfelelő számú VR-re optimalizált játékkal)
Ha ez mondjuk 2+ év, akkor senkit se érdekel, hogy jó-e hozzá egy aktuális videokártya, ha 1+ év, a HC gamereknek akkor sem kell aggódniuk, mert ők úgyis cserélik évente.Mondhatni alig érint negatívan valakit ez a dolog...max. az nVidiát, ha emiatt veszít némi eladást. (mondjuk azt nem mondhatják, hogy nem volt idejük felkészülni az Occulus-ra)
Nekem kazuár gamernek totál nem számít, hogy milyen lesz az Occulus Nvidi kártyával, mert amit én tervezek venni (GTX-950), azon úgysem futna rendesen, viszont jól jön a Maxwell alacsony fogyasztása.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kuka. Az valóban igaz, hogy a Skylake/Carrizo IGP, illetve a VGA-k közül a 285/380/Fury/Nano a legjobb VR-re, mert ezekben van finomszemcsés preempció. De ahogy David Kanter is mondta a többi GCN és Haswell/Broadwell sem rossz. A lényeg, hogy relatíve nagy legyen annak az esélye, hogy időben elkészül a timewarp. Finomszemcsés preempcióval gyakorlatilag biztos, ennél rosszabb preempcióval elég nagy az esély, főleg ha stateless compute a hardver, de rajzolási szintű preempcióval már csekély az esély, mert nagy a kockázata annak, hogy a timewarp előtt beragad egy hosszú ideig tartó rajzolás. Ez az amire a fejlesztőknek nagyon kell majd figyelniük, mert a GeForce-on egy ilyen helyzet gyakorlatilag biztos akadást jelent. Ergo valahogy el kell kerülni, hogy kialakuljon a probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sinesol
veterán
Persze, de a gép alá már annál drágább, ráadásul ez az első Rift még közel sem tökéletes a kompromisszumos felbontás miatt.
A hardver ami kell alá pedig kb csúcs és még ugysem tökéletes az egész.
Az egyébként külön megmosolyogtató, hogy az intel igp megfelelő..még egy Battlefield 3 szintű régebbi játékot semhiszem hogy jó minőséggel+fps-el futtatna 2160*1200 -as felbontasban egy igp. A preempció szép, de ha nincs meg a kellő erő, hát a hajára kenheti.Akkor lesz robbanás itt, ha egy átlagos felső közepes megfizethető videokártyával is simán megy a játék magas fps+jó minőség mellett. Az meg lesz bőven 2017-ben, akkorra meg már 2 generáció még kijön, tehát kicsit irreleváns ez a Maxwell para.
Amíg pedig rétegcucc lesz ez az egész, addig komolyabb vr-re tervezett játékok sem jönnek majd, mivel kis felhasználóbázisnak nem fejleszt egy AAA kategóriás játékokat gyártó óriáscég.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Amelyik kártyán megy átlag 300 fps-t alapból egy vr-es játék, annak nem hiszem hogy gondot okoz szinten tartani a 85 fps-t az oculuson.
A timewrap csak akkkor kell, ha a csóró kártya nem tudja tartani az fpst.
Vagy nagyon eltévedtem?Egyébként meg van az éremnek egy sötét oldala is, már ha erről beszélünk:
https://developer.oculus.com/blog/asynchronous-timewarp-examined/
Utolsó bekezdés[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
arn
félisten
ezzel a rift fog szivni, nem az nvidia. igy is kerdeses, hogy mennyire kell az embereknek. ha kell melle egy 600+ euros kartya, onnantol adhatjak ket ftert is, olyan retegtermek lesz, amire nem fognak fejleszteni.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sheep
addikt
Akkor a gtx 970 kuka? Már nem tudnak semmit sem csinálni hogy javítsanak a vr teljesítményén?
A repszim (DCS world) támogatja, és meg akarom venni az oculust megjelenéskor (ami már csak pár hónap ugye-ha minden igaz).MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
#06658560
törölt tag
Összefoglalva: amennyiben a programot fejlesztők ész nélkül kódolnak a nagy szabadságban, hála a DX12-nek, akkor valószínű szar lesz a VR élmény NV+Oculus mellett. Viszont: akik odafigyelnek, a hardverhez igazítják a kódot, esetleg nem Oculust használnak, azoknál valószínűleg semi probléma nem fog elő jönni.
-
Blindmouse
senior tag
Most ért vissza a nyaralásból, ezért jönnek majd sorban a noname játékgyártók nyilatkozatai hogy az Nvidia a lassú, sőt évek múlva olyan lassú lesz, hogy csak na, és persze az AMD a király, minden amit csinálnak jó, és évek múlva olyan előnyben lesznek ( bár pénzügyileg csődben (sajnos)) hogy az összes többi gyártó sosem fog felzárkózni.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
nagyúr
Nagyon érdekes lesz, hogy mivel a Pascal elvileg már kész van, vajon az még a régi Maxwell finomítása, vagy már valami teljesen új koncepció ilyen téren is?
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Sinesol
veterán
válasz FollowTheORI #23 üzenetére
Hát mivel uj architektura, gondolom nincs sok köze a Maxwellhez.
-
actival63
aktív tag
válasz FollowTheORI #23 üzenetére
Annyira nincs kész a Pascal, hogy maga az Nvidia halasztotta el a megjelenését 2017-re. És még egy jó hír az Nvidiának. Az AMD állítólag lekötötte a HBM2 memóriák nagy részét mert a HBM1 gyártása is elég lassú. A Greenland viszon 2016-ban megjelenik. Lehet csak karácsonyra de az nagyon ütni fog.
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
nagyúr
válasz actival63 #25 üzenetére
Meglátjuk... a pletykák szerint már júniusban megvolt a tapeout, lassan mennie kéne a tömegtermelésnek... és utána Q1-Q2 körül 2016-ban jöhet a termék.
Ha csak nincs újratervezés bármi okból
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
alevan
őstag
Ha úgy vesszük, le a kalappal az nVidia előtt. Eddig a jelenbe éltek és a grafikára koncentráltak a konkurensekkel ellentétben, ebből profitáltak is, most egy generáción át szívni fog, amíg architektúrát vált és le sem lessz (nagyon) maradva.
Ellenben az AMDvel, aki a jövő architektúráját tolja évek óta (és elvileg ők írták meg annak az APInak az alapját, amit most DX12-nek nevezünk a pletykák szerint), aminek most jön meg az eredménye.
Most meg van a lehetősége az AMDnek, hogy a DVGAk zsugorodó piacán részesedést szerezzen, illetve az nVidiának, hogy megtartsa pozícióját.
Let the fight begin!
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
actival63
aktív tag
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
TTomax
nagyúr
válasz actival63 #33 üzenetére
Igy van az nV is igényt tart,majd a samsung kiszolgálja... [link]
A cikkhez meg annyit,hogy hogyan is felelhetne meg bármely gyártó terméke egy olyan technológiára amely nincs szabványosítva?
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Z10N
veterán
Ezzel nem is lenne semmi gond azoknal akik allandoan hw-t frissitenek. Viszont aki hosszutavra tervez es mar nem jatszik annyit, de kiprobalja az ujdonsagokat annak az AMD GCN, mar csak a konzolok miatt is jobb valasztas. Az Nv mindig kihegyezi az adott era-ra a architekturat, de par ev mulva mar a fasorban sem lesz, ellentetben a GCN-nel. Ezt mindenki eldonti magaban mi a jobb neki.
VISZONT ami a problema, az az Nv lobbizas (a korabbi hirnel is):
"A legfőbb cél az NVIDIA számára, hogy elérje a virtuális valóságra tervezett programoknál azt, hogy lehetőség szerint ne dolgozzanak olyan rajzolási parancsokkal, amelyek sokáig futnak. Ha ez elkerülhetetlen, akkor a fejlesztő mindenképpen érje el azt, hogy ezek ne induljanak el addig, amíg a timewarp nincs kiszámítva. Esetleg az is előfordulhat, hogy egy effekt idézi elő a hosszú ideig tartó rajzolást, ilyenkor érdemes elgondolkodni azon, hogy az adott effekt ne is legyen bekapcsolható a GeForce hardvereken."Azaz megint visszafogjak a fejleszteseket (szandekosan). Raadasul mar a kezdeteknel amikor rakjak lefele az alapokat (DX12/VR). Ebbol semmi jo nem fog szarmazni. Itt latszik meg, hogy melyik ceg mennyire torodik a vasarloival igazan. Talan paran igy mar meg fogjak erteni mit is akar az AMD csinalni egy ideje.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
-
TTomax
nagyúr
Mert mégis mit akar az AMD?A saját vasaira kihegyezett dolgokat szabvánnyá tenni ,mellé egy rakás ígérettel,amivel aztán soha sem spórolnak....Igaz?Ez mitől is jobb mint az "túloldal"?
(#37) actival63
A Samsungot hasonlítani a Hynixhez olyan mint Joli néni zöldséges bódéját a helyi tescohoz.A két cég nem egy fajsúlyban van.Nagyságrendekkel nagyobb erőforrások állnak rendelkezésre egy adott probléma megoldásához a Samsungnál.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz actival63 #40 üzenetére
Miért te gondolod hogy a Hynixnak nem ugyanennyibe kerül?Ezért is adják ilyen olcsón az új Radeon szériát,vagy mégsem?A difi az hogy nem biztos hogy rendelkezésre áll.Az 1500 dolláros Pascal kártyák akkor jönnek,ha az AMD tovább folytatja a helytelen termékpozicionálást,és marketing mélyrepülést...de ez már egy másik téma...
Ehhez a cikkhez pedig továbbra is fenntartom,hogy amíg a VR nincs szabványosítva addig nem lehet kijelenteni egyik termekről sem hogy jobban megfelel bárminek is...kész csomagokat lehet kínálni,de hogy az a jövőben mennyire fedi a szabványt,illetve mennyire lesz elterjedt,dőreség nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
actival63
aktív tag
Én nem a finomszemcsés preempcióra gondoltam. Arra az Nvidiának biztos már meg van a megoldása, amit szépen be is épít a Pascalba. Nekem a HBM2 az interposer és a Pascal egybegyúrása aggaszt. Mire az meglesz már 2017-et fogunk írni és annyi pénzt ráköltenek, hogy 1500 dodó lesz egy Pascal ára. Nem kétlem, hogy a Samsung pénze nem lesz erre elég.
Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
imi123
őstag
válasz actival63 #44 üzenetére
Az biztos hogy sem az Nvidia sem a Samsung nem fog ingyen dolgozni.
Akkor kell kiadni valamit amikor a piac fel van rá készülve.Mit ér a HMB ha a mai játékok semmit nem profitálnak belőle.Persze valahol el kell kezdeni.Az AMD van annyi jó fej hogy kiteszteli a konkurenciának a technológiát.
Mire tényelegesen használják is az újítást addigra a konkurencia szépen kicsivel jobbra megcsinálja.
Ezt látjuk évek óta.Egyébként tényleg le a kalappal az AMD előtt.
Az AMD a számítástechnika laborja.Az Nvidia meg a bankja.[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
Normális preempció nélkül éppen lehet VR-t csinálni, de nagyon sok egyéb dologra oda kell figyelni. Sokkal esélyesebb, hogy valahol beugrik valami gond, mintha egyszerűen le tudsz rúgni valamit a GPU-ról, ami túl sokáig pöffeszkedik rajta.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Raysen623
addikt
"Mire ténylegesen használják is az újítást addigra a konkurencia szépen kicsivel jobbra megcsinálja."
Már ne haragudj, de én pont nem ezt látom. Az NV csak és kizárólag olyan fejlesztéseket csinált, amivel el tudta érni, hogy a másik gyártó kártyáján ugyanaz gyengébben fusson. Ez mitől jobb? Netán beszéljünk a kritikán aluli hairworks-ről, ami a Tress-Fx ellenfele akar lenni? Még a saját kártyájukon is sz@rul fut...
Egyébként meg ugyanazt a technológiát nem lehet csak úgy átvenni másik gyártótól mert rögtön jön a per. Mindenkinek ki kell fejlesztenie vagy mástól megvennie. Az NV is valószínűleg fejleszt a háttérben csak nem beszélnek róla egyenlőre (nagyobb keret miatt több mindent is fejleszthet ha van rá elég embere).[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Z10N
veterán
Ez igaz, de nem feltetlenul ad ra okot. Nem csoda, mert aki fuggetlen az szova fogja tenni (mivel van jozan esze). Akiknel ez automatikusan megy, azok mar a z Nv zsebeben vannak.
A Pascal biztosan orvosolja majd ez, ha mar halasztva lett.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
.DLL
veterán
Mi olyan nagy újítás vagy nagy szám ebben az oculus riftben? Egy full-HD kijelző kettéosztva, pár motion szenzor, kb. ennyi. Régen is volt VR szemüveg, szar is volt igaz, de tudtuk, hogy ahogy fejlődnek a kijelzők egyszer lesz majd jó és használható ezekből. Ez még nem az a szint. Vannak ennél is jobb kijelzők, kisebbek is vagy jobb felbontásúak, és tudjuk hogy az is ki fog majd jönni. Miért pont az Oculus?
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- Kupon kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 7900 GRE GAMING OC 16G (11325-02-20G) 3 év garancia 254600Ft
- Asus Dual RTX 3060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- Zotac Amp HOLO RTX 3070 --/DOBOZ/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/GARANCIA/--
- MSI RTX 3070 8GB GDDR6 GAMING X TRIO Eladó! 130.000.-