Hirdetés
- Statikus nyomásra kiélezett ventilátor jött az Arctictól
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Kompakt vízhűtés
- Milyen videókártyát?
- Objektívek topikja
- A CUDA ellen szövetkeznek a legnagyobbak
- ASUS notebook topic
- Mini-ITX
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
Röviden tehát az nvidia szokásához híven különcködik, keveri a fekália-levest, és trükközik valahogy már megint.
xRagna hát igen, ebben nagyok, a DX11.1 hardveres támogatásának hiányát is milyen jól túlélték
[ Szerkesztve ]
-
#52815360
törölt tag
Mire a dx12 mainstream lesz, addigra a maxwell feledésbe merül.
-
duc
aktív tag
-
Egon
nagyúr
Egy nV-hater szerint biztosan.
Ne zavarjon, hogy itt is leírták, Abu is leírta, a cikkből is kolvasható: az MS hibázott, nem kicsit. Az nV kényszerpályán van, a jelek szerint kb. a Pascal-ig.
Amúgy szerintem jó hír, hogy elvileg kezelhető a probléma; majd meglátjuk, hogy a gyakorlatban mennyi problémás port lesz (erről azért jelentősen megoszlanak a vélemények).[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Def26
félisten
Tehát most az a baj, hogy nem azt az utat választják amit az amd? Ettől még majdnem minden játék nv kártyán fut jobban.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
DigitXT
félisten
Érdekes cikk volt, köszi.
-
nagyúr
mit majdnem, mind az összes megjelent dx12 játék nv-n fut jobban!
@Egon: Az ilyen esetekről szokta azt mondani a volt tanárom az egyetemen, hogy kolléga, ez lehet, hogy a mi hibánk, de az Ön problémája.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
LordX
veterán
Ezek a párhuzamos számolásos ábrák mindig megtévesztőek, az, hogy valamit másik mellett el lehet indítani, csak akkor fog javulást okozni, ha van elég erőforrás a két feladat egyszerre futtatásához. Ha nincs, akkor mindkettő lassabb lesz, context switch, cache, stb. effektusok miatt még annál is, mint ha sorosan futtattad volna.
Egy másolás az általában gond nélkül párhuzamosítható, mert azt a DMA vezérlő csinálja, de két számolás (legyen az grafika vagy compute) már csak akkor, ha van elég CU szabadon.
-
shteer
titán
Korrekt helyreigazítás
..szerintem jónak tűnik
-
-
-
Def26
félisten
válasz djculture #13 üzenetére
Emlékeim szerint hd2900xt (R600) óta megy ez. Akkoriban dx10 + xbox360 gpu -n ment a téma, jelenleg dx12 és xbox one. Ettől függetlenül valahogy sose láttam nagy előnyét az amd -nek.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Tigerclaw
nagyúr
Én csak azt várom, hogy "normalizálódjon" a 950-es ára...(a DX12 nem érdekel különösebben, mikor még egy nagy halom játék DX9-es)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
hé, én nem mondtam egy szóval sem, hogy etikus meghackelni a directxet!
egyébként tényleg érdemes megvárni, hogy mi lesz majd a gyakorlati hatása a jelenlegi architektúrákra.@Abu: a stateless computenak mi a büntije? +1 copy a compute előtt és után?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Raysen623
addikt
Szóval akkor most a drága NV kezdheti visszapakolni a compute és regiszter cuccokat a GPU-ba...Hajrá!
"Az akkori cikk írója is áttért NV-re. " - ebből is látszik mennyire nem objektív a vélemény.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
arn
félisten
hude sok sebbol verzik, ez a "majd optimalizalunk mindenre jol" koncepcio. megeszem a kalapom, ha altalanos lesz, hogy minden vasra normalisan optimalizalt dx12 kodot kapunk.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Yutani
nagyúr
Az utolsó bekezdést olvasva felrémlett az FX név és a DX8-DX9 váltás...
Én is azt mondom, a jelenben tökmindegy, mit tud DX12 alatt a Maxwell v2.0, mert mire ez számítani fog, úgyis jön az újabb NV sorozat és az remélhetően idomul a követelményekhez.
Mert a múltban láttuk, hogy mire igazán eljött a DX9 ideje (ami még most is tart? ), addigra az NV kijött a GF6 sorozattal, ami feledtette az FX-ek gyenge teljesítményét.
#tarcsad
-
nagyúr
Jó kis cikk lett, köszönjük
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
Archttila
veterán
Tegnap rendeltem egy GTX970 EVGA-t, visszamondjam?
Komolyan kerdezem.[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
[CS]Blade2
addikt
Nem is fognak. Port-olják és már megy is a dobozba. (na nem ennél az oxide gamesnél, azt lásd alul.) Nvidiának meg mind1, ami a cikkben le van írva, mert lefut úgy a kód, ahogy akar, úgy is elég gyors lesz.
Arra mindig ügyelnek, hogy az aktuális kártyákon az aktuális játékok jól fussanak.
A cikkben nincs megemlítve egy cím vagy motor sem, míg az Nvidia oldaláról a régi Maxwell kártyákról van szó. Hát időben lesz egy szakadék a kettő között.Egyébként érdemes megnézni, hogy kik ezek az Oxide Games -esek: [link] Hanta API, 6 ember az about-nál, tavaly májustól idén januárig szabadságon voltak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz [CS]Blade2 #27 üzenetére
A "szimplán leportolom az Xbox One kódot dolog" nem megoldás. Az nagyon rosszul fog futni mindenen, ami nem GCN. Az lehet a normális rendszer, amit az Oxide csinál, hogy mindenkire optimalizálnak, de valóban ezt kevesen fogják megtenni. De ha eljutunk oda, hogy a fejlesztők több mint fele csak az Xbox One kódot hozza át, akkor az gáz lesz. Akkor elmondhatja a Microsoft, hogy csak jó volt az a megközelítés, amit korábban alkalmaztak. Persze akkor már mindegy lesz, így is nagyon belenyúltak a piacba.
(#20) cain69: A stateless compute csak bonyolult hardvert kíván. Valós büntije nincs azon kívül, hogy piszok nehéz megtervezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
őstag
Érdekes, és jó cikk lett, köszi.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
haddent
addikt
A fejlesztőknek csúfolt egyedeket mióta érdekli az, hogy mi megoldás és mi nem? Kettő céljuk van:
1. Eladni a játékot minnél több példányban
2. Kényszeríteni a hardverfejlesztésre minnél eröltetettebben, de azért a penge élen táncolva, hogy ne boruljon ki a biliÉs most még istenes a helyzet, mert a 2 konzol azonos architektúrán pihen mind cpu mind gpu téren, sőt mindkettő apu stb..
Azt azért szerintem még el sem lehetne várni, hogy optimalizáljanak egyik konzolra, másik konzolra, pc egyik architektúra, másikra is ez alaphangon 4 verzió és akkor hol vannak még a finomságok..
Szerintem ezt senki nem fogja csinálni.Egon és most sajnáljam az nv vagy az intelt akik pont ugyanilyen, sőt piszkosabb és nagyobb csalásokban vettek részt mindig is..? Mi közöm van nekem vagy bárki másnak ehhez? A lényeg, hogy van dx12? van. Nvidia szereti? Nem szereti. Kész köszönöm, a többit a bíróság rendezi le, nem én.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd az a tény, hogy az Oxide miket meg nem csinál szerintem alapvetően egy jó jel, mert azért annyira ők nem pénzesek, és gyakorlatilag minden területen utat mutatnak a piacnak. De aláírom, hogy lesznek olyanok, akik szimplán csak áthozzák az Xbox One kódot. Ez szerintem rossz lesz a PC-nek, mert egy PC-s portnál figyelembe kellene venni a nem GCN architektúrákat is. Remélhetőleg kevés ilyen lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Archttila #26 üzenetére
Ha nem zavar a fogyasztás, bírja a tápod és nem zavar hogy nyáron jobban melegíti a szobát a 300 Watt (légkondival pl semmi probléma), akkor cserélheted valamelyik 390-re. Hosszabb távon 8 GB-al ez jobban megérheti. Mondom ezt 970 tulajként... én már csak használtan vennék max, jó áron.
Arra nagyon kíváncsi leszek, mivel mindenki azt hangoztatja, hogy majd a Pascal idomul a DX12-höz és addigra már a Maxwell zacskó csipsz sem lesz Szóval kíváncsi leszek egy 980 Ti ára mennyit zuhanhat 1 év alatt... lehet népkártya lesz belőle addigra.
Jelenleg még semmiféle csökkenés nem jellemző használtpiacon, semmi pánik nincs. Sőt 4-5 hónapja ugyan annyiba kerülnek használtan a 970-ek. Amíg DX11 lesz a domináns ez nem is fog változni.
Esetleg ha majd jönnek ki dögivel a DX12 only játékok...Számomra a döntő ítéletet a Deus Ex fogja kimondani. Addig nem igazán foglalkozok csere gondolatával sem.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Ha az NV architektúrákat nem fogják figyelembe venni, csak átrántják a DX12 konzolos kódot PC-re, abból óriási botrányok lesznek, mivel a PC-k 85%-án rosszul fognak futni.
így nem adhatnak ki szerintem játékot. Ha kiadnak, akkor nem csak egy szar konzolport lesz, hanem botrány.
Illetve gazdaságilag minek is lenne értelme kiadni PC-re akkor? Minimális gépen futna? -
[CS]Blade2
addikt
Nvidiának is megfelel a portolt, mert ők előtte való nap kihoznak hozzá olyan kártyákat, ami jól viszi, valamint a játékkészítő is úgy oldja meg, hogy már úgy írja meg Xbox-ra, hogy annak a portja jó legyen Nvidián. Ezek a nagyobb címek esetében így lesznek, mert az elsődleges szempont mindenkinek a listáján, hogy Nvidián is jól fusson, AMD-n is, és Intelen is elinduljon, mert így mindenki potenciális vevő a játékukra.
Az Oxide Games a weblapjuk alapján inkább azon lesz, hogy Nvidián a játék a nem látszó űrhajókat is kiszámolja a háttérben, de az még úgyis megfelelően fog futni.
Szóval még mindig maradt a régi lemez. Nem kell aggódni. Mindenki happy.
-
nagyúr
konzolon sokkal nagyobb a profit. lesz olyan pm, aki "dehiszen ez copy-paste!" felkiáltással lehúzza majd a projekt büdzséjét, főleg ha lesz olyan pénzes projektjük, ami csúszásban van.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ren Hoek
veterán
de ha játszhatatlanul lassú lesz NV-n a konzol port, akkor majd elpüttyög vele 15%-nyi GCN-es user, vagy hogy?
HA meg nem lesz játszhatatlan, csak AMD-n 90 FPS, NV-n meg 60, akkor tökmindegy nekem, max a kártyám értéke amortizálódik 'kicsit'. Abszolút nem tudni milyen mértékek lesznek.
(#34) sati: Újonnan jó ár esetleg full garival. Használtan nagyon nem jó ár. 85-87 körül már kapsz 2 év Ipon garisat is.. nem egy ilyet láttam itt is.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Túlbecsülitek a PC-s játékosbázis hozzáértését. Csak az NV-t tudom idézni. Ők mondták a múlt évben, hogy a vásárlóbázisuk 90%-a képtelen arra, hogy a felbontást átállítsa a játékban. Nem értenek annyira hozzá, hogy megtegyék. Ezek után az érdekli őket a legkevésbé, hogy mennyit változott a VGA-k erősorrendje.
A legfőbb szempont most a PC-s gyártók által, hogy a fejlesztők nagyobb figyelmet szenteljenek az előre beállított grafikának, mert a vásárlóik 80-90%-a nem módosítja azt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz [CS]Blade2 #35 üzenetére
Dehogy felel meg nekik a szimplán portolt. Ha úgy áthoznak egy játékot PC-re, akkor a GTX 980 Ti az R7 370 ellen is kevés lesz. Nagyon fontos számukra, hogy ne naiv portok szülessenek, mert az rendkívül hátrányos lesz. Pontosan ez az oka annak, amiért az Oxide-tól specifikus kódot kértek. Az AotS esetében csak az NV hardverek rendelkeznek ilyennel, mert azzal a fő kóddal, ami az Intelen és az AMD-n fut jóval lassabbak a GeForce-ok. De mondták is, hogy a legtöbb optimalizálást az NV kapta a Nitrousban. Persze ez nyilván relatív, mert általában a fejlesztők is arra figyelnek a legjobban, ahol valami látható probléma van, és ezért törődtek annyit a GeForce-szal, hogy annyira jól fusson, amennyire csak lehetséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ha ilyen probléma van, akkor szólni kell nekik, és együtt utána kell járni, hogy miért van ez. Aztán ez kiderül úgy két hét után és lehet rá reflektálni egy specifikus kódrészlettel. Alapvetően ezért hülyeség azt mondani a fejlesztőknek, hogy az Xbox One kód fut PC-n. Persze fut, de a PC nem csak egy hardvert jelent.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
[CS]Blade2
addikt
Dehogynem, figyeld majd meg, jó lesz nekik. Addigra nem GTX 980 Ti lesz, hanem GTX 1080 Ti vagy GTX 1180 Ti, és már a gyártó is úgy írja meg a motort vagy a játékot, hogy azokon jól fusson, meg az Nvidia is úgy készíti el a következő két generációt, hogy jó legyen a következő években megjelenő játékokhoz.
Ez az oxide games a maréknyi emberével AMD kártyán írhatja azt a bizbaszt, és azért kell most belenyúlni, míg egy normális cég Xboxra, AMD-re, Nvidiára, Intelre fogja, mert el akarják adni, lehetőleg minél több példányban.
Biztos vagyok benne, hogy nincs miért aggódni, az egész csak valakinek a szórakozása, indokolatlan pánikkeltés, ami már évek oda minden évben felmerül, és közben ma is mindenki happy.
-
veterán
Tehát ha jól értem az nvidia pártiak álláspontját, ez az egész nem probléma, mivel minden nv user örömmel váltja le a fél-egy éves 900-as kártyáit mire kijönnek a dx12-es játékok, annak ellenére hogy az nv nagyon nagy zászlókkal hirdeti hogy kb a fermi óta minden dx12 kompatibilis náluk. Jól értem?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz [CS]Blade2 #43 üzenetére
Most 2017-ről beszélünk? Akkor egészen más problémák lesznek terítéken szvsz.
A low-level irány egyik hátránya, hogy nem igazán lesz jó, ha új architektúra jelenik meg, mert esélyes, hogy nem lesz gyorsabb, mint az előd, de idővel a játékokba bekerül az új architektúrára való optimalizálás is.
Elég sokan AMD hardveren dolgoznak az elején, mert a GCN van dokumentálva. Egyszerűbb alapjaiban így építeni a játékot, mert később jobban lehet reagálni a nem dokumentált hardverek problémáira. Az Oxide is jól tette, hogy így dolgozott, mert igen jól tudtak reagálni arra, hogy a GeForce-on a fő kód nem futott jól, de írtak mellé egy specifikus kódrészt, hogy jó legyen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
válasz Menthirist #44 üzenetére
Miért is kellene váltanunk?
Eddig 1 agyon optimalizált tech demót láttunk amit az NV DX11-el kihajtott.
Megy itt a riogatás meg ígérgetés.Aki profitálni fog a DX12-ből az a gyenge CPU-val rendelkező gamer réteg.
Nem szól ez semmi másról mint hogy a programozók könnyebben tudjanak portolni.Az idő pénz.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Menthirist #44 üzenetére
Nem jól érted. Elfogadjuk inkább, hogy az NV ezt az archot nem erre szánta, hanem hogy az aktuális játékokban kiüsse az AMD-t - most belekényszerült ebbe a helyzetbe.
Ennek ellenére senki nem aggódik annyira túlzottan, amíg valós játékokban nem történik blama. Ha egy Deus Ex röcög 15 FPS-el a 980 Ti-n, egy 290X-en meg 60 FPS-el, az már b...szni fogja egypár ember csőrét például. A 3.5 GB gate is mekkora pánik volt, aztán igazából nagggyon minimális helyzetben jöhet elő a negatív hatása. Ellenben azóta is elsőszámú támadófegyvere a vöröshadseregnek Már ha a tök értelmetlen vitákat vesszük...Mondjuk ezt 970 tulajként mondom, amin szerintem nem fogok bukni annyit hogyha el kell adnom (ha forró lenne már a talaj) ... ellenben 980 Ti tulajként lehet rosszabbul érintene a dolog. Illetve jobban aggódnék mi lesz a kártyám sorsa a későbbiekben. Főleg ha kijön Pascal, mennyire fogják telibeszarni az optimalizálást?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ja, a 3,5 gigára is volt egy szoftveres megoldásuk, mint most az AC-re..
A 970 egyébként még egy elég jó érték tartó kártya, a jelenben tényleg az egyik legjobb fhd-re. szerintem is azokon lesz a legkisebb bukta eladáskor.
[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
LordX
veterán
A második pont kapitális hülyeség. Minden fejlesztő minél több embernek akarja eladni a termékét, de közben a kiadó fentről üti őket, hogy a fejlesztés megkezdése előtt 3 évvel legyen már kiadva, szóval lehet, hogy az "optimizálás" alatt az történik, hogy #include <gameworks.h>.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Statikus nyomásra kiélezett ventilátor jött az Arctictól
- Kerékpársportok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- Politika
- League of Legends
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Path of Exile (ARPG)
- További aktív témák...