Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz Anaren91 #100 üzenetére

    Annyit azért hozzátennék, hogy szerintem nem jó, ha egy irányba fejlődik a piac. AZ soha nem szerencsés dolog, szükség van mindig erős konkurenciára szerintem mind szoftver , mind hardver téren.Nem biztos, hogy előrébb lennénk játékok és teljesítmény terén, ha most csak hirtelen mindenki csak VUlkant ( és sajnos elég sanszos) Dx 12 -t erőltetne vagy mindenhol csak AMD vagy Intel vagy NV hardverek lennének.
    VUlkan egyébként egy elég nagy réteget is elérhetne megfelelő minőségű PC játékokkal, az OS X vagy Mac OS mindegy hogy hívom. Szerintem nekik is kedvezne a Vulkan jobban, mint a dx 12 .

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • AxBattler

    félisten

    válasz Petykemano #98 üzenetére

    Magyarul az, hogy ahelyett, hogy saját vízió alapján készített termékskálát dobna piacra, egy kicsit ráhagyatkozott a semi-custom megrendelőre és olyan lapkákat készített el, amire biztosan volt vevő, és /vagy amiből könnyen és gyorsan lehetett forgatni valami sajátot. De semmi több. Mert az már drága és bizonytalan

    Az AMD piaci helyzetét tekintve ez egyáltalán nem lenne meglepő lépés.

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • FlashLed

    senior tag

    Legalább lenne tisztességes generációváltás. Mert ez minden volt csak az nem...

    The Mechanic

  • Anaren91

    senior tag

    válasz b. #101 üzenetére

    Sehol nem írtam, hogy ez bárhol is jót tenne. Kell a konkurencia, de olyan formában, hogy mindig próbáljanak látható fejlődéssel reagálni a másikra és nem pénzel való lefizetessel és egyéb sumakolasokkal elérni, hogy a semmi is valaminek látszódjon. Az kell ami most a cpu piacon van.

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • GodGamer5

    addikt

    válasz b. #65 üzenetére

    Az a heyzet, hogy az Vegák oda-vissza vernék az 1080ti-t is, ha végre normálsis dx12 only engine-ek lennének amik dx11 nélkül a Radeonos feature-öket kihasználva, (RPM, HBM stb.) compute feladatokra lennének írva. Tehát valóban nem egy “csoda driver” a dx12, de ez csak jelen állapotára igaz, mert ha végre rákapcsolna az ipar akkor lennének itt durva gyorsulások alatta, a geforce-oknál meg lassulások. Csakhát kinek érdeke ez?...

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • b.

    félisten

    válasz GodGamer5 #105 üzenetére

    EZ szerintem urban legend, főleg ezzel az "oda vissza" vernék jelzővel. Jót mosolyogtam rajta és nem kívánok ilyen stílusú és típusú vitába belefolyni. majd meglátjuk ha megérkeznek ezek az Only dx 12 címek, Pl kint lesz a Division 2 ,hogy valóban így lesz e és látunk e oda vissza verést meg hogy egyáltalán fognbak e gyorsulni általánosan a játékok.Szerintem nem.
    Minden kártyán és kártyatípuson lehetne számottevő gyorsulást elérni, ha ráoptimalizálnának.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • GodGamer5

    addikt

    válasz b. #106 üzenetére

    Dx11 alatt nem is lehet megfelelően terhelni a kártyákat (szimulációkkal és compute feladatokkal) mert elavult az api. Innentől a Vega gyakorlatilag csak malmozik. Felezett pontosságot pedig a pascal sem tud, értékelhető tempóval meg kb csak a Vega, úgyhogy lennének itt meglepetések. A Wolf2 nél is látszik, hogy bár a grafika nem nagy cucc, de a rajzolási parancsok számának a növelésével, meg a Compute shader-re való átírásával milyen gyorsulást értek el.

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • b.

    félisten

    válasz GodGamer5 #107 üzenetére

    Wolf 2 Vulkan, és dx 12 alatt ez sajnos nem fog ilyen hatékonyan működni.
    De ez a dolog kb az , hogy lehozta az ipari felhasználásra szánt GPU-t a gamer szegmensbe AMD, NV is ledobja a Voltat Tensor magokkal és akkor arra jöjjenek a játékok?
    látod ezért születnek ilyen felesleges ficsőrök, mnt a Raytracing, amit kis munkával tudnak mutogatni, hogy tessék, és nem történik valód előrelépés a fizikában.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #98 üzenetére

    Ez így működik, ahogy te leírod. Az RTG részleg megy a saját feje után. És mivel alapvetően grafikáról van szó, így azért annyira nem különböznek az elképzelések a Sony és a Microsoft oldalán sem. A konzolban is ugyanazokba a problémákba fut mindegyik cég, csak bizonyos PC-specifikus, sokszor OS szinte felett keletkező problémák nélkül.
    De ha a hardvert nézzük, és tekintjük a mostani időszakot, akkor a Sony és az MS, illetve mindenki más azt fogja mondani, hogy a quadraszter probléma, ahogy az overdraw is, vagy például a redundáns vertex shader munka a nem látható háromszögeken a részletesség növelésével, na meg persze a különböző screen space effekteknél a hiányzó mélységinformácók, stb-stb. Ezekre a Sony és az MS nem fog kidolgozni hardveres megoldást, mert megteszi helyettük az RTG például, ahogy egyébként a Vega redundáns vertex shader munkára (primitive shader), illetve az overdraw problémára (DSBR) már reagált is. És itt jön egyébként elő, hogy ezernyi mód van ezekre reagálni. Például egyáltalán nem rossz a GPGPU-culling sem, nem annyira elegáns, mint a primitive shader, nem is tud annyit, de a feladatot úgy ahogy megoldja, és nem követel Vegát sem. A draw-stream sem egy elengedhetetlen dolog az overdraw megoldásához, ez egy hardveres megoldás, viszont lehet itt Z prime algoritmusra építeni, ami már szoftveres, és/vagy be lehet vetni különböző tiled/clastered trükköket. Az AMD csak azért reagált ezekre hardverben, mert úgy gondolták, hogy ezeket a problémákat érdemes új megközelítéssel megoldani, miközben persze a szoftveres utakra is használható lesz a rendszer. Kb. ugyanígy probléma a LDS statikus allokációja, ami kezd szűkössé válni, és a Vega gyakorlatilag annyit változtatott, hogy fix 32 kB helyett dinamikus, maximum 64 kB-os tárat lehet igénybe venni. Mivel az LDS a GCN-en már a kezdetek óta virtualizált, így a manuális interpoláció mellett nem bántják egymást a computes shaderek. És, hogy mennyire együtt gondolkodik itt mindenki, az NV is reagált erre a Voltában, csak egy olyan megoldással, ami nem automatikus, hanem direkt fejlesztői/rendszerprogramozói támogatást igényel, de kb. ugyanaz lesz az eredménye, mint a Vega automatikusan működő koncepciójának. Szóval a problémáknál mindenki ugyanazt látja, maximum másképp reagálnak rá. Mondjuk én hosszabb távon az LDS-allokációra mindenképpen valami hardveres, dinamikus megoldást képzelnék el, és szerintem nem vagyok ezzel egyedül, bár egyik hardver tervezésében sem veszek részt.

    Semmivel nem lenne másabb az AMD termékskálája, ha a Sony és a Microsoft dizájnjait használnák fel. Olyan mértékben skálázhatók ezek a mai GPU ISA-k, a maguk akár 30000 konkurens szálat is támogató memóriamodelljükkel, hogy teljesen mindegy lenne az AMD számára, hogy az RTG-ből fejleszt, vagy meglopja a Semi-Customön keresztül a partnereit. Az utóbbival egyedül az a probléma, hogy bűncselekmény, technikailag viszont még jobban is járható út lenne. Ezért nem váltan manapság architektúrát az NV és az AMD. Az NV még a régi Fermi alapjait használja, míg az AMD a GCN-t. Még mindig nem tartanak ott, hogy az anno letervezett memóriamodell korlátozná a skálázhatóságot. Egyszer fogja, de nem ma és nem is holnap. Majd maximum holnap után.

    Na szerinted miért nem vállalják? Jelenleg mindent eladnak. Az utolsó porszemig az összes raktárból. Mégis minek költsenek erre dollártíz-százmilliókat, amikor nem tudnának több pénzt behozni akkor sem. Ha új generációt akartok, akkor nem jó dolog felvásárolni az összes készletet. Ugyanezért nem töri magát az NV sem, hogy hozza az új VGA-kat. Ők is eladnak szinte mindent. Minek fektessen bele erőforrást, ha az nem hozna nagyobb profitot?

    Ez minden cég számára elsősorban egy üzlet, és nem azt nézik, hogy elégedettek vagytok-e a kínálattal vagy sem. Az elégedettséget jelzi a vásárlási kedv. Ha nem jó a kínálat, akkor majd nem pucolják ki a raktárakat, és úgy jöhet az új generáció.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • GodGamer5

    addikt

    válasz b. #108 üzenetére

    Itt most valójában arról van szó, hogy a játékok compute irányba fejlődnek és ez kell a jobb fizikához,AI-hoz, rombolhatósághoz stb. A Vegák erre vannak kigyúrva. Ez dx11 alatt kivitelezhetetlen, mert még a rajzolási parancsokat sem bírja el az Api. Ezért írtam màr le több helyen többször is, hogy előbb avul el a Vega minthogy kijönne mit is tudhatott volna valójában, mire pedig felfejlődnek hozzá évek múlva a Geforce-ok már senkit sem fog érdekelni ez a generáció. Mindenképpen vagy bizonyos szintű hátráltatása a piacnak, mert nagyon lelassul a fejlődés és az nv egyáltalán nem töri magát.

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • b.

    félisten

    válasz GodGamer5 #110 üzenetére

    Itt annyi a gond ezzel a gondolatmenettel, hogy meg kellene értened, hogy fejlesztőknek nincs rá igénye és kapacitása.2.5 éve a piacon van a Pascal, rekordokat döntögetnek a konzoleladások és a VGA eladások. ezzel szemben a Dx 12 címek még sehol. Persze könnyű azt mondani, hogy Nv miatt van ez de ez egy vicc kb, mert elenyészően kevés a PC piaci eladás a konzolokhoz képest a PC siker multi játékok pedig Dx 11 alatt hasítanak.

    Hiába raksz te le a fejlesztők elé most egy tízszer ilyen gyors VGA-t ami tele van extra ficsőrőkkel, nem fogja senki megfizetni azt, hogy azt kihasználják, fél-1 évvel tovább dolgozzanak rajt, miközben így is elmennek a játékok több tízmillió példányban.
    Itt nem arról van szó, hogy te mit szeretnél, hanem hogy mi az amiből a legnagyobb hasznot tudják kivenni a legrövidebb idő alatt. Mindig lesznek kivételes stúdiók, akik azt csinálhatnak amit akarnak, de ilyen nem sok lesz.
    A fejlesztők nem igazán kötelezik el magukat a Vulkan mellett a Dx 12 pedig még most fog révbe érni.
    Mindenképpen egy szüksége lépés volt a Dx 12 bejövetele, de a fő csapás vonal továbbra is a konzolok maradnak és a végeteken compute számítás sem fog a konzolok teljesítménye főlé nyúlni a játékkészítők részéről maximum pár játék erejéig , hogy elmodhassa valaki azt, hogy bezzeg mire lenne képes ha.
    Dx 12 alatt pedig fp 16 számítások hiányában pár effekt nem fut le pascalon, mivel nagyrészt arra használják ezt az erőforrást. kb ennyi amit jelenleg nem tudnak átültetni a Dx 12 és GCN alapú konzolka írt játékokról de oda vissza verés az messze van attól.
    Szerintem előbb vártátok ezt az egészet, mint ahogy annak valójában ideje lenne. Most fog eljönni, hogy Microsoft leveszi a kezét a Win 7 ről és most kezdődik el a Dx 12 pályafutása, kb az elkövetkezendő években.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • GodGamer5

    addikt

    válasz b. #111 üzenetére

    Nagyrészt igazad van, csak azt próbáltam levezetni, hogy megfelelő hardverrel igenis lesznek nagy gyorsulások dx12 alatt, csak ilyen fejlődés mellett azt már nem Pascal kártyákkal fogjuk meglátni, miközben AMD részéről már adott a hw.

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #109 üzenetére

    "Ez minden cég számára elsősorban egy üzlet, és nem azt nézik, hogy elégedettek vagytok-e a kínálattal vagy sem. Az elégedettséget jelzi a vásárlási kedv. Ha nem jó a kínálat, akkor majd nem pucolják ki a raktárakat, és úgy jöhet az új generáció."

    Ez világos. Én régóta ezt hangoztatom. (Az nvidia találgatósban már elterjedt az a botorság, hogy tele van az nvidia pascallal, ezért nem jön az új kártya.)

    DE az AMD-nek szerintem lenne hová terjeszkednie. Ha például kiadott volna egy mid-range vegát, ami 30%-kal magasabb frekvenciát tud, stbstb a polarishoz képest, akkor azért azzal csak tudott volna piacot szerezni az nvidiától, nem? Lehet, hogy most is elad mindent az utolsó szálig, de egy jobb termékkel nagyobb volument tudna legalább ugyanolyan áron eladni.

    Az AMD miért nyugszik bele a status qooba?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #111 üzenetére

    Várj várj várj. Az FP16 az egy feldolgozási precizitás. Nem határozza meg, hogy az effektek lefutnak-e vagy sem. Ha mondjuk írsz egy shadert packed mathra, amit shader modell 6.2-ben szabványosan is megtehetsz, akkor igazából nincs baj abból, hogy mondjuk egy architektúra nem támogatja az FP16-ot. Egyszerűen a fordító le tudja fordítani a kódot úgy is, hogy átkonvertálja FP32-be, megtörténik a számítás, majd vissza lesz konvertálva FP16-ba. Tehát az effekttől önmagában nem buksz el, csak kétszer annyi erőforrással számolod ki. Már magában a nyelvben is minimum precizitás van definiálva. A shader mondjuk kér minimum FP16-ot, de nem baj, ha a hardver csak FP32-t tud. Le lesz konvertálva a számítás idejére, és ugyanazt megkapod azon a hardveren is.

    Amire te gondolsz, hogy az AMD-n speciális shaderek futnak most packed mathra. De ez nem azért van, mert az FP16-ra külön kell kódot írni, hanem azért, mert a AGS-en keresztül működik ez a fícsőr. Szabványos formában már nem kell ezzel foglalkozni, a háttérben megoldja a hardveres különbségeket a fordító/API.

    (#113) Petykemano: Akkor is ugyanannyi VGA-t adnának el. Csak a kiadás oldal megnőne, így nem kevesebb lenne a nyereség.
    A piacot nem az határozza meg, hogy mekkora a részesedésed PC-n, hanem mekkora a részesedésed konzol+PC-n. A PC-only címeknél számít csak a PC-s részesedés, de abból azért marhára kevés van.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #114 üzenetére

    Na igen de itt pl a Forza -ra gondoltam, ahol szépen előjön, hogy az effektek számítása alatt a Vega 64 GodGamer5 által is említett előnye, ahol az 1080TI-t megfogja az FP 16 fordítási mizéria és ahol a Microsoft API szépen kiszolgálja az erre felkészített hardvert. ( Vega)
    Az 1080 TI szintjén van itt a 64, sőt FHD felbontáson le is hagyja,és pl az 1080 esetében lassulást okoz, de viszont magasabb felbontásokon előjön megint az a probléma, hogy elfogy a GPU erő és ismét az 1080 TI van előnyben és aplusz 20 % ból FHD-n - 15 % lesz 4 K-n, hiába az új API.
    Tehát valahol mindkét gyártónak igaza van, az új API-khoz kell az erős Compute képesség ( AMD ) de szükség van a kiemelkedő nyers teljesítményre is magas órajelekre ( lásd Nvidia). tehát szerintem a Dx 12 nek megfelelő videokártya a kettő ötvözete, mi mást is mondhatnék, ;] ;] pl a Titan V .

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #115 üzenetére

    Ez is valami félreértés lesz. A Forza aktuális verziója, mert a megjelenés óta azért legalább ezerszer szétpatch-elték :D, nem támogatja a packet mathot. Jelen pillanatban publikált szinten a DirectX 12 az FP16 elérhetőségét úgy biztosítja, hogy a shader modell min16float adattípusa 32 bites alignmentálást használ, és a half típus is 32 bites. Az AMD AGS-ben van egy header, ami megkerüli ezt a problémát, de ez nem szabványos kódot eredményez. A shader modell 6.2 oldja meg ezt szabványosan, de a Forza kódjai még D3BC IR-ben vannak szállítva, ez annyira tuti, minthogy ide írok, vagyis a régi HLSL specifikációt használják. A shader modell 6.2-höz kötelező a DXIL IR-be való fordítás.
    Az, hogy mitől gyors itt a Vega annak ezernyi oka lehet. Az a baj, hogy sose néztem meg a Forzát egy profilozóval, és most már nem is fogom, mert nincs egy Vega se nálam. :))
    Packed mathot egyébként a Wolf 2 és a Far Cry 5 használ biztosan.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #116 üzenetére

    tehát akkor az FP 16 nincs kihasználva benne ilyen formában.?Akkor bizony itt ráoptimalizáltak a szégyentelenek :D
    Te is írtál egyébként cikket róla ,[link] de én a Computerbase-n olvastam a tesztet [link]magát. amit kiegészítettek utána az NV új driverével. Mondom, hogy öregszel. :DDD ( biztos mert nincs nálad Vega, zöldül a véred ;] )

    Hát FC5 tesztek meg még inkább alátámasztják azt amit írtam feljebb ...

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Interceptor

    addikt

    válasz Anaren91 #55 üzenetére

    Értem én, de akkor miért nem csinálnak ők is baltát? Amúgy dicséretes az AMD politikája csak.. mindegy én nem értek ehhez.

    (#58) b.: Mondod ezt úgy hogy inteled van és nvidia-d és nem is a rosszabbik fajtából. Szóval így eléggé elveszíted a hitelességed ha érted a lényeget. Nem tudom miért nem vesztek példát rólam, én nem állok egyik fking gyártó mellé sem.

    (#59) Anaren91 : Miért szerinted fordított esetben nem ezt tenné az AMD is amit most az nvidia? egyik kutya másik eb mindenki a szerepét játsza csak.

    [ Szerkesztve ]

    Nem kell drága gép, csak játékra kell

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #117 üzenetére

    Azóta másképp működik már. Jól szétpatch-elték. Már nem azok az eredmények, mint régebben. A legújabb kódok kissé elmentek GPU-driven pipeline irányba is. Annyira nem lehet ebbe kiadás után belenyúlni, viszont ez elég sokat segíthetett már a nem Vega hardvereken. Szóval én arra a tesztre már nem alapoznék. Persze azzal a verzióval ilyen az eredmény, csak már senkit sem érdekel, mert van jóval újabb verzió. :)

    Akkoriban megnéztem volna jobban is a működését, de még nem volt Radeon GPU Profiler. Ma meg már nem érdekel a játék, és a Vegák sincsenek itt nálam. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Interceptor

    addikt

    válasz Abu85 #119 üzenetére

    Arról tudsz valamit, hogy kb mikorra jöhetnek ki az új konzolok?

    Nem kell drága gép, csak játékra kell

  • AxBattler

    félisten

    Na jó, már rég elvesztettem a fonalat...
    Nekem csak azt mondjátok meg, hogy várható-e visszafelé kompatibilitás?

    :D

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • alevan

    őstag

    válasz Interceptor #120 üzenetére

    2020 előtt semmiképp. PS 4 Ultra kb 2020, Xbox One XXL pedig 2020-2021 környéke leghamarabb.

    (#121) AxBattler Xboxon garantált. Playstationon nem várható.

    [ Szerkesztve ]

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • AxBattler

    félisten

    válasz alevan #122 üzenetére

    Mivel PS-es hír volt, ezért az X fel sem merült... meg ott már megerősítették, hogy kiemelten fontos nekik a BC.

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #27 üzenetére

    Most olvastam egy tudósító jellegű cikket a hwsw-n és közben jöttem rá. hogy tévedtem, rosszul emlékeztem:

    "A Semi-Custom le van választva az RTG-ről."

    Nem most választották le, hanem eddig votl leválasztva, eddig volt más divízióban. De most már az RTG kötelék része:

    "Finally, while in the process of reorganizing and rebuilding the leadership of the RTG, AMD is announcing that they have also reassigned the semi-custom business unit. Semi-custom is now being folded into the business side of RTG, and while AMD’s announcement doesn’t note that there are any changes in how the semi-custom unit will operate, it will fall under the purview of the head of RTG’s business group."
    src

    Miközben persze érdemes azt is leszögezni, hogy "Meanwhile along with overseeing the traditional business aspects of the GPU group, Rayfield is also inheriting a second job, overseeing AMD’s semi-custom business unit."

    Ennek vajon milyen jelentősége van?
    Szorosabb együttműködés?

    Ha így nézem, akkor azt jelenti, hogy közös pénzügyre tették őket. A CPU részleget már ellátja pénzzel a zen, a konzol ,mint állandó bevételi forrás meg jól jön a grafikának. Miközben nyilván az is világos, hogy semi-customot csak és kizárólag úgy rendelnek, hogy elsősorban valamilyen grafikai taszkra, és közben esetleg belecsomagolnak valamilyen CPU magot is a CPU részlegtől.

    Kérdés, vajon nem azt jelenti-e, hogy innentől nincs önálló grafika, hanem a semi-custom alárendeltje?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • b.

    félisten

    válasz Petykemano #124 üzenetére

    Talán azt is jelentheti, hogy AMD nem a dedikált GPu piacban gondolkozik már elsősorban. Ez csak tipp, de lehetséges, hogy az egybetokozott megoldások és a konzolok miatt vonták őket egybe nem?

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Carlos Padre

    veterán

    válasz b. #65 üzenetére

    Előre leszögezem, hogy teljesen biztos vagyok benne, ÉN tudom/gondolom rosszul, de az Xbox One fejlesztőkészlete és a Dx12 eléggé átjárható, szóval az a cég, ami már fejlesztett egy nagyobb költségvetésű játékot boxra, az rendelkezik DX12 motorral és kódbázissal, és nem az AMD elmúlt 6 évben eladott kártyái miatt kell DX11 Legacy játékot kiadniuk PC-re.

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #125 üzenetére

    Az apu készítéséhez és/vagy egybetokozáshoz szerintem nem kell semi-custom. Vagy legalábbis szerintem a Raven Ridge-et nem a semi-custom tervezte. Ahogy a semi-custom-ot a konzolok alapján gondoljuk, persze azt sugallná, hogy az a profil, hogy a semi-custom közi össze a CPU-t és a GPU-t. De ez nem feltétlenül van így.

    A problémámnak a semi-custom és az önálló RTG kapcsán amúgy semmi köze ahhoz, hogy dedikált vagy nem dedikált gpu-hoz. Abunak is mondtam, hogy vehetjük úgy is, hogy apukat és egybetokozott lapkákkal nézzük, felejtsük el a dGPU-t. Akkor is problémát jelenthet, hogy míg a konkurencia (itt az intel) tervez egy architektúrát, abból termékskálát épít - mindent tűpontosan a megfelelő piacra szabva, addig az AMD - természetesen soksok költséget spórolva - termékskála helyett bedob egy-egy szegmensbe valamit, ami méretében, jellegében nagyon emlékeztet valamilyen nagy semi-custom vagy más nagy partner igényeire tervezett lapkára és láthatólag nem kellően hatékonyak a megcélzott piacon és ezért nem is tudnak kellően eredményesek lenni.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #124 üzenetére

    A business side a kulcsszó. A lényeg annyi, hogy az RTG fejesei döntenek majd a Semi-Custom vezetéséről, de ez nem jelenti azt, hogy a Semi-Custom az RTG része lett. Továbbra is erősen függetlenített a fejlesztés, hiszen más cégek dollármilliókért kidolgozott titkain használják.

    Elég sok jelentősége van. Egyre több cég gondolkodik ma már a nagyobb differenciáláson, mert ha megnézed a mai PC-s hardvereket, akkor az ASUS, a Lenovo, a mittudoménmég ki, gyakorlatilag mindenki ugyanazokat a platformokat használja. Eközben a gépekhez ugyanonnan vehetik a paneleket, az egyéb komponenseket, vagyis alapvetően nincs igazi megkülönböztethetőség. És ha megnézed a marketinget, akkor mindenki RGB-zik, mert ez az egyetlen dolog, amiben azt tudják mondani, hogy mi körbeépítettük ezzel a kijelzőt, míg más még nem: innováció! És emiatt érdekes az ARM sokaknak, mert ráállhatnak a saját lapkák fejlesztésére, ami nagyobb differenciálást biztosít, vagyis nem kell máshol elhelyezett RGB LED-ekkel kitűnni, mert minden máshoz hozzáfér amúgy mindenki.

    A Semi-Custom éppen ezért lehetőséget ad arra is, hogy a gyártók egyedi IP-it integrálják az AMD megoldásaiba. És az onnantól kezdve már egy kitörési pont a cégeknek, mert marketingértékké válik, hogy nem ugyanazt a tömegplatformot használják, amit a sok nyomi konkurens.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #128 üzenetére

    Éppenséggel ez nem ilyen egyszerű. A Semi-Custom nem pont a lapkáról szól, hanem az egyedi megoldásról. Jelenleg arra haladunk, hogy az AMD GMI linkeket dob majdnem minden lapkába. Innentől kezdve legózás az egész. Mert az AMD-nek lesz teszem azt három CPU-ja és kb. ennyi GPU-ja generációnként, viszont ők nem fognak ebből 9 modellt tervezni, mert az a tömegpiacon túlságosan szegmentálná a termékpalettát, maximum lesz 3-4 modell. De ha mondjuk odamegy a HP, és mondja azt, hogy nekik tetszik a CPU1 és a GPU3, és erre a párosításra lenne igénye, ami a tömegpiacra pont nincs, akkor a Semi-Custom megcsinálja nekik. És innen jön a fenti hsz-emnél a differenciálás. A HP olyat kínál a gépeiben, amit más speciel nem, mert általánosan ez a dizájn nem érhető el.
    És itt az a lényeg, hogy kész lapkák legózása történik, vagyis a Semi-Custom ilyen környezetben már nem feltétlenül igényelné a HP számára amúgy eléggé nehezen teljesíthető 100 milliós kötelező járulékot.
    Ráadásul itt később nem csak CPU-ról és a GPU-ról van szó. A tokozásba tart a memória és az adattároló is, tehát erre is lehetne egyedi rendeléseket leadni. Ha ezeket beszámítod, akkor a fenti lapkákkal azért minimum 40 modellt kellene csinálni, eltérő órajelekkel is, amit kizárt, hogy az AMD megcsinál magának. Túlságosan szegmentálná a gyártást.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • szmörlock007

    aktív tag

    Abu, kicsit off de ha már ps, mit szólsz a last of us 2-höz technikai szempontból? Kegyetlen ahogy az a játék kinéz meg amilyen interaktív. :Y.
    Ezek után mondja valaki, hogy gyenge a ps4.

    [ Szerkesztve ]

  • seniman

    addikt

    válasz szmörlock007 #131 üzenetére

    Tudna ilyet a gémerpécé is csak akkor neki kéne feküdni az optimalizálásnak,meg nem venné senki évente az új kártyákat/lapokat/RAM-ot egyéb sallangot. :B

    PSN:seniman77-----> https://psnprofiles.com/seniman77

  • #52588800

    törölt tag

    válasz seniman #132 üzenetére

    Kikapcsolod az effektek felét, leveszed az élsimítást x2 -re és máris elfut a legújabb játék is egy kenyérpirítón.

  • seniman

    addikt

    válasz #52588800 #133 üzenetére

    Miért,lesz Last of Us2 pécén? ;] Ja nem.

    PSN:seniman77-----> https://psnprofiles.com/seniman77

  • seniman

    addikt

    válasz #52588800 #135 üzenetére

    Tehát lebutítom a végtelenségig és a 3kilós pécén tolhatom 640x800-ban a legújabb gémeket.Fenomenális.Jó lesz nekem FHD-ban a PS4 90-ből.A pécé meg marad arra,hogy ide írkáljak. :DDD

    PSN:seniman77-----> https://psnprofiles.com/seniman77

  • #52588800

    törölt tag

    válasz seniman #136 üzenetére

    Vagy add el a PC -t és kímélj meg bennünket :P

    [ Szerkesztve ]

  • seniman

    addikt

    válasz #52588800 #137 üzenetére

    Szeretnél inkább Manbal kollégával társalogni,arról hogy a zintel milyen istenkirálycsászár cég? :P

    PSN:seniman77-----> https://psnprofiles.com/seniman77

  • b.

    félisten

    válasz Carlos Padre #127 üzenetére

    Nincs még teljesen alapjaitól megírt Dx12 játékmotor ha jól tudom. Azt hiszem Forza az egyetlen ami ilyesmi , hogy csak Dx12 módot támogat, de az is inplantálása a dx 12 verziónak a dx 11 motorba. Ezt Abu majd kijavítja , ha nem így van. Shader Model 6 után kezdődtek az igazi egybefonódások, valószínűleg megérik lassan a gyümölcse és onnan egyszerűbb lesz az élet xbox és Win 10 között, mivel alapvetően az Xbox hardverét tolja az SM 6 és a 6.2 is. Gondolom én.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • #52588800

    törölt tag

    válasz seniman #138 üzenetére

    Igaza van. Az egyik legcégebb cég a cégek között. Szerintem a procik árába még a csomagolásba került levegő is bele van számítva :))

  • b.

    félisten

    válasz #52588800 #140 üzenetére

    Me ' kééék :d

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #139 üzenetére

    Igazából mindegyik motor DX12-es, ami támogat DX12-t. Ugye nincs visszafelé kompatibilitás, muszáj ráírni. Inkább úgy kellene fogalmazni, hogy a DX12/Vulkan képességeit kihasználó motor. Amellett persze, hogy értem mire gondolsz.

    Egyébként az id tech 6.5, ami van a Wolf 2 alatt az azért erősen explicit API-hoz van tervezve. Azért 30 ezer rajzolás és 6 millió háromszög per frame erősen olyan igénybevétel, amit egy DX11 vagy OpenGL nem bírna már el. És akkor az egységesített volumetrikus fénykezelés szóba sem került, ami szintén megfeküdné a régi API-k gyomrát. Ez egy olyan szint, ami Vulkan API nélkül nem futna jól, nem véletlenül dobták az OpenGL leképezőt. Töredék sebességért felesleges belenyomni a tesztidőt.

    A Nitrous is ilyesmi, csak ott azért van egy speckó tényező. Az AMD, az NV és az Intel megkapta a forráskódot, így írtak rá a driverben direkt erre szabott rutinokat. De régebben írta Dan Baker, hogy ha a driver nem tartalmazna speciális rutinokat a DX11-es módra, akkor a DX12/Vulkan sebességét meg se közelítené. Effektíve a mostani driverek egy csomó amúgy illegális dolgot csinálnak az AotS futtatása közben, hogy DX11-ben is legyen sebesség. Túl nagy kockázatot az AMD, az Intel és az NV nem vállal ezzel, hiszen mindig látják a friss forráskódot, tehát pontosan tudják, hogy az alkalmazás mit fog és mit nem fog csinálni. Ezzel gyakorlatilag csalnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #130 üzenetére

    "Mert az AMD-nek lesz teszem azt három CPU-ja és kb. ennyi GPU-ja generációnként"

    Mit értesz egész pontosan azon, hogy három CPU és ennyi GPU? Példával illusztrálva?

    "viszont ők nem fognak ebből 9 modellt tervezni, mert az a tömegpiacon túlságosan szegmentálná a termékpalettát, maximum lesz 3-4 modell."

    Mit értesz egész pontosan modellen?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • ivarg

    tag

    Számomra nem világos, hogy kinek miért nem világos az, hogy egy tech designer cég amivé mára vált az AMD is...
    Szigorúan a fejlesztés-költséghatékonyság-marketing, Bermuda háromszög peremein egyensúlyoz, minél olcsóbban megtervezi, minél-többször felhasználja, minél fényesebbre fényezi.
    Két-három éve egy lyukas garast sem adott volna az AMD túléléséért senki aki józanul gondolkodott.
    Nyilvánvalóan jól döntöttek hogy a semi custom előbbre való mint a radeon-ok.
    Ez kb olyan racionális döntés, mint hogy valaki pc-re vagy mobilra fejlesztett 4-5 éve és hova juthatott vele ha jó munkát végzett.
    Aki ismeri a home pc piac helyzetét az ma nagyon is tudja, hogy ijesztő mértékben zsugorodott össze.
    Mit kellett volna tennie az AMD-nek növelni a részesedést egy szűkülő piacon?, szerény forrásokból?,a cég történetének legkilátástalanabb időszakában? 2010 körül?.
    Néhány elvetemült és önző kanapé huszár kivételével ennyire nem hülye senki.

    A korábbi userek (mai 30-40-es korosztály) jelentős részben, családot alapítottak beérik a régebbi dolgokkal arra az 1-2 órára ami hetente jut ha szerencséjük van.
    Az újabb generációknak fontosabb évente a nyálfonok valamelyike és azon a faszbookolás, mint végigvinni egy játékot amihez esetleg türelem ügyesség urambocsá ész kell??
    NAA Nemá mennyien vannak 10% esetleg 20.

    Ezért ha az AMD olyan irányt vett, hogy a fejlesztéseinek a fő irányvonala a konzol piac volt és mellette teljesen nem akarták feladni a VGA piacot, de megfelelő források hiányában beérték a középszerrel, akkor ez miért nem fogadható el pro és kontra?
    Túléltek és ha megerősödnek elemi érdekük lesz, hogy felszívják magukat, de mindent csak sorjában, nehogy pl a HTC sorsára jussanak...
    Minden másra ott 1080Ti :) ha van hozzá mastercard...

    [ Szerkesztve ]

    Addig nyújtózkodj, amig kinyúlsz!

  • #25068288

    törölt tag

    válasz Manbal #32 üzenetére

    [#32 Manbal:]"..apropó itt miért nem hír hogy az Intel is kijön high end GPUval 2020-ban?!.."

    Nem elég, hogy sérült vagy, hazudozol, rontod a levegőt, de már az olvasás sem megy?
    Ez mégis minek a cikke a linken, a túrósdesszerté???
    [https://prohardver.hu/hir/2020_erkezik_intel_dedikalt_gpu.html]

    Azon kívül, hogy összevissza hülyeséget beszélsz...
    -mit nem láttál hol, te némber? :U

    [#32 Manbal:]"..és még sokan vagyunk így vele, csak a többiek inkább nem szólnak.."

    Tudod hol vagytok ti sokan?
    A beteg fejedben a hangok ... esetleg! ;)

    Rád már nincsenek szavak sem, téged innen nem kitiltani kéne, hanem kiírtani, mert az egész PH-t égeted már le a puszta jelenléteddel, rosszabb vagy, mint a legtöbb élősködő.

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz ivarg #144 üzenetére

    Ó, Én vagyok az, akinek nem világos.

    Nagyon szép, és logikusan hangzó, ahogy levezetted magyarázatként az AMD hozzáállását, hogy a szűkülő pc piac, meg a mobil, meg a mennyire nem vásárolja senki, mert a gyerekkel focizik, stb. (a cég helyzetét most ne vegyük ide!) csakhogy miközben lehajtott fejjel egy könnycseppet elmorzsolunk ezzel a magyarázattal az AMD fölött, ne felejtük el, hogy pontosan ez az a piac, ahol mára az nVidia az Apple-höz fogható marzsokkal dolgozik és csak erről (a gamer) piacról szerez annyi bevételt mint az AMD minden piacáról a sikeresen induló Zennel együtt. Hupsz, hát végülis tényleg szar piac, innen már rég ki kellett volna szállni. Ja nem. Ide igyekszik az intel is. (nyilván természetesen hasonló költségtakarékossági módokkal, hogy a gamer piac a megcélozható piacok egyike az AI, a HPC, stb mellett)

    A cég helyzete egy teljesen más tészta. AZ AMD tényleg nem volt jó helyzetben és mindig is elismertem, hogy az a módszer, ha úgy próbál költséget megtakarítani, hogy a "rendes" portfóliójának tervezési költségének egy részét ügyesen ráterheli a semi-custom megrendelőre és nagyjából ugyanabból az alapból időt, munkaórát és költséget spórolva megszületik a semi-custom ügyfél vágya és egy ahhoz sok tekintetben hasonló, de értelemszerűen a SC ügyfél IP-.jét nélkülöző, helyette a saját R&D fejlesztéseit tartalmazó lapka, akkor az tud jó lenni.
    A mostanság megjelent cikkek nagy része arra hívja fel a figyelmet, hogy hohó, hát ez nem hangzik rosszul költségoldalon, de ha a a semi-custom és a saját terméknek is alapot szolgáltató design túlságosan nagy mértékben a semi-custom igényeit tartalmazza, és kevés idő és költség áll rendelkezésre a közös alapból épkézláb saját portfóliót alkotni, akkor azzal romlik a versenyképessége a saját portfóliónak.

    Ami miatt az a kérdés fölmerül, hogy hát miért csak a semi-customhoz hasonló méretű és jellegű lapka készül a saját portfólióban, az pont az, hogy Abu messzemenőkig tagadja azt, amire TE most azt mondod, hogy dehát ezért, meg azért valójában tökre érthető.

    Én mindig is azt vártam abutól ebben a vitában, hogy ha szerinte mindenki más rosszul látja és szó sincs semmi olyasmiről, hogy RX márkajelzés alatt olyan termékek jelennek meg kisebb-nagyobb átalakítást követően, aminek az alapját egy jobban (konzol, intel) vagy kevésbé (apple) semi-custom megrendelő adja, akkor magyarázza meg, hogy hol van a saját portfólió? Ha szerinte nem a konzol semi-custom és más nagyobb megrendelők igényei vezérlik az RTG fejlesztési irányait, akkor mondja el, hogy hol van az a széles termékpaletta, ami vezérfonálként szolgál a később semicustom termékben felhasznált dolgokhoz? Merthogy az egyes GCN generációkból nagyjából pont annyi - modell - készült, amennyire (amilyenre hasonlóra) a vevők igényt leadtak.

    Nekem tökre elfogadható magyarázat, ha azt mondja valaki, hogy hát bármilyen szomorú is, de erre van pénzügyi és/vagy emberi erőforrása az AMD-nek. Van 500 mérnök, aki új dolgokat talál ki, meg van 1000, amelyik konkrét modellelet tervez már kitalált technológia alapján és hát igen, ebbe az fér bele, hogy egyszerre 1 custom, és 2 másik modellen dolgozzanak (beleértve ebbe az apukat is)

    Az is elfogadható, amit Raja mondott és Oliverda idézett, hogy hát 2014-2015 táján mára rossznak bizonyult döntések születtek, amikor temették a dGPU-t és azt gondolták, hogy minden az APU, a mobil és a HPC körül fog forogni csak. Most a 2014-ben meghozott: tegyünk fel mindent a "semi-custom-first - Radeon second" lapra. Erről írnak a cikkek, ezt tagadja Abu

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • fishi

    tag

    válasz Abu85 #27 üzenetére

    Azt azért elárulhatnád, hogy mikor olvastad az AMD és Sony közötti szerződést, hogy ennyire nincs kétséged afelől, hogy az AMD semmilyen szinten nem hasznosíthatja újra / nem adhatja ki saját célra a közös fejlesztés eredményét...

    Dare2Live (DVD lemezekről): ''elképzelhető, hogy 100 év múlva is megtudom nézni amit ma kiírok?'' - perempe: ''Te valószínűleg már nem. Bár ahogy manapság az orvostudomány fejlődik...''

  • Kansas

    addikt

    válasz Petykemano #146 üzenetére

    Továbbra sem láttuk sehol megerősíteni, hogy az Intel high-end dVGA gyártásra készülne.
    Amennyire én látom, leginkább pGPU irányba evez(ez az, amit ugye most az AMD csinál a Kaby Lake-G-be), a Twitteres hírben sem dVGA-ról, hanem dGPU-ról van szó, high-end vagy gaming nincs is említve.

    Ha tudsz megbízható forrásból linkelni információt ami high-end(Vega56/GTX 1070 tudásszintje és a felett) gamer Intel dVGA érkezésére utal, megköszönném, ha megtennéd.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • nyakdam

    aktív tag

    válasz Petykemano #146 üzenetére

    Mindenki abból indul ki, hogy mind a Polaris mind a Vega csak kis részt fed le és azért mert az egyedi megrendelők ilyesmit rendeltek. Az én véleményem meg sokkal egyszerűbb. Az AMD kis anyagi keretből dolgozik. A memória piacon véges mennyiségű memória érhető el. Valszeg az AMD az utolsó aki a maradékból vásárolhat(talán a HBM a kivétel mert annál segített a fejlesztésnél és lehet van egy éves mennyiség amit minimum megvásárolhat). Ha megnézzük a Polaris versenyképes. DDR5-el készült és a hasonló GPU-kal egy szinten van. Az NV gyorsabb termékei DDR5X-et használnak. Ehhez szerintem nem jutott hozzá/nagyon kis mennyiségben vehetett volna az AMD, így HBM-et kellett volna használnia. Ez drága terméket eredményezett volna, gondolom az eladható GPU-k száma is kevés lett volna, és a Vega teljesítményét látva a Polaris várhatóan még gyengébb lett volna. Szerintem inkább nem költöttek a nagy Polarisra és felvásárolták a HBM2-eseket amit tudtak és így tudták kiadni a Vegát nagy mennyiségben(mármint AMD-hez képest nagy mennyiségben). A Vegából meg értelmetlen lett volna kiadni kisebb DDR5-ös verziót mivel valszeg nem sokkal hatékonyabb a Polaristól, és olcsóbb átbrendelni a már meglévőt, így marad pénz pl a Ryzenek nagyobb számú gyártására.

    Szerintem ez van a háttérben és nem a Semi-costum megrendelések átnevezés. A GCN előnye a legózhatóság , szimplán nincs pénz a többféle fejlesztésre, ezért első számú a professzionális piac és onnan hozzák le a lapkákat a "gémereknek".

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz Kansas #148 üzenetére

    Az Intel maga nem pGPUnak nevezi, hanem discrete GPU-nak nevezi. Ezzel együtt nem hiszem, hogy az első szárnybontás az majd egy korabeli XX80Ti verőlegény lenne. A gpu segítségével megtámadható piac, ahogy mondtam a gamer gpu mobil és desktop gamer, desktop pro, HPC, AI, blokklánc, esetleg gpgpu.
    Az világos, hogy a mobil és desktop gamer és a gpgpu lefedhető integrált apu, vagy emib pgpu megoldásokkal úgy, hogy lépésről lépésre emelik a teljesítményszintet. A többi piacra viszont csak akkor tudnak belépni, ha vagy nagy lapkákat is készítenek, amiből nem feltétlenül lesz gamer gpu, vagy nem feltétlenül lesz jobb, mint amilyen jó gamer gpu a Vega. Vagy a másik lehetőség, amiről szintém volt már szó, hogy ők is ragasztóznak: készítenek egy közepes méretű gpu lapkát és összeragasztanak belőle 2-4-et a nagyobb teljesítményszintet igénylő piacokra.

    Azért gondolom ezt, mert bár riogat Abu azzal, hogy az Intel kiveszi a pcie csatolót a procikból, de szerintem az intel nem kiszúrni akar a vásárlókkal, csak azt, hogy a $500-3000 összegeket egy gpuért neki fizessék be.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák