Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fanti
addikt
Köcsög nVidia!
Mindig is csaltak mindenhol...
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
XeeN
senior tag
Tehát ismét az erő győz az ész felett...
-
ChME
tag
Abu: Ez a teszt a max., amit ki lehet hozni DX12-ből gyártó specifikus részek nélkül, vagy ez a max., ami megfelel a jelen kor hardvereinek (főleg a korlátozottabbaknak). Mert ha utóbbi, akkor nem hogy 1-2 év múlva, hanem már most elavult az egész.
-
nap
addikt
Azonos az nVidiára optimalizált kód, de az eredmények nem részlehajlóak. Tiszta sor.
browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
Trailblazer
addikt
Egyelőre fel sem tudom telepíteni (magát a 3DMarkot), mert "fatal error during installation". Találkozott már valaki ilyesmivel?
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
Egon
nagyúr
Hmmm, nem gondoltam volna, hogy itt is, de tényleg nagy a baj...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Lord Dion
csendes tag
Tehát arról van szó, hogy DirectX12 lehetőségeit csak olyan mértékben használja ki a program, amivel még az nVIDIA is képes megbírkózni? Szóval az API képességet teljes egészében még továbbra sem látjuk majd kihasználva.. Amúgy teljesen érthető részükről a döntés. Kicsit ciki lenne, ha a piac javát lefedő gyártó kártyái csúnyán leszerepelnének. Na majd talán a Volta idejében más lesz a helyzet.
-
Egon
nagyúr
Egyrészt az "API képességet teljes egészében" kihasználó hardver - kapaszkodj meg - jelenleg nem igazán létezik, másrészt az nyilván sokkal jobb lenne, ha az nV kártyák eltérő felépítését nem vennék figyelembe - viszont mivel sok-sok játékban ott a gyártóspecifikus kód, így a GeForce-ok sokkal rosszabban szerepelnének a 3DMark-ban, mint a legtöbb valós alkalmazásban...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
pomorski
őstag
"A teszt aszinkron compute módját a megjelenés óta erős támadások érik." - Azt nem tudom, hogy mik érik, vagy mik nem, de azt mindenesetre látom, hogy más topicokban megindultak az e-pénisz mérések a teszt kapcsán,
hogy az enyém 25cm hosszú.[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
Érdekes mód ha lehet mindig ezzel takaróztok. Mi lenne ha mindkét fél kódját beépítenék a programba és ahhoz mérve adna ki egy pontszámot? Ilyen egyszerű a képlet, de ha ennyire nem akarunk ilyet mérni, akkor meg minek?
Témáról:
Részemről az assyncron compute-ot is egységesíteném szabvány téren és annyi. Ha bármelyik gyártó nem ez alapján tervezi a hardware-t, akkor nem fog lefutni rajta a teszt sem és nem kap rá pontot. Talán így lehetne egyértelműsíteni és akkor talán nyílvánvalóvá válna ki mennyit hazudik marketing alatt.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
-
nagyúr
"Sőt, pont emiatt lesz hiteles tesztprogram, amellett persze, hogy az eredményeit nem lehet majd levetíteni a játékokra."
Akkor meg mi is az értelme?
Már anno is ment ez a nagy 3DMark-ozás, és anno is hiába mondta az ember, hogy nem a 3DMark-al játszol majd, szóval pontosan 0 értelme van a 3DMark eredményeknek.Egy játék benchmark eredménynek van értelme, mert ha mondjuk a Crysis 3-al játszol, akkor láthatod, hogy X vagy Y kártya hogy teljesít, ha ezzel játszanál. A Dx12 játéktesztek is azért jók, mert látod, hogy az adott játékban ilyen teljesítményre számíthatsz.
Aki a 3DMark számok alapján akar gépet fejleszteni, azt csúnya meglepetések érik majd a valós játékokban tapasztaltak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
R9DEON
senior tag
Nem gond, ha nem hiteles a teszt nem használjuk, eddig is megvoltunk nélküle.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raysen623 #10 üzenetére
Elég jól szabványosítva van a DX12-ben a multi-engine és szinkronizáció. Szépen le van írva, hogy mit kezel az OS, mit kezelhet a meghajtó, és mit kell támogatni a hardver ilyen-olyan parancsmotorjainak. Ennél többet nem tud biztosítani egy szabvány, mert a következő lépcső az lenne, hogy a piacot a Microsoft kötelezi arra, hogy GCN-t tervezzenek. Ez pedig erősen túlmegy a Microsoft hatáskörén, arról nem is beszélve, hogy az AMD-n kívül aligha örülne ennek bármelyik gyártó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
a benchmark arra jo kb, hogy megmutassa, hogy mire szamithatunk jatek alatt - ez alapjan szinte pontosan hozza a tobb jatek atlaga kozben tapasztalhato kulonbseget, ami nem rossz.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
aginor
addikt
"az eredményeit nem lehet majd levetíteni a játékokra." - ha erre sem jó, de a hardverek tényleges teljesítményét (erejét) sem lehet vele tesztelni, akkor ez mire jó igazából?
Techdemo? - nem, mert nem demonstrál semmit, magán kívül.. Valós időben számolt animációs film? - talán, de ahhoz meg kellene vmi sztori..arm: "a benchmark arra jo kb, hogy megmutassa, hogy mire szamithatunk jatek alatt" - pont ez az, amit egyáltalán nem tud, de még az API-t sem demozza, így abszolút semmi értelmét nem látom továbbra sem..
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
arn
félisten
vesd ossze az rx480/1070/1080 kartyakat.
100/146/180
1920 100/146/172
2560 100/150/181megis mit kellene csinalniuk? irni egy amd optimalizalt kodot, ami a masiknak nem kedvez? irtak egy olyat, ami a legtobb kartyanak elonyos... szerintem eleg jol lottek be az aranyokat. az, hogy most bizonyos cimeket igy vagy ugy optimalizalnak, az nem fogja neked megmutatni a nagy atlagot.
meg az is kijon, hogy a maxwellnel kevesbe gyorsul dx12 alatt.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
kekegsm
őstag
<- Abu előtt. Komolyan mondom, mert most végre tárgyilagosan, tényeket írt.
Akik meg nem értik:
Mondjuk csináljunk egy tesztet, hogy te vagy a gyorsabb sofőr, vagy én. Én hozok Veyron, és az autópályán egyenesben megyek 10km-t. Te hozol egy Zaporozsecet, és az Alpokban a szerpentinen felfelé mész 10km-t. Aztán összehasonlítjuk az időnket. Jó lesz így?
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
CsonkaImo
addikt
Egyébként elég ronda a Time Spy benchmark nem? Vagy csak a próba verziós 3DMark-ban ilyen?
-
nagyúr
Nagyszerű, akkor csak innentől kezdve arra kell ügyelni, hogy kellően kiegyensúlyozottan válogassuk meg, mégis mivel játszunk, különben még a végén az FPS-ek átlaga nem fog stimmelni a 3DMark-al, és ugyebár ez a mérvadó...
Vagy inkább hagyom a fenébe a 3DMark-ot (ahogy tettem eddig is, és amit általánosan javasolni lehet), és inkább azt nézem meg, hogy az engem érdeklő játékok alatt mégis mit produkál az adott kártya / architektúra, aztán az alapján választ az ember.
Ma reggel futottam bele ismét az ArmA3 tesztbe, ahol a GTX 770 úgy elverte a Radeon 7970-et is, hogy csak néztem (és ugyan ez volt a személyes tapasztalat is), miközben például a 3DMark 11-ben alig volt különbség...
Oké, tudom, nem releváns. Mert a 3DMark nem tévedhet...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
DRB
senior tag
megis mit kellene csinalniuk? irni egy amd optimalizalt kodot, ami a masiknak nem kedvez?
Látom nem áll össze a dolog. Azt kéne csinálniuk, hogy írnak AMD-re optimalizált kódot, írnak egy nVidiára optimalizáltat, meg írnak egy intelre optimalizáltat. És ha így tettek volna, akkor érne is valamit az egyébként ótvaros programjuk.
-
aginor
addikt
Hogy mit? Beletenni minden elérhető ficsőrt, aztán minden kártya használja ki belőle, amit tud az achitetchtura. Akkor fel lehetne állítani egy rangsort közöttük, a tudásukat, nem csak a nyers erejüket is figyelembe véve.
A mostani csak arra jó, hogy megmondja, hogy az egyik gyártónak kedvező kódon, mi hogyan fut.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
arn
félisten
ez nem is hwes oldalaknak szuletett tesztelesre, hanem a jozsi pistinek, aki nem fog 20 vele jatekkal benchmarkolni, hanem lefuttat egy ilyet, es kap egy korulbeluli kepet. vagy megis mit vartatok, azt, hogy megmutatja, hogy mit mutatni a doom, mirrorsedge, vagy akarmi?
amugy meg mindig azt mondom, hogy a 3dmark azt mutatja meg, hogy futtatja a 3dmarkot a gep, semmi tobbet - de az mar a 3dmark dolga, hogy eladhatova tegye a dolgot, es ezt szerintem jol is oldottak meg. kesobb biztos el fog csuszni, de akkor majd csinalnak egy masik benchet, nem veletlenul frissitgetik folyamatosan.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Malibutomi
nagyúr
Pedig igaza van.
Ha mar DX12 bench, akkor kellene irjanak AMD es NV kodot is, aztan akkor latszik mit tudnak a kartyak.
Igy most gyakorlatilag csak NV kod van, es ugy futnak az AMD kartyak is.Abban igazad van, hogy a legtobb fejleszto nem fog ketfele kodot irni, csak epp a konzolra is fejlesztett jatekokbol pont az NV kod fog inkabb kimaradni, kiveve a direktben NV tamogatott jatekokat, lasd most is egy DX12 jatekban villognak az NV kartyak a Tomb Raiderben.
[ Szerkesztve ]
-
kb, bar ez az uj varians azert picit pontosabb kepet ad a valos teljesitmenyrol, mint a korabbiak.
en mondjuk Crysis 3 4K teszteket szoktam nezni, egyreszt az elegge GPUbound (mikozben terheli a CPUT is rendesen), masreszt pedig remekul skalazodik multiGPUval is (3-4 kartyaval is).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #27 üzenetére
gondolod nvra nem lehetne olyan kodot irni, amin megfekudne az amd? nincs olyan hw, ami minden kodot jol futtat. epp ugyanolyan irrealis lenne egy olyan benchmarkot csinalni, ami az egyik vagy a masik fel elonyet emeli vki vhol.
most egy kompromisszumos megoldast csinaltak egyfele koddal. ne legyenek ketsegeid, hogy par huzocimen kivul nem fogsz kartyaspecifikus kodokat latni. megcsinaljak a konzolportot, a pc plusz teljesitmenye meg majd elmegy a konnyen skalazhato dolgokra (nagyobb felbontas, magasabb fps, etc).
biztos lesz olyan benchmark is, aminel raoptimalizaljak mindket kartyara azonos grafikanal. ez nem ilyen, de az aktualis es a kozeljovo jatekainak atlagat eleg jo megkozelitessel mutatja.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
leviske
veterán
Ha a 3DMark-nak nem célja a valós játékokbeli teljesítményt levetíteni, akkor miért nem használ minden gyártó esetében gyártóspecifikus kódot? Akkor legalább a hardverek optimális környezetben mutatott teljesítményét össze lehetne vetni egymással.
Bár hova gondolok. Ez csak a 3DMark...
-
arn
félisten
senki nem tudja, hogy az adott hwlehetosegekbol a jatekfejlesztok pontosan mit fognak kihasznalni a jovoben. igy ha valami olyasmi kerul bele, ami elonyos vhol - mikozben a jatekok nem hasznaljak sehol, epp ugy felrevezeto, hiaba fekszik az adott hwnek. a benchmark keszitok ezt megprobaljak megjosolni, kb mi varhato, ez az o viziojuk. lehet igazuk lesz, lehet nem - de az latszik, hogy az aktualis balanszot jol vettek figyelembe.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Malibutomi
nagyúr
Nem errol van szo.
Hanem ez elvileg egy DX12 benchmark, de csak annyira, hogy a "kevesbe DX12" kartyakon is fasszan fusson.
Akkor mi ertelme?Mintha autoversenyen sebessegkorlatozas lenne annyira amivel a leglassabb tud menni. Szep dolog az egyenloseg, de nem derulne ki hogy melyik kocsi a gyorsabb.
-
DRB
senior tag
Jaja, nem a hw oldalknak készült hanem józsi pistinek. Életszerű, hogy józsi vesz 5-6 videokártyát, meg még 1000 dollárért 3dmarkot , leteszteli a kártyákat, majd azt tartja meg amelyik a legtöbb pontot dobja, a többit meg eladja „használtan” 15-25% bukóval. Vagy esetleg a PH! vagy a TPU csinálja meg ugyan ezt, és józis meg pisti az ő tesztjeik alapján dönti el milyen videokártyát vegyen. És itt a probléma, ez a teszt még közelítőleg sem tudja megmutatni melyik kártya a gyorsabb, józsi pisti kiszemelt játékával/játékaival.
[ Szerkesztve ]
-
Habugi
addikt
válasz Malibutomi #32 üzenetére
"The way its meant to be gayed.."
Szennyvidiáááá..
Viccet félretéve, teljesen egyértelmű volt hogy ez történt, nem hiába késtek rengeteget a kiadással, ha őszinte akarok lenni nem is vártam mást.
Ez a szint, erre van igény, simán belefér.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Malibutomi
nagyúr
Egy gond van itt, a GDC-n volt egy rendezveny ahol AMD+NV emberkek beszeltek a DX12-rol, ahol elmondtak hogy a DX12-nel minden hardverhez kell a specifikus render path, ha nincs, akkor nincs ertelme a DX12-vel bajlodni, maradjon DX11-en aki nem akar kulon kodot irni.
Ez utan a Futuremark dev:
"3DMark Time Spy engine is specifically written to be a neutral, "reference implementation" engine for DX12 FL11_0.
No, it has a single DX12 FL 11_0 code path."
-
Habugi
addikt
válasz Malibutomi #35 üzenetére
Teljesen igazad van csak a magam részéről ezek után nem vártam mást.
Valahol nyilvánvaló volt, hogy nem fog pont a 3DMark kiadni egy olyan DX12 benchet, amiben a piac nagy részét kitevő brokkolik és a konkurens gyártó kártyái között túl nagy kontraszt van.
Eleve mindig is jobban futottak ezek a 3DMark tesztek NV kártyákon, mert rendre tele voltak pakolva olyan mértékű Tesselációval, amivel játékban az életben nem találkozunk vagy ha mégis akkor az dedikált Szennywörks játék, amiben hullámzik a város alatti tesszelált óceán.Ez így sajnos ennyi, még valahol meg is értem, az a baj úgy lett volna tisztességes, ha legalább a bench indulása előtt jön egy zöld logó és az ember fülébe suttogja hogy "envidiááááá".
Ennyi kellett volna és akkor nem kell hazudozni és mellébeszélni.Nyilván ebben az esetben jóval nehézkesebb lenne/lett volna "független tesztprogram" címer alatt tetszelegni de mint látható arra egyébként is magasról sz@rnak, nem volt cél és nem volt érdekük.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #32 üzenetére
az, hogy a 3dmark szerint igy fog kinezni a dx12 jovoje, szerintuk igy fognak optimalizalni.
az amd mar nagyon sokadszorra fut bele abba a hibaba, hogy elkeszitenek egy jo hwt, mindenfele fjucsorficsorrel, csak eppen kutya nem hasznalja. x generacio ota ez megy - honnan tudod, hogy ez most mashogy lesz?
(#33) DRB: ingyen letoltheted.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #38 üzenetére
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Z_A_P
addikt
Egy tesztprogram azonban nem tartalmazhat ilyet, ugyanis akkor nem ugyanaz a kód futna az összes hardveren
Ne a kod legyen azonos, hanem a vegeredmeny.
Buta pelda: a cel: le kell renderelni 5 milliard haromszoget. Kesz. Es erre irjanak teljesen gyarto specifikus kodot, a leheto leggyorsabbat.Namost ez semmivel sem lenne igazsagtalanabb, mint ami most van, olyan egyen kodot irni, ami jobban fekszik egyik HW-nek, vagy maskepp fogalmazva, nem igazan optimalis a masik HW szamara.
Jo pelda a rossz megoldasra az AOS async implementacioja...OK
-
leviske
veterán
A Futuremark sose volt jó jóslásokban. Anno a DX10 korszak kezdetén a HD2900XT dominálta a listákat, játékokban meg közel se volt a csúcshoz.
Az általam írt formában legalább reprezentálná, hogy adott látvány mellett mi a legtöbb, amit a hardver nyújtani képes.
A fejlesztőknek nem érdeke, hogy az aktuálisan nV által képviselt korlátok megmaradjanak, nyilván erre fognak is a későbbi GeForce-okban válaszolni. Magyarán értelmeszerű, hogy nem az lesz a jövő, hogy a DX12/Vulkan funkcióit szándékosan megvágják majd a fejlesztők.
A korlátok lebontása a cél, ezzel lehet tartalmasabb játékélményt nyújtani.
-
arn
félisten
"A korlátok lebontása a cél, ezzel lehet tartalmasabb játékélményt nyújtani."
a meseben is igy van a pcre sose volt jellemzo az optimalizaltsag, es nem is lesz mashogy, amig egy toredeksebessegu konzol a merce.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Malibutomi
nagyúr
Ugy tunik itt rajtad kivul nem fogja senki, meg nem all ossze, mert lassan mindenre ezt irod.
Ez egy tesztprogram, semmit nem er ha ugy van megirva hogy csak az egyik oldalt hasznalja.
Akkor is vedened, ha full GCN-re irtak volna es el sem indulna NV kartyakon? Mert ok ugy gondoljak ez a jovo. -
arn
félisten
válasz Malibutomi #44 üzenetére
rossz ajton kopogtatsz, sose erdekelt, hogy melyik vasat ki gyartotta es egyeterteni sem kotelezo velem, ez egy vitaforum. a 3dmark erdeke, hogy partatlan maradjon.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Bird
addikt
Vihar egy merőkanál vízben....
#1
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
pomorski
őstag
Egyébként nem is értem, hogy a benchmark-okat általában miért csinálják grafikusra... Egy-egy kártya számítási (vagy grafikus) teljesítményét le lehetne mérni úgy is, hogy a monitoron közben csak nagy sötétséget, vagy állóképet látnánk, míg közben a háttérben futna a nagy komoly, izzasztó "számolás". Ekkor legalább a kinézetébe nem lehetne belekötni...
-
Duddi
aktív tag
Pont ezt elkerülendő :"Ehhez viszont relatíve egyszerű igazodni, hiszen a tesztprogram nem érkezik konzolra, így teljesen a PC-s igényeknek megfelelően lehet tervezni."
Amúgy meg ha jól értem akkor a vita azon megy hogy : "DirectX 12. Például a bekötési modell tekintetében a Microsoft azt javasolja, hogy a futószalagon belüli erőforrásokat definiáló root signature-ben ne legyen konstans, SRV, UAV és CBV. Ezt ajánlja az AMD és az Intel is, ugyanakkor az NVIDIA ennek pont az ellentettjét javasolja.".
Ebből nekem az jön le hogy a a dx12 feladatkezeléséhez betöltött konstansok másutt kell szerepelnie az ajánlásokban 2-1 re veszít az NV ám mivel a másik két architektúra megbirkózik így is úgy is a dologgal és nem kezd habzani a szája ezért a kevesek akarata fontosabb a többségénél és mindenki egy ért alapon használja az NV ajánlását.
Szerintem ezzel nincs baj a zöld team ürüljön hogy az ő alapjuk nyert a vörösek meg legyenek büszkék arra, hogy a GCN számára kevésbé előnyös környezetben is szépet gyorsult.
Csak nekem tűnt fel hogy a 480 ebben a tesztben már a 980 sarkát rágja 5-8% al lemaradva és nem a 970 essel birkózik mint opengl vagy dx11 ben ?? Megeshet hogy még van benne 10% ha brutál mód neki van optimalizálva de szerintem ez így is win a pirosaknak! -
lee56
őstag
Azért ha valaki, akkor épp te tudhatnád, hogy azok a "bohém" jóemberek, akik ezt a játékot, sőt az egész szériát elkövették, már kb. az első Arma (vagy talán már a flashpoint?) óta nvidiával járnak kéz a kézbe. Ott a szép "the way its ment to be.." logójuk is minden játék elején. Talán ennyi elég is magyarázatnak a kártyák közti kissé furcsa erőviszonyokra..
Abba mondjuk teljesen igazad van, hogy se egy fecske játékra, se úgynevezett tesztprogramra nem érdemes alapozni. Inkább kicsit utánajárni, hogy az ember számára fontosabb játékok/programok min s hogyan mennek, az a legjobb lehetőség. Ha valaki olyan helyzetben van, hogy fejlesztés előtt áll és tanácstalan volna.
3DMark valóban nem tévedhet, maga a 3Dmark a tévedés, de legalábbis túl komolyan venni mindenképpen az.
No Comment
-
nagyúr
Vannak nem látványos tesztprogramok, például Kombustor. Csak azok nem sokakat érdekelnek (a Kombustort is főleg azért használták sokan, hogy a melegedést vizsgálják, lásd még LinX vagy Prime64 a CPU-k esetében).
A 3DMark azokban az időkben született, amikor még a 3D grafika újdonság volt. Abban az időben azért futtattuk le a 3DMark 99-hez hasonló programokat, hogy bizonygassuk magunknak, volt értelme kiadni ennyi pénzt valamiért. Vagyis valamilyen szinten arról szólt, hogy a látványvilágot élvezzük... Aztán persze jött a pontvadászat, hogy kinek nyom többet a 3DMark... Innen nem volt visszaút...
@lee56: már kb. az első Arma (vagy talán már a flashpoint?) óta nvidiával járnak kéz a kézbe. Ott a szép "the way its ment to be.." logójuk is minden játék elején.
Konkrétan az OFP-nél még választhattál, hogy Direct3D, OpenGL vagy Glide API-n fusson a játék.
Az ArmA TWIMTB logója ellenére emlékeim szerint nem volt látványos gondja az ATi kártyákkal (most hirtelen ezt találtam róla).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
arn
félisten
az eredet ennel sokkal prozaibb... a final realityt scenerek csinaltak, es nem veletlenul volt benne a second reality zaro part megegyszer 3d gyorsitva. akkoriban meg jart is egy "demo" a bench melle, ami azota szimpla techdemova silanyult, talan a 2000 volt utoljara scenedemo szeru, es akkor meg adtak ki rendes demot is a 3dmark enginennel.
second reality @ 1993
final reality @ 1997
maturefurk => futuremark @ 2000[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
jatekot fejlesztettek ok, ez a benchmarking eredetileg csak vadhajtas volt
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
lee56
őstag
Ha nem is volt látványos gond, abba simán benne lehettek hogy lehetőleg ne nagyon történjen túl sok optimalizálás ATI termékre, hány ilyen volt más játékoknál is akkoriban; aztán volt hogy jött patch ATI kártyákra de csak hónapokkal később, és ez még a jobbik eset, amikor jött egyáltalán.. Azt hiszem nvidia aranykorszaka volt ez az időszak, amikor kis CIA-nak képzelték magukat. Persze azóta se sokat változtak gondolom, az meglepne.
No Comment
-
Kicsimix
őstag
Egy tesztprogramtól azt várnám, hogy a lehető legtöbbet hozza ki minden hw-ből. Ha kell kapcsolokkal, hogy így is úgy is lehessen tesztelni és ne maradjon tartalék a kártyában sehol. Így tényleg kár érte és nem mutat semmit.
Szerk;
A korrekt az lett volna szerintem ha azt mutatták volna meg, hogy ugyan azon jelenet alatt melyik kártya mit tud kihozni a legjobb tudása szerint. _O_[ Szerkesztve ]
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
félisten
Vártam egy ilyen cikket, napvilágra kerültek az első 1060 eredmények 3 D markban.valamivel meg kell magyarázni miért szerepel olyan jól benne. kizárólag az Nv rafináltsága miatt természetesen, amúgy mókusok hajtják az összes pascalt és az Nv fizeti az összes egyéb játékot is amiben jobb. ( egyébként nagyjából ugyan ez a különbség van 17 játék átlaga alapján is,mint amit a 3D tükröz. szóval pártatlanság ide vagy oda, kb + 6-8 % a 480 hoz. abban is és a játékokban is.( Amúgy mindkét kártya jó.)[link]
Aki 3D tesztprogram alapján vesz kártyát meg is érdemli.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kikikirly
senior tag
Rise Of The Tom Raiderben megírták az Nvidia specifikus Async kódot.GNC 3-6% Pascal 1-2% gyorsul.
Az Xbox One-nal megegyezően csak a volumetrikus fények futnak Asyncba.Ha a Pascal olyan Async, Hardcore kártya lenne, átírattam volna több effektet ,nagyobb halmaz esetén 2% VS 6% magasabb FPS differenciát jelent.Azt nem lehetett,még a végén egy NV játék gyorsabban futna Radeonon.Bekötési modell nem változott,maradt Tier 2 bár ennek nincs jelentősége.
A GTX1080-at Doom Vulcan verziójával promózták,első körben még sem került be Pascalra az Async, még dolgoznak rajta,szóval nem csak 1-2 kódsort kell átírni a kompatibilitáshoz.És ott vannak még a konzol effektek áthozása AMD-re,hülyék lesznek nem élni vele a fejlesztők,ennél olcsóbban teljesítményt nyerni nem lehet(nem csoda hogy a fejlesztők évek óta nyaggatták vele AMD-t).Végre valahára AMD olyan Feuturokat rakott a kártyáiba amit széleskörűen használnak/fognak használni.Mindez AMD-nek egy vasába sem kerül.Nvidiának többségében tejelni kell ha azt akarja hogy specifikus kódot kapjon és még úgy sem ér el akkora teljesítmény növekedést.Ez a 3D mark meg pont annyira alkalmas DX12 mérésre mint a Tomb Raider.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
A cikk utolsó bekezdése:
"Az aszinkron compute is csak a fentiekhez hasonló módon lett bevetve, kínosan ügyelve arra, hogy az igazából az összes érintett gyártó számára jó legyen. És az valóban igaz, hogy a játékokban ezekhez hasonló modellekkel nem találkoztunk, illetve várhatóan nem is fogunk találkozni, mivel a konzolra írt kód nagymértékben meghatározza a PC-s portot is, de ettől a 3DMark Time Spy nem lesz részrehajló. Sőt, pont emiatt lesz hiteles tesztprogram, amellett persze, hogy az eredményeit nem lehet majd levetíteni a játékokra."
De könyörgöm, ha tesztprogram de nem vethető össze a konfig teljesítménye egy játékkal sem, akkor mi a francnak a tesztprogram? Tesztelek vele, kapok egy valag pontot vagy rosszabb esetben kevés pontot, aztán a játékokban meg fene se tudja hogy mi lesz? -
Ren Hoek
veterán
válasz kikikirly #68 üzenetére
Nekem is kb ezek a gondolatok fogalmazódtak meg, és a "mantrából" kezd realizálódni is a dolog. A következő fél-1 évben főleg... Ettől függetlenül minden jelenlegi AMD-s balfaszkodással az 1070/1060 felé rúgdalják a usereket kétlábbal (Amilyen az én formám, veszek egy 1070-et és pár hónapra rá talicskával hordják ki a shader intrinsics játékokat)
Ez a tesztprogram meg egy vicc.
A cikk inkább irónia akar lenni : ) "Time Spy nem részrehajló, de nem is jó semmire, főleg nem a GCN-nek."
A a konzolfunkciós cikk is kicsit fekete humor volt. "Rohadtul káros a PC piacnak, de amúgy marhajó jó nekünk : D" Igazából mindkettő jogos. (Ha GCN lesz a gépemben, akkor még tapsolok is hozzá majd)[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Attól, hogy Abu85 polkorrekt, még a dolog bullshit. Nem lehet elválasztani egymástól a PC-s és konzolos játékot, főképp manapság. Aki ilyet tesz, az ne tesztprogram fejlesztésével foglalkozzon, hanem PC exkluzív címeket készítsen.
A teszten belüli helyzetekre meg lehet, hogy érdemes később visszatérni. Van ahol az RX480 10%-al a 980 előtt van és van ahol meg ugyanennyivel mögötte. Azonban annyi biztos, hogy az emberek egy ilyen tesztben sose az "erkölcsi győztest" keresik. Szóval az AMD a hajára kenheti, hogy az nV pártiság esetén is még hoznak valami szintet a kártyák.
-
aginor
addikt
Tegnap még azt hangoztattad nagy bőszen, hogy a 3d mark tesztje milyen jól sikerült és reprezentálja a jövőt. A linkelt tesztben 4 címből háromban alulmarad a 1060, tehát ez az én olvasatomban cáfolja a teóriádat, de tudod mit, legyen igazad. Témát a részemről lezártam, nem szándékozok széllel szemben..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
arn
félisten
mashol kb atlagban egal dx12 alatt az 1060 es a 480. de tudom, az a dx12 teszt szar de tessek jobb benchmarkot irni, hogy senki ne kosson bele... amig emberek hitvitakat folytatnak arrol, hogy zold vagy piros, addig nehez lesz, mert a masik fel szemet csipni fogja a dolog.
esetleg tudsz jobbat?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sb
veterán
Szerintem egyről beszéltek, csak mást értetek alatta.
Te azt mondod egy ilyen általános kód lesz a "jövő" a mark szerint, gyártófüggő optimalizálás nélkül.
A többiek (legalábbis páran) meg azt, hogy vélhetően nem ez lesz, mert konzolról jön minden ami GCN+DX12/Vulkan(Mantle) alapú erősen. Tehát ez lehet inkább az elterjedtebb "általános" kód.Abban igazad van, hogy az AMD feature-öket soha nem használta senki, de azt azért lássuk be, hogy ilyen meghatározóak soha nem is voltak. Még a közelében sem voltak. A PC-s részesedésük gyászos, de az látszik, hogy:
1. Az új API-k GCN-re vannak hangolva...avagy megfordítva.
2. A konzolokban GCN van és új API-k.
3. A játékfejlesztés 99%-a a konzolok alapján zajlik.Egy jó logikai feladat is lehet, hogy mi következik ebből.
Korábban semmilyen hasonló, szoros összefonódás nem volt. Van feature-ük az eladott pár kártyájukon a jelentéktelen PC piacon.szerk:
Amúgy a 3DMarkkal nagyon igazságtalanok vagytok. Egy (régi) teszt teljesen korrekt cpu benchmark.[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
No, ez már egy olyan hozzászólás, amiből lehet értelmes vitát indítani. Az egyik korábbi hozzászólásomban kényesen figyeltem rá, hogy a zöldeket ne említsem és általánosságban fogalmazzak, pont azért, hogy ne legyen belőle hitvita. Fordított esetben ugyanennyire zavarna a dolog, teljesen mindegy, hogy kit diszkriminál egy teszt, ha a többi szereplőt ez negatívan érinti, akkor nem pártatlan és a legtöbb esetben következtetésekre sem elegendő. Azt gondolom, hogy minden elérhető funkciót bele kellett volna tenni a tesztbe, hogy ha később (vagy akár már most) van/lesz olyan hardver, ami ki tudja használni, akkor az látható, mérhető legyen. Különös tekintettel arra, hogy a mérvadó programozási irány jelenleg a konzolokról jön, azokban pedig kivétel nélkül GCN van, ami a tesztben lévőknél több tudást kínál. Így a teszt nem mér pont olyan funkciókat, amik jó eséllyel (ha más miatt nem, akkor a lustaság miatt mindenképpen) megjelenhetnek majd az alkalmazásokban.
A fentiek miatt tartom a tesztet a jelen formájában teljesen feleslegesnek és elhibázottnak. Megértem azokat, akik simlit feltételeznek mögötte, még ha én magam ilyen messzire nem is mennék a feltételezésekkel. Én inkább azt vélem a dolog mögött, hogy megnézték a szolid vga-k eladási adatait, és az Nvidia dominanciát látva úgy döntöttek, hogy erre optimalizálnak, hogy minél több embernek fusson jól a teszt. Természetesen pont emiatt a végeredmény nem alkalmas arra, aminek hívják. Jelen formájában ugyan ez is egy benchmak, de csak azt lehet vele lemérni, hogy a kártyád hogyan futtat Nvidia optimalizált kódot, és a végeredménynek kapott pontszámmal össze tudod vetni a listákban található Nvidia kártyákkal.
Ez az én véleményem, mint a témában mérsékelten járatos egyénnek.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
arn
félisten
szvsz nem fogjak a piac 60-70%at labon loni azert, hogy a maradeknak kedvezzenek. te el akarsz adni vmit, tudod, hogy a piac nagy resze nem profital belole, de azert azt erolteted, mert ugy jobb, raadasul ebbe energiat fektetsz. ez szerintem nem igy mukodik. de meglatjuk
en szkeptikus vagyok, mert a gcn eddig is piacon volt (2012!), a dx12 is (2014 marciusaban jelentettek be, 2015 nyaratol mindenki szamara elerheto), megsem lattunk semmi attorest. most mi valtozott? jelent meg megegy gcnes kartya? miert pont ez inditana el barmit is? a vulcanos dolog biztato.
masik oldalrol... a legszelsosegesebb esetben sem olyan rossz a helyzet - mert az nv jelenleg olyan helyzeti elonybol indul, hogyha levonsz belole 20-30%okat, meg akkor sem lesz tragedia a reszukrol. atlagban meg egyaltalan nem jellemzo ez, eddig is voltak olyan nevek, amik ide vagy oda huztak jobban.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Futás, futópályák
- Autós topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Gaming notebook topik
- Commodore 64
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- SONY LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-