- Autós kamerák
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- Tavaszi szél hardvereket áraszt
- Milyen hangkártyát vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen házat vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Micro Four Thirds
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
-
Kockáztatnak a bankok, ha AI-t használnak
it Felhívták a bankok figyelmét, hogy kockázatokra számíthatnak, ha AI-t és gépi tanulást kezdenek használni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
savior
őstag
Tükröződés 20 éve is volt pl a Mátrix játékban.
Ilyen látható fény dolog meg pl a Farcry-ban 15 éve.[ Szerkesztve ]
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
#46105344
törölt tag
A skybox nem is csillog. Ez egy sz*r!!!
-
Yutani
nagyúr
Abu mennyé karanténba! Nem vagy önmagad, fikázod a zájemdét!
#tarcsad
-
paprobert
senior tag
Tökéletesen egyetértek a cikkel. Pár hónapja talán a Radeon-os topicban beszéltünk erről, hogy versengés lesz az RT effektek és a hagyományos effektek között a konzol erőforrásaiért, és csak azok az RT megoldások maradnak majd használatban, ahol nagy a nyereség látványban, vagy a fejlesztés leegyszerűsítésében(pénz).
El tudom képzelni, hogy az elején lesznek ray-tracinggel jobban megküldött játékok, de ahogy egyre közelebb kerülnek a konzol határaihoz a fejlesztők, mérlegelni fogják hogy több eyecandy-t lehet a játékos elé rakni azzal, ha visszaváltanak a raszter trükkökhöz.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
"A legjobb DXR implementációval a talán a Battlefield 5 rendelkezne"
Szerintem a Control rendelkezik vele.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Ugye a Controllal az a baja Abunak, hogy a pályák erősen "egyszerű" geometriára építenek, ami Ray-Tracing szempontjából ideális(abb), mint egy jobban kidolgozott, de kevésbé egyszerű geometriájú pálya.
Ettől függetlenül ha RT-t kellene demózni, én is a Controlt venném elő...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Duck663
őstag
Az kétségtelen, hogy keményen túltolták, jobb lett volna, ha az egész kicsit színesebb, sokféle felületet felvonultató, kevésbé króm, több üvegfelületet és mögöttes területet mutató a demó. De ez a demó arról szól, hogy izomból tolják a RT-et és megmutassák, hogy itt aztán van kakaó, és úgy felszántják vele a RTX-eket, hogy csak na, ennek ez az üzenete. Csak sajnos elég ízléstelenül sikerült. Ez egyébként egy az egyben ugyanaz, mint amit korábban Abu írt a Fermi kapcsán, tesszellátor ügyileg, ott azt tolták túl, itt pedig ezt.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
félisten
-
-
Komplikato
veterán
válasz #82819712 #11 üzenetére
Tudjuk mi azt biztosan, hogy a CU rész felelős az RT-ért a PS5-ben? Voltak pletykák dedikált külső egységról, meg lehet az eddigi szövegekben meg sem említett külön egységek csoportja is, ahogy az RTX kártyáknál is tettek bele ilyesmit a CUDA magok rovására.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
GodGamer5
addikt
-
Predatorr
őstag
Na, akkor máris tudható, hogy az "egyes RT funkciók bevezetése" az új generációs AMD kártyákban mennyire szar lesz. Szomorú.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
ugyan... Spongyabob óta tudjuk, hogy a jövőben minden króm lesz [link]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Carlos Padre
veterán
Abu, ez egy tech demó. Aki foglalkozott már 3D grafikával az tudja, hogy ennyi tükröződő, fényes, átlátszó felülettől egy erőgép is összefossa magát, ez a videó a hardver erejét hivatott bemutatni, nem szépnek készült.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Shing
őstag
Olyat demót kell kiadni amitől az átlagember is eldobja az agyát. Nekem 5. megnézésre esett le, hogy azért fordul meg a robot a végén, mert mögötte megjelenik valaki. Villogtak, hogy a tükröződésben látni, milyen fasza. Csak észre sem venni.
Kellett volna inkább egy rövid timelapse, változó napszakkal, mozgó felhőkkel. És akkor jól nézett volna ki a sok tükröződő épület. Mondjuk lehet, hogy az megette volna a hardvert, nem tudom ez számít-e.
Elég alacsony felbontású ez a skybox is, a közeli tükröződésen is látni hogy homályosabb, tehát spórolósra kell venni az RT-t. Jobb koncepcióval nem lett volna baj a full RT sem. De egyébként nem rossz demo, lehet még benchmark is lesz belőle. -
hombre[EU]
veterán
Olyan 90es évek feelingje van értjük a lényeget, de egy art-os ránézhetett volna mielōtt felküldik a hálóra
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
arn
félisten
Meanwhile in 2000
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #17 üzenetére
Ez tök jól hangzik, csak közben érdemes megnézni, hogy az nVidia egy éve milyen videókat adott ki az RTX marketingkampányában. [Project Sol Part 2.] vagy [Project Sol Part 3.] jól néznek ki, közben még humorosak és minimális tartalommal is bírnak. Most ted melléjük a hírben szereplő videót...
És igen, ez a pénzről szól. Abu azt írta, hogy egyszerűen a grafikusokat felszívta a játékipar, azért sikerült ez így. Pedig a Project Sol megmutatta, hogy nem, ez bizony elérhető ilyen szinten is. Csak nyilván az nVidia sokkal többet áldozott, áldozhatott egy tech demóra, mint az AMD. Abu cikk-címére utalva az nVidia pont olyan mértékben tolta a Ray-Tracinget, hogy nem zavaró volt, hanem hozzáadott grafikai érték...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Cyberboy42
senior tag
Steril, és króm. Nem az kell hogy minden csiszolt vasból meg üvegből legyen, remélem nem ilyesmi fele fordulnak majd a fejlesztők.
A BF5-ben is.... ha valaki látott már tankot élőben, (vagy bármilyen nehéz járművet) akkor tudhatja hogy mennyire vannak fényezve meg lakkozva, hogy minden tükröződjön róluk...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Carlos Padre
veterán
Igen, de az azt akarta megmutatni, milyen szép valósághű játékokat lehet csinálni raytrace használatával, ez meg azt, hogy mekkora brutális terhelést is elbír a kártya és az új api. Itt nem azt kell nézni, hogy szép e vagy élethű, mert gusztustalan, kezdő hobbirenderelők csinálnak ilyet, meg azok, akik keresik a hardver határait.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Duck663
őstag
Ha megnézed ebben a demóban a tükröződések számát és ami nagyon fontos a távolságát, nos akkor rájössz, hogy az a tavalyi demó hiába néz ki jobban, valójában sehol sincsen. Kis terekkel és/vagy kis távolságokkal operál, ahol nagyobb a tér, ott drámaian lecsökken a tükröződések száma. Nagyon kevés, nagyon szelektív tükröződések vannak csak benne. Itt meg, pfff, valami eszelős.
Az kétségtelen, hogy mint demó sokkal jobban mutatnak azok, de a RT terhelésük ehhez a demóhoz képest elenyésző. Ezt a demót tényleg nem esztétikai szemmel kell nézni, ez egy brutális erődemonstráció és annak bizony ott van. A (játék)fejlesztők pedig sokkal szebb dolgokat fognak kreálni.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #24 üzenetére
ez meg azt, hogy mekkora brutális terhelést is elbír a kártya és az új api
Ezt úgy valaki leírta a Microsoft vagy az AMD részéről?
Mert nekem inkább csak egy magyarázatnak tűnik, hogy nem szép, de legalább ronda, és úgy tűnik, mintha rengeteg erőforrást használna. De ugye ezt nem tudjuk, mert ha látnánk futni egy nVidia kártyán, akkor lehetne összehasonlítani, hogy igen, ez tényleg olyan erőmű, amitől megreccsen a Turing lába. Annak a Turingé, amelyik másfél éve kapható...@Duck663: Ugyanez pepitában. Ha erődemonstráció, akkor lássuk az összevetést...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#82819712
törölt tag
válasz Cyberboy42 #23 üzenetére
Te nem tudtad hogy a tankok azért vannak polírozva hogy jó messziről is csillogjanak ? A Zöld csak azért van rajtuk mert az komposzt...
[ Szerkesztve ]
-
Kelori
tag
Engem egyszerűen képtelen lázba hozni a sugárkövetés. Több játékkal is találkoztam már ami DXR nélkül is képes volt olyan zseniális atmoszférát teremteni hogy nekem a mai napig egy percre sem hiányzik ez a feature.
Ami hirtelen eszembe jut az a Dragon Age: Inquisition, Witcher 3, Dark Souls 3 és a Plague Tale: Innocence. Az Inquisition esetében ráadásul még macerásabb is volt a dolog ha jól rémlik mert a Bioware akkor kapta meg először a frostbite engine-t és nem nagyon volt még tapasztalatuk vele. És mégis olyan gyönyörű volt az a játék hogy le a kalappal. Sőt, a mai napig nagyon szép, pedig 6 éves már. Persze nem a legrészletgazdagabb, de nem minden a részletesség. Sokkal többet nyom a latba az hogy a látvány megteremtse a megfelelő hangulatot.Szerintem egyébként mindenki tud ilyen játékot mondani a saját kedvencei közül ami lehet hogy már koros is egy kicsit, objektívan nézve nem a legszebb, de ezek ellenére mégis gyönyörű és időtálló.
if it ain't broke, don't fix it
-
nagyúr
Nekem az egyik legmeghatározóbb játékom a Tie Fighter volt. Az első PC-s játékomként ma is nagy nosztalgiával nézek rá. Megvettem a mostani gépeken futó verzióját is, de 640x480 pixel egyszerűen túl kevés már a mai szememnek.
Szóval a fejlődés kell, és igen, a fejlődés azzal jár, hogy a régi játékok elavultnak tűnnek a modern játékok mellett. A játékfejlesztés amúgy pont arról szól, amit te írsz. Manapság a látvánnyal, játékélménnyel akarják eladni a játékot, nem pedig a hú-de-szuper grafikával. A BF:V RTX effektje pl. számomra egy vicc. A Control szvsz a legszebb RTX játék, amivel dolgom volt eddig, de maga a játék azért nem olyan jó, hogy valaha is elő fogom venni még egyszer.
A Ray-Tracing kb. olyan dolog, mint az élsimitás. Hozzáad a grafikai minőséghez, de a játékosok elsöprő többsége nem ugrik az kútba, ha esetleg nem tudja bekapcsolni. De tény, hogy szebb vele a játék...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
ne haragudj de ez minden volt csak nem brutális erődemonstráció.AMD re egyébként ez jellemző, hogy mutogatnak mindig videót az érkező játékokból hogy fut az érkező architektúrán konkrét adatok és számok nélkül.
Ebből a videón az látszik, hogy van egy videó ami olyan amilyen,( szerintem inkább kellemetlenül gagyi mint brutális) ami állítólag RDNA 2-n futott, de ezzel szemben a Microsoft a valós idejű DRX-et pár napja az Nvidia kódjával demózta a Minecraft személyében. [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Duck663
őstag
És mivel kérdőjelezed meg? Egy régebbi, láthatóan kevesebb RT-et tartalmazó demóval? Ez elég halovány érv. Kijön a hardver és kiderül, mennyire erős RT-ben a RDNA2, sőt ha kiadják a demót (passz, volt már több demójuk amit nem adtak ki, így ezt nehéz megmondani) akkor azzal is lehet majd tesztelni, a Radeonos demók nem szoktak limitálva lenni hardver szempontjából.
(#35) FLATRONW: Egy agyontömörített videót láttunk. Az tény, hogy nem feltétlen a leglátványosabb, de nézd meg körbe a tükröződéseket, mi merre mennyire milyen távolságban tükröződik és nézd meg a többi demót, hogy azokban mennyi ezek száma, és mekkora a távolságuk. Értem én, hogy csilivili robbanások mennyivel jobban mutatnak, de nem az volt a demó célja, hogy azokat mutassa be.
(#36) b.: Egyéb demókban sem láttam különösebb számadatot. Nem tudom ezt miért várod el? Minecraft tré a példád, alig van benne valami kis tükröződés, persze szép színes, de akkor is alig tükröződik. Itt pedig minden tükröződik mint az állat. Ez pont ettől erődemonstráció, hogy nem csak tessék-lássék módon van használva a RT, és szép színes csilivili, hanem mindenhol, minden felületre. Értelmetlen és kétségtelen, hogy szarul is néz ki, nekem sem jön be ez a krómos demó, de hogy ezt így kezeli a hardver, az nem semmi.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
-
Duck663
őstag
Figyi, kijön a hardver és kiderül. Én az efféle demókat videón nem szeretem, mert nem látszanak a finomságok. Itt is esetenként nehéz megítélni, hogy milyen az RT minősége, a RT a tré vagy a videótömörítés vágta haza, viszont az látszik, hogy az égvilágon minden tükröződik és az melós a hardvernek. Igen az kétségtelen, hogy veszettül túltolták, de mondom szerintem ez volt a cél. Izmozzunk egyet és még azt is el tudom képzelni, hogy visszafogott VGA-val csinálták. Ahogy Abu írta, RT szempontjából nagyon túltervezték az egészet, hogy ez jó vagy sem, az meg majd kiderül. A korona miatt szerintem egyébként minden korábbi terv borul, lehet ősznél előbb nem lesz RDNA2-es VGA.
Valamit egyébként nagyon betalálhattak, mert pl.: a PS5-nél sokkal nagyobb memória sávszélességet vártam, 448GB/s annyi, mint a 2080-on, és itt kell a rendszernek, ugyanúgy lesz RT és még az egész gyorsabb is.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Televan74
nagyúr
Ezt túltolta az ájemdé,nem kicsit.De ezt is betudhatjuk a marketing töketlenkedésének.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
félisten
Mint minden demo és benchmark erről szól. Ami a lényeg hogy milyen sebességgel milyen felbontáson milyen grafikai beállításokkal futott. A tükröződés még mesze nem minden az RT ben nem ennyiből áll. maga a Control 6 féle RT eljárást használ .GI és stb mellett...
majd ha lesz hozzá hardver rá lehet küldeni egy Port Royal RT-t tesztet [link] innen megvehető [link] és össze lehet hasonlítani majd a hardvereket.
Nvidia meg ugye így demózta : [link]
[link]
összehasonlíthatatlanul ízlésesebb, igényesebb.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Carlos Padre
veterán
Régi motoros vagy már ebben az Nvidia-AMD háborúban, tudod nagyon jól, hogy az nvidia nem hagy kétséget az erőfölénye felől, meg van az oka, hogy miért ilyen visszafogottan demózza a saját megoldását. Ugyanezért lehet ez a demó ilyen bazárian gusztustalan giccs, átlagos szemmel nézve borzalmas, de technikai szemmel hubáze. Ugyanennek a scenenek egyetlen képkockája több percig (órákig) is eltarthat mire egy átlagos gép kiszámolja, ez meg real time fut.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-