- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
Hirdetés
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
válasz Cathfaern #49 üzenetére
az egész SteamOS ezzel a felhanggal indult anno Gabe-től, amikor megtudta, hogy lesz Store MS-nél. pár év után viszont ő is talán rájött, hogy b@romsággal riogatta a népet.
[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit tettek? Végre megmutatták a fejlesztőknek, hogy a Linux és az OpenGL alkalmatlan játékfejlesztésre? Még jobban bebetonozták a Windows uralkodását a gaming területen? A VoGL volt nagy ígéret, hogy megoldják az OpenGL 4 supportot, de annyira megoldották, hogy hibernálták a fejlesztést, és végül azt javasolják a partnereknek, hogy használják tovább az AMD PerfStudiót, mert az már nem fagy szét az OGL4-től. A többi profilozó meg vicc. Maga a Valve mondta, hogy egy komplex program betöltése instant crasht eredményez mindegyiknél.
A Valve ténykedése iszonyatos mértékben ártott a Linux gamingnek, mert megígérték, hogy megoldják a gondokat, de nem tették meg. Ebből arra lehet következtetni, hogy olyan problémák vannak, amelyeket nem lehet megoldani.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
Nem is volt piaci res szamomra erthetetlen volt, mire alapoznak, miben lenne vonzobb, mint a tobbi platform. Szinte csak hatranyai vannak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Jack@l
veterán
Végre nem 1 játék jelent meg évente linuxra, hanem jópár. Csomó régebbit is utólag átportoltak...
Tudom a linux az amd gyenge pontja, ezért kell fikázni a valve-el együtt.Ez az alkalmatlan játékra az opengl meg nagy baromság, csak rá kéne feküdni és megírni normálisan. Nem véletlen hogy a nagy motorok is fel vannak készítve már rá. (ez is az utóbbi évek hozadéka)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez semmit nem ér. Láthatod, hogy a Valve mögül is elpártoltak.
Az OpenGL pedig maga a gyenge pont. Az nem szabvány, aminek három különböző implementációját hitelesíti a Khronos.És kire írják meg normálisan. Háromszor több kódot kell beírni, mert mindenki eltérő, de hitelesített implementációt használ.
Már nincsen OpenGL port a modern motorokban. Az ID tech 5 volt az utolsó bástya, de azt is átírták DirectX-re. Ennyi volt.
Amíg a közösség nem látja be, hogy a Linux egyes, játékfejlesztésre alkalmatlan részeivel van a baj, addig nem lesz áttörés.
Ugyanúgy a Mantle Linux portja sem hozna áttörést, maximum pár játékkal több portot. Itt szemléletváltás kell. Rá kell jönni annak az okára, hogy miért mindig a következő év lesz a Linux éve.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SityiSXT
őstag
Az a baj, hogy annak a jópár játéknak az elenyésző része volt AAA cím - vonzóvá tehette volna a Linuxot, ha sok, új, blockbuster játék jött volna ki rá. De amíg a Steam felhasználók körében is csupán 1% használja, a cégek nem fognak a portolással foglalkozni, mert egyértelműen nem éri meg (főleg annak tükrében, mekkora buktatók vannak a folyamatok során - lásd fentebb).
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
CRYENGINE adds Linux Support as Crytek Prepare to Offer New Possibilities at GDC
UNREAL ENGINE 4 AND LINUX
http://unity3d.com/unity/multiplatform/desktop
http://www.tweaktown.com/news/33438/dice-says-it-will-support-linux-could-see-battlefield-4-on-steamos/index.html[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így van. Új dolgok kellenek, és azt is olyan minőségben és sebesség mellett kell tálalni, mint amit tud a Windows. Az nem jó, mint a Metro portok esetében, hogy az effektek felét kidobják a játékból, mert csak OpenGL 3-ig van stabil debug környezet. Vagy most jön a Civ 6. Feleannyira sem fut gyorsan, mint Windowson, mert nem többszálú végrehajtással működnek a Linux driverek. Kiadni egy portot nem elég. Annak legalább olyan minőségűnek kell lennie, mint a Windows portnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És manapság hány top fejlesztőt érdekel a motorlicencelés? Felhívom rá a figyelmet, hogy manapság egyre többen írnak maguknak saját motort. Szóval jó dolog, hogy van Unity, Unreal Engine vagy CryEngine, csak a top stúdiók és kiadók már nem veszik meg ezeket. És ezek a címek hiányoznak Linuxról, mert "kvarcjátékok" vannak dögivel, de igazán jó, AAA kategóriás alkotások csak elvétve jelennek meg.
Az EA egyébként nem OpenGL-lel képzeli el a Linuxot. Szóval a Frostbite 3 lényegtelen a szabvány szempontjából. Ők az AMD API-jára építkeznének, és az OpenGL-re rá sem néznek. A CryEngine is fenntartja magának ezt az irányt, de ők támogatni szeretnék az OpenGL-t is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ők nem sírnak az opengl miatt, te miért? Biztos meg van az okod ezeket az engine-eket lekvarcjátékozni, egy emailben tudasd már velük légyszives a ph álláspontját...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szinte mindig előkerül mennyire rossz az OpenGL helyzete. Még a Valve is sírt a L4D2 portolásáról szóló előadásán, hogy a profilozók a komplex program betöltésére szétfagytak. Aztán a PerfStudio működött, és annak köszönhetik az egészet. De OpenGL 4-ben már az is fagy. Az Epic is panaszkodott már. A MESA Intel driverét említették, hogy másfél éve folyamatosan optimalizálnak rá, és még mindig nem fut 10 percnél tovább a program. Amire még állandó a panasz az az OpenGL hibaüzenetes része. Sokszor teljesen meghatározhatatlan a hiba forrása. Az, hogy te nem hallgatod meg ezeket az előadásokat, még nem jelenti azt, hogy a fejlesztők nem köhögik el a problémáikat.
A motorokkal semmi baj, de a kiadók nagy része már nem licencel, és ez nehézzé teszi, hogy sok AAA játék szülessen Linuxra.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha el is fogadjuk hogy bukás, akkor is egy csomó olyan hozadéka van, ami miatt megérte foglalkozni vele. Lásd pl. rávilágított az OpenGL problémáira, és az újraírás szükségességére, ami már zajlik is. Ez is egy dolog amivel mindenki jól jár de valószínüleg nem történik meg (legalább is nem mostanában), ha nem jön a SteamOS.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
macman507
aktív tag
"annyi biztos, hogy a PC nem az Xbox One alternatívája, hanem annak kiegészítése lesz. Ezzel számos hardvergyártó támogatást megnyerte a Microsoft, jelentsen bármit is ez a koncepció."
What the $hit?
Ez az egész nagyon rosszul hangzik már most és még semmit nem tudni a MS terveiről PC-s téren.[ Szerkesztve ]
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
anulu
félisten
nem vagyok OGL expert, sőt, D3D sem. viszont ami eljutott hozzám az az, hogy bármi is történjen, az még évek. addigra várhatóan már a W10 "SP1"-en is túlleszünk. persze, egyelőre semmit nem tudni az MS jövőképéről (ill minimálisat), de nem lennék meglepve, ha minden erejükkel azon lennének, hogy az OGL emléke is nagyjából feledésre kerüljön.
[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen, évek. Viszont szerencsére nem a Microsofton múlik az OpenGL jövője. Az Ogl wikije szerint az lesz a jövő (az Ogl Next-re értve), hogy összevonják az Ogl-t és az Ogl ES-t, az AMD meg szeretné ennek alapjához a Mantle-t adni. Szóval a mostani hullámvölgy után fényes jövőre számíthat.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
anulu
félisten
igen. ha addig fenn tudják tartani az érdeklődést az OGL iránt.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Jack@l
veterán
Még hozzávehetünk mindent ami apple.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
cskamacska
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #73 üzenetére
Az AMD API-ja sem lesz megoldás a Linux problémájára. Az csak annyit tudna elérni, hogy az EA, a Square Enix, a Capcom és még pár másik kiadó hozná a játékait Linuxra. De az alapprobléma így sem oldódnak meg, csak lenne egy tüneti kezelés. Jó persze, sokan nagyon örülnének neki, de csak egy kozmetikázás lenne az egész. A Valve is csak kozmetikázta a helyzetet, ezért nincs áttörés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SPY0817
aktív tag
Megláttad a lényeget... amíg a linux önmagában mindent belevéve PC piacon 1~2% részesedéssel van nem fognak rá fejleszteni mert kicsi piac.. amikor meg a Windows részesedése 95~96%
Másik fronton ugye az MS van így WP re is kevesebben fejlesztenek mint droidra pedig ott platform szinten picivel nagyobb %ról beszélünk. De egyértelmű, hogy nem a kis szeletet fogják sehol se megcélozni a fejlesztők... mert miért is tennék...Szerk: Bocsi hogy neked címeztem válaszként.
[ Szerkesztve ]
| Xbox Series X | iPhone 13 Pro | BF5 | Forza Horizon 4-5 | Guild Wars 2 | Valami nagy okosság. |
-
wjbhbdux
veterán
Mindenki múlt időben beszél itt a Steam OS-ről, meg hogy nem sikerült, miközben gőzerővel ( ) folyik még a fejlesztés, a 148. frissítésnél tartanak mióta megy a tesztelése. Majd ha kész lesz és megjelennek ezek a gépek, akkor nem 1% lesz a részesedés, most nyilván kiaf*szom tesz fel egy ubuntut randomra.
/s
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Arról amit linkeltem lentebb, hogy az AMD bedobná a Mantle-t az új OpenGL alapjához, arról van valami új infód? Nyári hír volt.
SPY0817: mégis szaporodnak a Linuxra is elérhető játékok szépen, hiába alacsonyak a desktop elterjedtség számok.
Jack@l: igen, azt kihagytam. Pedig ott elég sok minden van.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
julius666
addikt
Amíg a közösség nem látja be, hogy a Linux egyes, játékfejlesztésre alkalmatlan részeivel van a baj, addig nem lesz áttörés.
Az OGL nem a linux része. Igazából köze nincs hozzá, több gép is van a kezem ügyében, ami linux alapú OS-t futtat, mégsem látott még OGL drivert és várhatóan nem is fog.
Az OGL csupán egy elterjedten használt szabvány az opensource grafika világában. Simán lehet használni mást is, pl. a legújabb Mesa tud már konkrétan D3D9-et is: [link]
Persze fejlesztői oldalról D3D-re nem fog alapozni senki, de wine-al ha összelövöd, faszán, közel windowsos ("natív") sebességgel lehet futtatni windowsos játékokat. Például.Egyébként tudsz mondani másik "játékfejlesztésre alkalmatlan részt" a linuxból az OGL-en kívül - ami nem a linux része, mint már azt írtam? Tényleg kíváncsi lennék. "Töredezett platformmal", meg hasonlókkal ne gyere, mert az megint nem a linux sara, illetve az a SteamOS esetén nem jelentene problémát.
Az OGL-lel kapcsolatban egyetértünk, legacy szar szabvány, dugig komoly hibákkal. Csak jó lenne, ha nem terjesztenél FUDot, a GNU/Linux világ maga nem látom, mitől lenne olyan pocsék játék platformnak. Nem hiába épít rá az Android is (ők még az OGL ES-sel is sikerre vitték).
-
anulu
félisten
válasz julius666 #79 üzenetére
"ők még az OGL ES-sel is sikerre vitték"
ha egy fél kifli lett volna a graf alrendszer, akkor az android mellett az lesz sikeres. ugyanis mi volt akkor, amikor elindult a zöld robot okostelefon fronton? iPhone, arany áron. mivel a droid sikeres volt, így az is, ami vele jött.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #79 üzenetére
Nem az OpenGL-re gondoltam. Az önmagában egy katasztrófa, de a Linuxon az X11 és a DRM is egy akadály. Rengeteg panasz van arra, hogy az exkluzív teljes képernyő funkciót nem lehet alkalmazni, mert lefagy az alkalmazás. Ez súlyos probléma és semmi köze az OpenGL-hez.
Az X11 és a DRM mint akadály az elsődleges ok, hogy a Valve saját OS-t akar, mert abban idővel ezeket lecserélnék.Kérdés mi a siker Androidon. A működik és a jól működik között óriási a szakadék. És az Android legfeljebb a működik státuszt kaphatná meg. Nekem most váltotta az Android telefonom egy Windows Phone. Elképesztően durva minőségi előrelépést tapasztalok az OS és a programok szempontjából is, pedig a két telefon hardvere nem különbözik sokban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Láttam már linux alatt teljes képernyős grafikát, működött.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Borderless ablak van Linux alatt is. Ezzel viszont az a gond, hogy a program logikailag még ablakban fut. Mivel a játékok tetemes része ilyen, így ezért nincs például kiemelt SLI és CF támogatás Linuxra. Maga a rutin ugyan be van építve, de a legtöbb játék elvágja magát tőle, mert nem exkluzív teljes képernyős módban fut. Nem tudnak vele mit kezdeni.
Az egyetlen jó dolog a Linuxban a közösség hite, amely sosem fordul maga ellen, hogy esetleg egy jobb rendszer születhessen. Ergo mindig egy külső tényező a hibás. Rendszerint a Microsoft, mert csak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Nemtom mennyire létszükség manapság játékhoz a tragikusan működő több kártyás rendszer... (így sok év után is)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz #65675776 #78 üzenetére
Ez igaz, de az AAA címeknek az árcédulája is AAA-s. Nyilván van egy réteg aki mindig megveszi az aktuális COD-ot vagy a BF-et, de véleményem szerint ez a kevésbé jellemző, így a nem AAA kategóriát is ugyanúgy értékelni kell.
Most pl. nem túl rég kijött a Planetary Annihilation, azt hiszem nincs is benne más, csak Ogl.Jack@l: én is pont ezt akartam írni, átlag játékos örül ha van egy jó kártyája, főleg idehaza. No meg elég brutális kártyákat is kapni, szóval sok értelmét én sem látom a több kártyás rendszereknek játékra, amíg nincs előtted 3 monitor...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
SityiSXT
őstag
A SteamOS-nek igazából a SteamMachine PC-kkel együtt lett volna értelme, a Valve saját kvázi-konzolja - oda viszont kellenek az AAA címek is, nem elég az indie felhozatal ahhoz, hogy kellően nagy tömegeket mozgasson meg. Pont ezért kéne azt is figyelembevenni, hogy ez itt nem csak a Linux játékra alkalmasságáról szól, ez egy jó üzlet lehet(ett volna) a Valvenak. Átlag játékost nem érdekli, milyen OS fut a gépen, ő csak játszani akar. A geekebb réteg és a kereskedők azok, amelyek számára érdekes ez a koncepció: akár saját gépet is lehet a SteamOS alá építeni és keresni rajta - legalábbis a terv ez volt, kár, hogy jelen állás szerint ez túl nagy falatnak bizonyul a Valve számára. Még mindig ott lóg a levegőben a "majd meglátjuk", de egyre halványabb.
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
Közben olvastam a daa-raa által linkelt cikket, az nekem kimaradt (mostanság már viszonylag keveset járok ide).
Az X11 is egy kalap fos valóban, de az sem a linux része. Az általad is említett wayland viszonylag jól áll, ha a Valve komolyan gondolja a dolgot, beleinvesztál a fejlesztésébe és lecseréli az X11-et rá a saját disztrójában.
A DRM az viszont már tényleg linuxos, ahhoz nem igazán értek, az lehet gáz, passz.Az Androidnál baromira nem a linux a probléma, hanem inkább a JVM meg a töredezett platform. Az appok, a UI az lehet messze nem tökéletes, de a játékok tapasztalataim szerint meglepően jól mennek. Nyilván te sem a játékok miatt váltottál, de ez már off és inkább személyes preferencia kérdése.
-
#67688960
törölt tag
aki androidon játszik az bizony linuxon játszik
az msnél talán tisztában vannak azzal hogy most már hosszú távon a túlélésért küzdenek, és a dx túl nagy pofont kapott[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...