- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- eGPU tapasztalatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KevinMulder
tag
15 GFLOPS egy hangkártyára ... ohh ... C64 SID!!!!
-
QbHead
aktív tag
válasz KevinMulder #1 üzenetére
Én is néztem mi az a hang processzor és mért 15gflop os
Viszont ha tudja valaki akkor leírhatná röviden hogy mi az kíváncsi vagyok rá.[ Szerkesztve ]
"A chiliszósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup."
-
ghost364
senior tag
Szép teljesítmény!Az eddigi legerősebb VHS lejátszó!
-
vdavid4
tag
Azaz még több vhs lejátszós xbox1 hater kommentet mert milyen élvezetes.
-
martonx
veterán
CPU órajelhez az eredeti órajel mi lett volna? 1.6 Ghz?
GPU-ra órajelnél mi volt a pletyka? A 853 Mhz ahhoz képest több lett-e?PS4 pontos órajelei kitódtak-e már?
Kíváncsi leszek hogy fog muzsikálni DDR3-mal az XBox One, illetve hogy a 32Mb segéd memória mennyit fog gyorsítani rajta? És mindez hogy fog viszonyulni a GDDR5-höz?
Ha a 32Mb segéd memória bejön, lehet viszont fogjuk látni klasszikus AMD GPU-knál is, esetleg alaplapokon?Én kérek elnézést!
-
KevinMulder
tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
1,6 GHz volt a proci pletykált órajele, és 800 MHz volt az IGP-é. Ebből lett 1,75 GHz és 853 MHz.
A PS4-nek nincsenek hivatalos speckói, de 1,6 GHz-et mondanak a procira, és a TFLOPS adatokból kiszámolható, hogy 800 MHz-en működik az IGP.(#2) itsmybestgun: A hangprocesszor az átveszi a hangok feldolgozását a központi processzortól. Ennyi csak a szerepe. Ma ezeket a CPU végzi, de az Xbox One továbblépet. A PS4-ben tudtommal egy procimag lesz erre ajánlva, de ha az kevés, akkor a grafikus vezérlő is képes hangfeldolgozásra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BlackSoft
addikt
Mire megjelenik a neve is változni fog, sőt nem is konzol lesz hanem tablet Mielőtt valaki beleköt: azért mert annyiszor változtattak már ezen/azon...
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A +110 GB/s és a +500 GFLOPS miatt. Ezzel nem tud mit kezdeni az Xbox One, de ettől nem lehet elvitatni, hogy az Xbox One APU-ja is nagyon jó, és vannak benne kifejezetten érdekes ötletek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KAMELOT
titán
AMD beléhúzott a dolgokba. Szép eredményeket mutatott most fel az XBOX-ban.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Matisz77
aktív tag
Aha értem, majd megnézem hogy fut fix 30 FPS-el egy game!
-
Gilberto
aktív tag
A nemet Saturn szerint november 22-en fog jönni az x1.
PSN: Gilberto2k10 (PS4)
-
ukornel
aktív tag
"Egyedül a központi processzormagok teljesítménye tűnik kevésnek"
...
"CPU számítási teljesítménye 112 GFLOPS"Ha jól tudom, a Core i7-3960X számítási teljesítménye 119,45 GFLOPS. Ehhez képest 8 natív maggal, 112 (elméleti) gigaflopssal nekem nem tűnik kevésnek a processzormagok teljesítménye sem.
Valahol elrontottam? -
pakriksz
őstag
nem létezik ddr5 ram, a ddr4 gyártása is csak most kezd indulni. GDDR5 ram van, ami a DDR3 egyik speciális változata, főleg grafikus ramként való használatra.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annak a Core i7-3960X procinak 316,8 GFLOPS az elméleti számítási teljesítménye.
Az Xbox One procijának az elméleti lebegőpontos számítási teljesítménye nagyjából egy Core i7-960-nal egyenértékű. Picit gyorsabb nála, de ugye nyolc magra van leosztva ez a teljesítmény.
De úgy is megközelítheted, hogy az Xbox 360 hárommagos Xenon procijának a teljesítménye 96 GFLOPS volt, és az 6 éve jelent meg. A Wii U szintén hárommagos procija 99 GFLOPS-ra képes.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeneraL_XTX #22 üzenetére
Pont ezért írtam, hogy a koncepció egyértelműen az volt, hogy a CPU ne csináljon igazából semmi lényeges dolgot. Ott van a TFLOPS-class IGP, amit az általános számításokra terveztek.
De a mai viszonyokat is nézhetjük. Egy AMD A10-6800K 128 GFLOPS-ra képes a CPU oldaláról. Tehát ez is gyorsabb mint a konzolokba rakott nyolcmagos processzor.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ViZion
félisten
Az OK, h felhúzták, de ha a hűtés olyan szintű lesz, mint az elődnél, akkor kár volt...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
#97716736
törölt tag
Na az AMD most megmutatta mit tud, nem rossz. Reméljük nem lesz kudarc az Xbox One
-
#65675776
törölt tag
Ha komplex visszaverődéseket akarsz számolni több hangcsatornán, és esetleg még az anyagot is szimulálni, amiről visszaverődik, akkor még kevés is lehet. Nem tudom mennyi volt a számítási kapacitása a Vortex 2-nek, de az már bő tíz éve tudott ilyesmit. Csak ugye a Creative a felvásárlás után eléggé gyér módon építette be az A3D-t az EAX különféle változataiba, ennek következtében a mai Creative kártyák is jóval kevesebbet tudnak, mint egy AU8830...
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
Ertem en, hogy a konkurens gepe jobb, de mindent osszeteve egyik sem egy nagy durranas a papirforma alapjan.
Mondhatni elvaultnak akar, de biztos vagyok benne, hogy ugyesen kitekernek majd ezekbol minden FPS-t es megint egy ideig a PC elott fog jarni grafikaban....
-
Peat;)
veterán
A multicímeknél egyelőre eléggé a pc mögött járnak, azt mondják kell 1-2 év hogy beérjenek. Csak addig a pc is fejlődik így vagy úgy. Előző generációnál nagyobb előnyt éreztem a konzol oldalon. Majd kiderül mire jutnak ezekkel az amd belsőkkel, anno kikiáltották mindkét új konzolt valami brutális fenevadnak, azóta vicces látni hogy változik a helyzet ahogy közeleg a megjelenés.
Én máig egyáltalán nem értem miért kellett szakítani a közepesen erős cpu és egy jobb gpu kombinációval. Az mindennél közelebb van a pc-hez, nem kell annyit tanulni. X360-nál kitűnően működött ez a felállás. Nem mindig a legmodernebb technológia hozza a legjobb teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Csak mint már sokszor le lett írva konzolon majdhogynem közvetlenül programozod a hw-t, ergo alig lesz overhead és latency. Ez az a nagy előny, amit a PC nem tud behozni addig, amíg a jelenlegi API-kat teljesen le nem cserélik valami sokkal áramvonalasabbra. Emellett a két új konzolon gyakorlatilag megkötés nélkül alkalmazható a heterogén programozás, míg PC-n ennek igen komoly akadályai vannak és még lesznek pár évig. Mert hiába lesz Kaveri, ha csak az lesz képes erre még sokáig. Akkor nem fogják ezt a lehetőséget használni a fejlesztők, mert külön renderutat kell írni rá.
-
martonx
veterán
Azért vegyük észre, hogy a GPU ereje fejlődött 10-15%-ot az előző generációhoz képest, noha ez 8 év távlatából viccesen kevésnek is tűnik. Viszont nézzük meg a mai gépeket. Mire nem elég egy i3-as, vagy egy A10-es proci?
GPU-ban, azért rengeteget fejlődött a két új generációs konzol, már csak a GPU - CPU architektúra miatt is (közös címtér, GCN architektúra, 8 párhuzamos szál a CPU-ban).
Mivel itt nincs olyan köztes réteg a GPU felé, mint a DirectX vagy az OpenGL, ezért ha nem is tűnik annyira nagy durranásnak az új hardver, mégis végeredményben grafikát, illetve hangot tekintve jóval többre képes, mint egy mai csúcs PC.
Másrészt úgy érzem, hogy simán el fognak vérezni az új konzolok 2-3 év elteltével a PC-vel szemben, pláne az XBox, aminek még a GPU része se lett valami acélos.Én kérek elnézést!
-
Peat;)
veterán
válasz #65675776 #37 üzenetére
"Csak mint már sokszor le lett írva konzolon majdhogynem közvetlenül programozod a hw-t" Hol írtam ennek ellenkezőjét? Ha egy i5-öt és egy komolya gpu-t belepakolnak egy konzolba ott ez miért ne valósulna meg?! Én erre utaltam hogy az x360-nál ilyesmi megoldás kb lehengerelte a piacot ha megnézzük honnan indult neki a microsoft. Számomra színtisztán logikus lett volna ha azt a vonalat folytatják, mert amennyivel erősebb gput raktak volna a cpu mellé annyival erősebb teljesítménnyel tudtam volna kalkulálni. Most meg van a nagy marketing kalkulálni és semmi kézzel fogható.
"Emellett a két új konzolon gyakorlatilag megkötés nélkül alkalmazható a heterogén programozás, míg PC-n ennek igen komoly akadályai vannak és még lesznek pár évig." Semmire nem mennek vele ha grafikai megoldásra csak részlegesen használható. Fizika meg környezetszimuláció meg olyan dolog hogy jelenleg is sokkal többet ki lehetne hozni a játékokban a mostani erőforrásokkal, mégsem teszik.
martonx: neked is csak azt tudom írni. A "directx féle" hátrányok nem ilyen apu féle felépítésnél ugyanúgy nem lett volna probléma. Én egyszerűen azt érzem az új konzoloknál hogy egy zsákbamacskát tukmálnak rá a fogyasztóra aminél még maguk a fejlesztők sem tudják mire lesz elég. A pc és konzolok közötti gyors fejlesztés pl megvolt az x360 esetében, most ez is kérdéses. Egy Battlefield4-nél elfogadom hogy messze nem használják ki még az új konzolokat, de azt röhejesnek tartom hogy nem próbálták meg kihozni azt amit lehet már az elején. Vagy sokkalta nehezebb lesz az átjárhatóság a pc és konzol között, míg ennek ellenkezőjét állította mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Itt leírtam miért. A GPGPU csak olyan integráció mellett működik hatékonyan, amit a Sony és az MS kért az AMD-től.
Igazából a Cell is ez lett volna, csak akkor kevés volt a kraft, de ma már megoldható, és ahogy nézem meg is oldották.
De a legmodernebb technológiával lehet olyan szinten előrelépni, hogy az minőségi ugrást jelentsen. A grafika már most megfelel az embereknek, de a gameplay már nem. Ahhoz viszont, hogy ez új szintre emelkedjen, modernebb megoldások szükségesek, például rendszerszintű integráció.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a fejlesztők dolga a konzolok extráinak kihasználásával nehéz. Ma kész van egy alap fejlesztőkörnyezet, amivel lehet a gépekre játékot fejleszteni. Nem lesz ideális a teljesítmény, de mindig így kezdődött. Az első körben a hardver van olyan erős, hogy az SDK-k gyengéit ellensúlyozza.
Vannak persze már elérhető fejlesztőkörnyezetek a konzolok olyan extráihoz, mint az egységes virtuális memória, de ezek erősen alfa fázisban vannak. Csak egy példa, hogy az EA Sports már ezeket használja az Ignite motornál, de írtak saját profilozót, mert az aktuális megoldás még nem elég jó. Emellett azért ne feledd, hogy az EA megtartja, sőt négy évig még fejleszti a régi motort is, tehát nem számít, hogy az Ignite-et a régi gépek és a PC-k nem tudják futtatni. Melyik más stúdió tudja ezt bevállalni?[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#65675776
törölt tag
Az ok nagyon egyszerű: közvetlen hw elérés esetén ugyan ahhoz az alkalmazásteljesítményhez messze gyengébb hw is elég. A konzolok kb úgy képzelhetőek el ebből a szempontból, mint egy PC-s célhardver. Mert lehet ugyan mindent emulálni a CPU-n, ettől még egy dedikált hw minden esetben hatékonyabb lesz. Pl egy hw MPEG transcoder azonos beállítások mellett jóval gyorsabb és még jobb minőségű, és ami még fontosabb minden esetben szabványos stream-et ad kimenetként. Emellett mindezt 2-3W fogyasztás mellett, nem 100-130W-tal. Akkor melyik is a célravezetőbb?
A másik dolog, hogy egy konzolon nem kell ezernyi renderút, nem kell hatcsilió féle felbontás... Azaz a fejlesztők azzal foglalkoznak, ami a dolguk, ami miatt fizetik őket: játékot fejlesztenek. Nem pedig mindenféle kompatibilitási baromságokkal foglalkoznak. A PC-s programozásnál a humán erőforrások egy jelentős része csak ezekre megy el.
PC-n a hw erőforrások >20-30%-a csak az API miatt vész el.
Minek rakjanak bele feleslegesen erős hw-t? A PC-k a mai konzolok rajzolási képességeit sem igazán fogják utólérni az elkövetkező 4-5 évben, a következő generációt meg még vagy 7-8 évig. Szóval egyáltalán nem gyenge az a hw.
Más irányból közelítve: Android alá kell az erős vas, mert az egész egy virtuális gép, ráadásul szerteágazó hw specifikációkkal. WP és iOS alá fele annyi is elég ugyan ahhoz a teljesítményhez, mert egységes a hw, és nem kell virtualizálni emiatt semmit.
-
Peat;)
veterán
Először lássuk a végeredményt az EA részéről, adtak már rá okot hogy óvatosan közelítsek feléjük .
A bejelentett játékokban sincs olyan gameplay előrelépés ami kitűnne a jelenlegi kínálatból. Ja bocs, van a ps4-en egy indie, oldalnézetes játék ahol milliónyi részecske repül robbanáskor. Ejha. Elnézést, de eddig szinte az összes címnél egy dologra helyezték a hangsúlyt: grafika. Legtöbb játékból normális ingame dolgokat sem láttunk, csak összevágásokat hogy hogyan néz ki a környezet.
Biztos igazad lesz, de én mindig olyan voltam hogy nem nyakalok be semmit ameddig nem értem tisztán vagy nem kezdem el magam látni hogy működik az adott irány. Mivel én hülye vagyok ehhez a területhez így látnom kell és addig idegeire megyek fórumoknak.daa-raa: még mindig teljesen félreértesz. Én x360 féle felépítés párti vagyok és azt nem értem arról miért váltottak a (számomra) zsákbamacska APU-k felé. Az x360 féle koncepciónál amiket írtál szintén rendelkezésre állnak. Abu85 próbálkozik a magyarázással felém időről időre miért jobb a mostani irány, én meg 1-2%-ot mindig elhiszek így előbb utóbb jóban leszünk.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Azért váltottak, mert a mostani programozási modellel már nem lehet lényegi előrelépést elérni. Nem skálázódik úgy a rendszer, mint ahogy az elvárható lenne. Hiába növeled a magok számát és órajelét, ezzel csak a fogyasztás fok érdemben növekedni, ami egyszerűen nem tartható.
Mi áll rendelkezésre az X360-nál?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint mondtam első körben csak az EA Sports vállalta be az extrákat. Ezzel egyébként egyet lehet érteni. Nincs kész a komplett fejlesztőkörnyezet, így hacsak nincs valami nagyon extrém igény, amihez kell az egységes virtuális memória, vagy más dolog, akkor nem érdemes alfa SDK-kkal felszállni a vonatra. Az EA-nek minden bizonnyal ez az egész Ignite nagyon sok pénzben van, de ez speciális eset. Elkészítették a motort, és legalább 8 évig erre fognak építeni. Nekik kedvező, ha most költenek nagyon sokat a fejlesztésre és a kutatásra, és a következő években abból bőven visszajön a pénz.
A többieknek egyszerűen ez nem éri meg kész és kiforrott SDK nélkül.Itt egy fejlesztői vélemény, hogy miért jobb az APU. [link] Az AMD hUMA-ról ír, de ez igaz az X1-re és a PS4-re is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Peat;)
veterán
válasz #65675776 #44 üzenetére
"közvetlen hw elérés esetén ugyan ahhoz az alkalmazásteljesítményhez messze gyengébb hw is elég" Ez önmagában minden konzolnál megvan elég jó szinten. A skálázódás meg más fajta programozhatóság, erőforrástöbletek más területen már más téma, de pont abból nem mutattak eddig szó szerint semmit. Vagy egy élettel teli, burjánzókörnyezet? Kizárólag grafikai fejlődés, semmi más. Arra meg felesleges egyelőre az ami a konzolokban benne lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeneraL_XTX #47 üzenetére
Az inkább azért van, mert még nincs kész a játék grafikai része konzolon. A DICE sosem szeretett úgy fejleszteni, hogy a grafikát feltupírozzák már az alfa kód során. Egyszerűen megnöveli a hibalehetőségeket. Ezt a részt párhuzamosan fejlesztik, és amikor az alapot jónak mondják, akkor a béta fázisban hozzáadják az extra effekteket is. Ha valami gond van, akkor igen nyilvánvaló, hogy hol lehet a probléma, tehát ezzel megkönnyítik a saját hibakeresésüket.
De egyébként mindenki ki is írja az előzetes demókra, hogy ez nem végleges állapot, csak elsiklik felette a média, és jöhet a pánik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
aktív tag
Egyszer mindennek eljön az ideje..
powerp4 --- Mobilon (2O~824~2I~3O) 12-22 óra között vagyok elérhető!! --- Aktuális hirdetéseim: https://tinyurl.com/2m3bmhwc --- Új szabályok a HardverApró-n (érdemes elolvasni!): https://tinyurl.com/yckdt3k3 --- Jelöld be magad a PH! térképen: https://terkeph.hangya.net
-
mcloud76
tag
Ez jol is nez ki meg ertjuk is csak annyi mindent osztanak at arra a szerencsetlen gpura, hogy tenyleges grafikai teljesitmeny mar nem is lesz.
daa-raa :
Ja uyganugy 4-5 evig nem eik utol mint az elozo generacional.
Egyebkent ha igy lenne a p-s jatekipar lehuzhatna rolot akor meg az amd-nek vege lenne mint a botnak.
Az amd-t, a "volt ati" reszlege tartja el ez igy volt es igy is lesz addig amig tonkre nem mennek.
Elegge ostobak de szinte kizartnak tartom, hogy igy kicsesszenek magukkal.
Ezek az adatok meg papiron tuti jol mutatnak.
De azert nezzuk majd meg mukodes kozben.
Emlekezzunk anno a ps3 geard of war videora, illetve a procijanak brutal szamitasi teljesitmenyere amibol loszart nem lehett erezni mert elvitte a sok szoftveres megoldas a hw hianyossagai miatt.
Nameg az otvar memoria kontrollerre is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Battlefield 2042 - A hetedik szezonnal véget ér a tartalmi támogatás
- PlayStation 5
- No Rest for the Wicked
- Ukrajnai háború
- EA Sports WRC '23
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- OLED TV topic
- Autós topik
- További aktív témák...