Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
Van egy-egy két hülye szabály sajnos, amitől falnak megyek. A felsoroltakból nekem az egyetlen a fék, amit preferálok... Más kérdés, hogy nem sűrűn tekerek az éjszakában. De ha ezek alapján is megbüntetnek? ... Lassan erre is jogsi kell, tiszta vicc. Arról nem is beszélve, hogy azok közül a bringások közül, akik mondjuk csak a féket preferálják, mint én(vagy azt sem), a legtöbb féllábbal lebringázza a legtöbb utcára vetődött hobbicangást(nem bántásból), ezt viszont nem veszik figyelembe soha. Persze, a szabály, az szabály.
Egyébiránt köszi az írást, most már ezeket is tudom
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
A múltkor mikor autóval mentem belvárosban leintettek igazoltatni a rendőrök. Ketten voltak és ha már így alakult akkor egy biciklist is megállított egyikük. Valamit magyarázott is neki a közlekedésről de nem hallottam pontosan. Szóval nem haszontalan ha az emebr tudja hogy közlekedjen szabályosan bringával és mire van hozzá szüksége. Most tényleg jobban odafigyelnek ezekre a rend éber őrei.
Més que un club!
-
psyho85
aktív tag
(lopás miatt ex)Kerékpárosként mondom, hogy kötelező lehetne a 80 feletti IQ és a KRESZ ismerete is. Rühellem, hogy engem néznek le, szorítanak le autós barmok, olyan kerékpáros barmok miatt, akik átmennek a piroson, nem szállnak le a zebrán, lerúgják a tükröt, stb.
A kerékre helyezendő "macskaszem" pedig szerintem értelmetlen, inkább a külső gumi peremén végigfutó fényvisszaverő csíkot kéne kötelezni a gyártóknak, sokkal többet ér.
Álmában nagy folyó volt, de amikor felébredt, maradt kis patak. S csak csordogált tovább, mint könny az arcon, az óriás fák alatt.
-
maláj
őstag
1. Fehér színű első lámpa ==> van
2. Piros színű hátsó lámpa ==> fehér van hátul is
3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma) ==> nincs és nem is lesz
4. Két, egymástól független rendszerű fék ==> van (ez mi a f*sz már )
5. Csengő ==> nincs és nem is lesz
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken, de erősen ajánlott a hátsón is ==> nincs és nem is lesz
7. Rossz látási viszonyok között és sötétben, lakott területen kívül fényvisszaverő mellény ==> nem érint a kérdés"bicajosnak nincs elsőbbsége a zebrán az autóssal szemben, ha rajta ül a bicajon." ==> ez fontos bár tudtam már előtte is de sokan elfelejtik
a sisakról mi a jelenlegi tényállás
-
norbee2244
senior tag
...Aztán majd szívunk mi versenyzők.. féken kívül végülis semmi más nincs lámpa is csak akkor ha tudja az ember ,hogy sötétben ér vissza és igenis had engedjem el egy 50-60km/órás sprint után a kormányt ha nekem jól esik...
Érdekes lesz ez így...A kocsmatöltelékek miatt nem tudom miért kell a normális kerékpárosokat szivatni
Maláj: sisak 30km/ó felett kötelező azt hiszem
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
" ez fontos bár tudtam már előtte is de sokan elfelejtik "
Nem elfelejtik, nem akarják betartani. Meg is tudom érteni. Akinek hozzánőtt a bringa a seggéhez, az ugyanolyan biztonságosan tud átmenni vele a zebrán, és bárhol, mint gyalogosan. A leszállósdni nekik csak egy bosszantó fricska.
norbee2244:
"...és igenis had engedjem el egy 50-60km/órás sprint után a kormányt ha nekem jól esik...
Érdekes lesz ez így... A kocsmatöltelékek miatt nem tudom miért kell a normális kerékpárosokat szivatni."Így korrekt. Szerintem is. Csak sajna korrekt-nem korrekt, megvágnak.
sisak 30km/ó felett kötelező azt hiszem
Ez meg a másik. 11km/h-nál is lehet akkorát esni, hogy többet nem kelsz fel, ha olyan a szitu. Most vagy kelljen, vagy ne. A saját felelősségre mindig érdekes kérdés..
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
total90
veterán
"3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)"-Tudtommal ez nem kötelező ha van a másik, a sárga.
Egyébként én elég sokat bringázok mindenféle időjárás mellett, szóval fontosnak tartom ezeket. Nem csak az autósok, de a bringások szempontjából. Volt már, hogy épp bringásnak mentem majdnem neki, mert nem volt semmi világítás vagy fényvisszaverő a bringán. Aztán nem csodálom ha büntetik őket...Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
norbee2244
senior tag
Megszokott ez azt hiszem már
Off: tavaly előtt elütöttek ellökött egy autós ott hagyott nagyobb bajom nem lett csak a bal kezemet nem tudtam mozgatni 2 hétig rendőröket kihívták akik össze szedtek és a vége az lett,hogy megakartak vágni,mert hogy én 18 éves "takony"-t nem üthették el úgy hanem elesett és ebből kifolyólag ők kiküldték nekem,hogy megleszek büntetve,mert ÉN vagyok a hibás..hát mondom azért ezt úgy laza évi 8-11e km letekerése után már nem hinném,hogy akkora balfék lennék,hogy elesnék végülis elengedték..tehát mi ebből a tanulság?Elesel feküdj be az árokba aztán ha tudsz kelj fel..rendőrt véletlen se,mert csak a kerékpáros lehet a "bibi"
-
mephi666
nagyúr
első lámpa borostyán sárga, hátsó lámpa piros... plusz elől fehér prizma, hátul piros... pedál alatt 2x2 sárga prizma, küllők között pedig elől-hátul 1-1 hosszú fehér prizma ...csengő nincs: ugatok helyette én, ha kell...
zebrán 1 helyen szoktam csak "áttekerni", de itt lámpa is van általában több gyalogos+biciklis is megy itt át, de soha nem láttam volna, hogy a bringás leszáll... ez szerintem csak egy értelmetlen dolog... elég lenne olyan zebrákra meghagyni, ahol nincs lámpa (ilyen helyen viszont zavaró lehet, ha az autós elé levágódik valaki bringával a zebrára)
egyirányú utcával mi a helyzet? legjobb tudomásom szerint biciklivel be lehet menni szemből, de figyelni kell azért a forgalomra... (pár éve volt talán ilyen módosítás, ami ezt engedélyezi)
#10: szerintem jó dolog a villogó, mert egy lassan mozgó fényt 200méterről nehezebb azért észrevenni, mint egy lassan mozgó, de villogó fényforrást biciklivel járok dolgozni és, ha sötét van, reggel kómásan is többszáz méterről észreveszem a szemem sarkából a villogóval szerelt bicikliket
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bbandi
tag
"3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)"
Ennek ma már nincs igazán jelentősége, a hátsó lámpák ugyanis úgy vannak kialakítva, hogy a nem világító részen prizmaként funkcionáljon.Érdemes még tudni, hogy a lámpák csak akkor szabályosak, ha folyamatosan világítanak, tehát a villogós/knight rideres elvileg szabálytalan. (mert a villogó fény mindig valami megkülönböztetett járművet jelöl)
-
hoffman_
nagyúr
válasz norbee2244 #8 üzenetére
Én ma a legtöbb esetben(az élet bármely területén) mellőzném, mert az eddigi tapasztalatok alapján több baj van, mint nélkülük...
madgie:
Én is ezt mondtam, egyik részről. Más kérdés, hogy nem kell ahhoz félsüket/vaknak lenni, hogy töketlen módon menjen az ember :/
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
madgie
titán
Inkább az elektromos bringásokra kéne odafigyelni, tele vannak az utak félsüket, félvak idősekkel, akik ész nélkül nyomják maximális sebességen szürkületben mellény és minden világítás nélkül.
-
bbandi
tag
"egyirányú utcával mi a helyzet? legjobb tudomásom szerint biciklivel be lehet menni szemből, de figyelni kell azért a forgalomra... (pár éve volt talán ilyen módosítás, ami ezt engedélyezi)"
Ez NEM ÍGY VAN, de gyakori félreértés. Ha kerékpárral behajthatsz szemből, azt külön jelölik: a szembe oldalon felfestenek egy kerékpársávot (ilyen pl Szegeden a Fekete sas utca vagy a Vitéz utca)
-
Sisakot nem kellene kötelezővé tenni. Sokan csak elugranak bringával a boltba vagy dolgozni pár 100m-re. Igaz ez alatt is érhet bárkit baleset de itt nincs olyan, mint egy robogón, hogy fogod a sisakot és beteszed az ülés alatti rekeszbe és lezárod. És azért nem egy pici darab.
Aki meg hobbiból teker nagyobb távokat is, az meg pár 1000Ft-ért vehet magának nyugodtan.
A küllőprizmák megfogalmazását is át kellene írni. Az enyémen sincs, van viszont a gumin körbe egy fehér fényvisszaverő csík ami 5x olyan feltűnő, mint bármilyen prizma szerintem. Ezt nyugodtan be lehetne vezetni minden guminál, tényleg nem kerül semmibe és ha csak ilyeneket lehetne venni, előbb utóbb elterjedne.
-
Jofi81
őstag
Nincs csengőm, nincs hátsó prizmám, valamint a küllőprizmám nem borostyánsárga, hanem fehér. Van viszont két első lámpám (egy láni, egy látszani), egy hátsó lámpám, reflexcsík mindkét gumi oldalfalán, fehér prizma mindkét keréken, fényvisszaverő matricák elöl és hátul (2-2).
-
rt06
veterán
válasz norbee2244 #5 üzenetére
igen, szivjanak
majd versenyen csinalsz, amit akarsz, viszont a forgalomban masok is vannakmit szolnal, ha a rallyversenyzok kilinccsel elore mennenek at a zebran, mert nekik ugy esik jol?
pont nem (csak) a vegyeskerekparosok, de a magadfajtak miatt is kell az ilyen szigoru szabalyzasamugy prizmaim, csengom es mellenyem nincs, fekek vannak, jol mukodnek, lapmak vannak (elol feher, hatul piros)
[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
DeltaPower
őstag
ezek alapján egy nem karácsonyfa-szintűre felszerelt bicajost bármikor megvághatnak.
ami kimaradt:
- villogó fény nem szabályos, csak állandó fényű (emiatt alapból megvághatnak)de a legnagyobb baromság, ami itt sem szerepel:
- A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók. Ezen kb az összes elemes bicajlámpa bukik.a gyakorlati szempontokat természetesen nem veszik figyelembe.
- a villogó fény sokkal előbb észrevehető, mint az állandó, viszont ez nem szabályos.
- a világításnak állandóan fent kellene lennie: a mai közbiztonsági állapotok alapján egy pár villogó tartana olyan 10 percig, ha nincs legalább 3-as kazánlemezzel rögzítve. nem véletlen gyártják a villogókat gyorskioldósra...
- egyszerre ki/be kapcsolás: vagy összegányolod dróttal a két villogót (googleval nem találtam gyárilag egyszerre kapcsoló szettet), vagy marad a bitang nehéz és állandó hibaforrást jelentő dinamós megoldás"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
TESCO-Zsömle
félisten
Egy asszimetrikusan küllőzött gépre hogy lehet úgy feltenni a küllőprizmát, hogy ne üssön a kerék?
Szerintem életveszélyes, ha a kerék üt...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Apollyon
Korrektor
Hát ha én nagy ritkán vezetek, utálom a cangásokat, kerülgetni kell, meg nem figyelnek oda és sztem nagy részüknek gőze sincs a KRESZ-ről.. Nem mintha az autósoknak lenne
De mielőtt nekem esnétek, én többet cangázok, és UTÁLOK az autók között menni, inkább 30-cal szlalomozok a járdán a gyalogosok között
Még este/éjjel sem megyek le cangával szívesen az útra, csak ha tuti nincs arra senki, bármikor jöhet arra egy részeg autós, és akkor annyi.
A lámpa alap, a prizma baromság, mert ne hajts úgy, hogy oldalba kaphassanak. Én már lassan 15 bringázok, igaz nem napi rendszerességgel, de még csak zúzódásom se volt soha, pedig én már mentem lépcsőn le-fel, soha semmi gáz nem volt.
Szóval akinek van agya, azt nagy valószínűséggel nem fogja baleset érni. Az agyatlanok miatt meg jönnek az ilyen hülye szabályok mint a csengő, bakker ez komolyan egy vicc
A láthatósági mellénnyel akkor értek egyet, ha sehol semi lámpa nincs, mert nekem pl a hátsó lámpám olyan hogy ha villog akkor a Marsról is látni (igen, mondták).
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
mephi666
nagyúr
válasz DeltaPower #19 üzenetére
egyetértünk, egy dologban viszont (egyelőre lekopogom) tévedsz: sokáig csak hátul volt egy régi cateye lámpám, ami bedöglött... fent hagytam azért a bicajon, hogy "legyen valami, éjszaka úgysem szoktam bringázni", de csomószor bementem úgy boltba, hogy akkor is fent volt... soha nem lopták le... (tesztelni akartam a közbiztonságot és egy "rossz" lámpa volt a tét) ...később jöttem rá, hogy csak kontakthibás a lámpa és megforrasztottam ...azóta azért előre is vettem egy villogót (kecskemétről beszélünk és itt eddig mázlim volt)
ui: az egyirányú utcával kapcsolatban akkor tévedésben voltam... utánanéztem és tényleg így akarták bevezetni, hogy bárhova be lehessen menni bringával, viszont úgy valósították meg, hogy "csak a kitáblázott utcákba" lehet bemenni
#21: én meg itt kerülöm a "bicikliutakat", mert nagy része olyan sz@r, hogy 10-20méterenként van rajta ilyen 10-15cm széles és 4-5centi mély keresztirányú vájat a betonban kellemes az ilyenbe belemenni és a felninek is jót tesz
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
rt06
veterán
válasz norbee2244 #18 üzenetére
lehet, hogy nem hinned, de siman elofordulhat
foleg, ha a kajadert turkalsz a taskadban, s eledlep valaki, pl egy kisgyerek (akiknek szokasa nem ismerni a kresz-t), vagy egy allat (hasonlokeppen), s meg ha szabalyosan is kozlekedsz (mint ahogyan nem), ha voltal mar balesetben, tudhatod, hogy ez utana nem vigasztal (meg kerekparoskent illene tudnod, hogy elsobbseged is csak akkor van, amikor megadjak, szoval barmikor elofordulhat, hogy hirtelen kell fekezned, iranyt valtanod)Iscariah:
"...a hátsó lámpám olyan hogy ha villog akkor a Marsról is látni (igen, mondták)."
marmint a marslakok? ;p[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
rt06
veterán
"A leszállósdni nekik csak egy bosszantó fricska."
nem, hiszen az autos a lassan halado gyalogosokra szamit, azokat figyeli, ennek megfeleloen lassit/nem lassit
egesz maskent kellene megkozelitenie az atkelohelyet, ha elofordulhat, hogy valaki 5-7 km/h sebesseg helyett 30-cal kozeliti meg azt es keresztezi az autos utjat
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Beri
addikt
válasz DeltaPower #19 üzenetére
- a villogó fény sokkal előbb észrevehető, mint az állandó, viszont ez nem szabályos.
Nem tudom, láttad-e már saját magad villogó lámpával hátulról, de hidd el nekem, csak zavar. Nehezebb megbecsülni a sebességedet, a helyzetedet (billegsz-e vagy sem, mennyire mész az út szélén, milyen messze vagy), de legalább a kukásmellény segít (már ha hordod).- a világításnak állandóan fent kellene lennie: a mai közbiztonsági állapotok alapján egy pár villogó tartana olyan 10 percig, ha nincs legalább 3-as kazánlemezzel rögzítve. nem véletlen gyártják a villogókat gyorskioldósra...
Mindig fenn kell lennie, amikor épp tekersz. Te azt feltételezed, hogy menet közben lelopják a biciklidről a lámpát?[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
SPY0817
aktív tag
Hallottam olyanról megállt megcsúszott a lába vagy le a patkáról lényegtelen álló helyzetben volt bevágta a fejét és ő se kelt fel... szóval haladni se kell hozzá csak elég szerencsétlen nem kell lenni..
Amúgy a küllős borostyán de leginkább a csengő nagy baromság.. én kerós és autós vagyok mint autós a fényvisszaverő mellényt viszont nagyon preferálom mert legalább jobban látszódnak pláne külterületen a kerósok.. bár azt bírom a legjobban mikor sötétben sötét bicóval városon belül, de nem túl kivilágított részen átszáguld a zebrán kivilágítatlanul 1szó mint száz vannak szuicid alkatok..
| Xbox Series X | iPhone 13 Pro | BF5 | Forza Horizon 4-5 | Guild Wars 2 | Valami nagy okosság. |
-
norbee2244
senior tag
Igen,de azért abban gondolom te is egyet értesz,hogy ha az ember fél percre elengedi,mert épp nem jön semmi és a világ végén van akkor nem fog senkit sem elütni ,de a rendőr meg pont ezt spécizi ki magának ami azért eléggé cinkes
Ahogy érzem te is bicózol sokat(?!) gondolom te is ettél már út közben amikor nem tudtál megállni v nem szabadott tehát..a rendőr jóindulata nagy kérdés ilyenkor és csak arra van bízva az ember,hogy épp hogy kelt fel reggel
Más: Fényvisszaverő mellény helyett beérik az olyan mezzel amin fényvisszaverő csíkok vannak?
[ Szerkesztve ]
-
draco31
veterán
Én akkor egész jól állok.
Lámpák vannak, fényvisszaverő van.
Ami nincs az a csengő, és a hátsó fék.
Ezekből a hátsó fék nem is lesz, mert kicsit deformált a felnim, és úgy sem érne semmit sem. Csengő majd pedig ha találok megfelelően kicsit.Azt nézik, hogy el van-e törve a váz? Mert nekem el van, és még nem volt időm elvinni.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
mephi666
nagyúr
jégen is első fékkel állsz meg? merész vagy... csúszós úton szépen együtt szoktam mindkét kereket lassítani: ilyen szempontból jó, hogy nem satuzik 1 apró mozdulatra egyik fékem sem, hanem itt már rendesen húzni kell hozzá...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
rt06
veterán
válasz norbee2244 #27 üzenetére
"Igen,de azért abban gondolom te is egyet értesz,hogy ha az ember fél percre elengedi,mert épp nem jön semmi és a világ végén van akkor nem fog senkit sem elütni"
pontosan ezt mondom, hogy ezt nem tudatod elore
"Ahogy érzem te is bicózol sokat(?!) gondolom te is ettél már út közben amikor nem tudtál megállni v nem szabadott tehát..."
igen, kerekparral jarok munkaba (nem sok, napi 30-45 perc) es igen, elofordul, hogy nem mindig minden szabalynak megfeleloen kozlekedek (mkint irtam, a kotelezo felsszerelesem sem 100%-os), pl de enni, telefonalni nem szoktam vezetes (sem kerekpar, sem szgk) kozben (ha nem lenne ra szabalyzas, akkor sem tennem)
mint irtam, a kormany elengedese marcsak azert sem feltetlen jo otlet, mert volt mar, hogy kerekparuton haladva igen erosen kellett fekeznem (kicsivel harminc folott haladtam), mert alig par meteren belul elemhajtott egy szgk (kerekparutat keresztezve elsobbsegadasi kotelezettsege volt)
nem sokkal (ugy egy kilometerrel) kesobb ugyanezt megcsinalta egy kerekparos is
ha nincs a kezem a kormanyon, valoszinuleg a kocsi alatt (bar inkabb a vezeto oldali ajtoban) kotok ki, a kerekparost meg szarratorom (szinten 30 korul haladtam, es kerekparral megvagyok egy mazsa)[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
macilaci78
nagyúr
"Részemről talán a legfontosabb azt kiemelnem, hogy a bicajosnak nincs elsőbbsége a zebrán az autóssal szemben, ha rajta ül a bicajon. Ezt rengeteg bicajos nem tudja, és hatalmas önbizalommal teker át az autók előtt a zebrán, igen szabálytalanul és életveszélyesen.
Nincs mese, a szabályok szerint gyalogos átkelőhelyen a bicajról le kell szállni, és át kell tolni az úttesten a gépet, így persze elsőbbségünk van. "Ez bizony így van. Egyszer egy bringás a zebrán elesett a hátsó lökhárítómban, és hepciáskodott, hogy rendőrt hív. Előzékeny voltam, hívtam én. Az kijött, a bringás elmesélte a történteket, hogy én köcsög voltam és elesett a kocsiba akadva, én megmutattam a lökhárítón a nyomokat, a rendőr meg megbúbolta 20k-ra a bringást szabálysértés miatt. És mondta a rendőr, hogy a gyerekülésben szállított krumpli sem éppen szabályos, úgyhogy húzza meg magát.
Autósként defenzív vagyok, gyalogos és bringás üzemmódban offenzív, de tudom, mit szabad megtennem és ismerem a másik felet is. Féktávon belül nem lépek le kocsi elé zebrán sem, féktávon kívül viszont csak kamiont és buszt nem szívatok. Nem a mérete miatt, hanem árut, embert visz, szóval nem a saját f@szával veri a csalánt, nem akarok kitolni vele egy hirtelen fékezéssel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
hackeeeee
Jómunkásember
Lámpa legyen minden bicón, ez már szinte alapnak kéne legyen. A fényvisszaverő prizma már olyan dolog, hogy sokszor gyári bicóknál is csak a pedálban van, láttam már pár ilyet boltban is. A fék meg fogjon, tény és való.
Nah meg, alapszintű kresz ismeret nem ártana, legalább a jobb kéz szabályt ha ismernék páran, már az sokat érne...
Véleményem szubjektív...
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz norbee2244 #33 üzenetére
Szinte mindegyik nagyobb városban veszélyes... Vannak balf@sz autósok, de szintúgy balf@sz kerékpárosok is...Tegnap csak úgy 5 kerékpárost láttam ugyanabban a kereszteződésben, egyiknek se volt lövése se a jobbkézszabályról...
Véleményem szubjektív...
-
DeltaPower
őstag
autós tapasztalat alapján írtam a villogó fényt. mióta elterjedtek a villogók, egyre több igazi selejtet lehet kapni, aminek a fénye alapból vagy a gyenge elem miatt alig látható, ugyanez a csigatempóban haladó dinamós bicajokra is igaz. távolságot, sebességet stb ebből se tudsz saccolni, de ha villog, előbb észreveszed, hogy van ott valami. kukásmellényt természetesen használom lakott területen kívül, ennek kötelezővé tétele egyike a kevés értelmes kresz módosításnak az utóbbi években.
még ha hülyének is nézek ki időnként, nem feltételezem, hogy menet közben lelopják. a kresz szabályban "a kerékpárt fel kell szerelni" szerepel, aztán úgy értelmezik ahogy épp kedvük van.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
draco31
veterán
Igen, 4 éve első fékkel operálok, és nem úgy van állítva, hogy szaltózzak vele. Meg ha fékezésre kerül a sor, akkor van elég terhelés az első keréken, hogy ne blokkoljon. A kormányt is csak megálláskor használom, már az elindulás is megy nélküle.
bringa
De most a legizgalmasabb a piros körben szereplő hátsó keréktől felfelé jövő vékony fémnek (nem tudom mi a hivatalos neve) a törése, ami pont a hegesztési pontnál tört el. Már nem először. És már a másik oldalnak sem kell sok, hogy eltörjön.
De ez az én hibám, elég sokat rallyzom vele. Nem is beszélve arról, amikor 4-en is voltunk rajta egyszerre.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
rt06
veterán
válasz norbee2244 #33 üzenetére
regebben miskolc (ami szerintem rosszabb pestnel, ami a kozlekedest illeti), mostanaban szeged (ahol vizont egy elmeny kozlekedni)
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
hoffman_
nagyúr
Persze, ertelek en. Nem arrol beszelek, hogy esz nelkul at kell teperni. Jo esetben a bringasnak is van agya, meg tudja itelni a korulmenyeket. A 11esen en se csapnek at eszetlenul. De igenis at lehet menni leszallas nelkul is - biztonsagosan!
btw.12 evet bringaztam, igen aktivan. 2 eve kellett nagyon a penz, eladtam, azota nincs, de piszkosul hianyzik es ienkor mindig eszembe jut... de csak jovo tavasszal lesz meg az a keret, amiert mar en is vennek brin ilyenkorgat, ugyhogy ilyenkor csak bosszankodom
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Beri
addikt
válasz DeltaPower #35 üzenetére
ha villog, előbb észreveszed, hogy van ott valami
Ha villog, zavar. Teljesen egyetértek azzal, hogy büntessék az ilyet. Sőt, árulni se lehessen villogó lámpát, ha már szabálytalan.a kresz szabályban "a kerékpárt fel kell szerelni" szerepel, aztán úgy értelmezik ahogy épp kedvük van
Nem hiszem, hogy egy zsaru a lelakatolt biciklit meg akarná bírságolni, mert épp nincs rajta lámpa.eladó Aromamizer RDTA V1
-
hackeeeee
Jómunkásember
A hátsó még nem baj, ha villog, az még azt mondom, hogy elviselhető...
Engem az első villogó lámpa szokott iszonyat mód zavarni, főként amikor úgy van beállítva, hogy kiégeti a szemem, amikor jön velem szembe. Pedig biztos, hogy van rajta olyan mód, hogy ne villogjon...
Meg most nem azért, de az a lámpa arra is kéne, hogy lássunk vele, nemde? Kétlem, hogy a villogó lámpával többet lát bárki is. Ez olyan mintha autóban villogna a tompított fényszóró.....
+1.. De menet közben legyen ott rajta a pilács, nappal is... Mert ki tudja, hogy mikor megy visszafelé...
Véleményem szubjektív...
-
mephi666
nagyúr
válasz hackeeeee #42 üzenetére
volt elemes lámpám a bringán: 4db ceruzaelem kellett bele és pillanatok alatt totál leszívta... az mondjuk világított is, de iszonyatosan pazarló volt ezen kívül csak a dinamó jöhetne számításba, de azt meg szerintem az emberek nagy része nem szívesen rakatna fel a többszázezres gépére...
egyébként szerintem városon belül (ahol van közvilágítás) simán elég a villogó... úgy, hogy más fényforrás is van, nem is zavaró a villogása... arra pedig elég, hogy észre lehessen venni 100%-ra, hogy van ott valaki
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz hackeeeee #42 üzenetére
Én épp ezért nem használok villogót. Sima kis ledes helyzetjelző az alap. Viszont van egy 20W-os luxeon refi. Ez csak akkor müxik, ha világítatlan úton megyek, vagy vakítani kell*.
* - És itt nem kicseszésről van szó, csak a reflektorral közelítők figyelmeztetéséről, hogy vegyék le, mert nem látok semmit.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
rainmen
aktív tag
Kis kisegítés-kiigazítás:
- sisak 45 km/h felett kötelező
- borostyánszínű világítóeszközt csak irányjelzésre lehet használni
- piros, fehér, kadmium/borostyán sárgán kívül minden szín tilos!
- háromszög macskaszem az utánfutóké
- egyszerre, gyorsan kapcsolható világító eszköz a dinamó
- dinamó nem gáz és zöld, mert megújuló energiaforrás
- kerekekben oldalanként minimum kettő fényvisszaverő
- mellény lakott területen kívül kötelező
- csengő kötelező
- járdán kerékpározni tilos!!!Az egymástól függetlenül használható fék az külön kart jelent.
Nem tudom, mennyire változott a szabályozás, régen balra sem lehetett kanyarodni kereszteződésben.[ Szerkesztve ]
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nekem 4db AAA-s elememmel megy az első pilácsom, hónapig világítok vele, úgy, hogy szinte minden nap bicózok és estefelé jövök haza, tehát világít.
És azért látok is vele, ha kell, bár Én direkt úgy állítom a pilácsot, hogy előre is világítson valamennyire, de inkább az útra menjen a fény, ne égessem ki a szembejövő szemét...
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nekem egy bajom van, hogy megszüntették azt, hogy kötelező használni a kerékpárutat, ha van. Ez egy f@szság volt, oké aláírom, néhol elég sz@r állapotban vannak, de akkor is... Mennek a kocsiúton, és relatív feltartják a forgalmat, pedig ott a kerékpárút mellettük...
Sztem balra már nyugodtan lehet, mert pl. itt van olyan kereszteződés, hogy balra enged fordulni a kerékpárút. Nameg, ha Én 1 irányú utcából balra akarok fordulni? Nehogymár nelehessen.. Szal sztem ez már nincs..
Véleményem szubjektív...
-
mephi666
nagyúr
válasz hackeeeee #46 üzenetére
izzó van benne, vagy valami led-es cucc? az enyém még izzós volt... kajált is bőszen ...a lámpát meg szerintem alapból az útra érdemes irányítani, mert az a lényeg, hogy pár méterre előre lásd, hogy mi van ott... rühellem, ha a kocsik full fényszóróval járnak: az esetek nagy részében semmi hasznuk nincs, sőt mondjuk ködben zavaró is, mert tompítottal ellátna valamennyire, de teljes fényszóróval csak nagy tejfölt lát maga előtt és a szemben levőt is idegesíti
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
hackeeeee
Jómunkásember