- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- 3D nyomtatás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autóhifi
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GreatL
őstag
Driverszinten... azért lehet megvárok még egy-két generációváltást, mire működni fognak ezek a cuccok és lesz hozzájuk háromnál több AAA cím...
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ehhez nem kell program oldali támogatás.
Egyébként a Tesla, és az utódsorozat támogatja, így a resizable BAR-t már most is működik. A különbség az, hogy ott ez sokkal könnyebb, mert sokszor a szerverekbe szánt GPU-kat nem játékra használják, így nem jelent észrevehető változást, ha rövid időre leáll a GPU felé a hozzáférés. Egyszerűen kiesik mondjuk egy másodperc, de megy tovább a munka. Asztali szinten ez sokkal nehezebb, mert a user észre fogja venni, ha megmerevedik a kijelző akár egy másodpercre. Nem véletlen, hogy az AMD megoldása már az OS indítása előtt beállítja ezt a módot. A hatása ugyanaz, de elkerülik, hogy az OS-en belül kitett kép megmerevedjen, amikor az átprogramozás éppen megtörténik, effektíve elkerülik az átprogramozási fázist.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
martonx
veterán
Őrület jó, hogy ismét verseny lesz a GPU-k között is! Máris jönnek innovatív újdonságok. Végre.
Én kérek elnézést!
-
veterán
Gondolom minel gyorsabb /jobb timeingos a system RAM annal nagyobb teljesitmenyt ad ez a SAM /BAR dolog ?
Pl egy 3000mhz CL 16 ram ad mondjuk +5% fpst akkor egy 3800 CL 16 ad +8% +2% (CPU is gyorsul 3000vs 3600mhz miatt ) tehat osszesen +10% ot
Igy mar akkor duplan megeri dragabb RAM okra kolteni. -
iguana
őstag
pontosan így van.
ezt nem érti sok elvakult fanboy uborka, hogy nem elsősorban azért örül most bőréből kiugorva sok ember az amd sikereinek cpu és gpu fronton is, mert amd fan-ok és fúj nvidia, fúj intel. nem démonizálni akarják a konkurenciát, hogy az amd mint cég milyen mesebeli jó (egyik sem az, tévedés ne essék), hanem azért mert végre lett verseny...és ezek az uborkák nem értik meg, hogy ezzel nekünk, mint vásárlóknak/fogyasztóknak csak jót jelent: valódi innovációt és árversenyt. még fanboy pistikének is, hiszen az ő rajongott márkájának a termékei is törvényszerűen olcsóbbak lettek/lesznek ezáltal, illetve a jövőbeni fejlesztések felgyorsulnak, sok mindenféle jóval kecsegtetnek.most komolyan: az elmúlt ~10-15 évben milyen "állóvíz" volt már cpu/gpu fronton? csak_és_kizárólag pont annyit fejlesztettek évről évre, hogy pont elég legyen a konkurenciával történő verseny színterén. semmivel sem többet. mint anno szergej bubka: évről-évre csak 1 cm-t javított világrekordján, mert azután kapott szép jutalmakat. sőt, állítólag egy svédországi versenyen nem volt megegyezés az esetleges világcsúcs (kellő) jutalmazásáról, erre ugrott egy világcsúcsot, majd szándékosan magával ragadta a lécet. megtehette, hiszen nem volt semmilyen konkurenciája.
most úgy néz ki, hogy ez változott. szerencsénkre.
abba már bele sem merek gondolni, ha lenne egy olyan széles körben elterjedt harmadik cpu/gpu gyártó is, aki nem feltétlen a trónért szállna harcba, hanem "csak" az alsóházban vagy az alsó közép kategóriában mozgatná meg ezt az állóvizet egy igen versenyképes árazással. az lenne ám az igazán jóság.14 pár márkás bokazokni. (fícsör:antistatic, 100% pamut, jól szellőző, húzva térdig ér)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ki van, csak az adatokat eléri a VRAM-ban a proci.
#5 abridabri : Mindegy, hogy milyen rendszermemóriád van.
#7 tibaimp : Nem valószínű. Az OS felügyeli, hogy az átméretezés idejére minden adatmozgás le legyen állítva a PCI Express buszon. Ez garantált, gyakorlatilag megfagyasztja a rendszert, amíg tart a BAR növelése. Ezért előírás, hogy egy statikus kép jelenjen meg ennek idejére a kijelzőn.
#10 morgyi: Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor már három és fél éve támogatnák a gyártók, amikor ugye bekerült a Windows 10-be ez a képesség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
> Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor már három és fél éve támogatnák a gyártók,
szerintem azért ez a PCIe 4.0 elterjedtségétől is függött.
mert még csak most kezdenek szivárogni a PCIe4.0-ás GPU-k isa sávszél miatt - a PCIe3.0 -nál annyira tényleg nem sok értelme lehet,
de majd igazából majd a PCIe5.0 -nál fog muzsikálni! ( + CXL2.0 ! )Mindenesetre az AMD lépése - lépéskényszerbe hozta az nVidiát is ..
A verseny jó!
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
> PCIe 3.0 án is menni fog a hír forrása szerint, nem csak 4.0 alatt. Intel és AMD CPU val is.
persze menni fog,
de a sávszél kisebb, emiatt egy rendszeres PCIe3.0-as adatmozgatás
( főleg ha x8 ! vagy laptopokon x4 )
rögtön szűk keresztmetszetté változtatja ezt a fajta működési módot.Emiatt nem sok értelme lehet. Túl kicsi a nyereség a ráfordításhoz képest.
Reggie0:
> Miert ne lett volna ertelme? Igy sincs kihasznalva a savszel.jelenlegi PC-s játékok architektúrális felépítése miatt.
mivel minimalizálják az adatmozgatást - nem itt lép fel a szűk keresztmetszet.de az új konzolos játékok ( + APU ) már más filozófiát követnek.
és ott van még a directstorage is.
amikor a GPU memóriájába van berántva az adat .. és a CPU állandóan ott fog kotorászni ...
"az előző 5 év" és "a következő 5 év" PC-s játékai nagyban eltérő felépítésűek lesznek.
ha valaki jövőálló gépet akar összepakolni, akkor ne az előző 5 év játékaira fókuszáljon
és ne azokból extrapoláljon!
Mottó: "A verseny jó!"
-
arn
félisten
amdnel, mondjuk a cpu oldali reszt talan meg el is hiszem, hogy mas procijuk nem kepes ra, de a chipsetek mar tobb mint gyanusak, mint korlatozo tenyezo. de nem csodalkoznek, ha minden termekukon mukodhetne, csak eppen megvagtak, ahol mar tettek mas chipsetes szolgaltatassal is tobbszor.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
félisten
nem láttam olyan játékot még ami a tesztek alapján kifutott volna a 3.0 ból, akár csak elérte volna a limitet.
A jövőben mi lesz azt meg ki tudja.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
> A jövőben mi lesz azt meg ki tudja.
hát igen,
aki évente lecseréli a gépét a TOP cpu/gpu/alaplap -ra,
annak tényleg felesleges 3-4 évre előre gondolkodni.az a baj, hogy a ( 2-way, 3-way ) SLI és a Crossfire jövője elég sötét,
mert itt már tényleg sávszél problémák léphetnek fel ..
( 2x PCIe 4.0 x8 vs. 2x PCIe3.0 x8 )de ez már filozófálás; egyéni vélemény ..
a "jövő" trendjeire mindenki a pénztárcájával szavaz .. aki szerint fontos a PCIe4.0 - az megveszi, akinek meg nem - az nem .."2-Way SLI scaling on the GTX 1080 shows significant performance increases on a 4K monitor." https://techguided.com/sli-vs-crossfire-is-it-worth-it/
Mottó: "A verseny jó!"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Feri7619
tag
Ez legalább majd minden processzoron működik, nem csak az Ryzen 5000-es szériától.
Ez elég fontos , mert így mindenki számára elérhetővé válik!
Meg... jön a DDR5 és a PCI exp 5, az tovább segíti a vidkart, nem tudni, hogy ez a következő generációs játékoknál mennyit dob majd ezzel a funkcióval együtt! -
ledgeri
nagyúr
Nem elég hogy a PH a GN-re hivatkozik, még egy másik oldal is kell ami ugyanazt teszi?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Reggie0
félisten
válasz #32839680 #25 üzenetére
Az az eszkoz hibaja, maganak a pcie-nek csak olyan 150ns koruli a kesleltetese, a pcie packet switchek, amik bufferelnek 300ns korul mozognak, szoval memoriabol elokapni az adatot nem akkora problema, itt a gpuk implementacioja okozza a problemat, gondolom a hozzaferest szinkronizalni/lockolni kell, mert onnan kapargat az osszes mag. Ha megjelenik a memoeleres iranti komolyabb igeny, akkor azert lehet, hogy meg gyurnak ezen.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz #32839680 #25 üzenetére
> de PCI-E 4.0-nál lehet kevesebb.
PCIe 5.0 -nál már a Latency -re is erősen rágyurtak, főleg mivel kell a CXL.memory - miatt.
"""
There are additional improvements beyond pure performance expected in PCIe 5.0 that will spur early adoption in high-bandwidth applications. Server applications are very sensitive to latency and typically send data through multiple connectors and extensive cabling with channel losses of 25 dB and beyond. Therefore, ASICs used for these applications require PHYs with leading receiver sensitivity, bit error rates (BER) at less than 1E-15, and eye height/width margins.To address these requirements, PCIe 5.0 is overhauling the PIPE interface to reduce pin count and latency and introducing support for an increased channel loss of up to 36 dB to serve long-reach requirements. As a result, next-generation server CPUs are expected to be the first drivers for adoption and will trigger the ramp up of PCIe 5.0 in the industry starting in 2020."
"""
https://semiengineering.com/pcie-4-0-hangs-in-pcie-5-0-coming-on-strong/+ magyarul CXL ..
https://prohardver.hu/hir/elkeszult_cxl_2_0_specifikacio.html[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Na már a GamersNexust is felhozzák referenciakénta Phn. haladunk!