- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lejátszók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hobby elektronika
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fitzgerald
veterán
Azathoth confirmed. Vagy az Yog-Sothoth?
-
Nyugis
senior tag
Üdv
Szép kis bemutató.
Kár, hogy az esetek Igen nagy százalékban köze sincs magához a játékhoz.
Majd meglátjuk hogy itt hogy lesz. -
aginor
addikt
Ettől a cégtől nem várok semmit..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
kretenallat
senior tag
Miért nem? Megnéztem gyorsan a játéklistájukat és annyira nem tűnik rossznak, gondolom nem a pro cycling managerért felelős irodájuk fogja ezt fejleszteni. (Viszont nem játszottam egyik játékukkal sem, valahogy mindig csak tervben volt és kimaradt.) Szóval a kérdés komoly és érdekel a válasz.
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
[CsuCsu]
őstag
Az idei Lovecraft budzsem elment erre a szepsegre: http://www.foliosociety.com/book/CLU/the-call-of-cthulhu
-
Fitzgerald
veterán
válasz kretenallat #4 üzenetére
Nézd meg a metascore-ját a nem kerekezős játékaiknak. A szartól a középszerűig találni ott mindent, ami valóban nem túl biztató. Viszont lehet, hogy pont ez lesz az eddigi legjobb játékuk, ki tudja. Majd meglátjuk.
A Cthulhu-videojátékok (az a kevés ami van, Alone in the Dark kivételével) alapból elég megosztóak, mert sokan nem értik a koncepciót mögöttük (jellemzően azok, akik nem olvastak Lovecraftot). Szóval ez a játék is hendikeppel fog indulni, mert biztos lesz egy rakás olyan forma aki nincs tisztában a settinggel, és ezért fogja lehúzni. Mé' nincs hud, mé' ilyen nehéz, mé' ez, mé' az?
A Dark Corners of the Earth is megkapta anno ezeket, pedig nagyon hozta a Cthulhu-hangulatot, és szerintem az egyik legjobb horror videojáték ami valaha készült.@[CsuCsu]
Fáint!!4 Jól néz ki.
Nekem volt anno Necronomiconom, azt már régóta be akarom szerezni angolul is.[ Szerkesztve ]
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Fitzgerald #6 üzenetére
Van neki limitalt kiadasa is, amit csak a mubor miatt nem vettem meg. A kiado kecskebort akart, de a vegan muvesz addig kototte az ebet a karohoz amig egy (egyebkent csucsminosegu) mubor nem lett belole.
Amugy a Necronomicon-t Lovecraft-ot koveto fan irok dobtak ossze, nem jelent sokat.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
345 font az mondjuk meleg.
Jaja, én játszottam '98-tól éveken át a Call of Cthulhu RGP-t is, főleg mesélőként. Az is az extended mítoszból építkezett, de nekem ezzel nem volt soha semmi bajom.
Most meg is jött a kedvem egy kis Horror on the Orient Express-hez, csak az a baj, hogy már vagy 15 éve nem játszok sem én, sem senki más az ismeretségi körből.
A kurva számítógép kinyírta a klasszikus papír/kocka RPG-ket.[ Szerkesztve ]
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Fitzgerald #8 üzenetére
Nekem ezek sajnos kimaradtak, videki varosban nem volt kultusza.
Egyebkent a 345 font a kecskeborert mar korrekt ar lenne, az ilyen fine press konyvek ennyiert mennek, es amugy faszan tartjak az ertekuket. Rengeteg munkaba kerul egy ilyet osszerakni, sok elemuk kezzel keszul.
-
Chp
őstag
Huh, nekem nagyon tetszik!
-
Misi 007
Közösségépítő
válasz Fitzgerald #6 üzenetére
Remélem, hogy lesz olyan jó mint a Dark Corners of the Earth volt.
Az biztos, hogy az egyik legjobban sikerült és legnyomasztóbb horror játék volt. -
batman91
őstag
Kíváncsian várom én is. A Dark Corners of the Earth nagyon bejött a témában.
"A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan
-
MageRG
addikt
válasz Fitzgerald #6 üzenetére
Az utóbbi idők egyik legjobb. legsikeresebb Lovecraftos játéka a Bloodborne volt (kár, hogy PS exkluzív).
Csak hát abban volt egy jó akció-szerepjáték azoknak, akik nem értik a témát.
A Stygian érdekelne még, de nehezen akar elkészülni, és az kis költségvetésű indie cím."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
aginor
addikt
válasz kretenallat #4 üzenetére
Hát nézd, egyrészt ott van a Cyanide studios, aki kiváló érzékkel nyúl jó témákhoz, hogy aztán egy gyenge közepesre kihozza őket. Aztán ott van a Focus Home Interactive, aki hasonló cipőben jár, csak kiadóként. A kettő együttműködésének eddigi legnagyobb sikere a Styx széria és ez sok mindent elmond..
Ez a téma már megfektetett náluk jóval eredményesebb csapatokat is, így itt sem várok túl sokat, bár Lovecraft és agymenése kétségtelenül nagy kedvencem, viszont borzasztó nehéz téma (mind film, mind játék adaptáció szempontjából). Egyrészt meg kellene felelni a fanatikusoknak, másfelől nem lenne rossz (anyagilag legalábbis) úgy tálalni, hogy ha más nem, akkor legalább a horror rajongóknál is taroljon. Kíváncsi leszek az eredményre, bár a videó nem sok jóval kecsegtet..Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
SunMount3r
nagyúr
A Dark Corners of Earth-ről most olyan jókat írtok, de kétségeim vannak. Ráadásul állítólag van benne a végén egy bug, ami miatt végig sem lehet játszani és azóta sem lett javítva... De már kellene valami hasonló játék.
De előtte még mindenképpen elolvasom legalább a The Call of Cthulhu-t, mert biztos sok referencia van a játékban is rá.
Egyébként ezt ismeritek?: [link]-> Én nem játszottam vele, de anno (elég régen ) elég jó kritikákat kapott. (Csak érdekesség képen).
-
Fitzgerald
veterán
válasz SunMount3r #15 üzenetére
"Ráadásul állítólag van benne a végén egy bug, ami miatt végig sem lehet játszani"
Nekem sikerült végigjátszani annak idején, nemtom hol olvastad ezt. Arra mondjuk már nem emlékszem hogy kellett-e ehhez trükköznöm valamit, de nem rémlik.
Amúgy meg ha kétségeid is vannak, ma már egy fél doboz cigi áráért beszerezhető a játék, szóval sok vesztenivalód nincs.
"De előtte még mindenképpen elolvasom legalább a The Call of Cthulhu-t, mert biztos sok referencia van a játékban is rá."
A Call of Cthulhu egy rövid kis novella, csak egy szelete az úgynevezett Cthulhu-mítosznak. Olvasd el a Lovecraft összes-t.
-
Fitzgerald
veterán
Nem játszottam vele, de ahogy látom ez nem a Földön játszódik. Lovecraft műveinek középpontjában a földi ember esendősége és jelentéktelensége, elméjének törékenysége áll. Egy, a földitől teljesen idegen világban játszódó sztori sosem lesz olyan félelmetes, mint egy, a mi "világunkban" játszódó történet. Ha mégis egy távoli, idegen világban játszódik a történet, valamilyen módon akkor is mindig vissza kell hogy érjen a földi emberhez.
[ Szerkesztve ]
-
Misi 007
Közösségépítő
válasz SunMount3r #15 üzenetére
Én nem egyszer toltam végig, simán végig lehet játszani.
Vannak a játékban bugok, ez tény, készítettem is róluk screeneket anno, de egyik se nagyon zavaró.
Volt egyszer egy olyan bug, hogy a főhős kézfejei önálló életre keltek. ahogy mozogtam előre-hátra úgy mozgott a kézfej a levegőben. -
MageRG
addikt
válasz SunMount3r #15 üzenetére
A Call of Cthulhu jöhet, de szerintem ne ezzel kezd, mert tömény.
A Shadow Over Innsmouth sokkal olvashatóbb a mai közönségnek, és a játékban is ebből van a legtöbb utalás.
A keretsztori pedig a The Shadow out of Time-ból kölcsönöz."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
SunMount3r
nagyúr
-
MageRG
addikt
válasz Fitzgerald #17 üzenetére
Nem számít hogy nem a Földön játszódik (vagy tekintheted alternatív 1800-as éveknek), a mondanivaló teljesen ugyanaz.
Az ember egy porszem, a kozmosz lényeihez nem mérhető. Felemelkedésünk az ő szintjükre pedig vagy lehetetlen, vagy az emberiség végét jelenti.
A játékmechanika "insight"-ja is ezt támogatja: minél többet tudsz meg a kozmoszról, annál sebezhetőbbé válik az elméd."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
Fitzgerald
veterán
A mondanivaló ugyanaz, azzal nem vitatkozom. De mint horror nem ettől lesz igazán félelmetes a történet sem olvasóként, sem játékosként.
Hanem attól, hogy olyan dolgokból építkezik, amelyeket az ember (az olvasó, a játékos) a való életből ismer.
Ez nem feltétlenül kell hogy egy helyszínt jelentsen, lehet bármi.
A filmek világából egy példa: A The Exorcist-et nem véletlenül tartják minden idők egyik legfélelmetesebb filmjének. A keresztény mitológiából (is) építkezik, a kereszténység pedig a nyugati civilizáció egyik alapköve.
Ilyen vagy olyan formában, de a menny és pokol koncepciójáról, a keresztény isten és az ördög fogalmáról mindannyiunknak van valamiféle véleménye. És ezt tekeri ki durván a film, ettől lesz félelmetes.Én mint ős-szerepjátékos arc kedvelem a fantasy-t, a kitalált világokat. De a horror mint olyan egy, a valóságtól teljesen elrugaszkodó fantasy világban (ezt most nem is feltétlen a Bloodborne-ra értem, fingom sincs mi ez a játék igazából) sosem lesz olyan félelmetes, mint egy, a földi civilizációhoz, kultúrá(k)hoz, vallás(ok)hoz, helyszínekhez stb. köthető/kötődő történetben.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
válasz Fitzgerald #22 üzenetére
Ez a "sosem lesz olyan" és "csak akkor lesz igazán az, ha XY feltétel teljesül" elég ad-hoc. Persze, lehetne mondani, hogy Hollywood is ismeri a receptet és tudja, hogy kell tutira menni, de mint számos precedens bebizonyította ez nem ilyen egyszerű. Ott van egyrészt a alkotói, művészi szabadság, fantázia és tehetség, amit szintén nem lehet ilyen "fél-tudományoskodóan előírt" keretek közé szorítani. Másrészt pedig a befogadói tényező is aktív szerepet játszik: az értelmezés, affinitás, ráérző képesség és még sok kismillió pszichológiai és kulturális tényező befolyásolja, hogy mennyire fogod a konkrét tartalmat érdekesnek találni, át és továbbélni, továbbszőni. Szóval, hogy neked jelent e valamit és, ha igen akkor milyen szinten. Műalkotásokról, művészeti tevékenységről és annak szintén komplex befogadói aspektusairól van szó, amit nem lehet striktív, redukcionalista keretek közé szorítani. Kb.: A te értelmezésed és magyarázatod is csak egy nézőpont, egy a sokmillió közül.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz SunMount3r #23 üzenetére
"Műalkotásokról, művészeti tevékenységről és annak szintén komplex befogadói aspektusairól van szó, amit nem lehet striktív, redukcionalista keretek közé szorítani."
Most kicsit vonatkoztassunk el mindattól amiről eddig szó volt, hogy értelmet nyerjen ez a beszélgetés.
Amit írtál szerintem csak részben reális, mert ha teljes egészében az lenne, akkor ennyi erővel mehetne a kukába az összes, a művészetet magyarázni akaró/próbáló munka, iromány, tanulmány.
Te azt állítod, hogy a művészet teljesen szubjektív.
Egy ilyen világban nem léteznek műfajok, műfaji kötöttségek, ergo a művészetet nem lehet objektív módon értékelni.
De mivel a művészek általában nem tiltakoznak kézzel-lábbal a saját alkotó tevékenységükre, munkájukra aggatott bélyegek, jelzők hallatán (sőt, nem ritkán még büszkén viselik is az adott címkét), így gyakorlatilag asszisztálnak ehhez a dologhoz, és elfogadják azt az állítást, hogy műfajok és műfaji kötöttségek léteznek, vagyis lehetségessé válik objektív módon is értékelni egy-egy műalkotást.
Na most ha ezek a dolgok léteznek, akkor az adott műnek meg is kell felelnie ezeknek, hogy rájuk lehessen sütni hogy horror, komédia, dráma, stb.
És akkor el is érkeztünk a lényeghez: mindezek tükrében egy műalkotást szubjektív és objektív módon is lehet, és kell is értékelni.
Amikor én arról beszélek, hogy "sosem lesz olyan" és "csak akkor lesz igazán az, ha XY feltétel teljesül" ahogy Te fogalmaztál, akkor az az én szubjektív véleményem.
Ettől még a tárgyalt alkotás megfelelhet a "horror" szó szótári meghatározásának, műfaji követelményeinek.
Igen, Hollywood megfejtett minket jó régen, csak az újabb generációk már nem adták tovább egymásnak a megoldókulcsos papírt, talán ezért lehet az, hogy "számos precedens bebizonyította ez nem ilyen egyszerű.".
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Blu-ray lejátszók
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- NBA és kosárlabda topic
- Path of Exile (ARPG)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!