Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz schawo #30 üzenetére

    Mire lehet tippelni? Lesz, ahol hátránnyal indul, máshol pedig előnnyel (zéró + 10 éve esetén)
    Adok én is egy matekot: 5 év szakmai tapasztalattal középvezető, 6 év szakmai tapasztalattal megbízott ügyvezető (nulla hátszéllel, nem saját cégben), 8 év szakmai tapasztalattal pedig ügyvezető, társtulajdonos (másik cég, továbbra is hátszél nélkül, de itt már kihasználva a 8 évnyi kapcsolati tőkét)...

    #31 Silεncε - ahol/amiből van duális, habár az sem pont a legjobb gyakorlati képzés (inkább specifikus).

    Az a rendszer, amit most a tanárhiány gerjeszt a tanárképzésben (gyakorlatilag elsőévesek főállásban tanítanak), az egy jó pilotprojekt lehetne az IT szektorra. Mint, ahogy ennek köszönhetően jópáran rájönnek, hogy ennyi pénzért ilyen kölkökkel inkább nem akarják ezt. Így az informatika területén is jópáran rájönnének, hogy mit is akarnak valójában és esetleg egy másik szakkal folytatnák, nem pedig 3. elbukott vizsga után otthagynák az egészet a fenébe...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz schawo #33 üzenetére

    Amíg az ilyen vezető nem szól bele a szakmai kérdésekbe, addig nincs gond. Amikor viszont megteszi, ott általában bukta lesz. Ezt volt szerencsém nem is egyszer megtapasztalni…

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz schawo #35 üzenetére

    A kulcsszó a JÓ...
    Mi az a tudásszint, amit gyorsan fel tudsz szedni? Leállnál vitázni szakmai kérdésben egy bankcsoport vezető IT emberével egy szerződés tárgyalása kapcsán. Megpróbálnád megmagyarázni neki marketing bulshitekkel, hogy miért emelsz árat, amikor szakmai szemmel is láthatóan szolgáltatást csökkentesz (úgy, hogy előtte figyelmeztettek, hogy szakmai kérdésbe ne menj bele)? Vagy megkérdőjeleznéd az "üzletág" vezető (aki elötted is ott volt és egyébként a jogelődöt vezette is) szakmai és vezetői tudását, pénzügyi ismereteit? A saját rendszergazdádnak 2 év után sem hinnél és fűtől-fától megerősítést kérnél, hogy kell-e a karbantartás, fejlesztés, amit a saját embered az előző értekezleten előadott, megindokolt? Egy napestig tudnám sorolni :DDD . Szerencsére van pozitív tapasztalatom is. Olyan, amikor a kellő szakmai tudásszintje megvan (hogy ne adjuk el kilóra értekezleten) és olyan is, ahol inkább csendben van és a szakmai döntést a szakemberekre hagyja.
    Nem a multi, sokkal inkább a kkv területéről merítettem a fentieket...
    Ha szakmai tudásom meg is volt, vezetőként nem volt érdekem addig beleszólni a megvalósításba, kivitelezésbe, amíg a pénzügyi és szabályozási része rendben volt. Sőt! Ha egy projektnek volt gazdája és én beszálltam a megvalósításba, akkor én egy ugyanolyan "melós" voltam, mint bárki más (elvártam az iránytást, csak akkor vettem át a vezetői szerepet, ha nem ment az elvárt szinten a kivitelezés).

    #36 zhit86 - az 1. és 3. ponttal egyet értek.
    A 2. pontot viszont nem tudom támogatni. Akinek nem megy, annak nem megy. Nem kell mindenkinek diploma, végig kell gondolni jelentkezés előtt, hogy kell-e neki a 3-5 év hajtás. Ha nem érzi a kitartást, akkor meg kell célozni egy szakmát, egy specializált gyorstalpaló képzést vagy valami közép/felső fokú OKJ szerű/utódú képzést...
    A tanáros példádat azzal egészíteném ki, hogy most már lehet tanári végzettség nélkül is tanítani. Őket sorolják a szakképesítés nélküli pedagógusok körébe. Én viszont nem adnák további kedvezményt itt sem, sőt! Ide is be kellene vezetni egy felsőfokú gyorstalpaló képzést, ami semmi mást nem ad, mint a tanítási technikákat, pszichológiát és jogot. Ugyanis a tanárképzésből is egyre jobban hiányzik a gyakorlati oktatás. Akik a tanulás mellett nem kezdenek el intézményi keretek között tanítani és az affinitásuk is nulla, azok nagyjából alkalmatlanok a 3. év végére is...

    k-adi a #41-ben szépen össze is foglalta, hogy a felépítés jó, ahogy van. A minőségen és gyakorlati részeken lehetne javítani, diplomát jobban szétdarabolni felesleges.
    A kimeneti rész - ellenben az oktatás minőségével/színvonalával - elég jól össze van rakva kicsiny hazánkban.
    Nem kell a naprakész, legújabb verziókra épülő tudás sem (de nem is a 10 évvel ezelőtti kell)*, azonban a gyakorlati képzés elkelne (ha nem csak a multiknak és az amúgy majd a munkahelyen úgyis megtanítják, ami/ahogy nekik tetszik felállással akarunk diplomásokat képezni).
    Illetve én amit még hiányolok, hogy nincs már alapozás középiskolai szinten sem (mondjuk általánosban kellene kezdeni), nem, hogy egyetemen. Értem itt ezalatt az informatika alapokat, az IT történelmet és a többi tölteléket. Értem, hogy nem használunk DOS-t, nincs már golyós egér, nincs szalagos tárolás (már hogyne lenne :DDD). A napokban a fiam kérdezte az egér működését, hogyan jön az össze, hogy a műanyag szappan mozgatása a kijelzőn a nyíl mozgatását eredményezni. A golyós egér működési elvével megalapoztam, hogy megértse a lézeres letapogatási technológiát...7 évesen...és gond nélkül visszamondja hetekkel később is (jó, egyszerű nyelvezetben és mint egy laikus, de érti az optikai kapu fogalmát is). Az informatika tanára biztosan nem fog szeretni ;] . De fogalmam sincs, hogy magyaráztam volna el neki, ha én nem tanulok a már akkor is történelminek számító eszközökről (mondjuk a golyós egér akkor még nem éppen volt történelem, az optikai viszont annál inkább high-tech).

    *akik mellettem tanultak az évek alatt vagy a helyemre érkeztek és adtam át nekik a tudást, náluk nem érdekelt a papírjuk (dolgoztam IT területen szakács végzettségű kollégával és ettem nagyon jó pizzát olyannál, aki IT területen végzett). Leegyszerűsítve: nem mondom meg, hogyan kell kihajtani a csavart, mert a papírod azt feltételezteti velem, hogy erre felkészítettek. Én azt mondom meg, hogy melyiket kell kihajtani vagy minek kell leesnie, ha a jó csavart hajtod ki.

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák