Hird​e​té​s​

2017. november 22., szerda

Hozzászólások

(#1) Z_A_P


Z_A_P
(őstag)

de a Time Spy-nál kevésbé terheli majd meg a gépet.

Ez miert jo?

OK

(#2) stratova válasza Z_A_P (#1) üzenetére


stratova
(PH! kedvence)

Gondolom kisebb teljesítményű eszközöket is lehet tesztelni vele, úgy hogy még élvezhető maradjon az eközben nyújtott látvány.

KaBOOM? Yes Rico... KaBOOM!

(#3) nalaca000 válasza Z_A_P (#1) üzenetére


nalaca000
(kvázi-tag)

A vulkan miatt gondolom. Ha a telefonon futtatnád, akkor ne képregényt nézz.

[ Szerkesztve ]

A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!

(#4) arn


arn
(PH! nagyúr)

kicsit kovethetetlen lassan... jobb volt korabban az evenkenti kiadas.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#5) pengwin válasza Z_A_P (#1) üzenetére


pengwin
(PH! addikt)

Mert Vulkan és DX12 támogatás nem csak az RX470-GTX1060-szinten van, hanem sok IGP is támogatja (vagy támogatni fogja).
Én is teszteltem Sky Diver-rel a HD Graphics 4000-em OC-jét. :B (Megérte... ;] )

Üdv, Dani

(#6) Kolbi_30


Kolbi_30
(fanatikus tag)

És akkor most nem Nvre fogjak optimalizálni mint eddig? Vagy az marad? :))

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#7) Habugi válasza Kolbi_30 (#6) üzenetére


Habugi
(PH! addikt)

Biztos lehetsz benne h marad, nincs olyan DX12-es játék vagy alkalmazás ami annyira NV "barát" lenne mint a Timespy. Hosszú évek óta tartó tendencia ez, engem mint állandó Radeonost már egyáltalán nem zavar. :N

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#8) b.


b.
(PH! addikt)

Na, talán így tisztábban lehet majd látni Switch teljesítményét is

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#9) devast válasza Habugi (#7) üzenetére


devast
(PH! addikt)

Ehh... a time spy az egyetlen eddig ami nem hajlik semerre. Azt nem kéne állandó tendenciának venni, hogy dx12-től a piros gpu-k 200%-ot gyorsulnak míg a zöldek lassulnak.... 2017 érdekes év lesz.

(#10) Habugi válasza devast (#9) üzenetére


Habugi
(PH! addikt)

Sehol nem gyorsulnak 200%-ot a pirosak, csak DX11-hez képest közelebb kerülnek a zöldekhez, mert utóbbiak hardveresen hurkábbak hozzá. Ez tény nem pedig tendencia kérdése, mint ahogyan az sem, hogy egyetlen más alkalmazás/játék sincs az új API alá ahol távolságot tudnának tartani a zöldek (illetve tán a TR ide sorolható, mint SzennyWorks játék), márpedig a Timespy az ilyen. :)

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#11) arn válasza Habugi (#10) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Mar ahol gyorsulnak :D

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#12) devast válasza Habugi (#10) üzenetére


devast
(PH! addikt)

Mikor pont ezért szét akarták szedni őket ezért: [link] [link] ajánlom figyelmedbe. De a nálam okosabbak elmesélik ha idetévednek, hogy miért nem annyira fekete-fehér ez az egész mint ahogyan azt sokan gondolják.

(#13) Abu85 válasza devast (#12) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

[link] - mi is megírtuk a magunk véleményét ebben. Tényleg nem részrehajló a Time Spy.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14) Habugi válasza devast (#12) üzenetére


Habugi
(PH! addikt)

Csepp a tengerben, amikor buher van akkor rendre a Tesszeláció van elővéve amiben az NV kártyák sokkal jobbak. Ugyan a Polarissal most magukhoz képest elég szépet léptek előre ezen a téren de még mindig van lemaradás. Élnék a gyanúperrel h a Timespy pl a Firestrikehoz képest rommá lett pakolva Tesszelációval annak érdekében h ne az a kép rajzolódjon ki DX12 alatt ami egyébként kirajzolódna, kompenzáljon valamennyit. Viszont mint mondtam is engem már régóta nem érdekel a miért, elfogadtam évekkel ezelőtt mert ez bizony tendencia a Futuremark esetében, egyedül a mértéke az ami változó.

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#15) morgyi válasza Abu85 (#13) üzenetére


morgyi
(PH! kedvence)

Csak éppen semmit nem mutat a pontszám amit kidob, mert olyan fajta bekötési modellel és async compute-al játékban nem találkozol. Szvsz semmire se jó a program. Egy kártya teljesítményszintjének besorolására tuti nem, stabilitástesztnek meg nem tudom mennyire jó

A Linux rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait

(#16) arn válasza morgyi (#15) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Ezert tesztelnek jatekokkal... csak ott egyreszt a dx12 mint halottnak a csok, masreszt tobbnyire par szazalek ideoda.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#17) zseko válasza Abu85 (#13) üzenetére


zseko
(PH! kedvence)

Amikor négy szereplőből három ugyanazt mondja, mégis a negyedikhez igazodnak mert a hardvere (még) nem képes valamire és annak ez a jó, akkor az ilyenből számomra nem igazán az szűrődik le, hogy valaki nem részrehajló. Emlékeim szerint (ha rosszul emlékeznék akkor ez tárgytalan) amikor a T&L-t bevezették, akkor az ati vga-i hardveresen még nem tudták, csak az nv új kártyái. Ott se mondták, hogy 'bocs, de ezt most még nem tesszük bele rendesen, mert a másik kártyának ez nem jó, mert az csak szoftveresen tudja épp. Érdekes, hogy akkor nem volt gond, hogy a másik oldal még épp nem tudja, most meg az. Így nekem ez a teszt nem ér sokat, mivel nem tudom meg hogy az amd kártyák valójában mit tudnak, vagy hogy a dx12 valójában mit tud, mert csak egy 'butított' teszt fut le, és így az amd kártyákat 'nem hajcsa ki'. Persze hogy egy játékba ebből mi kerül bele, és ott az amd mit teljesít, az megint egy más dolog, de eddig jobbára csak az jött le (ha nem így van én kérek elnézést, nem naprakészen követem), hogy vagy nv támogatott egy játék, és akkor a zárt GameWorks miatt szív az amd, vagy nem teljes dx12 van, 'meraznvhardverilegmégnemjóhozzá' és gyengén futna rajta.
Szóval ha azt akarom megtudni, hogy mit tud a dx12, arra ez a program (az én szememben) nem alkalmas.

Egyébként meg Boldog Karácsonyt mindenkinek! :)

[ Szerkesztve ]

(#18) arn válasza zseko (#17) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Ez nem igy mukodik... Egyreszt akkor meg a 3dfx volt az ellenfel, az ati nem nagyon volt tenyezo, es ezek sokkal fixebb beepitett funkciok voltak. Masreszt a 3dmark egy elkepzelt piaci mixre keszult, jelenleg kb 2:1hoz az nvk aranya, igy kisse fura lenne, ha egy olyan helyzetet szimulalnanak, ami a piac harmadanak kedvez (dedikalt gpuk). Mindegyik kartyara lehetne olyan kodot csinalni, ami a masikon megfekszik, de a fejlesztoknek az a celja, hogy egy jo kompromisszumot hozzanak.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#19) Abu85 válasza zseko (#17) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Csak attól, hogy az NV-hez igazodnak az Intelnek és az AMD-nek nem lesz semmi baja. Ugyanúgy jól érzik magukat az utóbbi két cég hardverei, mintha a Microsoft ajánlása szerint készülne az alkalmazás. Az NV hardverei viszont nem érzik jól magukat a Microsoft ajánlásaival.

Az AMD és az Intel egyébként nem a teljesítményért ajánlja azt, amit a Microsoft, hanem azért, mert az NV konstrukciójával egy rakás formátum nem használható. Ez egy 3DMark esetében nem akkora gond, mert csak PC-s programról van szó, így építenek a használható formátumokra. Egy multiplatform címnél már világos, hogy nem fog menni, mert kellenek azok a formátumok is, amelyeket az ajánlott root signature modellel lehet elérni. De ha mondjuk ez nem lenne gond, akkor egy játék is inkább az NV konstrukciójához igazodna, mert az AMD-nek és az Intelnek ez nem fáj. Viszont nyilván nagyon fontosak bizonyos konzolon sűrűn használt formátumok, amelyekre optimalizálják a motort, így egy játéknál az NV húzza a rövidebbet.

Ha a 3DMark átállna a Microsoft ajánlott modelljére, akkor annyi történne, hogy az NV hardverei belassulnának úgy 5-8%-ot. De az AMD és az Intel hardverei nem éreznék meg. Ezek sokkal általánosabbra vannak tervezve, mint a GeForce-ok. Nem kellenek nekik speciális körülmények, hogy DX12 alatt működjenek.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#20) zseko


zseko
(PH! kedvence)

arn és abu85 persze, azért én sem gondolom hogy annyira fekete-fehér vagy egyszerű lenne ez az egész, mint ahogy leírtam. Csak laikusként az jön le, hogy az nv miatt nem halad semmi. Mert hiába lenne valami esetleg jobb, nem fogják alkalmazni, mert az nv nem tudja.

[ Szerkesztve ]

(#21) b. válasza zseko (#20) üzenetére


b.
(PH! addikt)

Ők leírták más szemszögből ezt a dolgot.Laikusként arra gondolj inkább,hogy jelenlegi 25%-75 % NV kártya részesedésben(Dedikált GPU) annak kell örülni, hogy NV-n jól megy és ettől AMD-n sem lassabb.
Volta megjelenésével ez változni fog, mivel ott más Architektúrát fog már alkalmazni Nv is,

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso)

(#22) Abu85 válasza zseko (#20) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Igazából halad minden. Csak ne várjatok ugrásszerű fejlődést, mert a további grafikai fejlődéshez a jelenleg motorok nem alkalmasak. Emiatt egy csomó eddig megszokott eljárást le kell bennük cserélni, hogy tovább lehessen menni. Ezeket a fejlesztéseket viszont nem lehet egyszerre megtenni, mert túl bonyolult lenne egy játék fejlesztése ennyire gyors előrelépésekkel. De ha megnézed, haladunk nagyon, mert idén már volt olyan játék, ami texel shadert használt, volt több olyan is, ami a kivágásra már GPU compute-ot vetett be, egy játékban default funkcióvá vált a GPU-s hajszimulálás. Szóval haladunk szépen előre, de most inkább alapozás történik a következő grafikai ugrásokhoz.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#23) arn válasza zseko (#20) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Ez hulyeseg... a gyartok olyan termeket csinalnak, amit jobban el tudnak adni. A profit a lenyeg, nem az, hogy melyik bizonyos szempontbol mennyire eloremutato. Sw oldalrol... az nv termeke jobban eladhato, akkor arra fognak fejleszteni. Ki az az ongyilkos fejleszto, aki a sajat igazat erolteti, de emiatt kisebb piacot tud celozni?

Persze vannak szponzoralt cimek, de ott is pontosan tudjak, hogy ez mennyit er meg nekik.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#24) Abu85 válasza arn (#23) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A 3DMark esetében az eredmények játéktól való eltérésének alapproblémáját az adja, hogy a 3DMark nem követi a Microsoft ajánlásait, mert megpróbálja úgy kialakítani a működési modellt, hogy az egyik gyártónak se legyen hátrányos. De például ezt egy játék nem teszi meg. Azok a Microsoft ajánlásai szerint készülnek, mert a root signature specifikáció nem véletlenül nem fogadja el az összes formátumot közvetlenül buffer view bekötés esetén. Buffer viewet a 3DMarkon kívül egyedül a Rise of the Tomb Raider köt be közvetlenül a root signature-be. Függetlenül attól, hogy ezek az NV ajánlásai, az összes többi játéknál mellőzik ezt a modellt a fejlesztők, mert bizonyos pufferformátumok egyszerűen nem köthetők be közvetlenül. A specifikáció nem engedi meg, illetve a root signature modellt nem is arra tervezték, hogy közvetlenül buffer view legyen benne. És ez nem azért van a játékfejlesztők oldalán, hogy kiszúrjanak az NV-vel, egyszerűen csak úgy használják az API-t, ahogy azt a Microsoft előírja. Hogy ez az NV-nek mínusz 7-9%-os deficitet jelent ... sajnálják, de tervezhettek volna jobb hardvert is. Az AMD-nek és az Intelnek sikerült a Microsoft specifikációihoz passzoló hardverrel előállni a DX12 szartjára, tehát nem volt lehetetlen a feladat. Ettől a döntéstől nem lesznek öngyilkosok fejlesztők, mert annak egyébként komoly hátrányai is vannak, hogy közvetlenül buffer viewet pakolnak a root signature-be. Egy 3DMark megteheti, mert nekik van egy baromira fix jelenetük, és erre tökéletesen fel tudják készíteni a rendszert, hiszen legalább tízszer több időt szánnak rá, mint amennyit egy játékfejlesztő szánhat az egészre.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#25) arn válasza Abu85 (#24) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

A jatekok atlagait latjuk a kartyatesztekbol. Egyaltalan nem all rosszul az nv.

[ Szerkesztve ]

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#26) Abu85 válasza arn (#25) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mert nem számolunk csak DX12-es átlagot. De ugye nem sokra vagyunk attól, amikor csak DX12-es játék lesz a tesztekben.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#27) arn válasza Abu85 (#26) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Ez jo poen volt :) a dx12 eleg nagy blama eddig.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.