Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #34 üzenetére

    Minden DirectX 12 és Vulkan játék csak multiadapter módot használhat. Más opció nem létezik. A VR-ben pedig a LiquidVR automatikusan kezeli a dolgot, azt csak engedélyezni kell, és 2x a gyorsulás a két GPU-tól. Az, hogy itt hogyan kezeli egyben a VRAM-ot elég nagy titok, mivel nem kell elárulni a fejlesztőknek a működést ahhoz, hogy működjön, és ez az egyik kulcsa annak, hogy a két GPU dupla gyorsulást érjen el. Ezt a titkot nem nagyon akarja kiadni az AMD, mert például az NV-nek a VR SLI-je leginkább 30-50% közötti gyorsulást ér el, ami az AMD-nek kedvező, az NV-nek pedig nem. Ezért nem lett dual GPU-s GeForce VR-re. Piszkosul nehéz normális szoftvert rakni a hardver mögé.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz wjbhbdux #18 üzenetére

    Mert jóval kisebb helyre beépíthető. Például két darab Fury X-szel nem tudná kiadni a VR-re tervezett gépét a Falcon Northwest. A Tiki VR egy 14 x 4 x 13,75 hüvelykes házban van és ebbe a Radeon Pro Duo már belefér.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Blindmouse #51 üzenetére

    Ha a betöltött textúrákból indulsz ki, akkor az téves. Ma a GeForce driver például sokszor csinálja azt, hogy ugyanazt a textúrát négy helyre is betölti a VRAM-ba, mert például a crossbar keresztbe felezett sebességű, így az a jó, ha mindegyik csatornában ott van a sűrűn használt adat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #55 üzenetére

    Nem, mert van már játék, ahol összeadható: Ashes of the Singularity, Sid Meier's Civilization: Beyond Earth, az Unreal Engine 4 multi-GPU-s módja is olyan lesz, hogy a memória összeadódik.

    A textúrát eleve úgy fogják betölteni a modern, WDDM 2.0-ra tervezett motorok, hogy a rendszermemóriában lesz minden, és az új API-kkal ebből fognak gyorsítótárazni a VRAM-ba. Előre betöltést már rég nem érdemes használni, mert a drivereknek vannak olyan szokásaik, hogy többször is betöltik ugyanazt a textúrát. Sokszor négyszer. Mondjuk az AMD-é nem, mert HUB-os vezérlésű a hardver, de ettől ez a stratégia nagyrészt elterjedt. Ezen valószínűleg az új API-k sem változtatnak a közeljövőben, csak akkor, ha már tényleg csak a GPUMMU-ra és az IOMMU-ra dolgoznak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Az árhoz annyit tennék hozzá, hogy egészen valószínű, hogy a Radeon Pro Duo olcsóbban gyártható, mint két darab Radeon R9 Fury X. Talán 20-30%-kal is, vagy picit többel. Ellenben a Pro Duo sokkal kevesebb helyet igényel, és az OEM-ek kérhetik levegőhűtéssel, víz helyett. Erre sokkal kedvezőbb kis PC-ket építeni, mint két Fury X-re. A Tiki VR ára pedig 10000 dollár körül van, szóval belefér a drágább ár.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Pipó #60 üzenetére

    Itt van legfelül a piackutatást kiadó cég vezetője. [link]

    (#63) Fiery: A két említett játék a jelen.

    A compute sajnos túl általános ahhoz, hogy bármit is lehessen rá általános elemzés szintjén írni. A grafika sokkal jobban kiszámítható.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Blindmouse #66 üzenetére

    Egyik sem. De a VR azért egyszerű téma, mert mindegyik VR játékban összeadódik a memória. Ez a LiquidVR egyik alapja.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz con_di_B #68 üzenetére

    Félreérted. Egyetlen marha nagy GPU nagyon jó, de ma nem lehet olyat építeni, ami a VR-re szükséges. Egyszerűen képtelenség. Tekintve, hogy az elkövetkező években 16K-s felbontásról és 240 Hz-es frissítésről beszélünk, így a jövőben is az lesz, tehát egyértelműen két GPU-ban kell gondolkodni, ha a csúcsról van szó, és a VR-nél ez azért jó, mert két szem számára függetlenül számolható a képkocka. Ergo, ami a normál monitoron hátrányos volt, az a VR-ben igazából előnyös. Melós, de előnyös, mert simán hozható a két GPU-val 2x teljesítmény. Ezt a LiquidVR már megoldotta egy éve.
    Tehát ha VR-ről van szó, akkor ideális lehet minden generációban kiadni egy dupla GPU-s VGA-t, mert ideális a VR-hez, így az egy GPU-s csúcs teljesítményét ha nem is kétszerezi meg, de +80-90%-ot hoz, ami most pont elég volt arra, hogy bizonyos célokat sikerüljön elérni idén. Valószínűleg ez a jövőben is így lesz, amíg olyan álmokat dédelgetünk, mint a 16K, meg a 240 Hz.

    Nyilván a videomemória esetében a kihasználás már programfüggő, de technikailag megvan a kontroll, amire lehet építeni. GPGPU-val megvolt eddig, de immáron megvan grafikus API-val is.

    Oké, értem amit írsz az egyetlen bazi nagy GPU-ról, de a valóság az, hogy abból is rakhatsz a nyákra kettőt. Amiről beszélsz, mint bazi nagy GPU, az a Fiji. Természetesen lehet tervezni egy új GPU-t, ami most üssünk a hasunkra és legyen 2xFiji, de ez jóval több idő, mint két darab Fijit rakni a NYÁK-ra. És mindig ott lesz az opció, hogy legyen egy két GPU-s VGA. Tehát mindig tervezhető lesz dual GPU-s cucc, sokkal gyorsabban, mintha új lapka születne.

    Ilyen ötleteket próbáltak VR-ben, azt hiszem, hogy a Crytek, mert nekik volt a sztereó 3D-re hackjük anno, de VR-ben nem igazán működnek a hackek. Kiszámolható, de nem lesz elég jó a minőség. Maguk a hackek még nincsenek teljesen elvetve, de szükség lesz hozzájuk bizonyos kijelzőtechnológiai fejlesztésekre. Szóval később esetleg jöhetnek, de ma valljuk be a VR eléggé gyerekcipő még, szinte minden területen, tehát számos tényező miatt kell itt-ott kompromisszumot kötni. Lehet, hogy a VR-t imádók körében nem leszek kedvelt ezzel, de ma a VR minden szempontból az a minimum minőségi szint, amiért éppen hogy pénzt lehet adni. Az igazi minőség még messze van.

    Az AMD-nek lesz PCI Express alternatívája a jövőben. 100 GB/s-os koherens busz. Még kevés róla az adat, de be szeretnék vetni több területen is. A hogyan kérdéses, de az látszik, hogy keveslik a PCI Expresst.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Blindmouse #84 üzenetére

    Az egy műanyag makett drága fórumtársam. Még interposert szimuláló műanyagot sem ragasztottak a lapkák alá. Egyébként a keresett hír: [link]

    (#80) con_di_B: Ezt ki kellene próbálni, hogy mennyivel lenne jobb. Addig nem jutunk előrébb, amíg nincs róla eredmény.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz con_di_B #90 üzenetére

    De mi van az idővel, mint tényezővel? Tegyük fel, hogy a Vega 2xFiji lesz, viszont annak az érkezéséig még egy év van hátra. Addig kell valami, amivel a tartalomkészítők igényeit le lehet fedni. És ugyanígy lesz minden generációban. Lesz egyszer 2xVega teljesítményű GPU, de két darab Vega legalább egy évvel hamarabb megjelenhet.

    Szerintem ez annyira nem presztízs már. Ez alapvetően egy igény/kínálat probléma. Ma a 16 TFLOPS is kevés, de ennyi van és kész. Lesznek egy csomóan, akiknek ez a kártya az egyetlen lehetőség, hogy normális munkát végezzenek.
    Otthoni user számára a kártya lényegtelen, persze a marketing majd durrogtatni fogja, hogy gamer, de ezzel meg nem kell törődni. Nem véletlenül lett egy Radeon Pro kategória.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz con_di_B #101 üzenetére

    Egy éve lett megtervezve ez a téma. A LiquidVR volt az alap, ami egy éve mutatkozott be. Erre például már a nyáron mutattak egy olyan VGA-t, amelyen volt két Fiji. Ez működött is az E3-on Project Quantum prototípusokban. Utóbbiból nem lett semmi, mert túl drágának tartották az OEM-ek a dizájnt. Inkább saját dizájnt terveztek, amit lehet 20000 dollár alatt is árulni. A dual Fiji tehát gyakorlatilag már az E3-on működött és ott futtatott VR demókat. Azért startol most, mert most válnak elérhetővé a VR headsetek.

    Volt egyébként dual GeForce terv is VR-re, de az elmúlt év vége óta nem lehet róla hallani. A projekt a Tesla M60-ra épült. Nem tudni már, hogy megjelenik-e, pedig igény volna amúgy rá.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz con_di_B #108 üzenetére

    Nyilván az NV-nek számításba kellett vennie, hogy ők hozzá vannak kötve a szabványos API-khoz, így nem tudnak olyan skálázást elérni, amit az AMD tud a Mantle-re épülő LiquidVR-rel. Beleszámolva ezt és azt, hogy két GM204 amúgy sem elég két Fiji legyőzéséhez, valószínűleg úgy döntöttek, hogy inkább nem adják ki GeForce-ként.

    A Fiji csak kis részben jó FirePróba, mert nincs gyors DP, és sokszor nem elég a 4 GB memória. A FirePro S9170 mellett egy Fiji FirePro nem előnyös, mert nem lenne gyorsabb DP-ben és memóriában, az S9170-et pedig ezeken a területeken így is a legjobb.
    Nemrég az MxGPU sorozat is befutott két VGA-val. [link]
    Egyébként lehet, hogy van olyan professzionális terület, ahova jó a Fiji, de az annyira pici szelet, amire nem éri meg FirePrót építeni.

    (#123) Fiery: Ki lehet. Persze ez piactól függ. Van ahol fontos a méret, mert sokat hordozzák a gépet, így ide a Radeon Pro Duo előnyösebb, mint egy hatalmas PC két Fury X-szel. Viszonylag ritka igény, de vannak olyan szoftverek, amelyek licencét a VGA-k száma alapján számolják fel, és itt a Radeon Pro Duo egy VGA-nak számít a két GPU ellenére is, tehát még akkor is sokkal olcsóbb a két Fury X-nél, ha amúgy a kártya drágább. Az orvosi VR szoftverek jó része ilyen licencelési modellel dolgozik. Például egy Radeon Pro Duo hozzájárulhat ahhoz, hogy jobban terjedjen a 360 fokos laparoszkópia, mert felezi a licencköltséget a szoftver szintjén. Hasonló tényezők más területen is felmerülhetnek. Végül pedig a LiquidVR nem áll le azon a szinten, ahol tart, hanem mennek a 4 GPU felé, vagy jobban mondva a két GPU-s párok felé, mert a 4 GPU azért nem olyan egyszerű VR-ben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #147 üzenetére

    Nem fogod tudni elhelyezni a négy darab radiátort. Maximum két Fury X szerelhető be, de alig van olyan átlagos ház, amibe rögzíthető képes két radiátor a kártyát fölötti területre. Persze a Lian Li csinál házat ilyen extrém igényekre, de egyáltalán nem olcsó, és nagyon nagy is. Amit az OEM-ek akarnak azok nagyon sok TFLOPS-os workstationök fat PS3 méretben. És azért terveznek ilyeneket, mert ezekre növekszik az igény, tehát nagyon kell egy olyan VGA, ami ezekbe belefér.
    A két Radeon Pro Duo is irtó extrém igény lesz a fenti problémák miatt.

    Nyilván a licenc egy olyan egyedi probléma, ami nem Mindenkit érint, de ettől meg fontos tényező azoknak, akiket érint. Egyébként az már mutatja a lényeget, hogy a Fury X ilyen szempontból nem volt lényeges, míg a Radeon Pro Dou esetében már van elég sok partner. Persze ennek lehet, hogy köze van ahhoz is, hogy a Fury az sima Radeon termékvonal normál támogatással, míg a Radeon Pro élvez nemi kiemelt státuszt, mint például mérnöki segítség az egyedi driverek írásához. Ez például a filmstúdióknak elég fontos, és sima Radeonnal bár lehet egyedi drivert írni, de segítség nem jár hozzá.

    A Dual Fiji megjelenését a VR headsetek mellé tervezték. Ez így is történt.

    Nagyon sokat vársz a 128-384 bit közötti GDDR5-ös, nyáron érkező kártyáktól. Az új csúcsot sem az AMD, sem pedig az NV nem tervezi kiadni idén consumer szintre. Ami most fontos nekik az a 250-450 dolláros szint. Ezen belül is levinni a VR belépőt 300 dollár alá picivel. A Radeon Pro Duo utódja leghamarabb 2017 közepén érkezik. Persze az is megvárható.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #161 üzenetére

    A sima Fury lassabb lesz duplázva. Nagyon TFLOPS igényes a VR, és a sima Fury itt van megvágva a legjobban. De ennél is nagyobb probléma, hogy a sima Fury nem rendelkezik referenciamodellel, így az OEM-eknek senki sem szállítja. Szóval ha ventis cucc kell, akkor a Nano hamarabb lesz benne a gépekben.

    GDDR5X-et használhatnak, de nem valószínű, hogy 7-8 GHz fölé mennek, mert nehéz kezelni az EMI-t. A GDDR5X előnye a gyártók számára inkább a megszokott órajeleken való némileg kisebb fogyasztás.

    A gyors fejlődés miatt minden elavul viszonylag hamar. Lesz a Radeon Pro Duónak is leváltója nagyjából egy év múlva. Természetesen aki meg akarja várni megvárhatja.

    (#162) Fiery: A játékfejlesztőknek nem biztos, hogy megéri, de ott születhetnek olyan üzletek is, amivel megérheti számukra. Végülis az AMD mondhatja azt, hogy adnak jelentős kedvezményt, ha a partnerszerződést kötnek, így mindenki nyer. A fejlesztők olcsó hardvert, az AMD pedig játékot a hardvereikhez. Valószínűleg hasonló szerződést kötöttek a Crytekkel, hogy a VR First akadémiai program exkluzívan Radeon Pro Duót használnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #177 üzenetére

    És mi van azokkal, akiknek az AMD nem szállít egyedileg? Tök jó, hogy van a világon pár kiváltságos játékfejlesztő, akiknek az AMD tud biztosítani bizonyos speciális ajánlatot, csak azért, mert egy kölcsönösen előnyös partnerszerződés megkötése jó ötlet, de ez kb. a potenciális vevőkör ~2%-a.
    Fury-t nem ad az AMD akkor sem, ha kérik, mert nincs referencia modell.

    Nem a TDP keret a probléma a PowerTune rendszereknél, hanem a hőmérséklet. Azért van a Fury X-en és a Radeon Pro Duón vízhűtés, mert 50°C-on tartott hőmérsékleti szinttel nagyobb teljesítmény nyerhető ki ugyanabból a TDP keretből. A Fury X még a Nano TDP beállításaival is gyorsabb marad csak a vízhűtés miatt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #212 üzenetére

    De ez a nagy cégeknél nem úgy megy, hogy bemennek a sarki boltba és vesznek 4 Fury-t, hanem felkeresnek egy nagyobb OEM-et, akikkel kötnek egy szerződést mondjuk 100-1000 gépre. Nem csak a megvásárlásukra, hanem azok szervizelésére, terméktámogatására, stb. Ilyen szinten az OEM már referenciamodellt kér a TUL-tól, vagy a PC Partnertől, hogy maradjunk az AMD-n belül. Egyszerűen azért teszik ezt, mert ők tudják olyan mennyiségben garantálni a terméket, ami elegendő lehet, illetve a referenciamodellre elsődleges terméktámogatás vonatkozik, amit tovább tudnak adni az ügyfél felé. Tehát ha valami baj van, akkor az OEM-nek nem a VGA gyártóját kell hívni, hanem magát az AMD-t, aki utasítja a TUL-t vagy a PC Partnert. Az OEM-et pedig az ügyfél hívja. Ez a kapcsolati rendszer, ami miatt a nagyobb cégek nem a helyi garázsboltba mennek összeszerelhető PC-s alkatrészekért. Nem értem, hogy ezt miért pont neked kell magyarázni, amikor iparágiként pontosan láthatod, hogy mennyire extrém módon túlárazott OEM PC-k kerülnek eladásra a vállalatok felé. Ezek külön összerakva a feléből vagy még kevesebből kijönnének, de mégsem ezt az irányt választják a cégek.

    A Fury TDP kerete a referenciamodell hiánya miatt nincs megszabva. 80 watt különbség van az ASUS és a Sapphire Fury modellje között.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #217 üzenetére

    Hogyne lenne. A FOX például a beszállítóin keresztül simán dolgozik 300 géppel a világon. Eleve 50 darabot kaptak az AMD-től kezdésnek még a prototípusból. És a Foxon kívül még egy rakás cég van, amelyik VR filmeket készít. Minél több VR film készül, annál több gép kell például. És ez csak egy piac, ahol a Radeon Pro Duo elengedhetetlen.
    Ott a VR First program is. Egyetemi szinten általában 50-70 kártya kell különböző OEM-eken keresztül. Elvileg a HP vállalja az egyetemek ellátását, de szerintem a Dell is benevez majd. És most csatlakozik hét új egyetem. Jelenleg az van, hogy létezik egy igény, amire a Radeon Pro Duón kívül nincs más megoldás. És itt nem a garázspistikről van szó, akinek amúgy simán jó két Fury X is, vagy két Fury, vagy két Nano, stb. Itt nagyobb cégek, egyetemek, kórházak vannak megcélozva. Vagy például a Kínában az épülő VR i-Cafék. Egy nagy hálózatnál simán van 5000 gépes rendelés az egész országra. Nyilván tök logikus ugyanattól az OEM-től venni. Már csak a jellemző mennyiségi kedvezmény miatt is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz velizare #234 üzenetére

    Nem is fog többet működni normálisan. Olyan irányba fejlődtek a motorok, amely irány nem igazán kompatibilis az AFR-rel. Rá lehet bírni a működésre, de ahhoz explicit elérés kell. Szerencsére itt a DX12 és a Vulkan, gyakorlatilag pont akkor, amikor a rendszer skálázhatatlanná vált.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák