- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
redgreg
tag
Na innen látszik, hogy felmenrett voltál. Nem, nem fejlődik rohamosan. Bö egy évszázad alatt, sikerült 50 wh/kgról 200-250 wh/kgra emelni ezt az értéket. És mégegyszer mondom, az akuumlátor 1800 óta létezik, és azóta fejlwsztik mert kéne. Csak nincs áttörés. Az ipari szintű tároláshoz meg kb 10 nagyságrendnyi növekedés kellene.
-
Sinesol
veterán
Igazából van akksikra értelmes tömeggyártás, már évtizedek óta rengeteg pénzt ölnek bele a fejlesztésükbe, de mégsem jutnak előbbre lényegesen, nehogy azt hidd már, hogy mostanában kezdték el az egészet fejleszteni.
Tényleg az az igazság, hogy kb 0-ra jön ki a szélerőmű teljes energiamérlege, rengeteg energiába kerül előállítani, elég csak az alapvető elemét az aluminiumot megnézni, hogy mennyire energiaigényes az előállítása, megmunkálása. Nyereséges max olyan szempontból lehet, hogy jól kaszálnak rajta a gyártók.
[ Szerkesztve ]
-
Ispy
veterán
Nem érted, hogy fejlődik? Ő tudja, sőt látja is a jövőt, mindenki más hülye. Pedig egy VW konszern 1 perc alatt el fogja ásni jó mélyre az elektromos autót, ha mégse jön be üzletileg. Ez most egy drága kisérlet, aminke még senki sem látja mi lesz a vége. Csak egy PH user...
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Indi86
tag
Jajj, nem sokat értesz az egészből. Hatékony aláírások stb.? Kriptográfusok találták ki biztos nem tudtak erről amiről te. Szerettek volna gépeket pörgetni. Amúgy hogyan tervezted az aláírásokat szétszórni a világon úgy hogy a kulcsot senki nem tudja? Mert ugye sziget üzem nem játszik.
-
Picikét vegyél vissza, nem használtam veled szemben ilyet hogy idióta sem hogy bolond és erre megkérnélek hogy Te se tedd. Nem jártunk együtt se berúgni, sem nem közös az anyukánk.
Köszönöm.Mostani állapotot véve, reálisan, mert a megújulók aránya ugye nem túl sok jelenleg.
Fosszilis alapanyag, szén, olaj, gáz.
Szénerőmű, hatásfok jóindulattal 30-40%.
Gázerőmű, hatásfok legyen 50-60%
Energetikai átalakítások, transzformálás, távvezetékek vesztesége, KÖF transzformálás, fogyasztóhoz eljutva a vaszteségek 30-40%. Igen bizony, a transzformátor a nagykönyvekben 97% hatásfokú. Csak ott nincs cos-fi és asszimetrikus terhelési, csillag-delta és vissza veszteség valamint egyéb veszteség. Erre is biztosan lehülyézel, nézz utána.
Töltő, jóindulattal mivel kapcsolóüzemű, legyen 90%
Most jön a csavar mert ezért Te engem biztosan nem is lehülyázel hanem egyenese istenkáromló leszek, a kocsiba lévő akkupakk töltési-kisütési hányadosa sajnos nem 100 hanem 75-90. Bizony bizony, de természetesen ezt sem kell elhinned. Vagyis 10kWh kivett az sajnos minimum 11kWh betett . Hülye vagyok jelentem.
Autó DC-3phase BLDC átalakítás, vezérlés, nem hülyeségből van benne hűtés, csak....csak nem 80-90% hatásfokkal adja tovább az energiát a 75-90% hatásfokú motorokra...? Nahát...Nincs hangulatom a százalékokat lezongorázni, nem kell nekem hinned de az erőműben betett pl. gázenergia 20-25%-a jut el a kerekekhez.
Mennyi egy trágyadomb 20 éves szívó dízelmotor hatásfoka?
Ki a hülye?
Fejezd be a vagdalkozást.
Ha nem tudsz emberi módon vitatkozni és esetleg veszíteni, akkor én itt veled befejeztem a kommunikációt. -
Indi86
tag
https://villanyautosok.hu/2019/08/17/visszaterhet-a-litium-vasfoszfat-akkumulator/
Itt van te túlképzett kis idegzsák, biztosan hazudnak a gyárak. Még a múltról is. Kettő is. Ha ez neked nem fejlődés akkor mentsd fel magad az írkálás alól. 😂 Vágod hogy eddig csesztek fejleszteni? Eddig nem strapálta magát senki kb..Vagy szted.miért épp most fejlődik ennyire? Vicces hogy egy fizika versenyre járó embert oktatsz ki fizikából. 😂😂 Jól beleválasztottál.
-
Sinesol
veterán
A logika ott hibázik, hogy azt az energiát elő is kell állítani, amivel megy az elektromos autó, az erről való beszélgetést általában szereti elkerülni a propaganda. Ha a teljes képet nézzük akkor nincs akkora különbség, az is csak abból jön, hogy az erőművek hatásfoka 10-15%-al jobb, mint a motoroké.
De egyébként azt nem vitatom, hogy jó ez elektromos autó, tényleg ez lehet a jövő, csak azért a ferdítéseket nem szeretem. Az is kár, hogy a zajszennyezés megmarad, mivel hanggenerátorokat kell majd szerelni minden elektromos autora.[ Szerkesztve ]
-
Indi86
tag
Ki gyártott itt tömeget a Tesla előtt? senki. Most is a tesla a legnagyobb, egy új cég. Miről beszélsz?
Nekem ne magyarázd már meg hogy annyi energiába kerül amit évtizedek alatt nem forog ki..Lehetetlen! Akkor hogyan éri meg olyan országokban ahol nem dotálják?.Erre adnál inkább értelmes választ a konteók helyett!
-
Tigerclaw
nagyúr
Mondja ezt egy olyan cég képviselője amit milliárdokra büntettek épp mert hazudott az egész világnak elég fontos dolgokban. Te fogsz 10 millióért elektromos VW pólót venni?
Az lehet hogy az akku árak 20%-al csökkennek évente, de mégse csökkent semmit se az elektromos autók ára. Virtuálisan csökkent mert az állam mások adójából támogatja a gazdagok elektromos autó vásárlását. Ezzel csak a gyártó nyeresége nő.
Ígérhet akármit a VW, ha tettek nincsenek mögötte. Nem mehetek be a kereskedésbe 2 év múlva, hogy én elvinnék egy elektromos autót 4 millióért, mert a VW megígérte becsszóra hogy ilyen meg olyan olcsó lesz.
Tettek kellenek, nem ígéretek meg wishful thinking.
Ráadásul már napirenden van az elektromos autók töltésénél az ár emelése, a töltés megadóztatása, hiszen a benzinen rengeteg adó van, amit itt is beszedne az állam, illetve tervben van az otthoni töltés megadóztatása is. Persze ez részben csak Hungarisztáni dolog, de külföldön is csipkedni kezték az elektromos autózással kapott kedvezményeket is, mint adó, parkolási díj és hasonlóak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Sinesol
veterán
Komolyan azt hiszed, hogy a Tesla akárcsak meg tudja közelíteni volumenben a legnagyobb akksi gyártó cégeket? Ne már, ennyire nemlehetsz elvakult..
Komolyan, szinte hihetetlen micsoda buborékban élsz. Ami még rosszabb is, hogy folyamatosan személyeskedsz, vagdalkozol, csak mert képtelen vagy még csak elviselni is, ha valakinek más véleménye van.
[ Szerkesztve ]
-
lacafaca
őstag
Én rájöttem srácok...tuti Handrás személyesen...
Vedd el a szabadságukat, de ne egyszerre, hanem kicsi, apró lépésekben, hogy amikor már semennyi sem maradt nekik, azt észre se vegyék.
-
válasz lacafaca #243 üzenetére
Szerintem Andras Horvath nem csak pénzért csinálja mert nem nagyon van rászorulva hanem kedvtelésből, sok elfogultságból és nagy adag elhivatottságból.
Nekem speciel teszik a stílusa és a videói is.
De természetesen van aki utálja és ez is megérthető.LinuxMind Zolit is sokan utálják és sokan szeretik, ez már csak így van.
-
redgreg
tag
Hmm, 1770 körül megcsinálták az első galvánelemet. Aztán eljutottunk 2010ig és addig senki nem nyúlt hozza, mert igaz ugyan, hogy mindenhol kellett volna, de miért is fejlesztettek volna. Aztán hírtelen akkor kezdték el. De tudod, egy üzemanyagtemető szergej 1 tonna diesellel elmegy majd 1000 kmert mögékötve 2-5 ezer tonna árut. Ezt kéne az akuunak hoznia ahhoz, hogy legyen miről beszélnünk. Jelenleg ahhoz, hogy főzzek egy órát 10 kg akuumlátor kéne. És ez masszívan nem ipari felhasználás.
-
Indi86
tag
válasz tordaitibi #310 üzenetére
A dízelbe beleszámoltad az olajfúrást, kőolajszállítást, finomítást..hm..az milyen kevés energia ugye..Ja meg azt is hogy a kamion elviszi a kútra?
Hogy ki a hülye? Én biztos nem, lehet te sem, de hogy csúsztatsz az tuti. Ha egál lenne a kettő akkor is tisztább lenne az elektromos mivel a dízelt nem tudod nappal hajtani stb..
-
lacafaca
őstag
válasz tordaitibi #322 üzenetére
Dehogyis nincs...ha nem lenne, nem kalapolna a pénzért, de amúgy nekem sincs bajom vele, ezt választotta és csinálja becsülettel..én is rendszeres nézője vagyok, csak gyakran jön belőle is az alább olvasható marketingbullshit...
Vedd el a szabadságukat, de ne egyszerre, hanem kicsi, apró lépésekben, hogy amikor már semennyi sem maradt nekik, azt észre se vegyék.
-
Sinesol
veterán
válasz tordaitibi #322 üzenetére
Én is szeretem a videóit, de olyan vastagon ömlik belőle az elfogultság, hogy az már rendesen zavaró.
Szerencsére mostanában kicsit már nyit és beszél a problémákról, hátrányokról, megvalósíthatósági szempontokról is, kezd értelmes mederbe kerülni az egész.
Abban egyetértek, hogy szerintem sem csak a pénzért csinálja, látszik, hogy komoylan érdekli a téma, szerintem ezért is van az, hogy elvakult propaganda helyett a negativumoknak is kezd nagy hangsúlyt szentelni, tényleg gondolkodik.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Nincs jól, de az populáció 95%-a nem tud venni se elektromos autót, se napelemet, se napkollektort, be bioélelmiszert, mert nincs rá pénze. A döntés nem a mi kezünkben van, viszont az meg alig számít valamit a föld szempontjából, hogy a felső tízezer Teslaval jár, napelem termeli neki az áramot, napkollektor fűti a medencéjét, stb.
Mi csak a mi léptékünkben tehetünk dolgokat, de azt sem könnyen. Szemetelnék kevesebbet pl. de alig tudok olyan terméket, élelmiszert venni, ami ne lenne bőven becsomagolva duplán, triplán.
Történhet csoda, pl. egy vírus kiírtja az emberiségből a mohóságot, vagy fellázadnak a tömegek és felakasztják az összes milliomost, de erre kicsi az esély...talán az utóbbira még kisebb, amilyen birkák az emberek.
Esetleg harmadik világháború, lehetőleg atombombákkal többmilliárd áldozattal...és ez még lehet hogy kevésbbé szennyező opció hosszabb távon, mintha nem történne semmi.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
lacafaca
őstag
-
ricsi99
addikt
válasz Tigerclaw #296 üzenetére
Miért lenne környezetszennyező az aku?Az előállitása? Nincs rá szükség?
Apropó a kocsid /tévéd távirányítójában azon felül a kocsidban és a telefonodban mi van?
A pc-d ben meg az ébresztő órádban. kb...
Gondolom az nem környezetszennyező.
Amúgy el tudsz szakadni egy lakás energiaellátásától... mert az ingadozás látom korlátozza a látásmódod.
Most vegyünk csak egy lakóparkot 50 házzal... lehetséges szerinted hogyha 50 házon 50 napelem van az a lakópark átlagos fogyasztását ellátja nappal? Van aki otthon sincs ,de van aki meg a kocsiját tölti.
Ha meg mindenki a kocsiját tölti akkor belép a hálózat.
Csak éjszaka kellene fizetned az áramért... nem volna jobb? Vagy az is környezetszennyező?
Csakis napelem-akku kombó? Feles áram nem mehet /légkondi/fütés melegvíz ,vagy ilyesmi? Vagy arra csak a hálózati áram jó?
Gondolom a te háztartásodban kizárólag nagyfogyasztású elemek vannak ezért nem épitettél ki egy 24v-os rendszert ami a mosógép/hűtőgép/Mikró/Sűtön , kívűl mindenre elég lenne.
Ezért kell 24/7 bikaerős hálózat mert az megtérül.
Te is látom csak a zseton szempontjából nézted ezt a kérdést... szerintem támogathatod is a multikat , a hálozati hozzáférési dijon kivül is... nehogymár innovációra kényszerísd őketSzóval ha csak és kizárólag a nyereség/előállítási arány számít akkor nem tudlak meggyőzni.
Csak de félre a pénzt, később kellhet az még vízre is ,már ha adnak érte...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Indi86
tag
válasz tordaitibi #322 üzenetére
Főleg hogy lenullázta magát első videója alapján..amúgy csípem.
-
válasz Tigerclaw #314 üzenetére
Nagyon-nagyon jól rátapintottál, ha levesszük az állami támogatást, az ingyenes parkolást, súlyadókedvezményt, az ingyenes töltést stb. ami helyett be fog jönni az adóval és közterhekkel 75-100Ft/kWh tankolási áram ár, akkor egy szűk és gazdag vagy csak elvakult rétegen kívül a kutyának sem kell elektromos autó.
Csak megjegyzem hogy jelenleg kishazánkban ha valaki feldob 10kWp napelemet a háztatőe hogy "Majd én arról tankolok,
először is ez még megdobja a villanyautó projektet pár millával, valamint mivel lassan vége az ingyenes tankolásnak és a user ha otthon napelemről adó, áfa, jövedéki adó befizetése nélkül tölt akkor csalást követ el és ennél kisebb vétségekért is bírságoltak más súlyos milliókra.
Tudomásom szerint készülőben van erre a jogszabály. -
-
lacafaca
őstag
Tudtommal még egyetlen darabot sem adtak át, mint ahogy egyetlen működő szuperakkut sem látott halandó ember...olyan dolgokkal dobálózol kész tényként, amik még bizonyítottan nem léteznek...ja ne, kérlek ne linkelj guglis linkeket, hogy a semi mennyit bír elhúzni mekkora távon sajtóértesülések szerint, meg 1 ms alatt fölszoppantja az elektronokat a laborban az xy team kísérleti példánya, max gyakorlati felhasználóktól tényszerű adatokkal ellátott teszteket...
Vedd el a szabadságukat, de ne egyszerre, hanem kicsi, apró lépésekben, hogy amikor már semennyi sem maradt nekik, azt észre se vegyék.
-
Indi86
tag
válasz tordaitibi #338 üzenetére
Te nagyon okos..és ha bedugja otthon a garázsba 40 ftért? Esetleg éjszakai áram? Ennyi hülyeséget..
-
ricsi99
addikt
válasz tordaitibi #338 üzenetére
"Nagyon-nagyon jól rátapintottál, ha levesszük az állami támogatást, az ingyenes parkolást, súlyadókedvezményt, az ingyenes töltést stb. ami helyett be fog jönni az adóval és közterhekkel 75-100Ft/kWh tankolási áram ár, akkor egy szűk és gazdag vagy csak elvakult rétegen kívül a kutyának sem kell elektromos autó."
És? A sok lesz majd olcsóbb lesz. Apropó okos telefonod van? Mert akkor gazdag vagy.
"Nagyon-nagyon jól rátapintottál, ha levesszük az állami támogatást, az ingyenes parkolást, súlyadókedvezményt, az ingyenes töltést stb. ami helyett be fog jönni az adóval és közterhekkel 75-100Ft/kWh tankolási áram ár, akkor egy szűk és gazdag vagy csak elvakult rétegen kívül a kutyának sem kell elektromos autó."
Az hogy a csuti törpe és a haverjai kezében van az energiabiznisz ,az nem jelenti azt ,hogy ez a világ rendje.
Ez egy szép hungarikum csak.Te is csak a della szemszögéből közelíted meg a dolgot....
[ Szerkesztve ]
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
"A dízelbe beleszámoltad az olajfúrást, kőolajszállítást, finomítást..hm..az milyen kevés energia ugye..Ja meg azt is hogy a kamion elviszi a kútra?"
Mert miért is számoljam bele?
A szén, vagy a gázerőműnél sem számoltam bele a fejtési, fúrási, szállítási , csővezeték építési vagy vasúti szállítási tényezőket.
Azt írtam le hogy a pl. gáz az erőműtől a kerekekig hány %-os hatásfokkal ér el.
És ugyanez, a dízelnél a rendelkezésre álló helytől azaz tanktól a kerekekig milyen hatásfokú.
Arról igazán nem tehetek hogy a villanyautónak a "tankja" az erőműbe kezdődik. -
Indi86
tag
válasz tordaitibi #338 üzenetére
Ez a tipikus gondolkodni nem tudó réteg..azért kell támogatni valamit hogy elérje a gyártás a kellő mérethatékonyságot! Amúgy hogy akarnál versenyezni 10 millát gyártó gyártósorokkal?