Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    Tök jó, hogy ilyen jól fogy a Quest, de a kötelező Facebook account dealbreaker, így ha a piac nagyon elhúz a standallone irányba, akkor kb. nem marad semmi.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz cskamacska #14 üzenetére

    Most a telefonos VR "izék" piacáról beszélünk, vagy a valódi VR-ról?
    Mert a kettőnek kb. annyi köze van egymáshoz, mint a cukorsípnak az orgonához.

    "Samsung az S7 idején nagyon nyomta a VR szekerét, S8 premierjekor is voltak előrendelői "ingyenes" Gear VR csomagok, de utána, valamikor az 2018-ban az S9 után nem sokkal, mintha teljesen letettek volna róla, és eltűnt mind a marketingjükből, mind a boltokból. S9 idejére már nem is emlékszem hogy említették volna húzóképességként a VR-t."

    Talán ha a jelenségen túl az okot is figyelnéd és nem csak a prekoncepciódhoz mazsoláznád az érveket feltűnt volna, hogy a GearVR kompatibilis Oculus Go pont abban az időben jelent meg, majd később a Quest majd a Quest 2. Így akik ízelítőt kaptak VR-ból a Samsung telefonjukon, szépen váltottak dedikált VR eszközre: jobb kijelző, optimalizált OS, hosszabb üzemidő és nem utolsó sorban nem szopta le a telefon aksiját fél óra VR-ozás.

    Amúgy jah, ha a telefonos VR-t hasonlítod a 3D TV-hez, akkor hasonló a trend: van egy eszköz, amit arra próbáltak használni, amire nem alkalmas és azt hasonlítod egy másik eszközhöz, amit szintén olyan funkcióval próbáltak ellátni, amire nem alkalmas.
    Ennek viszont semmi köze ahhoz, hogy egyébként a VR, mint műfaj, a kimondottan arra fejlesztett eszközökkel életképes-e vagy sem.

    Minden innovatív technológa terjedésének van egy relatíve hosszú, lapos szakasza, majd amikor beérik, a növekedés átcsap exponenciálisba. A VR kapcsán sokan azt nem értik, hogy attól, mert nagy cégek ráálltak még a lapos növekedési ciklus nem csap át exponenciálisba, márpedig az IT bulvársajtó pontosan azt várta, hogy a Google, MS, Samsung, Valve, Facebook belépése után majd hirtelen az egész gaming világ fél éven belül már csak a VR-ról fog szólni.
    Csakhogy itt nem a VR-ral, hanem a hozzáértés hiányából eredő abszurd elvárásokkal volt a gond, amit persze az IT bulvársajtó "elemzői" sosem fognak beismerni, helyette a sztorit átírták a "VR olyan, mint a 3D TV" narratívába, elvégre nekik tök mindegy, hogy a VR hypja vagy fikázása növeli-e a kattintásszámot.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alchemist #18 üzenetére

    Akit érdekel a VR, az kipróbálhatja számos helyen: havernál, boltban, stb. Aztán vagy bejön neki, vagy nem. Ha nem, akkor telefonos dobozkát se vesz, ha igen, akkor ott van a nagyságrendileg jobb élményt adó Quest kb. egy közepes telefon áráért.
    Maradnak még, akiknek a Quest is túl drága, ők szoktak a fórumokban érdeklődni, hogy érdemes-e pénzt költeni a telefonos VR-ra. Megtudják, hogy nem és vagy kivárják, amíg olcsóbb lesz, vagy összeszedik rá a pénzt.
    A telefongyártók nem azért áltak le a telefonos VR-al, mert megszűnt az érdeklődés általában a VR iránt, hanem mert a technológia és a piac egyszerűen túlhaladt ezen a megoldáson.

Új hozzászólás Aktív témák