Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SteadyMan

    aktív tag

    válasz HaKo #6029 üzenetére

    Ugye, ugye!
    A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettséget 1évben határozza meg. Amennyiben a gyártó úgy adja el a termékét az értékesítő üzletnek, hogy 2-3-4 évet vállal, akkor sem köteles a bolt azt a vásárló felé továbbadni, de a vásárlónak van joga a gyártó felé érvényesíteni azt. E miatt legtöbbször az 1 év után csak szervizgaranciát vállalnak az eladók, mint ahogy írtad is, nem kell fizetni a munkadíjat.
    Viszont az anyagköltséget igen, ami egy telónál tetemes lehet, ha valamelyik fődarab pukkan el benne. Legtöbbször 1 év után egy középkategóriás telefont már nem is érdemes javíttatni, ha drágább részegysége pusztul el. Ezért adják el sokan inkább alkatrésznek ha meghal, a berhelők nagy örömére, mert a szervizek alkatrész árai jellemzően magasabbak és ott necces használt cuccot beépíteni.
    Persze lehetnek szerencsés esetek, hogy csak egyszerűbb a hiba és akkor még beleférhet egy javítás is, így inkább tedd el arra a plusz zsetont, ha mégis kellene és vedd meg 1, vagy 1+1évvel a legolcsóbb helyen akiben megbízol.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák