Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Olajka02

    aktív tag

    válasz Potzee #12 üzenetére

    Ha hozol nekem mondjuk egy Cooler Master Hyper 212 EVO-t most boltból, amin más logó van (tehát mm-re ugyan az, csak más valaki hozza forgalomba), akkor ezt a megállapítást elhiszem neked...
    Szerintem ez nem fog sikerülni, de ha bebizonyítod az ellenkezőjét, akár egy linkkel is, akkor visszavonom minden állításomat.
    De ne is a fent említett hűtő legyen, mert az is már egy régi darab...
    Valami friss, ami nem rég jelent meg a CM kínálatában és nem 3000 HUF-os stock hűtő.
    Mondjuk legyen ez... Cooler Master V8 GTS
    Táp elektronikát tuti, hogy ők is veszik, de a külseje, az biztos hogy saját kreálmány (hűtőrács kinézete, színe, mintája, a táp felületének bizonyos kialakítása, grafikák, logó elhelyezése...)

  • Olajka02

    aktív tag

    válasz Potzee #14 üzenetére

    Nem kötekedni akarok, csak elmondtam, amit tudok.
    Formatervező vagyok, több cégnek (Biotech USA, Albacomp, AVANGLION szemüvegkeretek, stb.) is terveztünk és fejlesztettünk külsős cégként termékeket.
    A fent említett cégek olyan speciális helyzetben vannak, hogy nem tartanak külön formatervező csapatot, így kerültünk mi a képbe (mivel egy évre levetítve kevés a formatervezési projekt)..
    Ezt több cég házon belül oldja meg, saját emberekkel (nagyobb cégek sok "formatervezett" termékkel pl.: CM, thermaltake, stb.).
    A jogi és forgalmazói, eladási háttere mindegyik terméknek olyan, mint amit fentebb leírtam.

    Persze lehet hogy ez a CM-nél nem így van, de ennek nagyon kicsike a valószínűsége.
    Nagy cég, rengeteg terméket forgalmaz, és tervez is, ezt látom és látszik is.
    De biztosan vannak olyan termékek, amik kis árréssel értékesíthetők, tehát azok nem viszik el a mérnöki fejlesztést és formatervezést a "hátukon".
    Ilyen esetben rendelnek be olyan alkatrészt, terméket amit "átmatricázva" értékesítenek tovább.

    Még ekkor is megéri a nevesebb gyártót választani, mert lehet hogy a gyártóval kötött egyességben sokkal szigorúbb feltételeket szabnak meg a termékek átvételével kapcsolatban (ventik dB szintje, illesztési hézagok mérete, színek felületek minősége, stb.).

  • Olajka02

    aktív tag

    válasz Potzee #16 üzenetére

    Valóban legfőképpen tőke kérdése, az, hogy egy márkát be tud-e valaki vezetni egy piaci szegmensbe, vagy sem...
    De piaci előnyt az - esetek nagy többségében - hosszú távon csak saját fejlesztésű termékekkel lehet szerezni.
    Ez ugye az úgynevezett hozzáadott érték, ami a tömegből kiemeli és megkülönböztethetővé teszi a terméket.
    Lehet meggazdagodni természetesen azzal is, hogy a legkisebb haszonnal az egész világon (vagy nagy darabszámban) forgalmazok egy olyan terméket, amit bárki megvehet, de ez mindig lutri lesz, amellett, hogy nagyon nagy tőke kell hozzá, hogy igazán nyereséges tudjon lenni a cég vagy az adott márka a minimális árréssel.

Hozzászólok Aktív témák